Stránka 4 z 49

Koncesionár druhého balíka PPP

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2008 13:24
od Branco
Víťaz bude vybraný zo štyroch konzorcií.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2008 14:11
od expwy
Záleží na tom s kým sa HZDS najlepšie dohodne.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2008 11:37
od Branco
Najviac hlasov zatiaľ vo všetkých hlasovaniach má francúzske konzorcium v spolupráci s našimi firmami. Je síce teoreticky možné, že Bouygues dostane dva balíky, prvý a druhý balík, alebo prvý a tretí, mylím si ale, že je to málo pravdepodobné. Budú to kapacitne stíhať v prípade, ak dostanú dva balíky naraz? Nie som si tiež istý, či vedúca firma, Bouygues, sa bude podieľať priamo na výstavbe. Bude mať pravdepodobne na starosti koordináciu medzi členskými firmami konzorcia.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2008 12:27
od Andrej
Branco, 2 baliky by zvladli slovenske firmy aj bez boyguyes. Kapacity na to maju, staci sa pozriet, kde vsade v zahranici stavaju. Skor bude problem s ludskymi zdrojmi.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2008 14:23
od Branco
No, keby boli naše firmy také silné, vytvoria konzorcium len s jednou zahraničnou firmou, dajme tomu Francúzi Bouygues a "trojka" Doprastav, Váhostav, Colas-IS Košice. Ale máš pravdu, kapacitne stíhať to zrejme nebude problém, v konzorciu sú šiesti na štyri úseky. Pravdepodobne sa začne stavať na všetkých úsekoch naraz, Váhostav možno dostane Turany-Hubová, Doprastav Hubová-Ivachnová, Colas-IS Košice Jánovce-Jablonov a Portugalci Mota-Engil Fričovce-Svinia.

Stavebných robotníkov a aj ľudí na špecializované profesie v stavebíctve je ako šafránu, možno to bude podobné ako v Poľsku, kde pre zahraničné firmy robotnícke profesie robia napr. Nemci z bývalej NDR, Poliaci sú totiž v Anglicku a Írsku....

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2008 17:00
od i15
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10936

"V pondelok skončil koncesný dialóg pre druhý balík. Momentálne dopracovávame súťažné podklady podľa výsledkov súťažného dialógu. Na budúci týždeň dáme výzvy štyrom uchádzačom a budú mať asi mesiac na to, aby predložili ponuky," informoval ďalej v rozhovore pre agentúru SITA minister Vážny.

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2008 07:23
od devil
ale musi to este schvalit vlada, az potom to mozu podpisat...ale vyzera to tak ze pokial nejaky balik vypadne tak to bude treti.

btw...
Osobne vidím podpísanie zmluvy na druhý a tretí balík až niekedy v prvej polovici budúceho roka," predpokladá Palčák. vo VUD asi nevedia co je to geologicky prieskum...

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2008 09:16
od Lionheart
Dnes by mal byt termin (ak ho neposunuli) na predlozenie ponuk na realizaciu 2.balika PPP. Podla dnes prerokovavaneho materialu vlady by pre 2.balik mala byt slubena podpora EBRD (zatila nie EIB) a predbezne realne slubene aj financiovanie pre 2 zo 4 ponuk ... tak som zvedavy cakajme...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:24
od sergej
Cestu R1 chce najlacnejšie postaviť konzorcium Strabag a Porr :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11163

"Najnižšiu cenu za výstavbu a prevádzkovanie troch úsekov cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami ponúklo konzorcium rakúskych firiem Strabag a Porr. V tendri na druhý balík projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) konzorcium odovzdalo ponuku vo výške 1,383 mld. eur (41,66 mld. Sk)."

"Najvyššiu ponuku znejúcu na 1,838 mld. eur (55,37 mld. Sk) odovzdala šesťčlenná skupina vedená francúzskym Bouygues Travaux Publics, ktorej členmi sú aj Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-Sk, a.s. Žilina."

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:26
od i15
haha, kto veri, ze vyhra najlacnejsia ponuka?

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:29
od sergej
Veru, na ministerstve ich moze aj porazit, zase je 'ta prava' ponuka najdrahsia...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:30
od i15
Sergej napísal:Veru, na ministerstve ich moze aj porazit, zase je 'ta prava' ponuka najdrahsia...


ale slovenske firmy to iste ako jedine dokazu postavit do roku 2010 :)

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:35
od bodrik
Tak, a môžeme žrať kefy, vážení.. :D

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 16:41
od sergej
No ze este vyckaj, strasi tu duch myta :roll: Legislativa je uz na to pripravena...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 17:29
od stanog
Ale ta cena je oproti odhadu v 1. prispevku v tomto linku z oktobra 2007 dost vysoka. Tam sa uvadzalo:

Pozostava z usekov:
Nitra-Selenec
Selenec-Bladice
Beladice-Tekovské Nemce
(vsetko R1)

Celkova dlzka usekov 2. balika je 47 km.

Odhadovana cena vystavby a prevadzky je 16,7 mld. Sk bez DPH

Tender by mal byt vyhlaseny o 2 tyzdne - cize koncom novembra

Predpokladane sprejazdnenie usekov 2. balika je v r. 2010

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 17:56
od expwy
Konzorcium okolo Doprastavu a Váhostavu dalo naschvál najvyššiu ponuku, oni sa sústreďujú na I. balík. V tomto II. balíku chce vláda aby vyhralo španielske konzorcium Obrascón Huarte Laín a bude sa robiť všetko pre to, aby to tak bolo. Pravdepodobne vietor fúka od istého pána, ktorý je na úrade vlády poradca predsedu vlády SR pre dopravu. Tento pán sedí v orgánoch firiem napojených na SSŽ či už priamo (ich dcérske spoločnosti) alebo nepriamo. Je to bývalý člen HZDS. Otázka ostáva ako v tom figurujú hokejista alebo železničiar, a či vôbec a prečo veľký efendi chce prelievať peniaze do Čiech.

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 18:27
od i15
stanog napísal:Ale ta cena je oproti odhadu v 1. prispevku v tomto linku z oktobra 2007 dost vysoka. Tam sa uvadzalo:

Pozostava z usekov:
Nitra-Selenec
Selenec-Bladice
Beladice-Tekovské Nemce
(vsetko R1)

Celkova dlzka usekov 2. balika je 47 km.

Odhadovana cena vystavby a prevadzky je 16,7 mld. Sk bez DPH


nie su nahodou 16,7mld len stavebne naklady a tych 42-55mld suma, ktora sa za x rokov splati za vystavbu a prevadzku? nieco ako celkove splatky pri hypoteke...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:16
od Dialniciar
Pri celkovej cene nech aj 50 mld. SKK je to cca. 2 mld. SKK ročne čo je výborná cena.

Štát by to staval týmto tempom ešte 12 rokov, PPP to zvládne do 3 rokov. Štát by sa nestaral ako treba, PPP spraví maximum, aby sa staral. Štát by nevymenil vozovku ani po 30 rokoch ... PPP bude musieť.

R1 sa pretláča za každú cenu. logicky

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:21
od pohodak
no akurat ze tych 50mld znamena ze zaplatis 3-nasobok aktualnych stavebnych nakladov...nie je to trosku vela?

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:29
od Andrej
Mne vychadza najlacnejsia ponuka na presne 250% povodnej ceny. Niekto tu davnejsie spominal, kedy sa PPP este oplati a kedy uz nie. Aka bola ta hranica?

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:30
od Dialniciar
No pokiaľ viem, tak stavebné náklady na ceny z r. 2007 sú 21,4 mld. SKK bez DPH, s obchvatom BB (!), takže o 250% sa hovoriť nedá ...

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:39
od pohodak
co je potom tych 16.7mld?

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:52
od Dialniciar
je to staršia cena a je to bez obchvatu BB

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:54
od Dialniciar
Predsa už Prokopovič hovoril o potrebe nájsť 20 mld. SKK na R1. A riešiť to chcel pilotným PPP na ZA-MT.

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:54
od pohodak
aha takze zase nasi novinari zaexcelovali :) inak pri tvojej verzii by najlacnejsia ponuka davala 2-nasobok stavebnych nakladov a to by myslim celkom islo (za 25 rokov sa podobne preplati aj hypoteka, v tomto je ale aj prevadzka a udrzba)