Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod svaco » 22. Nov 2017 16:25

i15 napísal:vlastne aj úseky z Varšavy do Litvy sú minimálne v stave "tender". Uteká nám vlak, mali by sme urýchliť R4, kým nie je neskoro


Ak sa aj náhodou podarí rozbehnúť okolo PO SO-R4, a všetko v krajinách PL, HU, RO sa postaví približne v casu ako plánujú hoci aj +-1 rok, potom síce PO bude v pohode, ale dediny za Kapušanami pri PO t.j. Lada, Lipníky atď až po Stročín pred Svidníkom budú v riadnych problémoch. Ako vidno, momentálne to nikoho netrápi veď SMER už možno nebude pri kormidle, tak na čé by plánoval ináč ako krátkodobo.

Ale čudujem sa minimálne starostom daných obcí, že nebijú na poplach, lebo črtá sa tu dosť veľký problém a ak nastane, tak sa nevyrieši rýchlo za 3-4 roky, ale možno za 7-8 alebo aj viac (podľa toho ako NDS pracuje teraz; zdá sa mi že za počiatka sa v jeho rezorte asi viac fajčila tráva ako robilo, presne podľa príslovia, Aký pán, taký krám.)
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Nov 2017 16:45

Ehm, Keby len trava :D

Na druhej strane to nie je take strasne ako sa to tu popisuje, kedze M30 a S19 su uplne bezvyznamne cesty v ponimani celej strednej europy. Takisto ako S1 v Polsku... Nepredpokladam, ze by intenzity vobec narastli. Poliaci maju vyhodu, ze maju S-ka zadarmo a kazdy to vyuziva, nie ako u nas... kde je D, potom luxusna jednotka s obchvatmi a este aj paralelna trojka...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Dec 2017 14:11

Na polskom SSC fore som objavil tieto pekne mapky, porovnanie NA v roku 2010 a 2015, najvyuzivanejsi priechod PL/SK je DK19 Barwinek - Vysny Komarnik, dokonca je tam aj za 5 rokov dost vyrazny narast :) Snad sa za 2 a pol roka dostaneme do ciernej farby :D Ked na to tak pozeram, tak tento priechod je momentalne najvytazenejsi mimo dialnic/esiek v celom Polsku... ale este je tam DK8 cez Klodzko do CZ, ale tam momentalne neplanuju S8 :D takze momentalne je S19 najpotrebnejsie dialnicne pripojenie vzhladom na TIR :) S19 by mohli kludne hned dostavat, ale R4 nech zakonzervuju aspon na 20rokov, nech tu mozeme nadavat ako Kysucania momentalne :lol:
2010
gallery/image_page.php?album_id=61&image_id=38651
2015
gallery/image_page.php?album_id=61&image_id=38652
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod eucitizen » 02. Dec 2017 20:59

Aj tak si myslim ze najlepsia mapa polskych dialnic a rychlostnych ciest je tato: http://ssc.siskom.waw.pl/nowa-mapa.png
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Dec 2017 21:29

Tie mapky co som postol, neukazuju stav dialnic ale intenzitu NA.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod eucitizen » 03. Dec 2017 11:53

Ano viem, len mne sa najvia cpaci zo vsetkych map co poukazuju stav vystavby tu co som sem dal. Je vidiet obrovsky pokrok, hlavne ked si clovek pomysli ze v roku 2004 este ani A4 nebola hotova.
Ale nie vetko je super, podla mna je hanba ze pol profil A18 nie je prerobeny a je v zalostnom stave a A4 od Wroclawa az k A18 je bez odstavnych pasov, a tam si myslim ze uz by mal byt aj 3. pruh.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 03. Dec 2017 21:19

a kolko je tych TIR a kolko ich je ked ich porovname s prechodmi do ceska ci madarska kde sa ziadne dialnice neplanuju ? a napokon preco sa maju brat do uvahy len pocty TIR ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 04. Dec 2017 14:44

:wink: pisal som to vzhladom na TIR, kedze ta mapka je vzhladom na TIR, nc ine za tym nehladaj...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod sven » 13. Jan 2018 01:21

Sumar za rok 2017:
- do uzivania odovzdala GDDKiA 356 km novych ciest, z toho je cca 300 km novych rychlostnych ciest a zvysok su cesty nizsej kategorie, vacsinou obchvaty miest
- povodne mali otvorit aj 21 km S7 medzi Kielcami a Krakowom a 16 km S5 Poznam-Wroclaw, terminy predlzene do jari 2018
- celkovo maju teraz Poliaci 3,4 tis km dialnic a rychostnych ciest, za poslednych 10 rokov vybudovali priblizne 2,5 tis. km. Momentalne to predstavuje ani nie polovicu celkovo planovanej siete dialnic a S-iek.
- v 2017 podpisala GDDKiA 28 zmluv na vystavbu 273 km novych ciest
- v tendri sa nachadzaju dalsie cesty o dlzke 739 km

Aktualna mapa
http://ssc.siskom.waw.pl/

Rok 2018 bude plodny na nove useky, vyznamne sa priblizi k finale S3, otvoria sa useky na S7 pri Gdansku a medzi Warszawou a Krakowom plus tiez dva useky Zakopianka (este bez tunela), ukonci sa cela S8 (az na jeden usek) az do Bialystoku (Via Carpatia), useky na A1. Pred tyzdnom sa zacala vystavba (teda zmluva bola podpisana) na druhy usek z troch S7 Krakow - hranica Malopolska, takze uz len dva useky S7 Warszawa - Krakow nie su vo vystavbe. Ten prvy usek od Krakowa, tu sa vyhodnocuju cenove ponuky, predpokladane oznamenie vitaza je februar, potom asi odvolania. S tretim usekom pri hranici malopolskeho vojvodstva su problemy, obyvatelia jednej dediny namietaju proti trasovaniu, usek sa rozdeli na dve casti, s problematickym pojdu asi nanovo od EIA.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod sven » 13. Jan 2018 01:46

Tento tyzden prebehla aj rekonstrukcia polskej vlady, minister dopravy Adamczyk si urzal poziciu, aj ked povodne to vyzeralo, ze bude odvolany. Pre Krakow a Malopolsko je to dobra sprava, kedze je to chlapik z Malopolska a silne podporuje infrasktrukturalne projekty vo svojom regione. Napr. skapacitnenie cesty na Nowy Sacz z Brezska, Zakopianku do Noweho Targu, zeleznice v Krakowe (tam je to teraz kvoli vystavbe cele rozkopane), nasiel peniaze na severny obchvat Krakowa S52 a dal na zoznam vladnych investicii aj S52 do Bielsko Bialej. Za jeho ery sa tiez vyznamne posunula S7 od Krakowa na sever k vystavbe, rekonstrukcia zeleznicnej trate Krakow - Zakopane a su tiez peniaze na studiu metra v Krakowe, resp. skor bezkolizneho kolajoveho systemu. Tu to asi skonci v budovani tunelov v centre mesta pre rychlu elektricku (horizont 10 rokov odhadom, zalezi od preferencie mesta, a sice elektricky vs vnutorny obchvat mesta), napoja to na existujucu siet elektriciek a cely system doplni primestska vlakova doprava, ktora je uz z velkej casti funkcna a kvoli ktorej sa tiez buduju nove kolaje v centre Krakowa a nove zeleznicne zastavky.
V hre je tiez budova novej zeleznicnej trate, cca 50 km od Krakowa do Noveho Saczu, co by mohlo ozivit upadnutu relaciu Krakow - Kosice.
Taky investicny boom zazil Krakow a okolie snad naposledy za monarchie:-) tak nech im to tempo vydrzi.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 22. Jan 2018 01:22

GDDKiA ohlásila tender na obchvat Wegierskej Górky - trasa S1 (pôvodne S69) (v preklade asi Uhorskej Hôrky), čo ohlásil minister dopravy Adamczyk už pri stretnutí s Érsekom. Takže teraz oficiálne a aj na stránke GDDKiA. Termín predkladania ponúk je stanovený na 21.3.2018. Predpokladaný čas realizácie je 37 mesiacov od dátumu podpisu zmluvy, do čoho sa nezapočítavajú mesiace december-marec (mimo projektovania), tj. stavia sa len 8 mesiacov v roku, čo definuje dĺžku stavby na takmer 5 rokov. Fakt je taký, že 2 tunely na jednom úseku na diaľnici v Poľsku nikde nie sú, + estakáda a mosty. Napriek tomu sa očakáva ukončenie stavby v roku 2022. V tendri sa bude brať 60 bodov za cenu a 40 bodov za mimocenové ukazovatele - kvalita protišmykovosti povrchu, horizontálna kvalita povrchovej vrstvy, personál a termín dokončenia. Po dokončení by mal prejazd Bielsko-Biala - hranica SR trvať 30 minút.

Obrázok
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 23. Jan 2018 17:44

V Polsku napreduju nie len dialnice, ale aj zeleznice. Do roku 2026 ma byt dostavena uplne nova kolaj Podłęże – Piekiełko. A potom by vlaky mohli jazdit Kosice-Presov-Krakow za nejake 3 hodiny, a Kosice-Warszawa za 5 hodin. Aj na SK by sa mohlo investovat do tohoto koridoru, ak by sa v blavo-zilinskej gubernii zaujimali aj o ine regiony...
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t143245421
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 23. Jan 2018 22:15

Nie nie, u nas sa caka na vybudovanie zeleznicnej trate Strazske - Stropkov - Svidnik - Krosno - Rzeszow - Warszawa :lol: :lol: Plavec uz je mimo hru :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod rastislav5 » 24. Jan 2018 08:50

rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Dendik » 25. Jan 2018 22:32

Presne kvoli faktom popisanym na poslednych dvoch stranach robim taky cirskus vo vlakne R4... :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod sven » 30. Jan 2018 22:30

Duro, 3 tunely budú na tendrovanom severnom obchvate Krakowa S52, aj keď jeden bude mať len 100 metrov a skôr podjazdom je.
A trasa Lagiewnicka v Krakowa, ktorú práve začínajú stavať, bude mať tunelov dokonca 4. Ale pravdou je, že to nie je diaľnica.
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 02. Feb 2018 00:05

S7 sa oneskorí.Tento rok sa neodovzdá pravdepodobne nič na trase k Rabke.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 02. Feb 2018 00:35

ad sven. Je to tak . Máš pravdu , severný obchvat Krakova S52 zaradili v máji 2016 do siete D/RC a majú tam byť 3 tunely http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... wykonawce/
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 03. Feb 2018 22:26

Rdzawka Nowy Targ

GDDKIA v Krakove už posunula termín na predloženie ponúk trikrát, čím časom odložil výber dodávateľa pre túto dôležitú investíciu pre Podhale.

Pôvodne bola ponuka musela byť prijaté do 18. decembra 2017 a potom sa presunul termín na 16. januára a 31. januára, a teraz to bolo oznámil, že spoločnosť záujem vybudovať nový úsek Zakopianka mať čas, aby predložili svoje ponuky do 20. februára. Odkiaľ pochádzajú tieto zmeny a postup výberu dodávateľa pokračuje?

Iwona Mikrut-Purchla z GDDKiA v Krakove vysvetľuje, že problémom je hromadný počet žiadostí o predkladanie ponúk od spoločností, ktoré majú záujem o výstavbu, ktoré manažment musí zodpovedať v súlade s predpismi. - Od vyhlásenia výberového konania až do dnešného dňa dostalo oddelenie GDDKiA v Krakove 806 otázok od potenciálnych dodávateľov. Každá z týchto otázok musí byť zodpovedaná v súlade s predpismi a to sú dôvody na zmenu termínu na predkladanie ponúk - vysvetľuje. - Podľa predpisov majú dodávatelia právo klásť otázky týkajúce sa ponuky. Najčastejšie otázky súvisia s geologickými podmienkami: založenie inžinierskych stavieb s nimi spojených, umiestnenie podpier, metódy rozpoznávania a monitorovania zosuvov, drenáž. Dodávatelia tiež kladú veľmi podrobné otázky o parametroch objektov alebo definíciách, napr. Predmostí - dodáva..... viac tu

http://podhale24.pl/aktualnosci/artykul ... Targu.html
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Lorenc » 12. Mar 2018 15:38

Zakopianka: Čínska spoločnosť je najlacnejšia v ponuke pre stavbu Zakopianky : Rdzawka - Nowy Targ

http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 62017.html

Na túto úlohu predložilo šesť uchádzačov. Spoločnosťami boli: Budimex (1,102 miliardy PLN), PORR (944 miliónov PLN), Mostostal Warszawa (1,486 miliardy PLN), Stecol Corporation (706,244 milióna PLN) a Intercor (880,1 milióna PLN), ako aj konzorcium Toto Contruzioni Generali a Cooperativa Muratori & CMC CMC (890,732 milióna PLN). Rozpočet obstarávateľa je 871,403 miliónov PLN. Všetci potenciálni dodávatelia navrhli dokončiť úlohu do 49 mesiacov.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod eric987 » 12. Mar 2018 18:29

bude to 1+1 alebo 2+2 ?
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod DrX » 12. Mar 2018 19:01

Bude to dwujezdniową droga https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28641/Wi ... wego-Targu a to znamena https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_dwujezdniowa

Takze po madaroch aj poliaci huste makaju na dialnicnom napojeni vychod.Slovenska. Od Noweho Targu to bude uz len cca 20km po hranicu v Podspadoch!!! Akurat, ze na *** to bude dalej napojenie na cestu 2. triedy.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod eric987 » 12. Mar 2018 21:21

No hej, Poliaci stavaju / pripravuju od W/Lublina/Rz S17 a S19, od Krakowa S19. Tiez som zachytil ze sa pripravuju rozsiahle prelozky na DK75, ktora smeruje od A4 cez Nowy Sacz na BJ. U nas sa vlazne pripravuje (okrem SO PO) uz iba usek Ladomirova - Hunkovce a I/66 Velka Lomnica - KK (tato ale najblizsich 5 rokov sa stavat isto nezacne) co je de facto RC. Mozno by nebolo od veci vykaslat sa na severnu R3 a R4 a miesto toho pripravovat RC PP(D1) - KK - Polsko (kvoli obideniu TANAP-u by asi musela smerovat na Spisku Staru Ves), na ktoru by nadvazovala predlzena S7 (predpokladam ze aj Zakopianka je pripravovana na rozsirenie na 2+2, kedze intenzity tam su aspon pocitovo vysoke).
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 12. Mar 2018 22:52

Rzeszowské oddelenie GDDKiA podpísalo zmluvu na "Koncepciu programowu" včítane úplného geologického prieskumu na 2 úseky budúcej S19 - Domaradz - Dukla s firmou Ivia SA. Podľa vysvetlenia sa jedná o analýzu veľkosti premávky, variantné plánovanie technického riešenia, včítane bezpečnostných riešení, finančné riešenie, povodňové ohrozenie, organizáciu a bezpečnosť premávky. Oba úseky spolu majú veľkosť 33.1 km. Cena je 9,3 mln. zlotých + 4,3 mln. zlotych ( spolu asi 3.3mln. €). Dodanie prác je 22 resp. 19 mesiacov.

Obrázok
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod duro_z_dediny » 06. Apr 2018 10:44

Stavba "zakopianky". Tunely majú už 1km. Presnejšie 1062 m spolu - k 27.3.2018. Každá z rúr má mať okolo 2 km, čiže v razení sú zhruba v 1/4 stavby - po roku. Do 2021 ešte majú čas. Tunely sú len 1/8 dĺžky úseku. Pracuje sa 7 dní v týždni, na stavbe je okolo 200 ľudí so stovkou strojov. V článku je aj 33 fotografií.

Obrázok
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.