3. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Akú najvyššiu cenu celkových splátok 3. balíka PPP za 30 rokov by ste boli ochotní akceptovať?

Anketa bola ukončená dňa 29. Dec 2010 17:05

Žiadnu. Tento úsek by som nikdy nestaval
3
5%
< 3,5 mld. €
3
5%
3,5 - 5,0 mld. € (väčšia ako 40% zľava)
9
16%
5,0 - 6,5 mld. € (aspoň 24-40% zľava)
31
55%
6,5 - 8,5 mld. € (menej ako 24 % zľava)
5
9%
Kľudne aj cenu bez zľavy - 8,5 mld € a vyššiu
5
9%
 
Celkový počet hlasov : 56

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod pohodak » 08. Dec 2010 11:33

DrX napísal:1. ked je ti jedno, aka bola cena pri podpise, tak aj pri PPP2 rataj, za kolko by sa na nu dali poziciat peniaze dnes. A hned si pri 2 mld ;-).
2. ak pises kolko je to pri PPP2, napis aj kolko pri PPP1 a PPP3.
3. pre teba to mozno so statnym rozpoctom nema nic. pre vladu to ma so statnym rozpoctom vsetko. vsak si uvedom, ze cele PPP je len o tom, aby sa stavalo s tym, ze na oko sa kvoli tomu v danom momente statny rozpocet nezadlzuje.
4. ja nemam proti PPP3 ani severu nic, akurat to, ze je nekonecne pazravy. Nech sa rozdelia peniaze na sever-juh v pomere 60%-40% a kludne nech si za to, co potom ziline pripadne, postavia aj tunel od presova az po trencin, ked vedia. ale nepaci sa mi, ze sa tam stavaju predrazene megalomanske dialnice na ukor juhu. jasne?


1) aktualna zlava pri PPP3 nema nic spolocne s cenou penazi tak nezavadzaj (opat)
2) napisal som to o prispevok vyssie, nestaci? :roll:
3) zase si mimo...keby koncesionar zohnal na PPP1 resp. PPP3 peniaze bolo by sa uz davno stavalo a stat by nemal realnu moznost vyjst z toho inak ako s velkou pokutou...este raz - so zatazou na statny rozpocet to nema absolutne nic spolocne
4) slovnik ala mesik ;) zaujimave ze som nezachytil nejak tvoju kritiku na 1.5mld R1 cez donovaly, ta je v pohode, lebo obchadza zilinu? :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod DrX » 08. Dec 2010 11:37

Andrej: hej, ale zober si, kolko na severe uz postavenych je - a zrataj si za kolko. Jednoducho, aby sa dosiahol pomer 60:40 za poslednych 20 rokov stavania, a aby sa juzna trasa dostala dlzkovo tam, kde je severna (o tom, ze na severe sa stavia megalomanska D1 zatialco na juhu chudobna R1/R2, pomlcim), tak este 10 rokov treba stavat len na juhu a na severe nic ;-).

pohodak: len k 4: moj postoj k R1 cez donovaly je stale rovnaky (a ked si ho nezachytil, asi necitas pozorne): presne ako na Visnovom, tunely na R1 stavat len ako realne PPP s dodatocnym mytom pre vodicov, ktori to budu pouzivat. Zo statneho len nejaku rozumnu cast ceny: napr. 30mil EUR/km.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 08. Dec 2010 11:57

DrX, avsak uvedom si, ze ked teraz postavime Visnove + useky PPP1 z eurofondov, okolo r. 2016 mame dialnicne prepojenie vychodu a zapadu s prepojenim najväcsich miest, priemyslu a cestovneho ruchu. Zaroven pomocou R1 + casti R2 budeme mat napojeny juh SR s postupnou dostavbou celej R2.
S vystavbou samotnej R2 by si dokopy nic neporiesil a sever by bol uplne odpisany.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 08. Dec 2010 12:49

nezavadzaj, na PPP3 preplatime 5mld, na PPP2 viac ako 3...a porovnavat absolutne cisla je demagogia ala sestak


mas nejake info o znizeni splatok na 5 mld. ? :) zatial mame potvrdenu zlavu na 6,5 mld. a nepotvrdenu na 6,1 mld. aj to vdaka udajnemu oziveniu financneho trhu (ala natlacene nove eura ked sa musi zachranovat jedna krajina za druhou).

PPP3 je najnevyhodnejsie PPP aj absolutne aj relativne. v neprospech PPP3 hovori vsetko

- statny rozpocet bude splacat konkretnu "absolutnu" sumu. a 216 mil vs. 125 mil. z kapitoly min. dopravy
- popritom dlzka PPP2 je takmer dvojnasobna ako PPP3
- parametre R1 su dobre az na obchvat BB ktory tvori len asi 10% dlzky PPP2, polovica PPP3 su tunely so sirkou ciest I .tr. stavanych mozno v 60-ich rokoch + privadzac ll a druha polovica je D so zmenami parametrov sirky a vysky kt. su ukotvene v zmluve a kt. bude koncesionar takmer naisto realizovat, mozno to bude aj horska draha.
- celkova navratnost usekov PPP3 aj pri uvazovanej 19.000 resp. 13.000 intenzite je asi polovica oproti R1. btw. IRR pocital dopravoprojekt a nie VUD ZA. vata na jednotlivych usekoch PPP1 bola velka ale na PPP3 je 1,5 mld. tj. vyse 50 mil. €/km stavebnych nakladov fakt co vylucuje akceptovatelnu navratnost

to ze sa PPP2 stavia a PPP3 a PPP1 nie nema nic spolocne so zatazou na statny rozpocet


v zasade mas pravdu, zataz statneho rozpoctu je dosledok. ale aj pricina je v neprospech PPP3, pretoze tato forma obstaravania nie je prilis vhodna pre drahe a rizikove useky. v koalicii sa mozu dohadovat do jari pretoze koncesionar opat nezohnal peniaze, prvy termin bol maj/2010 potom oktober/2010, figel po zverejneni "tretinovej" zlavy im dal 1-2 mesiace a teraz sa uz hovori o termine koniec 04/2011. to je uz 4. termin a vyse 1 rok po schvaleni zmluvu vo vlade....

mne sa najviac pozdava hodnotenie INESS tj. treba analýzu pridanej hodnoty jednotlivých úsekov na vsetkych ostatnych tahoch sa puntickarsky prebera ktory usek treba a ktory nie co je OK, ale pri D1 sa spomina len dialnica ako celok, aj ked sa da spochybnit pridana hodnota nielen hp-ds ale aj turany-hubova, plny profil jablonov-beharovce, fricovce-svinia. to je dokopy hodnota len na stavebnych nakladoch okolo 2 mld. €.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod pohodak » 08. Dec 2010 13:27

devil - preplatenie = celkova suma splatok - naklady na vystavbu ;)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 08. Dec 2010 14:05

D1 sa spomina ako celok lebo to co tu teraz horí je prepojenie jej hotových úsekov bez ktorého je jej efekt menší než by mohol byť. Kým D1 nie je poprepájaná a sú na nej rizikové miesta ako Strečno či Sučany jazdia mnohí vodiči ktorí by ju inak využili inakadiaľ, prípadne dopravcovia jazdia s veľkými rezervami ak by niekde zostali visieť čo je teraz štatisticky veľmi pravdepodobné.
PPP1 sa nestavia len preto že koncesionár nemal schválené peniaze, keby to napriek všetkému dotiahol stavalo by sa. Figeľ sa vyjadril že by mu nič iné neostávalo len to podpísať, takže keby nezlyhal koncesionár stavali by sa všetky 3 PPP bez ohľadu na štátny rozpočet.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 08. Dec 2010 15:08

na kazdej jednej trase su problematicke useky....nie je mozne aby kvoli jednemu z nich sme sa enormne zadlzovali. bud treba riesit vsetko alebo si treba vyberat podla narocnosti

zaroven PPP3 nepadlo len preto lebo ministerstvo im niekolkokrat predlzilo termin namiesto toho aby sa drzalo zasady ze koncesionar je povinny zabezpecit financovanie projektu v stanovenom termine, tj. zmluva by expirovala a tato tema by uz bola uzavreta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 08. Dec 2010 21:12

Mno, ale navrhujem opät sa venovat cene PPP3, konecne tu mame presne tabulky a nie tie novinarske kacice
viewtopic.php?f=35&t=14650
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 09. Dec 2010 01:13

DrX napísal: A taki niekym plateni manipulatori ako Andrej/pohodak (predtym Dialniciar, predtym na skyscrapercity Qwert) budu dookola vsektym vymyvat mozgy, aby im vysvetlili, ze len najdrahsia tunelova dialnica je to, co potrebuju a co ich spasi... Mne to je 20 - cez budapest sa uz 3 roky vozim pohodlne kedy chcem kde chcem. Ale je celkom zabava pozorovat, ako velmi urcita skupina ludi na slovensku tie predrazene tunely pretlaca hlava nehlava, a ako sa to furt nedari a nedari...

Myslim, ze k tomuto si spravi kazdy vlastny nazor :-) . Ved vlastne aj 88% z tych, co hlasovali za PPP3 s cenou nad 3,5 mld. € su vlastne manipulatori :lol:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 09. Dec 2010 08:31

bolo by dobre keby sme tu riesili PPP3 a nie R-ky ktore maju max. nepriamy suvis takze pri posudzovani PPP3 su irelevantne. a takisto argument ze PPP3 nie je (v nasobkoch, koeficientoch a pod) az taky velky podvod ako bolo ine PPP tiez nic nemeni na fakte ze ho mame preplatit viac nez je to unosne....bud sa nieco oplati samo osebe alebo neoplati.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod mel » 09. Dec 2010 10:11

Cele porovnavanie PPP1 a PPP3 je uplne mimo misu ... ide proste o dve rozne veci a dve rozne obstaravania. Pozicia SaS je pre mna nepochopitelna, rad by som im videl do toho ako rozmyslaju, ale skor nerozmyslaju.

Ako sa na PPP3 divam ja:

1. Stavaju sa tu tunely, ktore su z ekonomickeho ale aj politickeho pohladu problematicke: Jednak su drahejednak ich realizacia je za hranicou volebneho obdobia.

2. Dlhe tunely vyzaduju ine technologie ako aj narocnejsiu prevadzku a udrzbu.

3. Ak to platime cez PPP, vlastne prve roky splacame vystavbu, pricom cast ide na prevadzku. Nasledne si zaciname predplacat na generalnu opravu, pricom stale platime prevadzku samozrejme.

4. Samotny horizont 30R so sebou nesie iste rizika, ktore je mozne iba velmi tazko kvantifikovat,

5. Riziko vystavby je tiez nezanedbatelne, samotne administrativne zvladnutie takehoto projektu je dost narocne

6. Parametre dostupnosti a celkovo prevadzky su nastavene komfortne tak, ze pre koncesionara je nutne ich dodrzat pod hrozbou sankcii

7. Alternativy su obmedzene alebo velmi malo rozpracovane:
- stavat v rezii statu
- nestavat
- stavat inu variantu trasy

7. Samotna cena je len vysledok tychto faktov, najma bodov 4, 5 a 6. Treba mat stale na mysli, aka je ansa skusenost s podobnymi projektami a ci ma stat na to, aby efektivnejsie takuto vystavbu zvladol. Podla mna moznosti su obmedzene a skusenost nie najlepsia.

Vysledok: Po zlave to nevidim tak hrozivo ... asi by som do toho siel, aje ked momentalne to viem povedat len pocitovo, nie na zaklade prepoctov. Stat nema na to (kapacitne, skusenostami, financne, politicky) aby dokazal postavit visnove do roku 2020. Tym sa nechcem dotknut odbornikov, ktori urcite na ministerstve, ci v NDS alebo SSC ci inde urcite su na svojich miestach, ale den ma stale len 24 hodin a my ich zas nemame az tolko aby nieco ine potom netrpelo.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod B; » 09. Dec 2010 13:45

pripajam sa, krasne zhrnute
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod i15 » 09. Dec 2010 14:09

Lenze v tomto baliku je okrem Visnoveho (ktore sa asi inak ako cez PPP nepostavi) zabaleny aj usek HP-LL, ktory by tam nemusel byt a na nom sa da dost vela usetrit.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 09. Dec 2010 14:52

Uz sme to tu preberali, ak by sa nejaky usek vypustal padlo by cele PPP a muselo by sa zacat odznova lebo by nebolo mozne kvantifikovat o kolko presne sa ma znizit cena - resp. zmena oproti zadaniu. Nezabudaj ze Hochtief je víťazom súťaže, aj keď do finále šiel už ako jediný.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 09. Dec 2010 15:11

DrX a podobní, tu vidíte ža aj keby sa všetka nákladná doprava z KE-PO presunula na R2 stále by jej medzi ZA a MT bolo viac ako na tej R2. Takže priorita je jasná, najskôr sa musí dokončiť PPP3 a R2 s predĺžením R1 majú čas. Každý dúfam chápe že najväčšou brzdou priepustnosti ciest sú nákladné vozidlá.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 09. Dec 2010 15:12

stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 09. Dec 2010 15:37

uff, odkial je tento vyhladovy stav, na zaklade coho bol vypocitany ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod devil » 09. Dec 2010 16:57

no tak sa pozrime sa ten vyhladovy stav zatazenia ND v 2020 v zrkade scitania 2005. na ssc.sk su tabulky zahrnahuce zvlast ND, oplati sa na ne pozriet pred tym ako zozerieme kazdu hlupost...

ZA-MT bola intenzita ND okolo 6.000 aut, v 2020 ma byt 12.000 aut
MT-RK bola intenzita ND v sirokom intervale 3 500 - 7 000 aut (priemer okolo 5 000), v 2020 ma byt v priemere 8.000 aut
RK-PP bola intenzita ND cca 4 000 aut, v 2020 ma byt v priemere tiez do 8.000 aut
ZA-KM bola intenzita ND cca 5 000 aut, v 2020 ma byt v priemere do 10.000 aut
KM-CA bola intenzita ND cca 4 000 aut, v 2020 ma byt v priemere do 8.000 aut

pred NR bola intenzita ND 4 000 - 7 000 aut, v 2020 ma byt v priemere 6.000 aut
NR-ZH bola intenzita ND 2 500 - 4 400 aut, v 2020 ma byt v priemere 4.000 aut
ZH-ZV bola intenzita ND 4 500 - 6 000 aut, v 2020 ma byt v priemere 6.000 aut
ZV-BB bola intenzita ND cca 4 000 aut, v 2020 ma byt v priemere medzi 2.000-4.000
BB-RK bola intenzita ND cca 2 000 aut, v 2020 ma byt v priemere medzi 2.000-4.000

takze tento nas model tvrdi asi to ze na hl. tahoch ZA kraja budu 100% narasty ND, kym na hl. tahoch NR a BB kraja bude ND rast len mierne, stagnovat ci dokonca klesat. :lol:

stanog, naozaj by ma zaujimal autor a metodika aj ked asi mnohi tusime odkial "fuka vietor".....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 09. Dec 2010 17:46

je to pod grafom napísané: zdroj: Stratégia rozvoja dopravy Slovenskej republiky do roku 2020
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2010 13:17

viewtopic.php?f=35&t=14672

na 95% si myslim, ze treti balik padne ...

lebo ked chcu uz vyhodit aj privadzac (co by sice bolo veeelmi dobry napad, lebo je to aj v rezii statu zmanazovatelny usek a zbytocne predrazuje urokmi a udrzbou stavbu .. ) ale neviem si to predstavit ako to upravia ..

to uz mozno rovno vyhodit aj usek hricovske podhradie - lietavska lucka, lebo ten usek tak nehori .. a pridat tam dubna - skala turany :oP
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2010 14:02

Ja to nevidim az tak cierne. Ak sa vytvori tlak na vypustenie menej dôlezitych casti projektu, bude to len dobre. Avsak stale nevieme, ci je vôbec mozne vypustit nejaku cast useku alebo cast prevadzky/udrzby. Osobne si vsak viem predstavit takyto (optimisticky) scenar:

. Vypadne privadzac a HP-LL
. Udrzba a prevadzka prejde v prevaznej miere pod NDS
. cena za vystavbu LL-Visnove-DS sa tak znizi pod 1 mld. € a splatky za 30 rokov na uroven do 3 mld. €
. stat postavi v 1/2 profile usek HP-LL a privadzac (cena cca 300 mil. €)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod stanog » 13. Dec 2010 16:50

Nie je možné nič vyhodiť, nakoľko by sa tým významne zmenilo zadanie verejnej súťaže ktorú vyhral Hochtief a iné firmy by mohli namietať že za takých okolností by do toho tiež išli, prípadne išli za iných podmienok. Keďže súťaž znela na maximálnu cenu, je možné len cenu buď znižovať pri zachovaní rozsahu zadania alebo v rámci ceny rozšíriť plnenie.
Na základe čoho Aquila usudzuješ že HP-LL je zbytočný? Veď už dnes musí byť na privádzači Strážov doprava brzdená semaforom a dávkovaná do mesta, inak by to mestské ťahy nezvládali. A to "dávkovanie" spôsobuje už dnes kolóny. Čo bude o 5 rokov?
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod dusans » 13. Dec 2010 18:10

S tým vypustením úseku HP - LL tiež až tak nesúhlasím. Kto pozná Žilinu, tak vie prečo. Nepostavením tohto úseku a postavením úseku s tunelom Višňové by sa síce odľahčila Ľavobrežná s križovatkou pri Tescu, ale výrazne by sa zaťažila hlavne križovatka Rondel najmä v smere z BA. Problém je v tom, že z križovatky pod Rondelom je iba jeden jazdný pruh smerom na privádzač Lietavská Lúčka. Potom jedine alternatívne použiť aj kruhovú križovatku na Rondeli, len počas špičiek tam býva hustá premávka (miestna doprava z centra na sídlisko Hájik).
Jeden problém by sa vyriešil ale ďalší by nastal. Keby ten stav trval trebárs 1 rok, tak nepoviem, lenže realita býva iná. Takže aby celý úsek mal ten význam,aký má mať, tak HP - LL aspoň v polprofile.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod duro_z_dediny » 13. Dec 2010 19:41

Podľa správy na Markíze, 3.balík vraj padá...
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: 3. balík projektov PPP

Odoslaťod juliustaryani » 13. Dec 2010 19:41

Treti balik padol. Stavat sa dva roky nebude.
viewtopic.php?f=35&t=14674
Naposledy upravil juliustaryani dňa 13. Dec 2010 19:54, celkovo upravené 1 krát.
juliustaryani
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 31. Júl 2010 22:18

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.