Stránka 50 z 95

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 14:38
od devil
je jedno o kolko su vacsie, cez okrajovu cast LV vedu 4 pruhy, popri tescu atd, je to jedno najlepsie riesenych okr. miest. akurat nadjazd cez trat by som rozsiril, ten sa musi rekonstruovat tak ci tak lebo je vraj v zlom stave. od vrablov je odbocka do priemyselneho parku pred vjazdom do mesta. vrable maju cestu cez stred pred lidlom, mestskym uradom, autobusovou zastavkou atd. vsade plno chodcov, cele zle. cez lapas sa ide bezne 30-40 lebo nejaka nalozena tatrovka, miestny dedincan na felicii alebo primestsky autobus viac neda....na tomto stave R1 vobec_nic_nezlepsila. nieze kamion do vrablov ale ani do LV nepojde po R1 lebo nebude platit viac ani o cent. osobne auto usetri asi 5 minut resp. podla toho odkial a kam presne ide a prejde o 10 km viac. ale aj to pojde po R1 len asi polovicu cesty.

ja som ani nepisal ze na I/64 treba dialnicne parametre. ale pripada mi logickejsie viest npr. E575 s obchvatmi trasy (TT peaz s E58)-NR-NZ-KN-M1. spojenie dolneho a stredneho povazia, NR aj mozno zlinska. mozno tieto oblati spolupracuju viac nez vzdialene sliezsko. hlavne NZ su zle riesene, daleko horsie ako LV, KN ma aspon suvisle 4 pruhy mimo uzsieho centra, zase hurbanovo je otravne a dediny pred NR tiez. madari budu mat komplet zapadny obchvat komaromu cize tam je to vyriesene po M1. juzne od komaromu pochybujem ze treba 2x2, inac cesty 13/81 po st. belehrad maju asi vsetky obchvaty, opravit rozbite casti je urcite mensi problem ako stavat desiatky km novych ciest.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 07:40
od courier
V sobotu som siel smer Miskolc a madari zacali uz s odhrnanim ornice za Forro. Na vacsine buducej trasy M30 sa robi archeologicky vyskum.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2018 10:28
od orator
Vdaka za info courier ... toto ma presne zaujimalo ze ako to tam vyzera dva mesiace po oficialnom zacati stavby :D

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2018 19:16
od courier
Pre porovnanie kolko maju madari rozostavanych dialnic a kolko ich dokoncia do roku 2021 :

M25 Eger - Andornaktálya |2x2| [4 km] (2018)
M35 Debrecen - Berettyóújfalu M4 |2x2| [20,2 km] (2018)
M4 M35 Berettyóújfalu |2x2| [4 km] (2018)
M44 Tiszakürt - Kondoros |2x2| [62 km] (2019)
M4 Üllő - Cegléd |2x2| [44,4 km] (2019)
M4 Abony |2x2| [11,2 km] (2019)
M4 Berettyóújfalu - Nagykereki |2x2| [26,5 km] (2020)
M25 Andornaktálya - Füzesabony M3 |2x2| [15 km] (2020)
M4 Abony - Törökszentmiklós |2x2| [24,9 km] (2020)
M76 Keszthely - Hollád M7 |2x2| [8,6 km] (2020)
M85 Farád - Sopron |2x2| [57,5 km] (2020)
M44 Kondoros - Békéscsaba |2x2| [18 km] (2021)
M8 Körmend - Szentgotthárd |2x1| [29 km] (2021)
M30 Miskolc - Tornyosnémeti |2x2| [56,7 km] (2021)

Σ: 382 km.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2018 19:21
od Vlados
oni stavajú za maďarské ceny, ktoré sú asi pätinové oproti našim ;)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 09:08
od rastislav5
Podla tohto clanku (v madarcine) http://www.esztergom.hu/index.php/main/ ... erebe-4852 :
- po dobudovani R11 sa cesta z Ostrihomu na madarsku M1 skrati na 16-17 minut. V sucasnosti je to 42 minut, tzn. uspori sa 25 minut
- R11 bude dolezitou sucastou paneuropskeho koridoru, co bude v buducnosti viest k vystavbe noveho mosta cez Dunaj v Ostrihome
- v buducnosti tiez planuju predlzit R11 k M7
- R11 bude mat 2x2 pruhy a rychlost 110 km/h (ako vsetky rychlostne cesty v Madarsku)
- rychlostna cesta bude dokoncena v roku 2022

Maďarsko - Magyarország

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2018 21:45
od KN.SK
http://www.esztergom.hu/index.php/main/ ... erebe-4852:
•••
Az R11-es a felvidéki, páneurópai folyosó fontos eleme is lesz, mely a teherkompnál újabb esztergomi híd építését is fogja eredményezni a távoli jövőben. (Szlovákia felé - Komárom után - újabb belvárost elkerülő híd is fog épülni.)
R11 bude tiež dôležitým prvkom ***, celoeurópskeho koridoru, ktorý bude vedľa prievozu pre NAD vo vzdialenej budúcnosti viesť aj k výstavbe nového mostu v Ostrihome. (Smerom na Slovensko - po Komárne - bude ďalším mostom, ktorý bude obchádzať stred mesta [téerté]).

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 11:14
od rastislav5
Ak si porovname rychlosti vystavby dialnic a rychlostnych ciest v Madarsku a na Slovensku, tak ak Madari napisu, ze nejaky usek bude vo vzdialenej buducnosti, znamena to to iste, ako ked my napiseme, ze usek bude v "obycajnej" buducnosti. Napr. D1 mala byt podla ministra Rezesa dokoncena v roku 2005, budeme radi, ak bude meskat "len" 20 rokov.

Vidim viacere dovody, preco ten most v buducnosti bude postaveny:
- do Ostrihomu bude z Madarska viest stvrprudovka R11 od M1 plus do Ostrihomu planuju M10 priamo z Budapesti, takze tam budu smerovat az 2 cesty dialnicneho typu. Hned po spravadzkovani R11 sa zvacsia tlaky na vystavbu mosta (s ktorym uz severne ukoncenie R11 projektantsky pocita)
- medzi Sturovom a Ostrihomom nie je ziadny most pre nakladnu dopravu, iba kompa (!)
- rychlostna cesta na hranici pri Sahach je environmentalne problematicka https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 90#p199090

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 13:45
od devil
M10 planuju uz tiez pekne dlho.

- rychlostna cesta na hranici pri Sahach je environmentalne problematicka https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 90#p199090


sahy obchvat potrebuju. na druhej strane prve 2 dediny maju obchvat a pre tie intenzity je tam nadherna cesta kde M2 este vela rokov moze pockat.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 14:18
od DrX
Tak na M30 sa uz deju zemne prace. Tu je par foto http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t148302767

Google prelozil popis: I do not know how it looks on the pictures, but between Forro and Encs thej started to excavate on the M30's prospective track, and thej even started building a building, maybe the engineering plant?

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 15:54
od rastislav5
devil napísal:
- rychlostna cesta na hranici pri Sahach je environmentalne problematicka https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 90#p199090


sahy obchvat potrebuju. .


Na slovenskej strane problem so zivotnym prostredim nie je. Sahy mozu mat aj severny aj juzny obchvat, akurat sa musi pripajat na sucasnom hranicnom priechode.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2018 16:22
od rastislav5
Opravujem, vychodny aj zapadny obchvat.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2018 19:34
od zvR7
M10 - nemajú na čo napojiť pri BP, čakajú na severnú časť obchvatu M0, teraz sa sústredili na elektrifikáciu a zdvojkolajnenie úseku BP- Ostrihom (mimoúrovňové križovania, vylepšenie parametrov starej cesty č. 10 atď.)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 12:24
od devil
takze vlastne nie je ziadny prakticky problem. akurat namiesto lacneho a efektivneho riesenia by si radsej mal drahsie a menej efektivne, inac povedane tah cez sahy riesi podstatne viac ako cez sturovo.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 13:39
od rastislav5
Ja podporujem aj trasovanie R3 na Krupinu, ale zda sa mi cim dalej tym viac nerealne kvoli problemom so zivotnym prostredim na Madarskej strane hranice pri Sahach. A ked Madari postavia svoju R11 az k hraniciam pri Sturove, treba sa zamysliet, ci variant cez Sturovo nie je realizovatelnejsi.

Mne je v podstate jedno, ktory variant sa postavi (najlepsie oba), ale spojenie s Budapestou by malo mat lepsie parametre ako v sucasnosti. Z Budapesti vedu na juh 3 dialnice do Chorvatska, Bosny a Srbska, jedna na zapad, jedna na vychod, ale na sever ziadna, iba kratky pahyl po Vac, aj to len po rovine popri Dunaji, vystavba dalej na sever nepokracuje, lebo by sa museli vysporiadat s kopcami medzi Vacom a Sahami,

Pokial ide o porovnanie nakladov, neverim, ze 80 km Hronsky Benadik - Ostrihom po rovine popri Hrone aj s mostom cez Dunaj vyjde viac ako 120 km Zvolen - Vac cez pahorkatinu.

Z MUK Sarovce, s ktorou sa variantne uvazuje gallery/image_page.php?image_id=34101, je to k R11 len 40 km, co je menej ako vzdialenost Sahy-Vac

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 13:52
od Vlados
niekto za každú cenu tlačí strednú RC viac na východ namiesto do údolia/nížiny kúsok západne. tunel cez Donovaly sú tunel cez Donovaly...

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 14:32
od devil
kvoli hranicnemu bodu predsa nemozes zavrhovat celu trasu.

Z Budapesti vedu na juh 3 dialnice do Chorvatska, Bosny a Srbska, jedna na zapad, jedna na vychod, ale na sever ziadna, iba kratky pahyl po Vac, aj to len po rovine popri Dunaji, vystavba dalej na sever nepokracuje, lebo by sa museli vysporiadat s kopcami medzi Vacom a Sahami,


kacirska otazka - je vobec potrebna dialnica na sever od BP :?: na Sk povedu 2 dialnice aj bez tejto. a tie ostatne ktore spominas zaroven spajaju najvacsie mesta s BP. za vacom nic take nie je....rovnako ani ostrihom nie je velke mesto. tie intenzity kt. tam budu budu vacsinou lokalka tak ako po vac. tie kopce su vyborne riesene ako 2+1 treba len 2 obchvaty.

niekto za každú cenu tlačí strednú RC viac na východ namiesto do údolia/nížiny kúsok západne. tunel cez Donovaly sú tunel cez Donovaly...


nikto nic netlaci. len vy by ste najradsej postavili most cez dunaj a pustili kamiony na ubohu cestu I. triedy od sturova na LV namiesto par obchvatov na I/66. RC cez turiec je RC cez turiec....

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 16:45
od rastislav5
devil napísal:kvoli hranicnemu bodu predsa nemozes zavrhovat celu trasu.

Ja ju nezavrhujem, zavrhuju ju Madari vo svojich environmentalnych stanoviskach. V Madarsku je situacia z pohladu Natura 2000 v tejto oblasti komplikovana, prakticky suvisle uzemie Natura 2000 sa tiahne od Ostrihomu az po Balazske Darmoty (najprv Borzsony, potom Ipoly-Volgy).Pozri si http://natura2000.eea.europa.eu/ , http://www.natura.2000.hu/sites/default ... 10008k.jpg alebo http://karpatierdeink.hu/files/docs/_Ti ... a_2016.pdf

Zivotne prostredie bolo dovodom, preco Madari zburali uz ciastocne postaveny Nagymaros, takze som skepticky, ci si budu tahat dialnice cez to malo hor, co maju, navyse ked sa mozu vyhovorit na NATURA 2000

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2018 20:57
od Maxx787
ono sa stale sa ak sa bude v R parametroch robit jeden variant ten druhy moze byt ako prelozka a modernizacia cesty v parametri C 9,5/80 alebo C 11,5/80
a bude postacovat.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2018 11:01
od devil
presne, momentalne tam nie je potreba RC a ani na nasej strane.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2018 15:43
od rastislav5
devil napísal:
rastislav5 napísal:Z Budapesti vedu na juh 3 dialnice do Chorvatska, Bosny a Srbska, jedna na zapad, jedna na vychod, ale na sever ziadna, iba kratky pahyl po Vac, aj to len po rovine popri Dunaji, vystavba dalej na sever nepokracuje, lebo by sa museli vysporiadat s kopcami medzi Vacom a Sahami,


kacirska otazka - je vobec potrebna dialnica na sever od BP :?: na Sk povedu 2 dialnice aj bez tejto. a tie ostatne ktore spominas zaroven spajaju najvacsie mesta s BP.


Ak Madari buduju M6 z Budapesti na juh smerom do chorvatskeho Slavonska (cize mimo hlavneho mesta Chorvatska) s pokracovanim do Bosny, ktora ani nie je v EU a tuto dialnicu (nie rychlostnu cestu!) celu, az po hranice (!) dokoncia v roku 2022 podla mapy, ktoru sem vlozil DrX http://kepfeltolto.eu/images/2018/04/29/2022_8.jpg , tak aspon rychlostna komunikacia z Budapesti na sever na Slovensko a dalej do Polska (co su krajiny V4, s ktorymi chce Madarsko najviac spolupracovat) je aspon rovnako potrebna.
Tiez stoji za povsimnutie, ze Madari buduju 3 dialnice do Chorvatska (M6, M7 a M60), pricom velkostou je Chorvatsko so Slovenskom porovnatelne (rozlohou o 15% vacsie, obyvatelstvom o 24% mensie), ale je chudobnejsie ako Slovensko, takze aj z Madarska na Slovensko je priestor pre este jednu dialnicu (alebo aspon rychlostnu cestu), najma ked mame s Madarskom 2 krat dlhsiu hranicu ako ma s Madarskom Chorvatsko .

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2018 08:24
od devil
najdolezitejsie tahy v madarsku su M0 a M1, M3, M5 a M7. M6 bola toho casu velmi kritizovana, sluzi na napojenie juhozapadu, cize hlavne vnutrostatny vyznam. skutocny tranzitny tah na balkan su M5 s odbockou M43. ta M60 je asi nieco take ako nova cesta cez medvedov.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2018 09:47
od rastislav5
Ak by mala M6 iba vnutrostatny vyznam, tak by ju nepredlzovali az na hranicu: https://magyarepitok.hu/utepites/2017/1 ... at-hatarig

M60 ma vyrazne lepsie parametre ako cesta v Medvedove
M60: https://goo.gl/nmKUNV .
Medvedov: https://goo.gl/PLrtYh
Navyse M60 bude po dokonceni nadvazovat na chorvatsku A13 . Tu je EIA k useku Pecs-hranica http://gyod.hu/files/onkorm/2017/M60_201712041110s.pdf

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2018 12:16
od devil
Tiez stoji za povsimnutie, ze Madari buduju 3 dialnice do Chorvatska (M6, M7 a M60), pricom velkostou je Chorvatsko so Slovenskom porovnatelne (rozlohou o 15% vacsie, obyvatelstvom o 24% mensie), ale je chudobnejsie ako Slovensko, takze aj z Madarska na Slovensko je priestor pre este jednu dialnicu (alebo aspon rychlostnu cestu), najma ked mame s Madarskom 2 krat dlhsiu hranicu ako ma s Madarskom Chorvatsko .


teraz vidim ze sk-hu mame 4 "E" trasy, rajka, milhost, sahy a medvedov. na o polovici kratsej cro-hu az 3 "E" cesty. myslim ze nie je normalne budovat hranicne prechody bez investicii do nadvaznych ciest. to sa urobilo pri mnisku na polskej hranici a predsa nikto nechce pustit kamiony cez prechod...

M60 sluzi na napojenie juhozapadu, centrum pecs ma cca 150.000 obyv. na Sk by to bolo suverenne 3. najvacsie mesto, daleko vacsie ako Presov, kde sa obyvatelia tvrdo dozaduju okrem dialnice este aj RC do polska. a neviem ci aj tie intenzity na na barwinek nie su podobne tym na chorvatsku hranicu.

rozdiel je "len" ze madari maju svoje hlavne tahy +/- hotove a mozu rozmyslat nad inymi vecami.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2018 15:44
od rastislav5
My zaostavame nielen v porovnani s Madarmi. Ved pozrime sa na severo/juzny koridor Gdansk (Balticke more)-Ploce (Jadranske more): https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ridors.svg
V roku 2022, t.j. o 4 roky budu mat Poliaci kompletnu A1 a S1 od mora az k nasej severnej hranici. Madari budu mat kompletnu R11 a A6 od nasej juznej hranice po hranicu s Chorvatskom. Uz len medzi Polskom a Madarskom, dvoma susedmi vo V4, by sa patrilo urobit porovnatelne spojenie cez Slovensko, sice mame najtazsi teren, ale nas usek je najkratsi. A mozme sa pozriet aj dalej na juh: Chorvati planuju skompletizovat svoju A5 v roku 2020, most cez Dravu uz stoji. Este aj chudobna Bosna ma zo svojej dialnice A1 dokoncenych 31% celkovej planovanej dlzky. Naproti tomu Slovensko ma zo severo-juznej trasy menej ako 10% a pritom sme najbohatsia zo vsetkych vymenovanych krajin.