PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 12. Júl 2021 22:39

nie je ti trápne prestavať MÚK po 15 rokoch? ... máme stovky km ciest v havarijnom stave, úseky diaľníc po životnosti a stovky chýbajúcich km diaľnic.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod rado » 13. Júl 2021 08:48

Vlados napísal:nie je ti trápne prestavať MÚK po 15 rokoch? ... máme stovky km ciest v havarijnom stave, úseky diaľníc po životnosti a stovky chýbajúcich km diaľnic.

Rovnako máme v ZA kraji v havarijnom stave 57 z 313 km ciest II. triedy. Padajú nám tu mosty, a v obci Bziny trvalo 23 rokov sanovať jedno smiešne bralo, až kým na 3 mesiace neuzavrelo cestu do niekoľkých obcí.

Je nám tu na Orave tiež trápne počúvať tieto nekonečné výlevy. Nezmysly typu investícia do MÚK D1xD3 vidíme aj tu a radšej by sme za ne videli opravené rozpadajúce sa okresné cesty I. a II. triedy, na ktorých si roky ničíme podvozky. Áno sú to cesty inej kategórie. Ale tiež pri cestách v SR vidíme náhodné, nádherne zrekonštruované cesty I. alebo II. triedy a môžeme sa akurát tak nasierať, že ich majú lepšie než v ZA kraji. Diskusiu tieto žabomyšie vojny nikam neposúvajú. To že sa obstaráva neefektívne a na somariny platí pre celé Slovensko. Rovnako bordel v dopravnom značení. Delenie na my/oni, akokoľvek je ľudskej náture prirodzené od dedinskej úrovne medzi ulicami, cez národnú medzi okresmi a krajmi, až po globálnu, zatiaľ nikomu nepomohlo.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod pohodak » 13. Júl 2021 09:08

cesty II a III triedy su v sprave VUC ZA, treba sa stazovat tam
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod rado » 13. Júl 2021 09:25

Ja sa momentálne nikde sťažovať neplánujem, a rovnako sa tu rozpadajú aj cesty I. triedy. Príspevok bol iba narážkou na zbytočnosť regionálnych mikrovojen na tomto fóre. Roky som to ignoroval, ale po stovkách opakovaní to už začína byť rovnako únavné ako príspevky istej omrzliny, s nulovým prínosom. Preto sa sťažujem tu, lebo sa nesťažujem na stav ciest, ale na tie príspevky. :-) Zodpovedný moderátor nech moju reakciu kľudne presunie do koša - spolu s príspevkami o zlej Žiline.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod sendvo » 13. Júl 2021 10:01

ono by bolo fajn keby tu boli nejaki poriadni moderatori ale ked sa sam moderator angazuje v tychto zabomysich vojnach tak to je tazko..
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod aquila » 13. Júl 2021 11:28

OT: sak ja dlhodobo ponukam poziciu moderatora, len nikomu sa do toho moc nechce ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 13. Júl 2021 11:37

už len ísť na jednu palubu s devilom :lol:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 24. Júl 2021 22:01

ak by vzájomne zamenili nájazdové rampy na Prístavný most, tak by nemusel vzniknúť kľukatý tobogán
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod badger-FB » 19. Máj 2022 21:47

Neviem či to tu je, ale na podklade prípadovej štúdie k dávnemu PPP na D1, ktoré nevyšlo: viewtopic.php?p=248573#p248573 dávam pre zaujímavosť zachovaný odkaz na prípadovú štúdiu k tomuto PPP okolo Bratislavy: https://bankwatch.org/sites/default/fil ... ss-PPP.pdf . Neviem na koľko potom zmeny v projekte súvisiace so znížením nákladov sa premietli do efektívnejšej investície z pohľadu návratnosti, ale s uvedeným záverom oslovených bánk EIB na tento projekt prispela a tento PPP sa zrealizoval napriek mnohým manipuláciám.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Lorenc » 25. Máj 2022 21:00

Teraz by som tu postavil tých machrov ktorí "prozreteľne" bojovali proti obchvatu D4 R7 a privátnemu kapitálu v tejto diaľnici.
Koľko by stál dnes?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod badger-FB » 26. Máj 2022 16:18

Až 1/2 nákladov potrebných na výstavbu nepochádza z privátnych zdrojov koncesionára tých veľkých stavebných firiem, ale z EIB. To je len taká skromná drobnosť. Tou to začína čo sa týka tvojho príspevku.
Splátky, pokiaľ viem, sa indexujú o infláciu v položke údržba (?) Keby aj nie. A po ďalšie, cenové výkyvy ti asi nič nehovoria. Určite nebude nasledujúcich 30 rokov taká cena stavebných materiálov v pomere ku kúpyschopnosti/výkonu ekonomiky etc.
A ešte nezabudnime na navezený odpad na jeho častiach, čo sa len pozametalo pod koberec, aby nebol problém s úvermi. EIB to dávala preverovať, lebo ŽP a tieto zistenia fuh, čo tam hrozilo. Ale rýchlo sa zabúda. (!) Som vážne zvedavý na budúce zvlnenia a kto ich odstráni. (aby tu aj tento prevádzkovateľ ešte bol)
O 1,6x drahších pozemkoch (? cena za m2 je), ktoré veľkoryso zaplatil štát, čiže daňoví poplatníci previedli cez štát peniaze súkromným vlastníkom, novodobá nebankovka, ibaže legálna ale to boli aj tie nebankovky vo svojej podstate. (prichádza k preverovaniam a postupne sa budú "spoločnosti" a "osoby" riešiť čo sa už začalo po 2 rokoch prehrabovania sa ako to bolo).
A celé je to postavené bez tunela pod Karpatmi. Bez križovatky D1 s D4. Na tento detail sa akosi pozabudlo, takže Prístavný most naďalej trpí a skutočný tranzit Bratislavu najbližšie roky obchádzať nebude. Ale my už platíme.
Nehovoriac o tom, že pôvodné plány na 6 pruh v nejakej časti a pôvodný plán na samotné premostenie, vyzerajú inak, ale ani to nám nevadí.
A celé prepočty stojace na vode. To nám tiež nevadí, už keď nám nevadilo mýto a projekt PPP na R1.
Takže ty kľudne stavaj tých čo sú proti takýmto zlodejinám. Ja by som ich vyznamenal, aspoň by boli pohromade. Najviac asi aquila (lebo ten neustále aj vo vláknach naprieč fórum toto spomína a vie prečo) ... potom už len zase kto je proti severu tak tomu PPP na juhu nevadilo a nevadí. :D (presne podľa porekadla o susedovi a koze)
Ja som osobne rád, že sa začína čistiť aj v tomto prípade a sú a budú postavení pred spravodlivosť mnohí, čo tento projekt skrivili alebo sa na ňom nezákonne obohatili. A tie pozemky, parcely, nás ešte dovedú k mnohím rodinným príslušníkom mnohých ... vplyvnejších. Keď len každý 10. bude poriešený ...
Takže by lacnejší určite bol. Lebo už teraz je predražený. Úver je úver, zdroje koncesionára tiež. Ten má zisk, takže ho vložil v dobe, kedy boli už záporné hodnoty zhodnocovania vo svete od Ameriky po Európu a toto je takýto koncesionár. Treba začať myslieť. Zbytok (tá generálna rekonštrukcia a údržba) si na seba hravo zarobil cez garancie našich štátnych platieb po dobu 30 rokov. :roll:

Nemám nič proti PPP, ale nie za týchto nastavení, že sa odflákne príprava, prepočty, len aby to vyšlo na oko fajn. Aby to boli ochotné tie veľké európske banky financovať, ale takto všetko platí štát. Aj ten úver, ktorý ale keby si vzal štát, tak je pre neho lacnejší. (!) A keby D4R7 mali platiť užívatelia a štát by to mal spolufinancovať, aby potom nemusel platiť desiatky rokov nevýhodné splátky, tak by to bolo ekonomickejšie. Transparentnejšie a čistejšie. Ale to by už nebolo "zaujímavé". Lebo takéto ako u nás PPP je málokde, z toho čo čítam, tak Portugalsko, Španielsko, Taliansko stoja na inom modeli. Chorvátsko tiež stojí na inom modeli. Nemecko takisto, tam štát dopláca, ak nie je potrebné % intenzít a platí im to tranzit na mýte (globálne za celú ich sieť). Slovensko platí za motoristov, lebo to by bola iná pieseň platiť denne 10 ečiek za prejazd keď len za tú R7. Alebo že by bola potrebná krabička na R1 a len by pípal kredit dole. Takto dá štát 125 mil ročne a R1 je "zadarmo", iba za 50. :D

V opačnom prípade by sme mohli takto postaviť všetky diaľnice, no nie? Ale to by sme ročne platili miliardu eur. 30 rokov ... to ju môžeme rovno hádzať do výstavby, ale to už nie. :D Kde by sme na to zobrali? My takto ročne platíme cca 186 mil za 110 km R1, D4R7. To znamená, že za 10 rokov by sme to mali postavené, ale my to budeme ešte 2x preplácať. To je horšie, než hypo na dom.
https://www.mfsr.sk/sk/financie/ppp-pro ... tnerstiev/

A ešte to tu niektorí budú obhajovať ... určite to má perfektnú údržbu. Keď je platba za dostupnosť. Ale na iných diaľniciach takú perfektnú údržbu ako štát už zaplatiť nevieme. :!: Tu zaplatíme hravo. :roll: My si to zaplatíme, aby to bolo dostupné čo najviac a my sme čo najviac zaplatili. Samozrejme, že potom sa zabezpečí dosť techniky a všetkého, ale my si za to platíme, takže čo by nie. Ale ešte raz, zvládame to len na 110 km, z tých ja neviem 800. :oops:

MFSR vydáva vplyv záväzkov, ak odpočítame to starnutie, tak tieto diaľnice sa tam priam vynímajú:
gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=48031

Aby som sa držal len D4R7, tak do roku 2050 v prípade PPP - obchvat Bratislavy - D4/R7. PPP - výstavba obchvatu Bratislavy D4 a rýchlostnej cesty R7 je kvantifikovaná na základe
odhadu platieb štátu za dostupnosť počas celej trvania koncesie do roku 2050. Aktuálny príspevok k implicitným záväzkom predstavuje 1,3 % HDP.

V tomto roku za týchto necelých 60 km platíme 56 mil. eur. Tak už len 28 rokov? Aj keby stála nafta 2,5 eura liter, aj keď nebude nikto jazdiť alebo bude o dosť áut jazdiť menej, aj tak budeme platiť. :!: Vek SK áut patrí medzi najvyššie v EU. Takže tu moc na pohonné látky nezostáva ... Ale štát bude platiť aj keď tadiaľ prejde 0 áut. My sme bohatý štát, že?

Na celú cestnú dopravu dáme my všetci tento rok zo štátneho rozpočtu (teda bez iných fondov, lebo ani fondy nejdú na splátky za PPP) len 332,6 mil eur. :idea:
- z toho na R1 ide 129 a na D4R7 ide 56, takže bez týchto PPP dávame z toho rozpočtu zrazu len 147,6 mil eur, teda len 44%. Teda na splátky za tento štátny luxus dávame 56%.
Na celú údržbu a opravy ciest I. triedy vynaložíme 90 mil. eur s vypätím všetkých síl.
Ak bude aj akákoľvek kríza, tak nebudeme opravovať asfalty (ako rodina nebudeme jesť) :arrow: lebo splátky pre PPP platiť musíme za všetkých okolností, aj keď nebudeme jesť. Takže 200 z 300 mil. ide na PPP a zbytok dá štát na nevyhnutné opravy, ktoré nejde robiť cez fondy a na tých staviame budúcnosť, ale medzičasom EU zmenila priority na železnice. Neviem či sa :lol: alebo :o ... ešte by sme možno mohli spraviť nejaké PPP na železnice. :twisted:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/7/Zako ... k_2022.pdf

Bohužiaľ, ale takto to je. A tie kolóny aj tak v tom hlavnom meste sú a aj budú. A za 10 rokov budú aj pri tej dnešnej R7, lebo developeri nečakajú. Ešte žiadna nová cesta nevyriešila dopravu naveky. Práve naopak je to magnet ďalšieho rozvoja. :wink:

A to túto D4R7 stavali ľudia z Balkánu. (Rumuni etc), pretože SK firmy mali problém sa za tú vysúťaženú cenu a potom dohodnutú dohodnúť s tými víťazmi. Veď sú tu aj kvantá preverovaní IP a porušení - záznamy k ČP, stačilo čítať obyčajné noviny, keď už teda by som aj nechcel byť profesný. To znamená, krátenie daní, odvodov vo vlastnej ekonomike. Radšej úrady nevideli - niektoré. Na plnú hubu doprava nevidela, iba ŽP a financie videli. Lebo doprava len kecala, že jedná, že sa snaží o nápravu a blabla. Ako aj so všetkým. Tam sa moc Slovákov veru nezamestnalo a problémy s preplatením faktúr boli rozsiahle, na rozdiel od zopár prípadov na R1 (lebo jeden brat niečo neplnil).

Keby sa na tom takto okato aspoň nekradlo a nepodvádzalo. Ale to by sa potom ako PPP nepostavilo, lebo bežne kradnúť vie každý s prepáčením povedané (Hydro- to začalo v Branisku). A je to len niečo vyše 10 rokov nazad a spravodlivosť po nich došla. Aj keď bol tunel dlhé roky otvorený, ale dodnes je nekvalitný, za draho sa opravuje etc.

Takže ďakujem, ja o takéto PPP nestojím. (ani pri nemocnici ani pri väznici ani pri ...) Lebo čím viac takýchto PPP bude, tým menej zostáva skutočných štátnych peňazí na úplne všetko. Keby to bol taký úžasný nástroj a presne tento náš model, tak ho má celá Európa. V skutočnosti ho má len taká krajina ako sme my. A splatíme ich, inak by sme zbankrotovali. Tak sa aspoň budeme tváriť aké je to prínosné a pekné, lebo by sme vyzerali ako debilný štát. Ale to aj sme, to si totiž každý ten názor urobí kto sem vkročí autom a prejde 300 km. :oops:
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod KN.SK » 27. Máj 2022 08:05

badger-FB napísal:MFSR vydáva vplyv záväzkov, ak odpočítame to starnutie, tak tieto diaľnice sa tam priam vynímajú:
gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=48031 :oops:
48031 Takto uvedené "hodnoty %" majú trošku inú výslednú sumu: -365,0 %. :lol: Jedna desatinka percenta (1 promile) z veľkej hodnoty nemusí byť nezanedbateľná hodnota/suma. "Babka k babce, (ne)budú kapce. :wink: 1774
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 26. Aug 2022 21:41

Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 10. Nov 2022 20:56

Blíži sa koniec roka. Dočasné značenie na zjazde z Prístavného mosta stále v platnosti, prehľadné ZDZ ktoré by ukazovalo radenie sa do pruhov pre smer R7 a Bajkalská v nedohľadne, asfalt pod bývalým rondlom stále pozliepaný, ZDZ pre MÚK Jarovce stále nekompletné, PZD trvalo zhasnuté, burina že pomaly by sa v nej schoval aj stojaci človek (mali nasadiť stanovenú vegetáciu)... hlavne že ministerstvo platí v plnej výške za dostupnosť!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Nov 2022 12:20

Veď predsa sa o to musia 30 rokov starať, tak to musia robiť najlepšie ako môžu, lebo... preto.
A najlepšie sa udržiava to PDZ, ktoré ani nezapnú, také ZDZ, ktoré ani nevyvesia a údržba zelene sa robí najlepšie tak, že pri nej nemusia opotrebovávať žiadne stroje. A to ti potom vydrží aj viac ako 30 rokov :D
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Vlados » 16. Nov 2022 12:44

Naznačuješ tým, že koncesionár neurobil čomu zmluvne zaviazal? (a ministerstvo si to nevšimlo keďže platí za dostupnosť koncesionárovi v plnej výške?)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod metelesku.blesku » 16. Nov 2022 16:15

Vieš presne z koncesnej zmluvy, k čomu sa zaviazal? Pokiaľ iba k dostupnosti, tak je všetko v úplnom poriadku, aj keby na tej ceste nebolo ani jedno ZDZ/PDZ a nepokosili okolo cesty ako je rok dlhý.
Rovnako to platí aj na výsadbu, ktorú boli povinní zabezpečiť a všetko vyschlo.

Nuž a ono to tak na prvý pohľad aj vypadá, že jedine dostupnosť je dostatočný dôvod na vyplatenie plnej sumy. Hoc tie cca. dva-tri dni v zime sa tade nedalo jazdiť, lebo zabudli vytiahnuť pluhy (a nikoho na MINDOP do nezaujíma).

Až na to osadenie ZDZ, ktoré musia doplniť do konca povolenia na dočasné užívanie, nakoľko by malo byť súčasťou splnených podmienok kolaudačného rozhodnutia. Jeho následná údržba je však už otázna.

Ja som narážal hlavne na to, ako je PPP ospevované, ako najsamsuper najlepšie riešenie, lebo však si to musí koncesionár nakoniec aj udržiavať 30 rokov a preto musí byť všetko najmega kvalitné. No na tomto projekte vidíme, že táto premisa je hovadina.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 16. Nov 2022 16:34

su co PPP obhajuju ale aj co neobhajuju. myslim ze co PPP obhajuju tak to robia ani nie kvoli kvalite stavby ale ze sa naklady daju nezapocitat do statneho dlhu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Lorenc » 17. Nov 2022 09:51

metelesku.blesku napísal:Ja som narážal hlavne na to, ako je PPP ospevované, ako najsamsuper najlepšie riešenie, lebo však si to musí koncesionár nakoniec aj udržiavať 30 rokov a preto musí byť všetko najmega kvalitné. No na tomto projekte vidíme, že táto premisa je hovadina.


Máš kritikov aj obhajcov. PPP zmluvy by mali byt samozrejme dodržované a kontrolovane. Udrzba vozovky hlavne nema takmer nic s kvalitou diela. Slováci si po komunizme myslia, ze svet bude fungovat ako vtedy. Prehnaný štátny sektor s demotivovanými ludmi túto krajinu nikam neposunie. Staronové prístupy vo výstavbe infraštruktúry je isto správne aplikovať a konkurovať štátnemu managementu.
Nesporná výhoda PPP D4R7 je ze sme to postavili za super cenu podla mna aj pod cenu. Keby sa to odlozi a tendrujes to klasicky tak dnes to stojí 3mld. Základná ekonomická logika, inflacia a turbulencie v globálnej ekonomike tu ukazujú, že najdrahšia dialnica je nepostavena, i ked tento výrok neplati na Pr1bine. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Cybersoc » 24. Nov 2022 16:10

zas si povedzme na rovinu a objektivne (nepodstatne co si o komunizme myslim)
komunisti postavili za 1rok viac ako demokrati za 30, dodnes z toho zijeme
netvrdim ze neboli problemy, korupcia, rozkradanie, ale tvrdit ze boli demotivovani ludia je mimo realitu aspon co poznam z mojho okolia, a hlavne demokrati nic z tych problemov nevyriesli ale praveze este prehlbili :roll:
Cybersoc
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 17. Júl 2018 14:28

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 24. Nov 2022 19:15

To zase takto nie je. Ad1 porovnat pomery povojnoveho obdobia a terajsieho je blbost. Po vojne vzdy prichadza obnova a teda hospodarsky boom. Ad2 nas komunizmus bol na vyssej urovni ako inde lebo cs a hlavne cesko bolo mozno najvyspelejsia krajina v ramci socbloku ad3 porovnajme sa s rakuskom cize nasa siet a rakuska v 1990...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Lorenc » 25. Nov 2022 11:25

Cele je to o prirodzenom vlastníctve a ze sa s týmto inštitutom neexperimentuje znarodnovaním a podobnými iluziami. Ak spoločnosť funguje na prirodzených vlastníckych vzťahoch, tak veci fungujú ako majú. Preto naša epopeja úspechu ČSSR skončila v roku 1968 a rakušaci, ktorí si išli po starom vystrelili. A už ich nedobehneme.

V 1948 sa vymenili elity, zrušili rodinné firmy, zrušili podnikanie, kontinuita znalostný rast bol zahodený, tradície.
Problém je, že u nás, keď padol komunizmus sa nič poriadne nezmenilo, lebo len žneme, čo sme zasiali a veľa ľudí muselo začať od nuly, bez toho že by vobec chápali ako sa podnika a spravuje.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod badger-FB » 25. Nov 2022 22:17

Podnikanie. Mafia v 90. rokoch, aby sme boli presní. Jednak brala tým, ktorí sa učili podnikať, že ano (a to brala v miliardách, lebo strach je najsilnejšia zbraň) a jednak začala sama podnikať, na hrane zákona, ale ešte bez zabíjania sa. No veci, aké by inde tolerované neboli. Mali nápady, mali inovácie, tak ako práve za obdobia komunizmu, kedy bol na oko dostatok, ale nedostatok žiadaného tak oni zohnali. Presne na tomto princípe začali podnikať. DNešný podnikateľ to dodnes nepochopil.
Pre ilustráciu, nápady s menami, výmeny mien a rušenie mien a potom kurzové rozdiely. Jazdili hore dole do Nemecka aj Rakúska, stačilo obracať kufre dennodenne. Od socializmu až po novú republiku de facto. Samozrejme, pracovníčke v banke dali podiel, aby im dala všetko čo na ten deň mala povolené zameniť. Alebo legendárne nápady kupovania striebra a potom cez celonárodný podnik klenoty na tomto 5:1 zarábali. Na mene 9:1, na tomto 5:1. Nerobili nič nelegálne, občas menšie všimné, ale oproti zabíjaniu to bolo nič. Ide o princíp, vrážali do toho stále zisky a do stále väčších objemov a nových nápadov. Až si mohli dovoliť kúpiť hotel, reštauráciu, siete reštaurácií, mraziarne, fabriky. A potom, prepojení na miestnu politiku a iné kšefty sa im stala krajina primalou a začalo to. NVS za bieleho dňa, odstrelovanie za bieleho dňa etc. S niektorými firmami sa to ťahá dodnes táto krvavá stopa, krvavé paprče a previazané to je po oligarchov. Takí menší krstní otcovia. Tak vzniklo podnikateľské prostredie, deformované v tom, že tieto veľké podniky sú napojené dotačne na štát a tí radoví podnikatelia a vlastne živnotstníci majú žiť z tej štátom nastavenej úradnej mašinérie kontrol a reálne nízkych zárobkov ľudí, čo nás vedie k tomu, že tu vyrastá nová kindermafia; ako nič nerobiť ale zarobiť a nebáť sa ani tvrdších metód cez "ulicu", lebo spolu vyrástli etc. sa dostávame do ďalšieho kola existencie, respektíve demotiácie ľudí k nejakému slušnejšiemu životu. Bolo to aj v minulosti pred revolúciou, ale v oveľa menšej miere, ani neboli také až kanály na socializáciu mafie a komunikáciu, ale aj začiatkom eufórie novej republiky, kedy ale bola vysoká inflácia a veci nešli podľa plánu predstavovaných ľuďom a opakuje sa to dnes znovu. Takže čo je súkromné, to je zlé, tu je vštepované a ak sa aj niekto odhodlá férovo podnikať a darí sa mu (čo by sa malo, inak to nemá zmysel) tak ešte nastáva ďalšia SK špecialita a tou je závisť. Zrazu prepichnuté gumy, posprejovaný dom a toto vedie len k dvom veciam: buď obmedzí činnosť alebo presunie existenciu inde alebo sa uchýli k odvetnému sposobu života, ktorý vedie k mafii, resp. praktikám, aby nastal nejaký rešpekt aod rešpektu pokračuje už aj nel. tr. čin.

U nás je najhoršie potom prepojenie záujmov. Kedysi (pred ´89) bolo výhodnejšie pre VB nechať ich. Sledovať ich rozvoj a občas spraviť záťah a začali odznova nové skupiny. Dnes je prepojenosť v tom, že malé skutky sa prelínajú v tej istej skupine so sof. daňovými podvodmi cez DPH, a do toho idú drogy a koridory na ne zamerané ešte doplnené o otrockú prácu, lebo Balkánske trasy a ľudia tadeto sú na to využívaní a naši sa toho chopili.. a toto sa už zle rieši. Jednak je toho moc a jednak tých javov, ktoré to umožňujú, pribúda, ale odborníkov v PZ a ani technické zázemie nestačia ani len kopírovať dráhu, nie ešte predvídať, že niečo "nechajme".

Tým pádom je u nás prebujnený "čierny svet", šedá ekonomika. Poškodzuje to nezdravo aj štát na príjmoch. A presne tak, toto sa už nezmení, určite nie za generáciu, čiže aj toto veľkým spôsobom ruinuje náš rast, ale skutočný rast životnej úrovne, nie len rast grafov z toho kde kto čo vyrobí (lebo to aj vyvezie). Problém, že tu nemáme základ živnosti založenej na tom, že si ja v sobotu nebudem robiť na dome sám, ale zamestnám iných občanov lebo na to nemám. To robí rozdiel medzi našincami a západom v Rakúsku, Nemecku. Aj keď máme ďaleko viac priemyslu a možností pre prácu, tak z toho nič nemáme. (75% nemá)

My sa za možno ešte 10 rokov spamätáme aj politicky v jurisdikcii a vnútre, že sa bude musieť zaviesť nejaký nadriadený centrálny orgán spravodlivosti a tým nemyslím špeciálny súd, ale špeciálne zložky. Ktoré ochránia účinne svedkov, dohliadnu na bezpečnosť a ochránia poctivých občanov aj funkcionárov. Bez toho ešte pôjdeme dole a dosť dole vo všetkých ukazovateľoch. Je úplne jedno koľko ciest sa opraví alebo diaľnic začne stavať.

V. mýto a PPP je to isté akurát zhora, čo je na tom to najsmutnejšie v tomto príbehu. Odzhora nasunuté prelievanie ešte aj tých smiešných príjmov, aj budúcich príjmov, lebo mýto sa tak definovalo. A ešte dostal za odmenu fciu za tisíce eur ako odmenu, asi sa to patrilo. My nie sme DE, aby sme si to mohli dovoliť (platby za dostupnosť), lebo tu nemáme tie koncové fabriky, ale tie ktoré to kŕmia v prvopočiatkoch s tými dielami, od toho sa odvíja výsledná pridaná hodnota aj dane. Takže to je celé zle, ale tak ja som vyčíslil PPP už inde. A toto PPP D4R7 je vyslovene sfušované a nevadí to, takže nová norma ako sa to na Slovenská dá. (lebo dá) By sa nemalo nestačí povedať, ale treba zariadiť, aby sa nerobilo. Na pozemkoch sa nabalilo pár desať politikov aj z ex vládnych strán, takže im to vyhovuje.. politicky sa postavila južná diaľnic a ešte majú aj hlasy. Ale nikto nič nevie, po vzore nebankoviek. Lebo tu politik nekradne. A určite je v cene diela aj prípadná oprava behom rokov a čítal som aj, že kľudne to môžu predať niekomu.. ďalšiemu v poradí. A aj môžu upadnúť s kvalitou, štát sa bude domáhať a oni môžu cielene znižovať kvalitu, až im to štát "odoberie" ale oni to uhrajú aby oni neprerobili. A ten štát im to tak zariadi, lebo bakšiš bol rozdaný, to už keď je, tak sa to tak vždy musí dokončiť. Nech je vývoj aký chce či priaznivý alebo nepriaznivý. Tieto firmy stavebné korumpujú politikov úplne bežne, sú to často preukázané prípady, odstupujú aj šéfovia, padajú aj politici na celom svete ibaže tam sa aj niečo udeje (Taliansko,Brazília,USA,GB,DE,FR etc.), ale u nás sa neudeje nič. Štát si nakoniec obháji aj tie ceny, stačí ohnúť štátnu expertízu, aby čísla sadli. A vo výsledku sa to aj tak nepostaví ako sa má ale to sa robilo aj za ex režimu. Dozor vykonal len dohodnuté kontroly, na konkrétnych úsekoch a tam tie "vzorky" z ciest boli v poriadku. Ale že inak vždy skončil štrk, betóny a asfalty aj v širšom okolí pred domami sa vedelo.. sa nehrajme na niečo čo bolo aké skvelé. Kradlo sa vždy a vždy si ľudia aj firmy vymysleli spôsoby. Ex výstavba ciest nebola dimenzovaná na dnešné zaťaženie, preto sa rozpadáva. Pri reko ciest sa ale ukazuje ako to bolo postavené, často fakt len vrstva štrku a asfalt. Žiadne stabilizácie. Žiadne uvedené hrúbky na diaľniciach nie sú a preto aj tie mosty nevydržia žiadnych 100 a viac rokov, keď už v polovici života ich musíme meniť. Apollo v Bratislave postavené super technikou otáčania je tiež v žalostnom stave, o tom by mohol Doprastav pohovoriť čo prečo aká korózia. Teraz budú lamentovať, že nezarábajú, oni ktorí, pumpovali 10% zisky z každej stavby. Kapitalizmus je jednoduchý, keď nezarábam tak nepodnikám. Podnikať na účet štátneho rozpočtu vie každý. ( https://ereport.sk/bratislavsky-most-sn ... nom-stave/ ale tak určite teraz vybehne nejaký stavebný expert s tým že to je "v norme" lebo to je tiež také slovenské, všetko je v norme)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Predchádzajúca

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.