Polsko - Poland

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 02. Nov 2005 20:00

Ja si dovolim dat aj trochu historie do tejto oblasti.

Ako vyzerala dialnicna siet v Polsku, ked krajinu ovladalo Nemecko:

http://www.xdesign.net/rab/rab_index.html

Je to dost dobra stranka, ktora mapuje aj tuto oblast v historii, pretoze ako je zname, tak A. Hitler staval hlavne dialnice a nie len po Nemecku. Dovod: Daval pracu velkemu mnozstvu ludi a uz len doplnim, ze mnohe dnesne dialnice v Nemecku su na tych trasach, kde ich staval aj Hitler.

Upozornujem, ze toto su len fakty, nic viac. Kazdy na tomto fore pozna moj nazor na danu problematiku. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 03. Nov 2005 19:58

Nerozumiem, prečo si z histórie poľských diaľníc uviedol práve túto mapku. Poliaci mali plán budovanie diaľničnej siete, resp. siete ciest vhej kategórie už niekedy v tridsatych rokoch.
Počas druhej svetovej vojny neúspešný maliar staval diaĺnice aj v ČR, Holandsku a inde. Diaľnice boli týmto človekom zneužité.

Mimochodom, som rád, že si uviedol, že každý pozná tvoj názor v tejto oblasti.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 03. Nov 2005 20:13

Branco napísal:Nerozumiem, prečo si z histórie poľských diaľníc uviedol práve túto mapku. Poliaci mali plán budovanie diaľničnej siete, resp. siete ciest vhej kategórie už niekedy v tridsatych rokoch.
Počas druhej svetovej vojny neúspešný maliar staval diaĺnice aj v ČR, Holandsku a inde. Diaľnice boli týmto človekom zneužité.

Mimochodom, som rád, že si uviedol, že každý pozná tvoj názor v tejto oblasti.


Branco,

a čo je na tom, že Adoas uviedol práve danú mapu?

Tá posledná veta ... to je osobná invektíva alebo je to čo?! Všetci veľmi dobre vieme, že Adoas má názor na Nemecko počas II. sv. vojny dosť negatívny tak neviem, prečo polarizuješ túto tému ešte viac (teraz nemyslím len Poľsko).

Ta sa máme tváriť, že Hitler diaľnice nestaval? :roll:

Nakoniec, čo ti bráni uviesť lepšiu alebo presnejšie povedané, uviesť inú mapku? Iný link na mapku?

Ja osobne neviem, ako mohol Hitler diaľnice znaužiť? To mi vysvetli. Ako mohol niekto zneužiť diaľnice? Konkrétne. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 03. Nov 2005 21:38

Branco,

Adoas napísal:Ako vyzerala dialnicna siet v Polsku, ked krajinu ovladalo Nemecko


Branco napísal:Nerozumiem, prečo si z histórie poľských diaľníc uviedol práve túto mapku. Poliaci mali plán budovanie diaľničnej siete, resp. siete ciest vhej kategórie už niekedy v tridsatych rokoch.


Ja to predsa nepopieram. Nic proti tomu co pises, som ja nenapisal.

Ale doplnim, ze ten moj link zasahuje aj do tridsiatych rokov.

Branco napísal:Počas druhej svetovej vojny neúspešný maliar staval diaĺnice aj v ČR, Holandsku a inde.


OK. Bol vodca a staral sa o rozvoj svojej rise. To je normalne. To robil aj Stalin a vsetci pred nimi - len to neboli demokraticke rezimy a zabijali vela ludi, boli to agresori aj vo vlastnych statoch.

Branco napísal:Diaľnice boli týmto človekom zneužité.


Tak dovolim si ako Caesar sa ta opytat ako sa daju dialnice zneuzit? To, ze ich staval - aj v dnesnom Nemecku su dialnice postavene v trasach ako ich staval alebo planoval stavat Hitler. To su fakty.

Dialnice neboli zneuzite, pretoze boli zbombardovane takze boli znicene. Ale boli tak dobre postavene, ze mnohe useky zostali v zakladoch uplne nedoktnute.

Mimochodom, Branco, 1. dialnica na svete bola postavena aj otvorena Adolfom Hitlerom. To je fakt.

Branco napísal:Mimochodom, som rád, že si uviedol, že každý pozná tvoj názor v tejto oblasti.


Toto ja povazujem za osobnu urazku. Ja hlboko odsudzujem fasistov/nacizmus aj vsetky ciny Nemcov za II. WW ako bolo vyhladzovanie Zidov, Ciganov, ... ako bola okupacia ostatnych statov, ktore nechceli spolupracovat s Nemeckom. Odsudzujem vsetky taketo praktiky. Ako Grek viem, co Nemci robili. Urazas ma. Nakoniec tak ako aj vacsina ostatnych na tomto fore ... to mi nevies odpustit Irsko? Alebo sa ti zda, ze malo pisem v USA? OK. Nahrad ma. Pis ty vo vsetkych temach a zaloz tu dalsich 100 statov. Ja koncim! KONCIM! :!: :twisted:

Urazat Greka tu dokaze kazdy z vas ale ospravedlnit sa nie, aj ked ste sa casto pomylili vy. Ja nemam problem sa ospravedlnit a robim to casto aj pre "dobro fora", ale uz ma to nebavi. :wink:

...

Ked si taky najmudrejsi - tak znovu sa pytam ako aj Caesar, preco si ty nedal nejaku konkretnu link na mapu dialnic v Polsku v 1930-40? :!:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod kaviarista » 04. Nov 2005 09:04

Adoas, vy mate s Caesarom jednu prapodivnu spolocnu vlastnost - robit z komara somara a za kazdym druhym napisanym slovom hladat vypady proti sebe.
Branco chcel len naznacit, ze bez toho dovetku Adoasa by mohol mat obsah celeho prispevku iny vyznam a charakter. Nie kazdy tu cita vsetky temy a keby som ja osobne nepoznal predtym Adoasov nazor na fasizmus, tiez by som sa mozno pozastavil nad skrytym vyznamom predmetneho prispevku .

Adoas, este mi dovol jeden osobny odkaz. Dufam, ze nebudes taky makky, aby ta odtial vyhnalo 10 percent neprajnikov, ak mas u tych zvysnych 90 podporu. Na "hrdeho Greka" by to bol az prilis lahko vzdany boj :) Vazne, aj keby to malo byt len 50:50 tak to ma obrovsku cenu krmit informaciami aspon tych, ktori si to vazia.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Lenny » 04. Nov 2005 09:08

Branco,

uvědom si, že předválečné Polsko mělo hranice trochu jinde než má teď. Půlka byvalého Polska leží dnes na Ukrajině a Bělorusku. Tato část byla v roce 1939 zabrána Stalinem a Poláci jako náhradu dostali byvalé německé Slezsko a Pomořansko. Takže Hitler si stavěl dálnici na svém území kromě malé části mezi Königsbergem a Gdaňskem. Tento koridor byl taky jeden z důvodů rozpoutání války, protože Poláci nechtěli povolit stavbu přes své území. Není dávno doba co poláci kromě dálnic postavených Německem žádné jiné neměli.

Měl by jsi se Adoasovi omluvit. Každý tady ví, jak má rád nacisty.
Adoas chtěl akorát informovat o této stavbě nic víc. Žádny obdiv stavitelům nic takového.
Naposledy upravil Lenny dňa 07. Nov 2005 12:56, celkovo upravené 1 krát.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 04. Nov 2005 18:44

Adoas,

pozri sa, nechodím každý deň na fórum, som tu ale prítomný tak, aby som stíhal čítať aspoň základné informácie, resp. témy, ktoré ma zaujímajú. Možno práve to je dôvod, prečo som prehliadol Tvoj názor na fašizmus, ktorý si uviedol v inom príspevku. Reagoval som teda neoprávnene, prepáč.

Vieš, možno dôvodom bola akási všeobecná téza, spájať niekedy prvé diaľnice s chlapom, ktorého samotní Nemci nazývali dedinským poštárom.

K vývoju diaľničnej siete v Poľsku uvediem nasledovné odkazy:

Prvé plánovanie diaľničnej siete, schválené 5. marca 1939:
http://www.nowedrogi.pl/images/stories/mapy/1939.gif

Povojnové zničené Poľsko vypracovalo plán ďalšej výstavby diaľníc v roku 1945:
http://www.nowedrogi.pl/images/stories/mapy/p_1945.gif

Ten bol však upravený v roku 1946:
http://www.nowedrogi.pl/images/stories/mapy/1946.gif

Plánovanie v roku 1963:
http://www.nowedrogi.pl/images/stories/mapy/1963.gif

1972:
http://www.nowedrogi.pl/images/stories/mapy/1972.gif

atď.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 04. Nov 2005 22:53

kaviarista,

Adoas, vy mate s Caesarom jednu prapodivnu spolocnu vlastnost - robit z komara somara a za kazdym druhym napisanym slovom hladat vypady proti sebe.


Nehodnot nieco o com nic nevies. Az v Tvojom okoli zavrazdia 10 spolupracovnikov a 1/2 rodiny ti zahadne zomrie tak potom sa mozeme rozpravat. 8)

Branco chcel len naznacit, ze bez toho dovetku Adoasa by mohol mat obsah celeho prispevku iny vyznam a charakter.


Bolo to zamerne nejasne napisane. Kaviarista nechran druheho. To sa nevyplaca. Minimalne by sa mal dokazat ten druhy nejako chranit sam. :wink:

Nie kazdy tu cita vsetky temy ...


To je mozne, ale to este nikoho neopravnuje pisat take "pripomienky".

Adoas, este mi dovol jeden osobny odkaz. ... Na "hrdeho Greka"...


kaviarista - dam ti jednu radu, nestaraj sa do mna. Hrdy som ja dost. Ale nehodlam denne citat 2-3 "vulgarne" mail od neznamych Slovakov a k tomu este taketo narazky na forume. Nestaraj sa do mna nabuduce a odporucam ti, aby si osobne odkazy pisal cez IS. :wink:

Dalsia tema: Dialnice a doprava v Polsku. :wink:
Naposledy upravil Adaios dňa 04. Nov 2005 23:54, celkovo upravené 1 krát.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 04. Nov 2005 23:01

Branco,

...nechodím každý deň na fórum, som tu ale prítomný tak, aby som stíhal čítať aspoň základné informácie, resp. témy, ktoré ma zaujímajú. Možno práve to je dôvod, prečo som prehliadol Tvoj názor na fašizmus, ktorý si uviedol v inom príspevku. Reagoval som teda neoprávnene, prepáč.


Beriem na vedomie.

Vieš, možno dôvodom bola akási všeobecná téza, spájať niekedy prvé diaľnice s chlapom, ktorého samotní Nemci nazývali dedinským poštárom.


Je neuveritelne, kto sa dostal k moci a kto vladol a ako to dokazali vsetci Nemci tolerovat. Vlastne o nicom nevedeli. To je podobne ako dnes v KLDR - Severna Korea - ludia nemaju ako vediet a veria vsetkemu, co im povedia ich vodcovia. Nemci za to boli dostatocne potrestani.

Nic to vsak nemeni na tom, ze dialnice sa stavali a stavali sa dobre a rychlo. Jasne - ekonomika isla nadole, ale nie kvoli dialniciam ale kvoli extremnym a enormnym vydavkom na zbrane.

To je vsetko. Nie je to historicke forum. Tu potom odporucam: forum.valka.cz - tam nie som registrovany, ale citam tam niekedy nieco aby som si zlepsil cesky pisany jazyk. :wink:

Za ten vyvoj a mapy dakujem ale tiez mam k tomu pripomienku. Plan bol v r. 1939 - smola, ovladnutie Nemeckom - ale Nemci aktivne stavali dialnice v tejto krajine a aj cesty. To su fakty.

Potom prisla velka vojna. Ale mnohe cesty zostali. Len znicene. Ale zostali a "len" sa opravili. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 28. Nov 2005 11:35

Z histórie budovania poľských diaľníc uvádzam ešte klikaciu mapu na http://nowedrogi.pl/autostrady.htm. Po kliknutí na príslušný rok vľavo sa zobrazí nárast siete diaľníc - obrázok na mapke a úsek a jeho dĺžka.

Ešte uvediem, že povojnové Poľsko otvorilo prvý diaľničný úsek až v roku 1983 a reálna výstavba sa začala až po roku 1989. Hoci štvorpruh, nie diaľnica, spájajúci Varšavu s Bielsko Bialou sa postupne dobudoval.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 28. Nov 2005 11:48

Branco napísal:Z histórie budovania poľských diaľníc uvádzam ešte klikaciu mapu na http://nowedrogi.pl/autostrady.htm. Po kliknutí na príslušný rok vľavo sa zobrazí nárast siete diaľníc - obrázok na mapke a úsek a jeho dĺžka.

Ešte uvediem, že povojnové Poľsko otvorilo prvý diaľničný úsek až v roku 1983 a reálna výstavba sa začala až po roku 1989. Hoci štvorpruh, nie diaľnica, spájajúci Varšavu s Bielsko Bialou sa postupne dobudoval.


Branco,

to je veľmi dobrý systém, tá klikacia mapa. Len tiež to tam nie je moc ružové, tie malé kúsky diaľnic. Aj keď niekedy otvorili toho dosť, ale ešte ani Poľsko nemá ani zďaleka svoju krajinu spojenú diaľnicami a ani napojenú na diaľničnú sieť Európy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 28. Nov 2005 21:55

Branco napísal:Z histórie budovania poľských diaľníc uvádzam ešte klikaciu mapu na http://nowedrogi.pl/autostrady.htm. Po kliknutí na príslušný rok vľavo sa zobrazí nárast siete diaľníc - obrázok na mapke a úsek a jeho dĺžka.

Ešte uvediem, že povojnové Poľsko otvorilo prvý diaľničný úsek až v roku 1983 a reálna výstavba sa začala až po roku 1989. Hoci štvorpruh, nie diaľnica, spájajúci Varšavu s Bielsko Bialou sa postupne dobudoval.


Branco,

naozaj to je velmi pekne spravene ta klikacia mapa.

Polsko ma este co stavat, ale ja verim tomu, ze sa bude stavat stale viac. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 30. Nov 2005 13:20

Plany Polska na modernizaciu celej cestnej infrastruktury este z r. 2001. Dovodom bol fakt, ze len 1% celej cestnej siete Polska vyhovovalo standardom EU. :arrow:

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2116

Ti, ktori maju prehlad mozu porovnat, co sa splnilo a co nie, plan zasahuje az do r. 2015. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 11:55

Adoas,

v Tvojom článku je písané:

Maximální povolený tlak na vozovky v EU dosahuje 11,5 tuny na osu, v Polsku je přípustná ještě menší hodnota, a to 10 tun na osu, avšak v praxi se tento předpis stále nedodržuje. Standardům EU vyhovuje v Polsku pouze 1% vozovek.

Na základe tejo skutočnosti teda konštatuješ, že 1 % poľskej siete v roku 2001 vyhovovalo štandardom EU. Maximálny povolený tlak však vyhovoval a spĺňal miestne štandardy a predpisy. Ak uvádzaš tento argument, pre porovnanie by si mal uvieť, aké percento cestnej siete v ostatných nových čleonoch EU nevyhovuje štandardom, ich porovnanie so starými, tam tiež nie je všetko najružovejšie, atď.
No neviem, ale keby som porovnával grécku cestnú sieť, najmä jej stav, keď Gréci vstupovali do EU, tiež by sme sa dopracovali k zaujímavým porovnaniam.

Pozri sa, ja som v Poľsku jazdil. Okolie Krakova, Nového Targu a Zakopaného má kvalitu cestnej siete pororvnateľnú s našou, rovnako, ako hlavný cestný koridor Nový Sacz-Grybów. Nehovorím už o cestenj sieti v okolí Katovíc, atď.
Horšej kvality sú však cesty druhej a najmä tretej triedy, jazdil som v smere od Nového Saczu na prechod Becherov-Konieczna.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 12:12

Trochu oneskorene, ale predsa:
16. novembra bol otvorený obchvat Torune, starého poľského mesta ako súčasť rýchlostnej komunikácie S 10 v dĺžke 11,3 km, vybudovaný zatiaľ ako dvojpruh.

http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=76&Itemid=96

Treba však aj uviesť, že plánované otvorenie 100 km úseku A2 (Konin-Lodž) má oneskorenie, ovorenie je plánované na jún tohto roku.

Článok ohľadom plánovaných novootvorených úsekov /bez rýchlostných komunikácií/ v roku 2006 je tu:
[url]http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/5b17b92ffc316ed
672bcd5a223c53944/id_art/64884fd6ad50efda1c136721729fb7e0[/url]

Plánované odovzdanie na rok 2006 /bez rýchlostných komunikácií/:

úsek Konin-Lodž /A2/ 100 km
úsek Legnica-Wroclaw 90 km /modernizácia diaľnice A4/
úsek Golnica-Olsztyn 54,9 km /diaľnica A18, dobudovanie druhého jazdného pruhu/

Práce, samozrejme, budú pokračovať na výstavbe ostatných úsekov diaľníc, rýchlostných komunikácií a najmä na príprave výstavby diaľníc východne od Varšavy a Krakova.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 17. Jan 2006 17:45

Polsko aktualne zneistuje svoju poziciu pri budovani dialnicnej infrastruktury.

Chyba prepojenie statu kvalitnou cestnou sietou, o dialniciach ani nehovorim. Preto sa odporucilo aby Polsko budovalo rychlostne cesty alebo len horsie dialnice.

Polsko ma pomerne rozsiahle programy na budovanie cestnej siete, realne by sa to dalo plnit, ale chybaju peniaze a Polsko je obrovska krajina. Ak Polsko postavi 50 km dialnice, tak SR staci realne postavit 5 km a je to presne to iste vzhladom na potrebnost dialnic a este bude na tom SR lepsie pre lepsiu cestnu siet.

Velmi vyrazne pomaly napreduje obnova ciest aj napriek non-stop velkym planom a aj dialnicna vystavba je stale pomala a nejde podla planov ktore si stanovuje samotne Polsko.

Pre Polsko je tu aj neisty vyhlad pre prilis vysoke vydavky statneho rozpoctu, ktory je cca. 50% HDP a Polsko bude musiet setrit a su tu obavy ze akekolvek vyrazne setrenie zasiahne min. oblast vacsich investici ak uz nie aj priame spomalenie budovanie cestnej infrastruktury v krajine.

V Polsku vyhovuje europskym smerniciam len cca. 1-1,5% celej cestnej siete v state, ... je tu nedostatocna siet ciest vsetkych kategori a okrem toho aj vela ciest nezodpoveda vobec parametrom ohladom hmotnosti ktoru by mali uniest, zakrutam atd. a dialnicna vystavba v Polsku je neuveritelne pomala a slabo financovana.

Polsko vsak napriek tomu nema extremne vysoku rozostavanost a snazi sa stavat skutocne to co potrebuje, bez zbytocnych dalsich investici a s tym suvisi aj velka snaha liberalizovat stavebny trh, co sa aj udialo a este sa to aj deje, aby Polsko dokazalo aj za malo penazi dialnice stavat. Prirodne predpoklady ma na to velmi dobre z hladiska ceny. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 19. Jan 2006 22:05

Neviem, odkiaľ sú informácie a zneisťovaní pozície Poľska pri budovaní infraštruktúry. Len minulý rok bolo v Poľsku odovzdaných 20 obchvatov, o počte km rýchlostných komunikácií zatiaľ nemám dokonalý prehľad, musíme zrejme počkať na výročnú správu GDDKIA.
A nerozumiem, odkiaľ sa berú informácie o veľmi výrazne pomalom napredovaní obnovy ciest. Pri diskusii o ekonomických číslach len uvediem, že priemerný Poliak zarába v priemere viac ako našinec, nárast produktivity práce v Poľsku je najvyšší v EU25 a môžem pokračovať.

Poľsko ešte nemá dostatočne kvalitnú cestnú sieť, to tu nikto netvrdí ani nechce tvrdiť, ale teno stav sa rýchlo zlepšuje.

Informácie o pomere: Ak Poľsko postaví 50 km, u nás je to 5 km by som trochu poopravil: ten pomer je podľa počtu obyvateľstva jedna ku siedmim, prípadne jedna ku ôsmim.

Poľské diaľnice sú koncesné, t.j. ich nejdú za peniaze štátu, ale stavajú a prevádzkujú ich súkromné konzorciá. Peniaze zo ŠR idú na obchvaty, opravu ciest a čiastočne na rýchlostné komunikácie. Naozaj bude zaujímavé pozrieť si výročnú sprácu GDDKIA, potom by sa mohlo pristúpiť k diskusii na základe konkrétnych čísel.

Poliaci majú plán do roku 2013 diaľničnú sieť rozšíriť na ca. 2000 km. Máme rok 2006, podľa mňa sa postupuje v súlade s týmto plánom, i keď nemôžem nepoprieť, že existujú zdržania, napr. ca. 7 mesačné pri novom úseku A2. Nerozumiem tiež výrazu "horšie diaľnice".

Hmm, a keď 1 - 1,5 % ciest vyhovuje európskym normám, na akých cestách vlastne Poliaci jazdia? Podľa http://www.gddkia.gov.pl/article/generalny_pomiar_ruchu/drogi_krajowe//index.php?id_item_tree=af352a9cb6c2aac2d91fac713a296eee sú autá zrejme len artiklom, ktorý si Poliaci nechávajú doma.


S konštatovaním
Polsko vsak napriek tomu nema extremne vysoku rozostavanost a snazi sa stavat skutocne to co potrebuje, bez zbytocnych dalsich investici a s tym suvisi aj velka snaha liberalizovat stavebny trh, co sa aj udialo a este sa to aj deje, aby Polsko dokazalo aj za malo penazi dialnice stavat. Prirodne predpoklady ma na to velmi dobre z hladiska ceny. môžem však len úplne súhlasiť.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 22:13

Branco,

viem ze si citlivy na temu Polsko a respektujem to a nebudem komentovat tvoj nazor. Strucne: Mas iny nazor nez aka je skutocnost. Napreduje sa rychlo ale nie dostatocne rychlo a to setrenie realne hrozi a tie udaje o cestnej sieti su tiez zname od EU aj od Polska, ktore info dava.

Polsko je obrovska krajina a 2 000 km dialnic (co sa planuje aj viac) je malo a velmi chybaju vacsie investicie do samotnej cestnej siete.

Nic viac k tomu pisat radsej nebudem, lebo v inej teme zase Pozorovatel je nahnevany atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Flintstone » 19. Jan 2006 22:30

No ja neviem, Branco, Poľsko má veľké deficity v budovaní cestnej siete a stavia sa pomaly.

Kedy už toto fórum pochopí že postaviť 15 km diaľnice v SR a postaviť 50 km v Poľsku a 500 km v Indii je jedno a to isté?

Môžeme mať všetci vysnívanú krajinu ale Poľsko vedie:

1. Jedna z najhorších cestných sietí v Európe. A diaľnice sú len časťou cestnej siete. A ani tu to nie je vôbec dobré. Napojenie na susedné štáty chýba, nie sú spojené regióny, nestavia sa na nejaké lepšie parametre vzhľadom na to že tu sú nížiny a to sú všetko negatívne informácie ako aj fakt, že peňazí je málo a Poľsko tu bude musieť šetriť. Informácie o 1% sú z EU, o 1,5% z Poľska ak viem ja, tak čo to znamená? A kto jazdí tak ten vie, aké sú cesty, značenie atď.

2. Nezamestnanosť, sociálna situácia atď. Poliaci majú horšiu životnú úroveň než Slováci. A bude sa tu šetriť v tejto sfére.

...

Nemusí sa to nikomu páčiť, ale takto to je. Hodnotím Poľsko nie SR, nie ČR, nie Rusko. Ale Poľsko.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Andrej » 19. Jan 2006 22:40

Podla mna chcel Branco poukazat hlavne na pokrok Polska v oblasti infrastruktury. Pred cca 15 rokmi na tom bolo Polsko podstatne horsie ako SR (vtedy este CSFR). Ziadne dialnice, cesty v katastrofalnom stave, ... Zato SR mala takmer 200 km dialnic, hustu siet ciest II a III triedy...
Dnes je situacia v Polsku podstatne lepsia, ale stale nedosahuje uroven SR, hlavne v oblasti cestnej siete.
Ak si porovnas pokrok Polska s pokrokom SR v oblasti infrastruktury, tak lepsie je na tom Polsko. Hodnotim to aj z vlastnych skusenosti :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 21. Jan 2006 12:24

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

...972 miliárd korún. Ak to ma byt od 2006-2013, tak ide o 8 rokov, teda 121,5 mld/rok. Tento nas sused ma 8x viac obyvatelov ako my, teda 121,5/8 je 15,2 mld/rok s predpokladom ze u nas sa suma na D/RC este bude zvysovat, tak uz aj tak obrovske rozdiely v pocte dialnic/na obyv. medzi PR a nami (resp. ostanymi statmi V4) sa este budu mierne prehlbovat.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 21. Jan 2006 13:26

devil, to mas recht. polsko je co sa tyka dialnic na tom najhorsie z celej EU. dokonca aj v irsku, kde v principe ani dialnice nepotrebuju je to lepsie ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=480
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 21. Jan 2006 19:49

Tak ja tu mam niekolko poznamok:

1. Andrej - hodnotit pokrok mozeme ale v tomto pripade by to bolo hodnotenie pokroku cca. 30-50 rokov podla vyvoja, takze nie je co hodnotit.

2. devil - prepocet na pocet obyvatelov je mozny ale relevatny je prepocet aj v suvislosti na rozlohu uzemia. Pretoze napriklad moze byt jedno mesto a v nom 5 mil. obyvatelov a bude tam taka ista dlha dialnica ako aj v inom mensom meste, ale bude tu rozdiel na pocet pruhov.

A mal by som aj dalsie vyhrady, ale budem mierny aby sa tu niekto neurazil. :wink:

V kazdom pripade vsak investicie ak sa splnia tak ako ich Polsko slubuje tak to bude dobre, len Polsko zabuda zverejnit podobne rozsiahly plan aj do zlepsenia svojej dalsej cestnej siete. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod devil » 22. Jan 2006 10:23

2. devil - prepocet na pocet obyvatelov je mozny ale relevatny je prepocet aj v suvislosti na rozlohu uzemia. Pretoze napriklad moze byt jedno mesto a v nom 5 mil. obyvatelov a bude tam taka ista dlha dialnica ako aj v inom mensom meste, ale bude tu rozdiel na pocet pruhov.



Ved jasne, ale pocet obyv. viem z hlavy a rozlohu nie...ale narychlo som si pozrel v google, vyslo tam cez 300 tis. km2, takze je to stale 6-7 krat viac ako nasa rozloha. a suhlasim s prispevkom Flinstoneho.

Mne sa osobne najvacsou prioritou pre PR vidi stale polnohospodarstvo, podla toho ako sa vyjadrovali pri rokovaniach pri vstupe do EU, a tym padom tie ich nestastne dotacie stale dost odoberaju zdroje aj od infrastruktury. ale bez slusnych ciest nemoze fungovat ani spracovatelsky priemysel (ktory pokladam za dolezity) iba nejake domace farmarcenie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 21:42

Doplnenie sprav o investiciach v Polsku.

Je to relativne jasny signal smerom k EU ze Polsko chce zacat vyrazne stavat dialnice. Celkovo vsak nedobehne ani jeden stat V4 v prepocte na rozlohu a ani na pocet obyvatelov. A ja neverim tomu, ze sa skutocne preinvestuje tak vela penazi.

A okrem toho - v Polsku tymto velkym dialnicnym programom bude zanedbana ostatna cestna siet.

Polsko je obrovska krajina v ramci EU, je to obrovsky a slubny trh, ale realita je taka ze je to chudobny stat - cele oblasti su uplne zanedbane - priemysel stagnuje, infrastruktura takmer ziadna a zostava skutocne len to polnohospodarstvo, na ktore ale tiez chybaju peniaze.

Moze sa to porovnavat ako chce - nie je to dobry zaklad.

Vyvoj je lepsi:

1. Je tu snaha vyrazne investovat do vystavby dialnic.
2. Je tu snaha vyrazne podporovat rozvoj zaostalych a chudobnych regionov.
3. Polsko ma jeden z najrychlejsich rastov produktivity prace.

... a naslo by sa toho este aj viac ...

Ale vzdy plati: Tieto extremne zlepsenia tu su a budu ale len preto, ze je priepastny rozdiel medzi Polskom a okolitymi statmi v EU.

Parita kupnej sily, ani zivotna uroven nie je lepsia nez v SR napriek tomu ze platy su v Polsku lepsie. Ale vela investorov neprislo do Polska pre lepsiu infrastrukturu v SR/CR/Madarsku - a SR a Polsko maju spolocne len jedno: lacna pracovna sila. Uz ani ta kvalifikacia nie je z hladiska celostatneho rovnaka v SR a v Polsku.

Dokazuju to posledne investicie v krajinach V4. A myslim tym ine investicie nez privatizacia statneho majetku.

Moze sa to porovnavat akokolvek - Polsko na tom celkovo nie je dobre a caka ho aj z hladiska politickeho este dlhy vyvoj. Mensinova a nestabilna vlada non-stop narozdiel od CR/SR, ... a prilis vysoke danove zatazenie v prostredi, kde dane klesaju. A ja tvrdim: Ak sa dane znizia, tak Polsko bude donutene menej investovat vsade - aj do rozvoja dialnic. A dane asi znizene budu musiet byt. ... lebo SR/CR/Madarsko investuju aj do infrastruktury (len kazdy inak - jeden cez statny rozpocet a uvery, druhy viac len cez PPP, treti rozne), aj do skolstva (realne rastu vydavky do vysokeho skolstva vsade) a aj do financnych systemov.

Takze akokolvek Polsko chce rast - tak vyvoj v okolitych statoch ho k tomu nuti a zaroven bude Polsko dost dlho len dobiehat staty V4, nehovorim uz ani o povodnych 15 statoch EU. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.