Stránka 5 z 8

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2007 14:28
od mel
Aj tak sa da na to pozriet ... pre mna je momentalne PPP nastroj ako stavat rychlejsie, teda na ukor buducnosti vlastne.

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2007 08:15
od Dialniciar
mapman napísal:To je aj o tom subjektívnom "úhle pohľadu" na vec. Pre štát tiež može byť lepšie postaviť si tie najkľúčovejšie stavby z vlastného a takéto menej exponované može nechať na súkromného investora. Menej náročné stavby sa aj do budúdna lepšie splácajú a nezaťažujú toľko budúce rozpočty... Viacej kilometrov D či R = viacej z dialničných poplatkov = väčšia schopnosť do budúcna rozbehnúť a splácať ďalšie projekty...


Presne tak mapman.

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2007 07:58
od Dialniciar
Na diaľničnim úseku Lietavská Lúčka - Turany sa má prvýkrát použiť PPP :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7027

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2007 19:10
od ELZ
Dialniciar napísal:Na diaľničnim úseku Lietavská Lúčka - Turany sa má prvýkrát použiť PPP :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7027


Nemam nahodou nejake deja-vu? :-)

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2007 21:08
od konstrukt
Zaujimalo by ma, keď súkromná stavebná firma postaví diaľničný úsek v rámci PPP, kto sa bude starať o jeho údržbu, ako kosenie odpratávanie snehu a podobne. Ak to bude stavebná firma, tak musí nakúpiť príslušnú techniku na tieto práce , alebo si všetky práce objedná u NDS ??? :?:

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2007 00:24
od Tomáš Rác
doprastavak napísal:Zaujimalo by ma, keď súkromná stavebná firma postaví diaľničný úsek v rámci PPP, kto sa bude starať o jeho údržbu, ako kosenie odpratávanie snehu a podobne. Ak to bude stavebná firma, tak musí nakúpiť príslušnú techniku na tieto práce , alebo si všetky práce objedná u NDS ??? :?:


Ak to bude PPP, bude tam viac firiem, než len stavebná firma.

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2007 10:05
od konstrukt
Tomáš Rác napísal:
doprastavak napísal:Zaujimalo by ma, keď súkromná stavebná firma postaví diaľničný úsek v rámci PPP, kto sa bude starať o jeho údržbu, ako kosenie odpratávanie snehu a podobne. Ak to bude stavebná firma, tak musí nakúpiť príslušnú techniku na tieto práce , alebo si všetky práce objedná u NDS ??? :?:


Ak to bude PPP, bude tam viac firiem, než len stavebná firma.
Napríklad aké ??? :?:

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2007 23:44
od ELZ
doprastavak napísal:
Tomáš Rác napísal:
doprastavak napísal:Zaujimalo by ma, keď súkromná stavebná firma postaví diaľničný úsek v rámci PPP, kto sa bude starať o jeho údržbu, ako kosenie odpratávanie snehu a podobne. Ak to bude stavebná firma, tak musí nakúpiť príslušnú techniku na tieto práce , alebo si všetky práce objedná u NDS ??? :?:


Ak to bude PPP, bude tam viac firiem, než len stavebná firma.
Napríklad aké ??? :?:


Bude to konzorcium - investori + ... Ma to ist systemom Planuj - Postav - Prevadzkuj , takze vitazne konzorcium sa o dialnicu bude starat ... ci to bude niekto z konzorcia, alebo si to u niekoho objedna (outsourcing), to je uz otazka ekonomiky a toho, kto bude clenom konzorcia.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 08:47
od mel
Za prevadzku je zodpovedne konzorcium, teda aj za udrzbu. Ci to bude robit vo vlastnej rezii alebo si to u niekoho objedna je jedno. Ma za to zodpovednost. Objednat si to moze aj u NDS. Objednat si moze u NDS len odpratavanie snehu a kosenie u firmy Kosenie Oscadnica, s.r.o. To je uz len na konzorciu.

PPP tender ale moze napr. povedat, ze vitaz si musi objednat to a to u NDS za takych a takych podmienok. Vsetko je otvorene, len zodpovednost je jasna :)

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 22:30
od Dialniciar
ELZ napísal:
doprastavak napísal:
Tomáš Rác napísal:
doprastavak napísal:Zaujimalo by ma, keď súkromná stavebná firma postaví diaľničný úsek v rámci PPP, kto sa bude starať o jeho údržbu, ako kosenie odpratávanie snehu a podobne. Ak to bude stavebná firma, tak musí nakúpiť príslušnú techniku na tieto práce , alebo si všetky práce objedná u NDS ??? :?:


Ak to bude PPP, bude tam viac firiem, než len stavebná firma.
Napríklad aké ??? :?:


Bude to konzorcium - investori + ... Ma to ist systemom Planuj - Postav - Prevadzkuj , takze vitazne konzorcium sa o dialnicu bude starat ... ci to bude niekto z konzorcia, alebo si to u niekoho objedna (outsourcing), to je uz otazka ekonomiky a toho, kto bude clenom konzorcia.


Nie, správne to znie: plánuj - postav - prevádzkuj - odovzdaj. :idea: Samotné PPP/P3 je skratka z angličtiny, ktorá hovorí o tom, že ide o súkromný sektor, samotná operácia sa dá zložiť na 5 základných etáp:

1. Naplánuj, Postav. - vždy nasleduje odkúpenie štátom
2. Naplánuj, Postav, Prevádzkuj - štát na to nemá nárok, súkromník to môže štátu ponúknuť, ale to sa nestáva
3. Naplánuj, Postav, Prevádzkuj, Odovzdaj - štát to po návratnosti investícií + zisk dostane do správy celé aj s mýtom
4. Postav, Prevádzkuj, Odovzdaj - plán už má štát
5. Postav, Prevádzkuj - plány má štát a nemieni už potom dielo vlastniť

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 10:59
od aquila
Kód: Vybrať všetko
Stavebný úsek                                   Dĺzka (km)   Odhadované stavebné náklady bez DPH v mil. Sk   
         
1   * D1 Hričovské Podhradie - Lietavská. Lúčka     11,3       13 100
2   * D1 Lietavská Lúčka - Visňové                   5,4        7 030
3   * D1 Visňové - Dubná Skala                       8,2       19 920
4   D1 Dubná Skala - Turany                         16,3        7 100
5   D1 Turany - Hubová                              16,5       19 700
6   D1 Hubová - Ivachnová                           15,3       14 300
7   D1 Jánovce - Jablonov                           18,5       10 900
8   D1 Fričovce - Svinia                            10,9        6 180
9   ** I/18 Ziilina - SV obchvat                     9,3        1 700
10   ** I/18 Strečno - Dubná Skala                   9,5          500
---------------------------------------------------------------------------
   Spolu                                          121,2       100 430

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 12:01
od ELZ
Zaujimave ... ked vsetko podstatne ma ist cez PPP, na co chcu dat peniaze z eurofondov na dopravu? D3, NO, R2, R3, R4? Nebodaj tunel Presov a druha rura Branisko?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 12:32
od devil
Zaujimave ... ked vsetko podstatne ma ist cez PPP, na co chcu dat peniaze z eurofondov na dopravu? D3, NO, R2, R3, R4? Nebodaj tunel Presov a druha rura Branisko?


presne toto napadlo aj mna.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 12:36
od pohodak
toto iste som sa pytal uz davno aj ja 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 12:38
od devil
Investičné výdavky na realizáciu projektov PPP sú odhadnuté na viac než 121,630 mld. Sk. Pri tejto investičnej hodnote a zabezpečení prevádzky diaľnice po dobu trvania koncesie 25 rokov, bude odhad nominálnych ročných platieb požadovaných koncesionárom predstavovať sumu cca 7 až 10 mld. Sk pri harmonograme výstavby do roku 2010, resp. zostávajúcich častí do roku 2012. Predpokladané výnosy z mýta nepostačia na financovanie ročných platieb koncesionárovi, a preto sa časť týchto platieb bude musieť zahrnúť do nárokov na štátny rozpočet po dobu trvania koncesie.

s tymto suvisy otazka, co na to MF ?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 12:50
od pohodak
mne sa ta rocna suma zda byt dost v pohode

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 13:07
od H16-85
pohodak napísal:mne sa ta rocna suma zda byt dost v pohode


Až to bude cca. 10 mld. SKK ročne, tak stále zostane pre výstavbu 10-12 mld. SKK ročne k dispozícii. Najťažšie úseky budú de facto hotové a štát sa bude môcť zameriavať na výstavbu polprofilov nasledujúdich 10 rokov, potom splátky klesnú.

Ale ja sa obávam, že z týchto veľplánov PPP nebude nič.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 16:55
od sergej
aquila napísal:
Kód: Vybrať všetko
Stavebný úsek                                   Dĺzka (km)   Odhadované stavebné náklady bez DPH v mil. Sk   
         
1   * D1 Hričovské Podhradie - Lietavská. Lúčka     11,3       13 100
2   * D1 Lietavská Lúčka - Visňové                   5,4        7 030
3   * D1 Visňové - Dubná Skala                       8,2       19 920
4   D1 Dubná Skala - Turany                         16,3        7 100
5   D1 Turany - Hubová                              16,5       19 700
6   D1 Hubová - Ivachnová                           15,3       14 300
7   D1 Jánovce - Jablonov                           18,5       10 900
8   D1 Fričovce - Svinia                            10,9        6 180
9   ** I/18 Ziilina - SV obchvat                     9,3        1 700
10   ** I/18 Strečno - Dubná Skala                   9,5          500
---------------------------------------------------------------------------
   Spolu                                          121,2       100 430


Co znamenaju tie hviezdicky?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 22:31
od devil
http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... Zdroj.html

si precitaj

7-10 mld na rok to je viac ako dava na dialnice stat. to ked po 2013 bude tiect menej eurofondov a stat bude hlavne splacat zavazky 25 rokov sa aj bude nieco budovat popri tom ?

myslim ze PPP bude ale okresane. ved su aj eurofondy. inac skvela sprava - rozsirovanie cesty ZA-MT stoji okolo 2 mld. Sk - skala sa lamat moc nebude. len nech to rychlo rozsiria a uvidime co dalej.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 23:05
od H16-85
devil napísal:http://www.rokovanie.sk/appl/material.nsf/0/8F84FFBD017C7AFAC1257333003010CB/$FILE/Zdroj.html

si precitaj

7-10 mld na rok to je viac ako dava na dialnice stat. to ked po 2013 bude tiect menej eurofondov a stat bude hlavne splacat zavazky 25 rokov sa aj bude nieco budovat popri tom ?

myslim ze PPP bude ale okresane. ved su aj eurofondy. inac skvela sprava - rozsirovanie cesty ZA-MT stoji okolo 2 mld. Sk - skala sa lamat moc nebude. len nech to rychlo rozsiria a uvidime co dalej.


Ja to mám dávno prečítané, ja som ten materiál videl skôr ako sa dostal na rokovanie vlády. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 10:37
od sergej
To "Si prečítaj" bolo asi myslené asi pre mňa. devil, vďaka.

Vysvetlí mi niekto, čo je tak veľmi technologicky náročné na úseku LL-Višňové okrem toho, že sa neda otvoriť bez nadväzných úsekov??

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 11:41
od pohodak
asi nic ale lepsie ked tam mas 3 narocne useky ako 2 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 12:09
od aquila
inak v tomto som rad, ze do PPP pojde cely usek, t.j. uz od HP az po ivachnovu. teda nie len od LL po ivachnovu.

pre koncesionara je vyhodnejsie ponuknut vyrazne skratenie trasy ked pojde cez tunely. a snad mu aj povolia extra myto pre tunely. potom by to bolo este vyhodnejsie.

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 23:23
od ELZ
Sergej napísal:To "Si prečítaj" bolo asi myslené asi pre mňa. devil, vďaka.

Vysvetlí mi niekto, čo je tak veľmi technologicky náročné na úseku LL-Višňové okrem toho, že sa neda otvoriť bez nadväzných úsekov??


Hmmm ... kdesi som cital, ze je tam dost clenity teren, bude tam dost mostov (zarezov?) ... neviem uz presne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2007 23:50
od konstrukt
ELZ napísal:
Sergej napísal:To "Si prečítaj" bolo asi myslené asi pre mňa. devil, vďaka.

Vysvetlí mi niekto, čo je tak veľmi technologicky náročné na úseku LL-Višňové okrem toho, že sa neda otvoriť bez nadväzných úsekov??


Hmmm ... kdesi som cital, ze je tam dost clenity teren, bude tam dost mostov (zarezov?) ... neviem uz presne
Práveže to je ten najčlenitejší terén na celej D1 o BA po UK zato sa to má robiť formou PPP