Stránka 3 z 11

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:37
od i15
taketo diskusie mali prebiehat v prvej polovici tohoto roku, teraz je uz neskoro :?

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:38
od Andrej
teoretik napísal:taketo diskusie mali prebiehat v prvej polovici tohoto roku, teraz je uz neskoro :?

Preco? Ved teraz sa rozhoduje o tom, ktore useky "vypadnu" z PPP :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:45
od i15
Andrej napísal:
teoretik napísal:taketo diskusie mali prebiehat v prvej polovici tohoto roku, teraz je uz neskoro :?

Preco? Ved teraz sa rozhoduje o tom, ktore useky "vypadnu" z PPP :wink:


tak do PPP nemuseli natlacit vsetky projekty na D1

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:51
od Andrej
Prave teraz je sanca, aby odtial vypadli tie "nezmyselne". Aj ked skor vypadnu tie najvhodnejsie :roll:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:57
od i15
ja by som suhlasil s tym, ze jedina sanca ako najst peniaze na extra drahy usek HP-DS je PPP, ale zase vyhodit zo sucasneho planu len useky na vychode nestaci a usekov na R1 by bola skoda, lebo su relativne lacne a su na nich slusne intenzity (teda by sa zaplatili sami)

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 15:58
od i15
cize to bolo treba lepsie naplanovat.. v predstihu

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 16:35
od Jarda
teoretik napísal:ja by som suhlasil s tym, ze jedina sanca ako najst peniaze na extra drahy usek HP-DS je PPP, ale zase vyhodit zo sucasneho planu len useky na vychode nestaci a usekov na R1 by bola skoda, lebo su relativne lacne a su na nich slusne intenzity (teda by sa zaplatili sami)


Když lehčí úseky se budou stavět za peníze státu + EU a těžší PPP, bude to lepší pro současnou vládu, naopak pro vlády budoucí.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 18:55
od pohodak
jarda a tym padom je jasny vysledok 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2007 20:12
od Jarda
pohodak napísal:jarda a tym padom je jasny vysledok 8)

Nevím, myslíš že Fico a Počiatek nepočítají s tím, že budou i v příští vládě?

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2007 23:36
od johhan
Andrej napísal:Prave teraz je sanca, aby odtial vypadli tie "nezmyselne". Aj ked skor vypadnu tie najvhodnejsie :roll:

Tunel Višňové je absolutne najnevhodnejší úsek pre projekt PPP - vysoké investičné náklady vysoké prevádzkové náklady - tu je najvhodnejšie finacovanie cez fondy EU + ŠR

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2007 23:43
od aquila
len ked to bude EU+SR tak to sa nacakame.. a dopadne to zrejme ako pri branicku .. +100% ...

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2007 23:54
od johhan
prečo ? začiatok 2008 koniec 2013 - 14 ... cena do 18 mld, ročné náklady cca 150 mil - cez PPP by si to mal v roku 2012 za 25 mld a s prevádzkou 250 mil ročne + úroky za 30 rokov
.
Višňové malo isť do PPP iba kvoli urýchleniu - čo nakoniec spraví iba rok maximálne, a kvoli financiam na R2

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 08:53
od mel
johhan napísal: Tunel Višňové je absolutne najnevhodnejší úsek pre projekt PPP - vysoké investičné náklady vysoké prevádzkové náklady - tu je najvhodnejšie finacovanie cez fondy EU + ŠR


johhan,

to nie su parametre, ktore hovoria o vyhodnosti. Stat bude platit tienove myto, tym padom je jedno ako sa ten balik rozdeli. Prijmy z myta pojdu dialnicnej spolocnosti vsetky a tym padom je to jedno.

Ekonomicky mas na jednej strane balik nakladov a na druhej balik vynosov. Aj Visnove moze byt vyhodnejsie cez PPP ako lahsie useky - to zavisi od parametrov zmluvy nie od toho ci su vysoke investicne alebo prevadzkove naklady. No nema racionalny zaklad... alebo nerozumiem tomu co si napisal.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 09:41
od Andrej
johhan napísal:prečo ? začiatok 2008 koniec 2013 - 14 ... cena do 18 mld, ročné náklady cca 150 mil - cez PPP by si to mal v roku 2012 za 25 mld a s prevádzkou 250 mil ročne + úroky za 30 rokov
.
Višňové malo isť do PPP iba kvoli urýchleniu - čo nakoniec spraví iba rok maximálne, a kvoli financiam na R2

Prave tym nakladom na vystavbu a otvoreniu 2013-14 by som moc neveril, pokial to bude financovane cez SR a EU fondy. Tak ako mel napisal, v financneho hladiska je jedno, ktory usek sa bude cez PPP stavat, preto stavajme ten, s ktorym by mal stat ako investor problemy.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 10:01
od aquila
johhan napísal:prečo ? začiatok 2008 koniec 2013 - 14 ... cena do 18 mld, ročné náklady cca 150 mil - cez PPP by si to mal v roku 2012 za 25 mld a s prevádzkou 250 mil ročne + úroky za 30 rokov
.
Višňové malo isť do PPP iba kvoli urýchleniu - čo nakoniec spraví iba rok maximálne, a kvoli financiam na R2


johhan, uverim az uvidim.. na slovensku je tu to tak .. visnove sa skratka stavat nebude ak nepojde cez PPP.. preco by inak tak "drukovali" 2+2 ZA severovychod + za - dubna skala ?

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 11:20
od mirkobb
S Johhanom sa da v tomto suhlasit. Mel sice spomina teoreticky predpoklad, ze sa vyberie urcity objem penazi cez myto, ale co ak sa (ako spominal Jarda) nevyberu tie peniaze a auta budu radsej volit cestu cez I/18??

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 11:38
od pablito
Nezavisi nahodou to, ci sa oplati vodicovi ist po I/18 alebo Visnovym nastavenie myta na tychto dvoch paralelnych trasach?
Ak dame myto na km tak vsetci pojdu Visnovym lebo je to kratsie nie? (Samozrejme ratam s tym ze obe cesty budu spoplatnene)
Z tohoto pohladu je uplne jedno kade vodic pojde lebo platit bude tak ci onak. Ved sa to da nastavit aj tak ze to bude stat rovnako...
Ak sa stanovy iba sadzba na km a ziadne priplatky za tunely ci estakady (teda individualne ocenenie (spoplatnenie) kazdeho useku) tak je lepsie stavat dlhe lacne useky cez PPP. Usek ako Visnove si na seba takto zarobi najtazsie.
Z tohoto mi vychadza ze najefektovnejsie by bolo stava R1 a DS-Turany cez PPP (vysoke intenzity + rel. nizka cena/km) a neskor D4 a R7 od BA po DS prip. aj kusok dalej. V principe aj D3 od ZA-Brodno po CA by vyhovovala...

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:00
od mirkobb
Pravaze ak by este tunel bol spoplatneny zvlast navyse, tak by vysiel v porovnani drahsie v pripade, ze by na cestu I. triedy I/18 bolo tiez uvalene myto.

Pablito: Z tohoto mi vychadza ze najefektovnejsie by bolo stava R1 a DS-Turany cez PPP (vysoke intenzity + rel. nizka cena/km) a neskor D4 a R7 od BA po DS prip. aj kusok dalej. V principe aj D3 od ZA-Brodno po CA by vyhovovala...


Po dokonceni celej R1 od TT po ZV sa daju ocakavat zvysene intenzity aj na juhovychodnej vetve R2, takze asi aj tento usek by sa na to hodil (mimo Sorozku).

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:06
od Dialniciar
Ak aj bude tunel extra spoplatnený, bude hojne využívaný. :idea:

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:06
od mel
mirkobb napísal:S Johhanom sa da v tomto suhlasit. Mel sice spomina teoreticky predpoklad, ze sa vyberie urcity objem penazi cez myto, ale co ak sa (ako spominal Jarda) nevyberu tie peniaze a auta budu radsej volit cestu cez I/18??


Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.

A ci s a mu plati za 8 km visnoveho, alebo 20 km inde je tiez jedno.

Jedno nemusi byt jedine to, ak by pri visnovom vzhladom ku komplikovanosti boli nevyhodnejsie ponuky ako pri inych usekoch. To je ale otazka zmluvy / ponuky a nie intenzity a investicnych nakladov.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:07
od pablito
mirkobb napísal:Pravaze ak by este tunel bol spoplatneny zvlast navyse, tak by vysiel v porovnani drahsie v pripade, ze by na cestu I. triedy I/18 bolo tiez uvalene myto.


Ja by som si to skor predstavoval tak ze ak by bolo specialne myto na kazdy tunel, tak by sa jednoducho zvysila cena prejazdu aj paralelnym usekom ... Vtedy by nemali vodici dovod vymyslat a isli by tym najefektivnejsim usekom. Vodici aut na Xt by mali zakaz na trebars I/18 v tomto useku a vodici osobnych aut by boli motivovany vysokym mytom na I/18 ist cez Visnove...

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:11
od pablito
mel napísal:Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.


Ale ak sa tu bavime o tom ktory usek je vyhodnejsi cez PPP tak by si mal na seba v prvom rade zarobit. Ak mame doplacat 1mld. rocne na Presov lebo nim trebars nik chodit nebude tak sa to oplati viac cez SR a EU.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:16
od pablito
mel napísal:
mirkobb napísal:S Johhanom sa da v tomto suhlasit. Mel sice spomina teoreticky predpoklad, ze sa vyberie urcity objem penazi cez myto, ale co ak sa (ako spominal Jarda) nevyberu tie peniaze a auta budu radsej volit cestu cez I/18??


Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.

A ci s a mu plati za 8 km visnoveho, alebo 20 km inde je tiez jedno.

Jedno nemusi byt jedine to, ak by pri visnovom vzhladom ku komplikovanosti boli nevyhodnejsie ponuky ako pri inych usekoch. To je ale otazka zmluvy / ponuky a nie intenzity a investicnych nakladov.


Ty hovoris ze Investicne naklady a intenzity nie su rozhodujuce? A nie su nahodou sucastou rovnice podla ktorej sa vypocita kolko bude to tienove myto? Ved predsa tienove myto bude (naklady+udrzba+urok+inflacia)/30 rokov-vyber myta?
Alebo sa mylim?
A ak vyberies na PPP useky co ti prinesu malo vybraneho myta (aj ked su nevyhnutne) tak ta suma tienoveho myta bude zakonite vyssia nie???

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:21
od mel
pablito napísal:
mel napísal:Aj to je jedno, pretoze bude tienove myto. Proste zaplatis koncesionarovi furt svoju miliardu, bez ohladu na to, ci ten tunel je alebo nie je vyuzivany. Ci sa vyberie na mytnom 5 mld cez visnove, alebo v presove je jedno, furt je to jeden balik, z ktoreho sa plati koncesionarovi.


Ale ak sa tu bavime o tom ktory usek je vyhodnejsi cez PPP tak by si mal na seba v prvom rade zarobit. Ak mame doplacat 1mld. rocne na Presov lebo nim trebars nik chodit nebude tak sa to oplati viac cez SR a EU.


ja chapem, len vysvetlujem:

Ak nim nik nebude chodit, tak je to nevyhodny projekt a stavali sme ho zbytocne - platime bud miliardu 30 rokov, alebo sme zaplatili naraz 15mld uz predtym - aj to aj to je nevyhodne... je to jedno, kto to stavia a prevadzkuje.

Cez PPP treba stavat tam, kde je to vyhodnejsie ako keby to staval stat - vela parametrov, ale su to financne parametre, nie intenzity - tie rozhoduju o tom co stavat, nie ako financovat...

Ak si usek na seba zarobi, tak je to len plus ... a opat je to jedno, kto ho stavia prevadzkuje, ak je tienove myto. Proste NDS vyzbiera a zaplati koncesionarovi ...

Cize este raz - pri nastaveni nejakych konstant - povedzme ze sa vsetky useky na D1 zacnu stavat zajtra mas proste jasne povedane co ta to v najblizsich 30 rokoch bude stat - investicie, prevadzka atd ... ako aj co za to budes mat. POtom uz len otvaras obalky a ked ti to niekto ponukne lacnejsie kupis to.

[joke]Proste jednoduche ako facka [/joke] :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2007 12:32
od pablito
mel napísal:ja chapem, len vysvetlujem:

Ak nim nik nebude chodit, tak je to nevyhodny projekt a stavali sme ho zbytocne - platime bud miliardu 30 rokov, alebo sme zaplatili naraz 15mld uz predtym - aj to aj to je nevyhodne... je to jedno, kto to stavia a prevadzkuje.

Cez PPP treba stavat tam, kde je to vyhodnejsie ako keby to staval stat - vela parametrov, ale su to financne parametre, nie intenzity - tie rozhoduju o tom co stavat, nie ako financovat...

Ak si usek na seba zarobi, tak je to len plus ... a opat je to jedno, kto ho stavia prevadzkuje, ak je tienove myto. Proste NDS vyzbiera a zaplati koncesionarovi ...

Cize este raz - pri nastaveni nejakych konstant - povedzme ze sa vsetky useky na D1 zacnu stavat zajtra mas proste jasne povedane co ta to v najblizsich 30 rokoch bude stat - investicie, prevadzka atd ... ako aj co za to budes mat. POtom uz len otvaras obalky a ked ti to niekto ponukne lacnejsie kupis to.

[joke]Proste jednoduche ako facka [/joke] :lol:


Treba ratat aj s tym ze su useky ktore nie su teraz ani o 10 rokov plne vyuzivane ale zabezpecia prepojenost uzemi ktore to ekonomicky a logisticky potrebuju. Na Slovensku je to tak, ze tieto spojnice idu cez pohoria ako MF, VF, Branisko a pod. A preto tieto useky nemusia mat vyznamne intenzity ale potrebne su. A to velmi. Teda take useky si na seba cez PPP nezarobia ale z su nevyhnutne. Tie treba stavat s SR a EU. Tie useky co si na seba zarobia moze stavat bud stat ale ak nema cash tak aj PPP. Vyhoda je ze sa postavia rychlo a nepreplatime ... Minimalne nie v cash. Usek ako HP-DS je financne tak narocny ze cez PPP by iba on mohol sposobit cashflow problemy pre SR. Vtedy je iba na riziku statu (NDS) ci zvolila spravnu investiciu. Neplatis ani uroky ani inflaciu...
Tu je asi ten rozdiel... A nezatazis buduce vlady fixnymi vydavkami...