Stránka 53 z 95

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2018 16:26
od Vceliak
Ale veď toje dobr, nie? Aspoň je jasné že "metličkári" nič nenašli, po odsúhlasení projektov (žltý FIDIC) môžu stavať!

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2018 17:19
od devil
podporovatelia D1 ich uprosili aby im neurobili este vacsiu hanbu ak dokoncia M30 skor ako D1.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2018 17:46
od Tomas PO
i15 napísal:najrozpadnutejší úsek cesty č.3 pri slovenských hraniciach je konečne opravený https://www.youtube.com/watch?v=NPu5x0g0TGw

skvela sprava. menili aj podlozie?

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 07:01
od courier
Podlozie urcite nemenili, ostalo tam par vln :) , ved ked pojdes uvidis, este ani znacky obmedzujuce rychlost na 30 km/h nedali dole :) .

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 11:52
od i15
courier napísal:Vcera som siel smer Miskolc a zial to zastavenie vystavby M30 vyzera realne, takmer vsetka technika co ju bolo vidno po celej trase zmizla.


Nemozno zastavit vystavbu, ktora sa este ani nezacala :) Nezmizli stavebne mechanizmy, ale vozidla archeologov. O zastaveni vystavby mozme spekulovat az ked sa nic nebude robit na jar buduceho roku. Opakujem, stavia sa systemom "design and buid", takze na prichod stavebnych mechanizmov treba chvilu pocjat

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 12:27
od orator
ale ona sa zacala ta vystavba (aspon oficialne) - 12. marca 2018 sa poklepal zakladny kamen. Alebo ked sa "naozaj zacne" tak sa znova poklepe zakladny kamen ? Trocha zartujem ))) v kazdom pripade ci uz je ta stavba odlozena tak ako sa o tom pisalo alebo zatial zhotovitelia projektuju a dizajnuju v zltom fidicu tak ci uz je to tak alebo tak, zacat sa musi najneskor do konca roka 2020 kedze je to jedna z podmienok na preplatenie z eurofondov. Jedna sa tu o cca 600 mil. EUR z eurofondov ktore su pevne alokovane (citaj ako prikazane Bruselom na tento usek) takze aj v pripade odlozenia vystavby najneskor v roku 2020 to musia realne zacat stavat. Ci uz pre Madarsko je tento usek potrebny alebo nie, urcite nebudu chciet prist o tych 600 mil. EUR. Presmerovanie eurofondov je prakticky vylucene, kedze to nedokazali vyrokovat od roku 2014 tak teraz Brusel uz len sotva ustupi a este v stave ked su uz vybrati zhotovitelia a su podpisane zmluvy uz len tazko sa tie firmy dobrovolne zrieknu podpisanych kontraktov - hrozili by obrovsske skody z nedodrzania zmluv zo strany NIF.
V podstate nas Kosicanov vsak najviac moze mrziet ze by sa takto oddialil zaciatok vystaby o cca 2 roky a nasledne aj odovzdanie do prevadzky.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2018 20:09
od i15
Aj na D4 sa kamen klepal davno pred zaciatkom vystavby. Odkial si vytiahol rok 2020 pre M30? Ak zacnu stavay na jar 2019, nemal by byt problem dodrzat termin ukoncenia v auguste 2021

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2018 06:39
od orator
Rok 2020 som spominal iba v suvislosti s preplatenim z eurofondov. Je to hranicny termin na zacatie stavieb vseobecne platny pre kazdu krajinu EU pre operacny program integrovana infrastruktura 2014-2020 z ktoreho sa tieto eurofondy cerpaju, nasledne potom sa mozu max. pocas troch rokov cerpat eurofondy na dokoncenie.
Pise sa o tom napr. tu: https://ekonomika.idnes.cz/sit-dalnic-n ... nomika_lre

citujem:
"Času přitom není nazbyt. Aby mohly být stavby proplacené z evropského dotačního programu, musí se začít stavět do konce roku 2020. Další tři roky je pak možné čerpat peníze na jejich dokončení."

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2018 16:18
od i15
a prečo by sa nemalo začať stavať na jeseň 2018, alebo jar 2019? :) Žiadna oficiálna informácia nepotvrdzuje zastavenie výstavby M30, takže sú to len fake news.

Inak minulý piatok večer po 22:00 som šiel z Miskolca do KE cesta bola preplnená v oboch smeroch. Klasická situácia - vláčik vedú 3 kamióny, za nimi je niekoľko osobákov a predbiehanie nemá zmysel. Na tomto úseku by bolo zaujímavé sledovať nie len priemernú ročnú intenzitu dopravy, ale aj priemernú intenzitu dopravy v lete, tak ako to robia napr. Chorváti. Potom by sme možno zistili, že 50 dní v roku je kapacita cesty prekročená a 4 pruhy sú naozaj potrebné.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2018 13:49
od DrX
Pripravne prace v suvislosti s dobudovanim poslednej SZ casti obchvatu BP M0 sa pohli dopredu. Prebehla sutaz na firmu pre pripravu feasibility study. Hotove dokumenty chcu mat do konca 2020 https://www.microsofttranslator.com/bv. ... raga-lesz/

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2018 15:39
od nevo83
o M30 na KE nepisu nikde nic, o neakom pokroku ?? Ved 3 useky a nikde ani nohy... ja viem ze idu podla zlteho ale aj tak..

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2018 08:34
od richie
k tomu SZ obchvatu BP - podla tohto clanku by mali zacat uz z vystvbou v 2020 s planovanym ukoncenim v 2022 ..

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2018 08:36
od richie
okolo M30 som si ani zatal nic nevsimol .. ale tak isiel som uz po tme, teda ..

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2018 16:32
od rastislav5

R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2018 13:33
od KN.SK
KN.SK napísal:Zákazku podľa agentúry SITA získalo maďarské združenie zhotoviteľov H-M Duna híd za cenu 91,2 miliónov eur. Členmi úspešného konzorcia, ktoré má most cez Dunaj postaviť približne za dva roky, sú spoločnosti Hídepitő Zrt. so sídlom v Budapešti a Mészáros és Mészáros Kft. z obce Alcsút. Ich subdodávateľmi na stavbe budú ďalšie domáce stavebné firmy Duna Aszfalt Kft., Hódút kft. a HSP Hídepitő Kft.
Maďarská spoločnosť Nemzeti Infrastruktúra­fejlesztő Zrt., ktorá verejné obstarávanie zabezpečovala, vylúčila z tendra viaceré konzorciá zo slovenskou účasťou. Vylúčený bol Váhostav – SK s talianskym partnerom Itinera, S. p. A. V tendri predložili cenu v prepočte 74,87 mil. eur. Medzi vylúčenými uchádzačmi bolo aj konzorcium SDD s účasťou spoločnosti Pannon – Doprastav, Kft.
P. S. Mészáros és Mészáros Kft. z obce Alcsút je veľmi blízka Orbánovi = Fideszu. Je to "iba" eseročka (s. r. o. = Kft [Korlátolt felelősségű társaság] so základným kapitálom minimálne tri milióny HUF) Tak :D , či :cry: : https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 05#p211005
Ešte som niečo, trošilinku od témy, vyštúral:
... Postavil futbalový štadión Pancho Arena vo Felcsúte, dedine – za ktorú hrával Orbán kedysi futbal. Jej VIP skupina pozostáva zo samotného predsedu vlády, dvoch významných ministrov, niektorých hlavných oligarchov a zopár neformálnych poradcov. Ani poradcovia, ani oligarchovia nemajú na Fidesz žiadne formálne politické väzby, nezastávajú volené ani menované pozície. A predsa sú najdôležitejšími mužmi v krajine, ktorí majú v rukách rozhodujúcu moc... Vzťahy, ktoré nie sú pokrvné, sú premenené na príbuzenské. Ovláda adoptovanú politickú rodinu, tú tvoria spriaznené rodiny (deti, manželky, bratranci, zaťovia). Typickým príkladom je Lőrinc Mészáros, starosta spomínaného Felcsútu. V roku 2010 bol obyčajný inštalatér, dnes jeho majetok prekračuje 400 miliónov eur, vlastní 120 firiem a patrí medzi päť najbohatších ľudí v Maďarsku (v roku 2018 na 2. pľaci) ...
'Orbánove' firmy stavajú diaľnice, železničné trate, športové komplexy, ale aj rekonštruujú vládne a obecné budovy za peniaze daňovníkov.
Jeho otec Győző Orbán [cez KISZ (u nás SZM) v stúpil v roku 1966 do MSZMP (Magyar Szocialista Munkáspárt = KSČ/KSS), mal tam funkciu propagandistu] a Győző Orbán ml. (spoluvlastník, mladší brat) majú (nielen) kameňolomy, ktoré dodávajú materiál na rôzne dopravné stavby. [Győző je maďarská kalková verzia Viktora; győz = (z)víťazí]. Viktor Orbán od apríla 1988 bol spolupracovníkom "Stredoeurópskej výskumnej skupiny" podporovanej G. Sorosom (Open Society Foundations - OS); od septembra 1989 študoval ako štipendista OS na oxfordskej Pembroke College, ale v januári 1990 sa vrátil kvôli parlamentným voľbám v Maďarsku.
Možno i preto sa stavajú D/RC v Maďarsku rozšafnejšie.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2018 14:26
od devil
Akurát minule sme riešili diaľnicu do debr. z 2006. Túto a ďalšie postavili socialisti. VO zdedil veľa problémov ale diaľnice dostal na tacke

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2018 14:26
od fh
Už len nech len vyhlásia kráľovstvo, Viktor I. už len potvrdí léna a výsady novej šľachte :)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2018 14:40
od DrX
Novinky ohladom M30 http://magyarepitok.hu/aktualis/2018/01 ... ivitelezoi
KN.SK, dvorny prekladatel, sa moze snazit. Google prelozil nadpis ako M30: The Miskolc-Tornyosnémeti section has its own designers , cize asi vybrali projektantov.

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2018 14:43
od DrX
PS: Na madarskom skyscapercity je k M30 dalsia diskusia, pokial sa niekomu chce zosumarizovat: https://www.skyscrapercity.com/showthre ... &page=2292
A aj pekna mapa M30 po nasu R4: Obrázok

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2018 19:50
od i15
google translate nehovorí, že by bola výstavba pozastavená.. ale miestni mudrci iste vedia viac ;)

Maďarsko - Magyarország

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2018 20:35
od KN.SK
DrX napísal:Novinky ohladom M30 http://magyarepitok.hu/aktualis/2018/01 ... ivitelezoi
KN.SK, dvorny prekladatel, sa moze snazit. Google prelozil nadpis ako M30: The Miskolc-Tornyosnémeti section has its own designers , cize asi vybrali projektantov.
Ööö, kivitelezői = staviteľ, čiže:
M30: megvannak a Miskolc-Tornyosnémeti szakasz kivitelezői — M30: už sú vybraný "stavitelia" na úsek Miškovec - Tornyosnémeti
magyarepitok.hu 2018.01.19. 10:39 Hegedűs Gergely
Az összesen 56 kilométernyi autópálya három szakaszban épül meg, teljessé teszi az M3-as és a szlovák határ, egyben Miskolc és Kassa gyorsforgalmi összeköttetését. - V budúcnosti budovaná "diaľnica" v celkovej dĺžke 56 kilometrov je rozdelená na tri úseky, a takto sa úplne prepojí M3 so slovenskou hranicou rýchlostnou cestou Miškovec - Košice.

• az első 10,4 kilométert a 30+100-as és a 40+500-as kilométer szelvények között a STRABAG Építő Kft.* és a STRABAG AG** konzorciuma;
• a 24,2 kilométeres második szakaszt a 40+500-as és a 64+700-as között a Colas Út Zrt.° és a Colas Hungária Zrt.°° közös ajánlattevőként;
• a 22,1 kilométeres harmadik szakaszt a 64+700-as és a 86+848-as között a Hódút Kft.^ és a Duna Aszfalt Kft.^^ építi meg szintén közös ajánlattevőként.

Stručne:
Prvý úsek dĺžky 10,4 km medzi 30+100 a 40+500 postavia * a **
Druhý úsek dĺžky 24,2 km medzi 40+500 a 64+700 postavia ° a °°
• Tretí úsek dĺžky 22,1 km medzi 64+700 a 86+848 postavia ^ a ^^

Autópálya mérnökség és kerékpárút is épül Má sa postaviť SSÚD ako i cyklocestička...

Dovoľujem si upozorniť, že tento článok "vyšiel" 19. januára 2018!

P. S. Prečo tak mrzko: "dvorny prekladatel, sa moze snazit" :?

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2018 04:48
od DrX
Dik - aj za to upozornenie na datum. A, preco je to mrzko? Ja by som povedal, ze byt dvornym prekladatelom je cest :-)

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 23:34
od richie
mozno stacilo len pekne poprosit .. nie len tak predhodit ako sluhovi, nech sa snazi .. aj mne by to vadilo ..

Maďarsko - Magyarország

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 09:09
od KN.SK
Ako to vyzerá s 'rozostavanými' M15 a s M30, je tam nejaký pohyb?

Re: Madarsko - Hungary

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2018 12:38
od DrX
Nove info k M30 je na madarskom skyscrapercity odtialto https://www.skyscrapercity.com/showthre ... t152967626 dalej. Myslim, ze pokracuju v revizii.