Betónová lobby je kto presne ?
Totiž ja často čítam na tomto fóre a iných diskusiách, že betónová lobby si presadila náročnú severnú trasu. Pritom je to omyl, ... ak by sa aj stavala len južná, tak by dnes bola ledva-ledva dostavaná na plný profil (D1+R1+R2) a obchvaty na D1 po PP. ... tiež by sa tu teda používal betón, oceľ, inštalovali značky, stavajú sa tu aj mosty, bol by tu aj tunel, možno viac (pod Zoborom napr.) a stavebné firmy neživí len betón, ale v rovnakom pomere aj manipulácia so zeminou (asi 20%) a veru by sa tu robili násypy, brala ornica, robili protipovodňové opatrenia (viď riečny tok na mapách). A že by to bolo skôr ako severom ? Áno, bolo. Akurát, že tým by sa predsa investície do diaľničnej siete neskončili. Predsa by sa pokračovalo na D1, D4, R3 atď. Takže stavbári majú stále čo robiť. A je nezmysel, že oni si niečo pretlačili.
Takže kto je betónová lobby ? Holcim ?
Premiér Fico sa nemôže vzoprieť stavbárom v Doprastave a Váhostave. Rovnako tak to nemohol urobiť Dzurinda. Preto tie firmy rástli a darí sa im. Voči Mečiarovi sa nestavajú, lebo ich prakticky živil a umožnil im rast; Metrostav kúpili Slováci a istotne nie z peňazí z diaľnic v r. 1998-2000, ale ešte predtým.
... Zahraničné, ba až nadnárodné spoločnosti ako Vinci (+Eurovia), Bouygues (+Colas), Strabag (+Zipp), Skanska nemajú zo Slovenska strach. Napokon ja som iné nerobil po minulé roky, len som musel vysvetľovať a ubezpečovať, že aj na Slovensku sa nájdu dobré firmy, ktoré spravia dodávateľské práce na 100% kvalitu a vysvetľovať, že netreba všade samé úplatky (ako napr. v Ukrajine, Rusku - odtiaľ preto napr. odišla Skanska). ... Fico tie diaľnice sám nepostaví. Je taká dohoda a platí všade vo svete: každý politik môže hovoriť čo chce, ale zmluva a dohody na papieri nepustia. A preto potom firmy nič nekomentujú. Načo ?
Minister dopravy je bábka. Za Mečiara síce nie, ale ten dlho nevydržal. Za Dzurindu tiež nie, lebo v jeho prvej vláde nebola doprava prioritou a v druhej síce bola, ale minister nemal väčšie skúsenosti ako sám Dzurinda (tiež bol zo železníc a navyše bol v 90.-tych rokoch ministrom dopravy). Dnešný minister dopravy je vidno aká je bábka - on niečo povie ale premiér to kedykoľvek zmení. To tu ešte nebolo ...
Vplyv v diaľničnej výstavbe má Choma. Je to dokonca aj splnomocnenec vlády pre výstavbu diaľničnej siete. Je to kontrolný mechanizmus Vážneho. Pritom Choma má bližšie k Mikolajvcom a teda k SNS. Ale Mikolaj je asi taký slotovec, ako ja černoch. Skôr ide o to krídlo, ktoré má blízko k stavbárom na Slovensku, k ZA univerzite atď.
Nuž a čože som ja začal ?
... pokiaľ viem, tak BB-Donovaly má byť R1. A to naozaj nie je diaľnica.
Kto chce, pochopil.