Stránka 4 z 61

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 05:50
od magnus
"Celkovo sú na ceste tri tunely. Dva z toho v dĺžke 10 kilometrov spôsobujú obavy, lebo nie je pri nich urobený podrobný geologický prieskum. "Pozemky sú však už vykúpené a pri najdlhšom tuneli Višňové je prieskumná šachta," doplnil Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá pôvodne stavbu diaľnice pri Žiline pripravovala. Vláda celkovo schválila tri balíky stavania súkromných diaľnic v dĺžke vyše 150 kilometrov, ktoré majú byť sprejazdnené v rokoch 2010 až 2012."


Toto som si precital v monitoringu tlace. To uz sa panom redaktorom naozaj nechce overovat si fakty? Pri vsetkych tuneloch na trase HP - DS je urobeny podrobny i doplnujuci prieskum, preco klamu? Zasa chcu ludom natlacit do hlavy, ze kvoli zlozitym pomerom sa nieco neda urobit?

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 09:18
od B;
A ktore dva tunely v dlzke 10 km nemaju prieskum?
Ak vylucime Visnove - v dalsej vete pisu, ze ma prieskumnu stolnu - ktore dva tunely spolu daju 10 km?

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 11:34
od devil
podla mna by geologický prieskum pri tuneloch mal byt samozrejmostou a nie limitujucim faktorom, bez ohladu kedy sa bude stavat. to je nemyslitelne ze postavime najskor ten kde uz prieskum urobeny je len preto lebo na inom nie je.

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2008 11:43
od Lionheart
Podla Highways.sk aj podla ndsas.sk su v tomto useku (3.balik PPP) naplanovane 3 tunely:
Visnove 7460 m
Zilina 651 m
Ovciarsko 2367 m

ak by nebol prieskum v tuneloch v dlzke 10 km muselo by ist o Visnove a Ovciarsko, kde podla highways.sk je v oboch uz prieskumna stolna ... urobena (alebo aspon scasti urobena...)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 17:41
od johhan
Víťazom tohoto úseku by mal byť Hochtief :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 17:49
od Andrej
sranda, najneskor vyhlaseny balik a najskorsi "znamy" vitaz :roll:

...ostatne 2 baliky nemaju este takychto predbeznych vitazov?

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 17:52
od konstrukt
1 balik = slovenske konzorcium

2 balik = Skanska,Vinci

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 18:03
od patriot
johhan napísal:Víťazom tohoto úseku by mal byť Hochtief :wink:


to je zbožné želanie nemcov a rakúšanov
ale fakty budú iné 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 08:02
od Thomas
Jaký je vlastně aktuální stav ve 3. balíku? Příprava výstavby běží, ale je nějak ticho ...

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 10:38
od Tomas PO
Thomas napísal:Jaký je vlastně aktuální stav ve 3. balíku? Příprava výstavby běží, ale je nějak ticho ...

Ticho pred burkou :)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 12:25
od pohodak
no myslim ze z tej burky nas este peknych par rokov bude bolet hlava :roll:

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:12
od Dialniciar
Víťaz 3. balíka bude známy v júni. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11859

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:52
od i15
no skusme si tipnut, kedy bude zmluvne dokoncenie 3.balika PPP, ak sa bude realizovat... moj odhad je 2014-2015... hovoril tu niekto o urychleni vystavby?

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:53
od Dialniciar
i15 napísal:no skusme si tipnut, kedy bude zmluvne dokoncenie 3.balika PPP, ak sa bude realizovat... moj odhad je 2014-2015... hovoril tu niekto o urychleni vystavby?


ešte stále technicky sa to dá skôr: začiatok v r. 2010, do prevádzky kľudne aj v r. 2013

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:56
od fh
i15 napísal:no skusme si tipnut, kedy bude zmluvne dokoncenie 3.balika PPP, ak sa bude realizovat... moj odhad je 2014-2015... hovoril tu niekto o urychleni vystavby?


Keď vidím, že ešte stále nie sú peniažky ani na druhý balík, pochybujem, že sa tak rýchlo nájdu na tretí.

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:57
od i15
okrem usekov s tunelmi? :) vsak podla terminov na 1. aj 2. balik vidno, ze PPP nie je ziaden zazrak, ktory dokaze naraz zapojit obrovske kapacity. Su tu uplne rovnake problemy, ako pri financovani zo SR... jednoducho zdroje su obmedzene

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:59
od Dialniciar
Na 3. balík, keďže je posledný, dokážu použiť obidvaja záujmeci 1 mld. € z vlastných zdrojov.

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 17:05
od Dialniciar
i15 napísal:okrem usekov s tunelmi? :) vsak podla terminov na 1. aj 2. balik vidno, ze PPP nie je ziaden zazrak, ktory dokaze naraz zapojit obrovske kapacity. Su tu uplne rovnake problemy, ako pri financovani zo SR... jednoducho zdroje su obmedzene


Mýliš sa, i15. Predsa sa nedá porovnávať súčasný stav s minulým. Je tu hospodárska kríza a Slovensko by nemalo šancu vynaložiť ďalšie financie na výstavbu - lebo schodky sa stále ťažšie prefinancujú. :wink: PPP nepredraží výstavbu a vybuduje kvalitnejšie dielo. :wink: A tak ako som napísal aj inde - PPP projekt vždy potrebuje zdroje z bánk, t.j. cudzie zdroje, rovnako ako štát a je jedno, kde na svete to je a ktorej firmy sa to týka.

SR stavia 1 km priemerne 1 rok. Ladce-Sverepec, 10 km, 10 rokov. Predraženie desiatky %. ... Važec-Mengusovce, detto. ... Skalité-Poľsko, detto na entú ... :shock: ... to sa v PPP nestane, pretože súkromnej spoločnosti záleží na tom, aby dodržala finančný plán. Súkromná spoločnosť sa totiž narozdiel od štátu nemôže donekonečna zadlžovať.

Akože to fakt niekto čakal, že príde Vinci/Skanska/OHL/Bouygues/Bechtel a investujú iba na Slovensku z vlastných zdrojov 5-6 mld. € :?: A ešte navyše v časoch fin. a hosp. krízy, keď padajú trhy s nehnuteľnosťami :?:

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 17:30
od i15
za 3 roky Visnove neotvoria... usek Turany-Kralovany s tunelmi do 3km ma byt v predcasnom uzivani za 3 roky od podpisu zmluvy, cize Visnove bude najskor za 4-5

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 17:33
od aquila
2013 nema politicky vyznam.. volby 2014 ..

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 17:38
od i15
* oprava myslel som Turany - Ivachnova

Visnove ak chcu stihnut do volieb 2014 , tak to aby pomaly zacali razit :)

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 19:20
od Dialniciar
i15 napísal:za 3 roky Visnove neotvoria... usek Turany-Kralovany s tunelmi do 3km ma byt v predcasnom uzivani za 3 roky od podpisu zmluvy, cize Visnove bude najskor za 4-5


2010, 2011, 2012 a 2013 sú 4 roky, nie 3 :wink:

A za 48 mesiacov sa dá jedna TR v pohode otvoriť.

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 19:21
od Dialniciar
aquila napísal:2013 nema politicky vyznam.. volby 2014 ..


Ja samozrejme r. 2013 moc neverím, ale TECHNICKY sa to ešte stihnúť dá. Mimo toho, ak by to išlo cez PPP, tak koncesionár sa už na vládu vykašle.

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2009 08:42
od pohodak
Dialniciar napísal: A za 48 mesiacov sa dá jedna TR v pohode otvoriť.


teraz si niesom isty, ale nehovorilo sa tu, ze za 48 mesiacov sa da visnove otvorit cele? :oops:

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2009 09:24
od Lionheart
Dialniciar napísal:
i15 napísal:okrem usekov s tunelmi? :) vsak podla terminov na 1. aj 2. balik vidno, ze PPP nie je ziaden zazrak, ktory dokaze naraz zapojit obrovske kapacity. Su tu uplne rovnake problemy, ako pri financovani zo SR... jednoducho zdroje su obmedzene


Mýliš sa, i15. Predsa sa nedá porovnávať súčasný stav s minulým. Je tu hospodárska kríza a Slovensko by nemalo šancu vynaložiť ďalšie financie na výstavbu - lebo schodky sa stále ťažšie prefinancujú. :wink: PPP nepredraží výstavbu a vybuduje kvalitnejšie dielo. :wink: A tak ako som napísal aj inde - PPP projekt vždy potrebuje zdroje z bánk, t.j. cudzie zdroje, rovnako ako štát a je jedno, kde na svete to je a ktorej firmy sa to týka.

SR stavia 1 km priemerne 1 rok. Ladce-Sverepec, 10 km, 10 rokov. Predraženie desiatky %. ... Važec-Mengusovce, detto. ... Skalité-Poľsko, detto na entú ... :shock: ... to sa v PPP nestane, pretože súkromnej spoločnosti záleží na tom, aby dodržala finančný plán. Súkromná spoločnosť sa totiž narozdiel od štátu nemôže donekonečna zadlžovať.

Akože to fakt niekto čakal, že príde Vinci/Skanska/OHL/Bouygues/Bechtel a investujú iba na Slovensku z vlastných zdrojov 5-6 mld. € :?: A ešte navyše v časoch fin. a hosp. krízy, keď padajú trhy s nehnuteľnosťami :?:


Pravda je ze stat by si vedel pozicat urcite lepsie cez emisiu statnych dlhopisov, ale to by okamzite zvysil deficit as dlh. Tokto cez PPP to bude neskor a pomalsie aze ked sa to zacne splacat.
Je pravda ze sa nebude dielo predrazovat dodatkami ako pri klasickom stavani v rezii NDS. Ale koho je chyba to predrazovanie dodatkami?
PPP si podla mna nafuklo riadne marzu uz dopredu takze ziadne dodatky nepotrebuje ...
Vysledny efekt: dialnice nebudu postavene rychlejsie ani lacnejsie - skor naopak, drahsie.
Jediny rozdiel moze byt v kvalite ... Pravdu povediac som z celeho PPP na Slovensku sklamany!