Stránka 48 z 95

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 09:00
od devil
ukaz mi cestu I. tr. na SK v takejto dlzke s porovnatelnymi parametrami.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 09:35
od vladik67
Nie v celkom takýchto parametroch, ale bola medzi Košicami a Šacou sice nie s MUK ale bola. Potom ju premenovali na rýchlostnú cestu aby sa pochválili zvýšením dlžky úsekov RC a D a teraz majú problémy pomalšie vozidla a traktory, ktoré musia žiadať a dostávajú výnimky aby sa dostali do Poľova.
No aké je to riešenie, keď neexistuje cesta pre takéto prípady. To nehovorím, že na ceste označenej ako rýchlostná stretneš cyklistu, bežcov a podobne. Tiež ostala cesta bez bezpečnostného oplotenia. Takýmto spôsobom výstavba RC nestojí za to.
Alebo vyhovuje naokolo bližšie? Prečo?
Aj na R1 sú úseky v pôvodnom úseku cesty, ktoré majú komplikované ale aj predlžené obchádzanie a ak to nepoznáš tak dosť blúdiš, aby si sa im vyhol (úseky Nová Baňa-Žarnovica a Hronská Dúbrava-Budča), a nemáš tam ani dopravné značky, aby ťa naviedli na inú cestu ako rýchlostnú.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 10:27
od devil
pri saci je kratky usek oproti tomuto. ta 21-ka je vlastne nahrada za RC lebo tam nie je "E" a neocakava sa az taky velky narast premavky.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 10:40
od vladik67
Tak dlhšiuRC máš v takýchto parametroch v úseku Žiar nad Hronom-Budča, ale bodové závady na nej tiež.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 10:48
od devil
ZH-budca ma lokalne 110 aj to tusim za dazda, to nie je bodova zavada. okrem toho ma MUK a celkovo ma len 15 km. to je tiez taky kusok. 21 ide aj cez obce a ma aj autobusove zastavky.

https://www.google.sk/maps/@48.0361929, ... 312!8i6656

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 11:02
od vladik67
Stavala sa nie ako RC, ale ako obchvat Hronskej Dubravy a Hronskej Breznice

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 12:29
od Vlados
devil napísal:ukaz mi cestu I. tr. na SK v takejto dlzke s porovnatelnymi parametrami.

Šášovské Podhradie - Uľanka

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 12:40
od Vlados
a potom kopec kratších Rača-Pezinok, Nováky-Prievidza, Šača-Košice, Prešov-Kapušany, Michaľovce-Klokočov...

Maďarsko - 21-es főút

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 12:49
od KN.SK
Vlados napísal:chýba ešte 36km. sú tam aj okružné križovatky a väčšinou 110km/h.
https://hu.wikipedia.org/wiki/21-es_f%C5%91%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g):
Jelenleg is folyik az út Salgótarján és az M3-as autópálya közötti 2x2 sávos bővítése. Korábban a gyorsút kategória bevezetésekor, a 21-es főút is az új kategória tagja lett volna, ám kikerült a gyorsutak közül, a 2x2 sáv kiépítése után is megmarad főútnak.

V súčasnosti sa rozširuje cesta od diaľnice M3 k Šalgotarjánu na 2x2 pruhovú. Dávnejšie, keď bola zavedená kategória rýchlostných ciest, hlavná cesta č. 21 bola začlenená do tejto novej kategórie, bola však vyňatá z kategórie rýchlych ciest a aj po prebudovaní na 2x2 zostane v kategórii hlavných ciest.


Podľa všetkého sa nebude "rozširovať" od Šalgotarjánu po hranicu so Slovenskom. Len ho ako župné mesto takto pripoja k maďarskej sieti D a RC (ako aj ostatné budú mať, ktoré ešte ho nemajú). No nie D ani RC to nebude.

Neviem, či bude dobrá jazda štýlom plyn, brzda, plyn, brzda, plyn... 38933. :|

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 13:14
od Vlados
tie rýchlosti tam nie sú úplne aktuálne. na Slovensku je tam 70, v Somoskőújfalu je 40, v Salgótarjáne pred Shellov je 40, Shellka je na svetelnej križovatke...

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 14:51
od devil
to zupne mesto ma asi 35.000 obyvatelov, nieco ako klasicke okresne mesto porovnatelne s LC, infrastruktura v meste je horsia ako v LC. aj 21-ka uz predtym vacsinou obchadzala dediny ale bola odhadom kat. 7,5m co vidiet na snimkach takze naozaj nema zmysel tam stavat RC.

Šášovské Podhradie - Uľanka...a potom kopec kratších Rača-Pezinok, Nováky-Prievidza, Šača-Košice, Prešov-Kapušany, Michaľovce-Klokočov...

ano kratsich, tu je dlzka 50 km od M3 po krizovatku s 22-kou. sasovske p - BB je normalna RC, BB-ulanka sedi, tam mas podobne nieco.

na Sk by som to mozno porovnal prave s I/64 R1 - KN alebo ani to nie, prip. I/51 D1-SE-holic. cize odbocka z dialnice na hranicu mimo "E" ale zase bez obmedzenia ND. a tam nie su ani bezne obchvaty nieze 2x2.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2018 17:44
od Vlados
Šášovské Podhradie - BB sa stavala ako jednotka až na jeden úsek pri ZV. Ešte pred 20 rokmi sa tak jazdievalo 90km/h.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 09:35
od devil
ale stavala sa parametroch RC na trase "E". no proste 50 km na beznej jednotke s 2x2 nemame. mne toto pripomina isteho prispievatela kt. pri prezentovani akehokolvek problemu a nedostatku odpovedal vsak sa stavia D1, vsak sa stavia R1.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 09:55
od Vlados
jasné v 70 a 80tych rokoch sa stavala v parametroch RC. radšej už nič nepíš, len sa zbytočne zosmiešňuješ.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 10:56
od devil
podla teba Šášovské Podhradie - BB nie je parametroch RC ? no daj este...pan poloprofil (dakujem, i15) preco rovno nenapises ze 21-ka mala byt v tvojom oblubenom prevedeni.....

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 12:00
od Vlados
očakávam vysvetlenie ako mohla byť cesta budovaná v parametroch rýchlostnej cesty keď v tom čase taká kategória cesty neexistovala? tá cesta bola len preklasifikovaná na RC aj keď nespĺňa je základné technické parametre... preto bola v čase preklasifikovania znížená rýchlosť na 110 a 90.
a k tej 21-tke. Tak tá cesta bola postavená počas socializmu ako preložka ciest čo prechádzali stredom obcí a v dnešnej dobe sa rozširuje na 2+2, bududovávajú MÚK t.j. zlepšujú jej parametre. Na úsekoch kde to parametre umožňujú je zvýšená rýchlosť na 110 a vylúčený napr. cyklisti, ale stále to nie je rýchlostná cesta a ani sa maďari netvária že by to niekedy mala byť RC. Ja stále nechápem čo máme proti preložkám 1+1 vylúčením traktorov, cyklistou s možnosťou rozšírenia na 2+2 (skrátne to nazývam polprofil)? Všade chcete mať hneď 2+2, t.j. plný profil... čiže aj dom/byť čo ste stavali/kupovali mal hneď veľkosť pre 5 člennú rodinu a dieťa ste plánovali až jedno.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 12:36
od devil
ale teraz taka kategoria existuje. to nie je chyba cesty ze nemame poriadne normy. neviem ci si cital debatu tu na fore ked niekto nalinoval nemecke normy. tak su kategorie od vymyslu sveta. my s me v zasade pouzivali 22,5 az nedavno 24,5 a dialnice 26,5 aj pre 10.000 aut denne s podpriemernou hustotou obyvatelov.

ved prave ze to nie je RC ale v podstate diskontna 2x2. to sme mohli mat na niekt. jednickach zapadneho Sk aby nemusela byt RC do kazdej doliny. isteze niekde staci 1+1, na to npr. hodnota za peniaze aby riesila benefity tohoktoreho riesenia. ale je priznacne ze toto riesenie sa totalne ignoruje dodnes. btw. okrem madarov maju taketo nieco aj poliaci a cesi.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2018 21:47
od Vlados
devil napísal:ale je priznacne ze toto riesenie sa totalne ignoruje dodnes

ignoruješ ho aj ty (aj spomínaný i15). spomína aj to aj uhp
Ideálna štúdia by mala posúdiť aj iné možnosti zvýšenia kvality, bezpečnosti a plynulosti dopravy, ako napr. polovičný profil, rekonštrukciu cesty prvej triedy s obchvatmi, či rozšírenie cesty prvej triedy na štyri pruhy.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2018 14:42
od devil
uhp moze spominat co len chce.

Šášovské Podhradie - Uľanka...a potom kopec kratších Rača-Pezinok, Nováky-Prievidza, Šača-Košice, Prešov-Kapušany, Michaľovce-Klokočov...


Rača-Pezinok 11 km, MI-klokocov 10 km cize nieco cez 20 km mimo E, z toho polovica v aglomeracii BA co hadam by mal byt standart, mimochodom ak by existovalo take nieco po samorin dnes by sa neriesila R7....

novaky-PD 8 km, saca-KE 10 km, PO-kapusany 5 km na E a zaroven vypadovkach miest, to nie su ziadne suvisle useky pre napojenie regionov. ulanka-sasovske p. je suvisly usek asi 40 km stale na trase E.

Maďarsko - cesta č. 21

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2018 22:43
od KN.SK
https://hu.wikipedia.org/wiki/21-es_f%C ... rsz%C3%A1g):
2018. február 12-én határidő előtt hónapokkal átadták a 21-es főút négysávosított szakaszait Szurdokpüspöki és Pásztó közötti 4,5 km-es, valamint Pásztó és Mátraszőlős közötti 3,73 km-es szakaszát.
12. februára 2018 boli dané do užívania, mesiace pred termínom, dva úseky hlavnej cesty 21: Szurdokpüspöki — Pásztó (4,5 km) a Pásztó — Matraszőlős (3,73 km), ktoré prebudovali na štvorpruh.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2018 08:39
od devil
takze kolko toho este chyba (myslim okrem prihranicneho useku) ??

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2018 12:43
od DrX
Fotky zo zahajenia stavby M30 Miskolc - Tornyosnemeti. Dakujeme Aladarovi :-)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=8199

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2018 14:46
od crossway
A tu je článok o zvyšnom úseku, hotový má byť do r.2021 http://www.teraz.sk/ekonomika/doprava-p ... lanok.html

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2018 22:44
od Tomas PO
i15 napísal:dnešné video M30 Tornyosnémeti, smer R4-Maďarsko-R4

https://www.youtube.com/watch?v=5tz9nLo8C4s


Dost ma zlosti ta 100ka na madarskej strane. Snad to nebude cely cas az po Miskolc 100ka, ako je tomu aj na obchvate samotneho Miskolca.
A prejazd hranicou by sa pri chceni dal premalovanim a zuzenim odstavnej plochy bez problemov prerobit na 2+2..

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 06:05
od i15
Určite nebude 100-ka. Na časti obchvatu Miskolca je 110 a aj to len preto, že je klasifikovaný ako cesta 1.triedy. A na rozšírenie prechodu nám treba postaviť plnohodnotné odpočívadlo