Stránka 1 z 82

Polsko - Poland

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 14:43
od Branco
Okrem už uvedenej linky na poľské fórum: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=240

link na GDDKIA (poľská obdoba našej SSC): http://www.gddkia.gov.pl

tiež prikladám dobrú informačnú stránku o poľských diaľniciach: http://www.autostrady.pl.

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 16:10
od Branco

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 12:35
od Branco
Johann umiestnil do fotogalérie najnovšiu mapu poľských diaľníc a RK (rozvoj do r. 2013):
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=190

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 12:45
od expwy
Branco napísal:Johann umiestnil do fotogalérie najnovšiu mapu poľských diaľníc a RK (rozvoj do r. 2013):
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=190


Poliaci majú veľmi smelý plán budovania A a S, ale pochybujem, že zvládnu túto sieť postaviť do roku 2013.

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 13:04
od Branco
MH napísal:
Branco napísal:Johann umiestnil do fotogalérie najnovšiu mapu poľských diaľníc a RK (rozvoj do r. 2013):
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=190


Poliaci majú veľmi smelý plán budovania A a S, ale pochybujem, že zvládnu túto sieť postaviť do roku 2013.


Uvidíme. Na A2 sa má tento rok otvárať min. 100 km, bude predĺžená až do Lodže, do Varšavy by mala ísť v 2008. Na A4 sa tento rok dokončí posledný menší úsek medzi Wroclawom a Krakowom, v najbližšom čase by sa mala začať výstavba od Krakowa na Tarnow a Rzeszow.
Poliaci stavajú v posledných rokoch slušne, koncesné sú A2 a A4, koncesná bude pravdepodobne aj pripravovaná A1. Na ostatné úseky (S1, S69, S7...) využívajú maximálne prostrriedky z EU (EIB, Kohézny fond,..)

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2005 19:36
od Branco
Na poľskú A1 bol poskytnutý úver od EIB:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1135

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 11:01
od Branco
Výstavba prvého úseku 89,5 km diaľnice A1 z Gdansku no Nowej Marzy sa začala, resp. prebiehajú prípravné práce. Úsek postaví Skanska a hodnota kontraktu je 506,9 mln. euro. Úsek majú odovzdať do prevádzky v novembri 2008.


http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 12:40
od aquila
plus je tam pekne vidno ze len tento rok zakontrahovali poliaci skoro 10 km na S-69 ...

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 15:49
od DrX
aquila napísal:plus je tam pekne vidno ze len tento rok zakontrahovali poliaci skoro 10 km na S-69 ...


No a zvlast potesujuce je, ze buduju aj vyse 12 kilometrovy usek na S-7.

Podla mna je S-7 velmi dolezita aj preto, ze fakticky napaja slovensky vychod na poslsku (a casom aj na nemecku) dialnicnu siet. O nemeckej hovorim preto, ze cesta z vychodu do Berlina (a tym aj celej severozapadnej europy) bude po dokonceni polskej A-4 najlepsia a najkratsia jednoznacne cez Krakow.

Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.

DrX

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 15:54
od aquila
S7 sa napaja na nasu R3, ale problem je ze ide len po rabku a po fiasku s D3 pochybujem ze to poliaci potiahnu dalej.

kym po bielsko biala uz je RC na polskej strane a S-69 je vlastne prepojenie SK hranice s PL a hned by bolo na napojenie po 4prudovej ceste ...

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2005 16:45
od johhan
S-7 sa možno dobuduje až po dobudovaní S-19 Reszow - smerom na Prešov

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 17:19
od Branco
Prvé fotky zo zemných prác na novom úseku A1 sú tu:

http://www.gddkia.gov.pl/article/informacje/aktualnosci/article.php/id_item_tree/2946feed6e09a635148d445d16b238f7/id_art/6d40df0772ab32b58f2076f5a99c80d2

Zmluvu na výstavbu a koncesiu celej diaľnice A1 v období do roku 2040 má konzorcium GTC, zložené firiem NDI, Skanska, Intertoll i Laing Roads.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 19:32
od Caesar
DrX napísal:Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.

DrX


Podľa toho, čo kto myslí východnou stranou Tatier.

Pokiaľ ide o cestu cez Ždiar, tak tu je zámerom "odstrániť" všetky kamióny a presmerovať ich na RK R3, neskôr aj na RK R4. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 12:51
od Branco
Začala sa výstavba 7,7 km úseku A-6 Podjuchy-
-Kijewo. Ide o predĺženie obchvatu Štetína smerom na Gdaňsk. Je to rekonštrukcia starej diaľnice, ktorá už nespĺňa moderné parametre.

http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 10:29
od Branco
5. októbra sa začala výstavba 12,4, km úseku RC S17 na úseku Miętne-
-Sulbiny Górne. Je to časť RC Varšava-hranica s Ukrajinou
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112

Otvorený bol úsek RC Skoczow-Cieszyn
http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=view&id=186&Itemid=111

Na novootvorenom úseku pri hraniciach s ČR je rýchlosť obmedzená na 110 km/h. Úsek má tri estakády, osem mimoúrovňových prejazdov. Fotografie z úseku pred otvorením su tu:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=5682731#post5682731

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2005 11:19
od Branco
DrX napísal:
Zaujimalo by ma, ci sa uvazuje o zlepseni cesneho spojenia z vychodnej strany Tatier na S-7. Lepsi pristup z S-7 na Poprad by okrem lepsieho napojenia slovenskeho vychodu na polske dialnice znamenal aj lepsi pristup pre polskych turistov do Tatier, Raja a napojenie na nasu D1.

DrX


Logická a dobrá pripomienka. Na S7 sa zo slovenskej strany uvažuje o prístupu zo západu (Orava). Východné napojenie na S7 by mohlo byť námetom k ďalšej diskusii o trasovaní diaľníc a RC... Napojenie pri Ždiari by som zatiaľ nevidel ako reálne..Z Nového Targu, resp. S7 by mohlo byť odbočenie na Starú Ľubovňu, ďalšou možnosťou je vyjednať nový koridor s Poľskom SL-Piwniczna-Nowy Sacz.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 08:39
od kaviarista
len jedna technicka pripomienka pre cestujucich z vychodu na trasu S7. Neviem, ci viete, ale nie je potrebne ist cez Tatransku Javorinu a Lysu Polanu. V Padspadoch treba odbocit doprava , je tam paralelny hranicny prechod Jurgow, ktory skrati trasu o cca 15-30 minut . Nie je to oznacene ziadnymi dopravnymi znackami.
Dovody preco o tomto prechode vie malo ludi?
1. Komunisti mali v tej oblasti postaveny nejaky papalassky komplex, na ktory bolo vidiet z cesty a preto bol ako hlavny prechod zvoleny Lysa Polana, hoci je to okluka a ovela horsi teren (lesy , serpentiny ... ) . Na zivotne prostredie sa prdelo statocne, ale to nie je nic nove pod slnkom
2. Dlhy cas po neznej bol prechod otvoreny iba pre miestny prihranicny styk, takze ho mohli vyuzivat iba ludia z blizkeho okolia.
3. Nie je vobec oznaceny dopravnymi znackam. Iba na polskej strane je odbocka na Jurgow v smere od N.Targu

V poslednej dobe uz nie su ziadne prekazky, prechod funguje dokonca NONSTOP (neviem od kedy)

Takto to dopadne vzdy, ked o niecom rozhoduju dementi.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 09:56
od Adaios
kaviarista napísal:Takto to dopadne vzdy, ked o niecom rozhoduju dementi.


kaviarista,

ale vy ste volici - ako ste si zvolili, tak ste sa mali. Teraz nejde o komunistov, ale o 15 rocny vyvoj.

HZDS - ... :twisted: :roll: :? ... teraz sa to zlepsuje, ale nie vdaka SDKU a spolupraci tychto stran, ale zlepsi sa to az nebude HZDS viest Meciar.

SDKU - kazdy vie, akym sposobom ste privatizovali a privatizujete. Tam ide o to, ze vas vasa vlada okrada (do EU sa da aj inak prist). SPP - predany pod cenu a este naviac ste prerobili 7 mld. SKK na tom ze vasa SKK bola prilis pohybliva, ... toto sa ale bezne da poistit, ak sa robi obchod vacsi ako 100 mld. SKK. ... Slovnaft - to tiez nebolo rozumne co sa skladovacich kapacit tyka a firmy Benzinol. ... ST - predane pod cenu, naviac este stat musel investovat potom po privatizavi. ... SE - predane pod cenu a za nevyhodnych podmienok pre stat teda pre obyvatelov nakoniec. ... korupcia na najvyssich miestach.

Na Slovensku sa ceni dochodkova reforma. Avsak bude vas stat velmi vela penazi, ... na spustenie bolo a bude treba viac ako 100 mld. SKK.

Na Slovensku sa ceni rovna dan.

...

Uz som mimo temu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 10:24
od devil
Nepatri to sice sem, ale asi to este stale nie je zrejme.

Meciar=Hzds

Bez neho to bude strana s menej ako 5%..a casom aj s nim.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 14:24
od aquila
ja by som len chcel upozornuit aby sme nezachadzali moc do politiky (aj ked by som sa len rozohnil, lebo s vami len suhlasim :lol: a dufam ze devil ma pravdu :lol: )

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 22:19
od DrX
Branco napísal:Logická a dobrá pripomienka. Na S7 sa zo slovenskej strany uvažuje o prístupu zo západu (Orava). Východné napojenie na S7 by mohlo byť námetom k ďalšej diskusii o trasovaní diaľníc a RC... Napojenie pri Ždiari by som zatiaľ nevidel ako reálne..Z Nového Targu, resp. S7 by mohlo byť odbočenie na Starú Ľubovňu, ďalšou možnosťou je vyjednať nový koridor s Poľskom SL-Piwniczna-Nowy Sacz.


Vďaka za odpoveď. Nie som si ale celkom istý, či tomuto rozumiem. S7 bude o pár rokov vzdialená nejakých 12 km od slovenských hraníc v Podspádoch. Naša D1 bude Poprad obchádzať zo severu, a po hranice to od nej bude nejakých 35 km. Takže by stačilo vybudovať okolo 50 km rýchlostnej cesty, a máme vyriešené napojenie celého vých. Slovenska na poľskú dialničnú sieť, a zároveň aj poriadny prístup pre turistov prichádzajúcich do Tatier z Poľska. A toto je dôležitý bod. Totižto, toto sa netýka len poľských turistov, Krakow a Zakopane sú hlavnými destináciami v Poľsku aj pre zahraničných turistov (a Krakow je v tomto na úrovni Prahy či Budapešti). Neviem, či ste sa niekedy boli pozrieť v Zakopanom alebo v Krakove, v porovnaní s nimi v slovesnkých Tatrách resp. v slovenských "mestách" z turistického hľadiska skapal pes. Ak by sa nám podarilo dotiahnuť do Tatier čo i len zlomok turistov, ktorí prichádzajú do Krakova a Zakopaného, návštevnosť by sa zvýšila niekoľkonásobne (ako možno viete, už teraz vozia poľské cestovky západných turistov z Krakowa na Slovensko, bohužiaľ ale ich destináciou sú rómske osady, kde si pozerajú, ako sa dá v Európe žiť na úrovni subsaharskej Afriky. Toto je ale zas príspevok do témy o Vládnom zbedačovaní východu).

Čiže, podľa mňa je toto riešenie presne tým čo potrebujeme - za málo peňazí veľa muziky. Na druhej strane to ale zas nijak veľmi nehorí. Keď bude D1 po Poprad a S7 od Zakopaného, tých 50 km po cestách prvej triedy sa zvládne v pohode.

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2005 22:44
od DrX
kaviarista napísal:len jedna technicka pripomienka pre cestujucich z vychodu na trasu S7. Neviem, ci viete, ale nie je potrebne ist cez Tatransku Javorinu a Lysu Polanu. V Padspadoch treba odbocit doprava , je tam paralelny hranicny prechod Jurgow, ktory skrati trasu o cca 15-30 minut . Nie je to oznacene ziadnymi dopravnymi znackami.

V poslednej dobe uz nie su ziadne prekazky, prechod funguje dokonca NONSTOP (neviem od kedy)

Takto to dopadne vzdy, ked o niecom rozhoduju dementi.


Mh. Ten prechod je skutočne úplne neoznačený. Ja som o ňom čítal, a pri poslednej ceste do Krakova (asi pred mesiacom) som ním chcel prejsť, keďže tam ale nebola značka, podarilo sa mi ho minúť.

Na druhej strane ale všeobecné nadávanie na všetkých a všetko sa mi tiež nie celkom pozdáva. Skúsme byť trochu konštruktívni :-). Určite sa dá napísať SSC (alebo niekomu inému) pripomienka/návrh, aby niekde pri Podspádoch tú značku pridali. Tuší niekto na tomto fóre, komu takúto pripomienku adresovať?

A jedna všeobecná otázka: akou cestou je podľa vás v súčasnosti spojenie Košice-Krakov najrýchlejšie? Ja jazdím KE-PO-Jánovce-Spišská-Belá-Nowy Targ-Krakov. Pri pohodovej jazde to trvá menej ako 4 hodiny.

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 17:23
od Adaios
DrX napísal:Na druhej strane ale všeobecné nadávanie na všetkých a všetko sa mi tiež nie celkom pozdáva. Skúsme byť trochu konštruktívni :-). Určite sa dá napísať SSC (alebo niekomu inému) pripomienka/návrh, aby niekde pri Podspádoch tú značku pridali. Tuší niekto na tomto fóre, komu takúto pripomienku adresovať?


DrX,

moja rada. Ak ide o SSC, tak odporucam tieto info:

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=405

A konkretne (ak by stranka zanikla):

a) - písomne na adresu:

Slovenská správa ciest
Miletičova 19
826 19 Bratislava

b) - osobne do podateľne SSC na vyššie uvedenej adrese

c) - telefonicky na číslach: 02/50 255 340 alebo 02/50 255 470

d) - faxom na faxové spojenie: 02/55 567 976

e) - elektronickou poštou na adrese: info@ssc.sk

Je to zakon, ktory prikazuje informovat, pokial nie su nejake info tajne.

Je to bezne vsade vo svete a na stranke SSC je to normalne uvedene. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2005 14:26
od kaviarista
Drx

AD KE-Krakow

ja jazdim striedavo 2 trasami podla nalady.

Uplne najkratsia je KE-PO-Sabinov-St.Lubovna-Cerv.Klastor-Niedzica-Debno-Nowy Targ-Krakow. To sa da stihat v noci za 3:15 , cez den za cca 3:40 pri uplne normalnom style jazdy.

Alebo KE-Krompachy-SNV-Janovce-Sp.Bela- Podspady-N.Targ-Krakow

Zriedkavo jazdim aj tvojou trasou ale musim naisto vediet , ze je Branisko otvorene a nesmiem prechadzat usek Janovce-PO okolo 8 alebo 16 h. v pracovny den.

Inak minuly tyzden som isiel po A4 z Krakova do Vroclavi a poliakom treba dobudovat uz len asi 10 km usek pri Gliwiciach. Ale tych nestastnych 10 km som isiel vyse hodiny :) . Uz sa tesim ako buduci rok spravim KE-Wroclaw pod 5 hodin lavou zadnou

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2005 14:33
od Branco
Pred týždňom sa začal stavať ďalší úsek S1 Pyrzowice-
-Podwarpie s dĺžkou 9,4 km http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=106&Itemid=112.

5. 10. otvorili kratší 5,4 km úsek S1 Międzyświeć-
-Gumna.

A pozor: Včera bol otvorený úsek A-4 Kleszczów-
-Gliwice
, uzol Sośnica v dĺžke 19, 1 km http://www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=blogcategory&id=76&Itemid=96

Diaľnica Vroclav-Krakov by mala byť kompletná. Gratulácia do Poľska. :)