Branco napísal:Logická a dobrá pripomienka. Na S7 sa zo slovenskej strany uvažuje o prístupu zo západu (Orava). Východné napojenie na S7 by mohlo byť námetom k ďalšej diskusii o trasovaní diaľníc a RC... Napojenie pri Ždiari by som zatiaľ nevidel ako reálne..Z Nového Targu, resp. S7 by mohlo byť odbočenie na Starú Ľubovňu, ďalšou možnosťou je vyjednať nový koridor s Poľskom SL-Piwniczna-Nowy Sacz.
Vďaka za odpoveď. Nie som si ale celkom istý, či tomuto rozumiem. S7 bude o pár rokov vzdialená nejakých 12 km od slovenských hraníc v Podspádoch. Naša D1 bude Poprad obchádzať zo severu, a po hranice to od nej bude nejakých 35 km. Takže by stačilo vybudovať okolo 50 km rýchlostnej cesty, a máme vyriešené napojenie celého vých. Slovenska na poľskú dialničnú sieť, a zároveň aj poriadny prístup pre turistov prichádzajúcich do Tatier z Poľska. A toto je dôležitý bod. Totižto, toto sa netýka len poľských turistov, Krakow a Zakopane sú hlavnými destináciami v Poľsku aj pre zahraničných turistov (a Krakow je v tomto na úrovni Prahy či Budapešti). Neviem, či ste sa niekedy boli pozrieť v Zakopanom alebo v Krakove, v porovnaní s nimi v slovesnkých Tatrách resp. v slovenských "mestách" z turistického hľadiska skapal pes. Ak by sa nám podarilo dotiahnuť do Tatier čo i len zlomok turistov, ktorí prichádzajú do Krakova a Zakopaného, návštevnosť by sa zvýšila niekoľkonásobne (ako možno viete, už teraz vozia poľské cestovky západných turistov z Krakowa na Slovensko, bohužiaľ ale ich destináciou sú rómske osady, kde si pozerajú, ako sa dá v Európe žiť na úrovni subsaharskej Afriky. Toto je ale zas príspevok do témy o Vládnom zbedačovaní východu).
Čiže, podľa mňa je toto riešenie presne tým čo potrebujeme - za málo peňazí veľa muziky. Na druhej strane to ale zas nijak veľmi nehorí. Keď bude D1 po Poprad a S7 od Zakopaného, tých 50 km po cestách prvej triedy sa zvládne v pohode.