Dalsi projekt: PPP postavi 10 obchvatov pre SR

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Dalsi projekt: PPP postavi 10 obchvatov pre SR

Odoslaťod Adaios » 15. Dec 2005 13:08

Prebieha vo svete jeden projekt, ktory pocita s tym, ze PPP postavi 10 vybranych obchvatov na Slovensku, kde dominovat budu mesta z BA VUC, TT VUC a TN VUC po 2-3 mesta a ostatne z dalsich VUC na Slovensku.

Niektori uzivatelia na forume uz o tom vedia. Info sa udajne neda nikde najst. Tak aspon nech je nieco tu.

Podmienky: Kazdy obchvat musi stat min. 1 mld. SKK a navratnost investicie je do 25 rokov. Spolupraca bude aj s EU - vypracovanie projektov napriklad.

Dodatocne podmienky: caka sa na scitanie dopravy za r. 2005, na 1. pilotny projekt PPP a na dalsie niektore info a udaje.

Vo svete to prebieha alebo sa to planuje v 12 statoch sveta, len niekde sa to riesi uz ako dialnicne obchvaty. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Doplnujuce info

Odoslaťod Adaios » 15. Dec 2005 13:15

Samozrejme, ze v kazdom state sa stavia iny pocet obchvatov.

System navratnosti inesticie: myto, tienove myto

Preco aj SR: Pretoze vyvoj v tejto oblasti je idealny pre tento projekt. Na Slovensku by sa dalo bez problemov postavit dnes 200-300 cestnych obchvatov, takze najst 10 nie je ziadny problem. A PPP znamena len vybrane skupiny firiem, ale velmi dolezite su vsetky podmienky ktore som uviedol v 1. prispevku tejto temy.

Aktualny stav: podla mojich info prebieha prave vyber danych miest. Vybranych bude 25 (50) miest - dovodom je ze je uplne realne, ze sa vo viacerych zacne obchvat stavat skor. Predpoklad uplatnenia je r. 2006/07.

Ved sa pytajte vy, ak niekto nieco ma. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 15. Dec 2005 13:37

Kto je iniciatorom projektu vo svete?
A preco zrazu aj na Slovensku - co sposobilo, ze dnes uz ano a pred rokom este nie na SK?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 15. Dec 2005 13:47

B; napísal:Kto je iniciatorom projektu vo svete?
A preco zrazu aj na Slovensku - co sposobilo, ze dnes uz ano a pred rokom este nie na SK?


Niekolko stavebnych firiem s niekolkymi financnymi instituciami.

Vela faktorov: SR sa meni, orientuje sa viac "vpravo" a z toho dovodu treba davat priestor sukromnemu kapitalu, dalej priprava PPP pre dialnice, dalej pomala vystavba cestnych obchvatov a velmi zla dopravna situacia v mnohych mestach. Pred rokom este nebola ani NDS, a.s. napriklad a o PPP sa na Slovensku takmer nevedelo - realne. A zdvihla sa zivotna uroven.

A nestaval by som to do roviny, dnes uz ano a predtym nie. Predtym nebolo nad cim rozmyslat, tento projekt nie je vyrazne stary a dnes uz je taka doba, ze staty pribudaju rychlym tempom.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Doplnujuce info

Odoslaťod wazari » 15. Dec 2005 15:15

Adoas napísal:
Ved sa pytajte vy, ak niekto nieco ma. :wink:


tak skusim
- kto za SR vybera tie mesta?
- predbezne sa uvazuje ze tam budu aj dake obchvaty aspon v trasach RC, ci iba cesty 1. triedy?
Toto som trosku nepochopil: "Aktualny stav: Vybranych bude 25 (50) miest - dovodom je ze je uplne realne, ze sa vo viacerych zacne obchvat stavat skor." - tolko bude predbezne vybratych v SR ci celkovo? ze sa zacne stavat skor - to ako mimo PPP sa zacne stavat, ci v ramci PPP sa zacne stavat skor a potom bude PPP na viac ako 10 obchvatov?

zaujimavy projekt - hadam to raz stihneme vsetko aj splatit :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Re: Doplnujuce info

Odoslaťod Adaios » 15. Dec 2005 20:10

wazari napísal:
Adoas napísal:
Ved sa pytajte vy, ak niekto nieco ma. :wink:


tak skusim
- kto za SR vybera tie mesta?
- predbezne sa uvazuje ze tam budu aj dake obchvaty aspon v trasach RC, ci iba cesty 1. triedy?
Toto som trosku nepochopil: "Aktualny stav: Vybranych bude 25 (50) miest - dovodom je ze je uplne realne, ze sa vo viacerych zacne obchvat stavat skor." - tolko bude predbezne vybratych v SR ci celkovo? ze sa zacne stavat skor - to ako mimo PPP sa zacne stavat, ci v ramci PPP sa zacne stavat skor a potom bude PPP na viac ako 10 obchvatov?

zaujimavy projekt - hadam to raz stihneme vsetko aj splatit :wink:


wazari,

odpoviem co viem. :arrow:

Za SR je toho viac. Vybera ale PPP. SR max. "radi". Nejaku ulohu tu ma aj samosprava. Preto hlavne "zapad" SR vzhladom na ekonomiku a ochotu investovat.

Nie je snahou stavat dialnicne obchvaty.

V SR vznikne zoznam 25 miest, ktore budu prioritne. A moze sa stat, ze nebude stacit ani tychto 25 vybranych miest vzhladom na rozne faktory (rozviazanie spoluprace od viacerych alebo zacatie vystavby bez PPP) a potom sa ma vyberat z ostatnych podla dalsieho vyberu, ktory uz bude predtym spraveny a to je tych dalsich 25 miest. Teda spolu je to 50 miest, ale prioritne je len 25 a z tych sa realne bude stavat max. 10. Neviem co myslis ty osobne slovom "celkovo"?

Zacne sa stavat skor nez PPP - to znamena ano, ze napriklad SSC vycleni peniaze na niektore mesto skor nez by to PPP predpokladalo. Preto ma zoznam viac nez 10.

Ja sem presny zoznam dat nemozem, pretoze este nie je a aj keby bol, tak ho sem nedam z roznych dovodov. Zacalo sa posudzovat viac nez 200 miest a obci, ktore lezia v roznych prirodnych podmienkach, ktore maju rozny pocet obyvatelov, ktore su rozne umiestnene. Na cestach I. pripradne aj na ceste II. triedy ale v blizkosti D1, R1 a zapadnej vetvy R2. Postupne sa bude posudzovat "len" 100 miest a bude sa cakat na dalsie dolezite info.

A v tomto su aj dalsie velke vyhody. Niektorym mestam PPP dokaze ziskat peniaze z EU vypracovanim kvalitneho projektu pre obchvat alebo aj pre nieco ine a zisk bude za zisk z EU (vela miest nema odbornikov na pripravu dobreho projektu) 10-20% a z toho sa da potom financovat rozne dalsie aktivity spojene s tymto projektom. Ak sa nebude realizovat, nevadi.

Ohladom splacania: Nie je problem nikde vo svete vzhladom na rozlozenie "zodpovednosti".
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2005 10:50

moje osobne tipy na mozne PPP obchvaty su

svaty jur - pezinok - modra

stara senecka cesta + obchvat senca

juzny obchvat trencina

nieco na hornej nitre

nove zamky ?

mozno este levice, popripade aj senica (ale to skor nie :) ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Doplnujuce info

Odoslaťod wazari » 16. Dec 2005 11:20

Adoas napísal:Neviem co myslis ty osobne slovom "celkovo"?



Ci tie pocty posudzovanych obchvatov sa tykaju iba SR ci aj ostatnych krajin - v texte si to zodpovedal
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Bager3 » 16. Dec 2005 11:25

Moze do takehoto projektu obchvatov byt aj obchvat Pezinka? bude sa rozhodovat podla intenzity dopravy alebo podla velkosti miest ? a kto bude podpisovat zmluvu ked sa jedna o cestu II triedy VUC?

Kedy je realne ze budu podpisane prve PPP zmlvy na tieto obchvaty? a je logicke ze sa budu stavat na zapade lebo tu je vacsia intenzita dopravy myslim
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Adaios » 16. Dec 2005 16:57

Bager3 napísal:Moze do takehoto projektu obchvatov byt aj obchvat Pezinka? bude sa rozhodovat podla intenzity dopravy alebo podla velkosti miest ? a kto bude podpisovat zmluvu ked sa jedna o cestu II triedy VUC?

Kedy je realne ze budu podpisane prve PPP zmlvy na tieto obchvaty? a je logicke ze sa budu stavat na zapade lebo tu je vacsia intenzita dopravy myslim


Ja nebudem zatial menovat ziadne mesta. Nebudem potvrdzovat ani vyvracat ziadne mesto, ktore napisete. Nie je zase az tak vela moznosti a naviac - vy Slovaci - vy mate prehlad o Slovensku dost velky na to, aby ste dokazali uviest 25-50 miest, ktore pripadaju do uvahy.

Plan je 10 obchvatov, teda 10 miest (nie obec). Plan je priorita na BA + TT + TN VUC po 2-3 mesta a tie ostatne v inych lokalitach. Plan je priorita na mesta v blizkosti D1, R1 a zapadnej vetvy R2. Plan je cesta I. triedy, mozno aj cesta II. triedy. Plan je investicia v stavebnych nakladoch min. 1 mld. SKK na obchvat. Plan je navratnost penazi 15-25 rokov. Planom je ze sa nebudu stavat dialnicne obchvaty.

Realitu este ovplyvnia dalsie podmienky:

scitanie dopravy za r. 2005, 1. pilotny projekt PPP, ...

A miest je viac nez 10 kvoli moznostiam narusenia vyberu len 10 miest:

skorsie zacatie vystavby niekym inym, nespolupraca, ...

Z tohto sa da odhadnut aj priblizny cas.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 19:18

Dobre, skuste napisat niekto 5 miest z kazdeho VUC, kde su potrebne obchvaty, ktore by mohli stat z hladiska stavebnych nakladov min. 1 mld. SKK a ktore lezia na cestach I. triedy alebo min. na krizovatke ciest II. a III. triedy a nachadzaju sa pripadne pri dialnicnej sieti.

Ja potom podla toho budem pisat viac info k tejto teme. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 10. Jan 2006 11:42

Nepoznam situaciu na celom Slovensku, ale aspon drobnost.
Prepokladam, ze ide o mesta, kde nie je naplanovany obchvat vo forme D/R, tam je problem hlavne Presov, Levoca, Poprad, Martin, Nitra, ZnH.

Necital som este nic o obchvate mesta Sala, tam je 40, dost by to urychlilo dopravu.

A zislo by sa aj prepojenie cesty 2 s cestou cez Studienku na Senicu, tam treba vojst do Malaciek, prejst cele mesto a opat von, hadam by sa to dalo nazvat SV obchvat Malaciek.

Vrable - tam sa nieco uz planuje, ale neviem v ktorej 5-rocnici.

Viac bude isto treba na vychodnom Slovensku, ale to si netrufam hodnotit.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 17:53

Zakladnou podmienkou pre akekolvek nasledovanie tohoto projektu je pilotny projekt v SR ohladom dialnicneho useku (D1).

Okrem toho sa z tohoto projektu uz vyclenil VVO BA - Velky Vonkajsi Obchvat Bratislavy, ktory sa uz povazuje za vysoko pravdepodobny variant realizacie cez PPP. :arrow:

1. Idealna varianta pre PPP (+ stat nedoplaca ziadne tienove myto)

Vybudovanie dialnice v trase D4 s pokracovanim cca. 10 km tunelom cez Male Karpaty a dalej napojenie na Rakusko, vratane napojenia na D1 a D2 a to z kazdej strany. Paramtere by mali byt okrem tunela a hranicnych zon 3+3 pruhy, pri krizovani 4+4 (5+5) pruhov.

Sucastou tohoto variantu je realizacia zeleznicnych trati a niekolko cestnych obchvatov v blizkosti ako aj realizacia niekolkych ciest v blizkosti VVO.

Prenajom na min. 30 rokov a aj potom nejake % by islo 10-20 rokov pre PPP.

2. Rozne kombinacie hlavne vo financnej casti ako aj v casti vystavby.

3. Realizacia len niektorych usekov, ktore by tvorili obchvat okolo BA, napriklad tunel MK dlhy 10 km.

...

Preto aj hodnota projektu je rozna ale cca. od 1,5 do 3,5 mld. EUR.

Uvidime. Ale plany su to pekne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 10:41

Adoas napísal:Dobre, skuste napisat niekto 5 miest z kazdeho VUC, kde su potrebne obchvaty, ktore by mohli stat z hladiska stavebnych nakladov min. 1 mld. SKK a ktore lezia na cestach I. triedy alebo min. na krizovatke ciest II. a III. triedy a nachadzaju sa pripadne pri dialnicnej sieti.

Ja potom podla toho budem pisat viac info k tejto teme. :wink:


OK, Adoas, začnem s BA krajom:

Pezinok
Modra
Malacky
Stupava
Šamorín

TT kraj /bez pripravovaného obchvatu Trnavy, ktorý yrejme bude realiyovaný bez PPP/:

Holíč
Senica
1 - 2 obchvaty - pokračovanie štvorpruhu BA-Pezinok bez obchvatu Modry
Galanta

TN kraj

Svinná /západná, resp. severná R2/
Bánovce
Vestenice
Partizánske
Žabokreky
prípadne Kľačno, Radošiná

NR kraj

Topoľčany, vrátane Krušoviec
Drážovce
Bošany
Šaľa
Tvrdošovce, prípadne Nové Zámky

BB kraj /bez plánovanej RC Zvolen-Kriváň-Lučenec-RS/

Brezno
Valaská
Hnúšťa
Poltár

ZA kraj /bez D1 a D3/

Bytča /obchvat na ČR/
Rajec
Makov

PO kraj /bez D1/

Sabinov
Giraltovce
Stará Ľubovňa
Humenné
Strážske, prípadne Kežmarok Vranov

KE kraj /bez D1 a východnej R2/

Trebišov
Moldava
Dobšiná
Plešivec
Sobrance
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 17. Jan 2006 18:41

Branco,

toto povazujem za dobry prispevok na ktory ja mam niekolko poznamok. :arrow:

Pezinok
Modra
Malacky
Stupava
Šamorín


BA kraj - Pezinok bude chapany spolu s Modrou alebo naopak aj ked sa bude realizovat len jedna cast. A kde mas Senec :?:

Holíč
Senica
1 - 2 obchvaty - pokračovanie štvorpruhu BA-Pezinok bez obchvatu Modry
Galanta


TT kraj - Galanta podla mna nie, tu bude stavat SSC. A kde je Hlohovec :?:

Svinná /západná, resp. severná R2/
Bánovce
Vestenice
Partizánske
Žabokreky
prípadne Kľačno, Radošiná


TN kraj - A preco nie Prievidza (Handlova) :?:

Topoľčany, vrátane Krušoviec
Drážovce
Bošany
Šaľa
Tvrdošovce, prípadne Nové Zámky


NR kraj - A preco nie aj Nitra :?:

Brezno
Valaská
Hnúšťa
Poltár


BB kraj - uz asi nie je v hre.

Bytča /obchvat na ČR/
Rajec
Makov


ZA kraj - A kde su mesta Martin, Turcianske Teplice, Orava :?:

Sabinov
Giraltovce
Stará Ľubovňa
Humenné
Strážske, prípadne Kežmarok Vranov


PO kraj - asi len oblast Tatry.

Trebišov
Moldava
Dobšiná
Plešivec
Sobrance


KE kraj - asi uz nie.

Nejaka dalsia diskusia :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 17. Jan 2006 21:10

Dík za pripomienky.

Adoas napísal:
BA kraj - Pezinok bude chapany spolu s Modrou alebo naopak aj ked sa bude realizovat len jedna cast. A kde mas Senec :?:



Pezinok môže byť spájaný s Modrou, avšak predpokladám, že obchvat Pezinka, ktorý je asi najpotrebnejší, bude stavaný ako prvý a medzi modrou a peyinkom bude mimoúrovňová krožovatka, či už Peyinok-sever, alebo Modra-juh. Perspektívne by sa aj táto trasa mohla zaradiť do rýchlostných komunikácií, ako aj jej pokračovanie, či už na Trnavu, alebo Trstín.
Senec smerom na Sládkovičovo už obchvat má, t.j. prepojenie západ-východ je prakticky bezproblémové.

Adoas napísal:
TT kraj - Galanta podla mna nie, tu bude stavat SSC. A kde je Hlohovec :?:



Máš pravdu, Adoas, obchvat Hlohovca je potrebný minimálne tak, ako ostatné obchvaty.

Adoas napísal:TN kraj - A preco nie Prievidza (Handlova) :?:


Pretože prioritu by som dal na postupné budovanie obchvatov smerom od Trenčína. Ak sa však bude stavať obchvat Handlovej a Prievidze skôr, nevidím v tom problém.


Adoas napísal:NR kraj - A preco nie aj Nitra :?:


Nitra bude mať obchvat na R1, pravdepodobne južný, i keď ten severný, resp. jeho dokončenie by bolo skôr postavené. Južný obchvat je, samozrejme, ďalšia alternatíva, ale momentálne by som videl prioritu v dobudovaní severného, keďže môže rýchlejšie spojiť existujúce a plánované časti R1.

BB kraj - uz asi nie je v hre.


Pre BB kraj predpokladám dostavanie R1, R2 a R3.

ZA kraj - A kde su mesta Martin, Turcianske Teplice, Orava :?:


Martin - dobudovanie severno-južného obchvatu - iste, rovnako Turč. teplice, tam však predpokladám realizáciu R3.

PO kraj - asi len oblast Tatry.


Nie, PO kraj potrebuje asi najviac cestné obchvaty. Nielen y dôvodu dopravného zaťaženia, ale aj ekonomického rozvoja. Spomínané obchvaty sú uvedené ako príklad, potrebných je viac.

KE kraj - asi uz nie.


Pre KE kraj som uviedol mestá, z ktorých časť leží v trase R2. Obchvaty na D1 KE-MI nepočítam, pretože k ich realizácii dôjde skôr, či neskôr čiastočne prostredníctvom D1.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Bager3 » 18. Jan 2006 10:29

Viem sa vyjadrit len k obchvatu Pezinka:

Obchvat Pezinka by malo byt napojenie na sucastnu stvorprudovu cestu do Svateho jura.

Prepojenie Pezinka na dialnicu (4pruhy) a vybudovanie 4 pruhov az po odbocku na Pezinsku babu. tym by v Pezinku vysiel akysi uzol.

Idelanym riesenim by bolo asi zacat 4 pruhy pri jestvujucej odbocke na Pezinsku babu styrmi pruhmi pokracovat okolo Pezinka a pomedzi Groby napojit na D1 cim by sa odlachcila doprava cez Svaty jur a nebolo by potrebne stavat obchvat Jura. (Myslim ze to bolo jedna z variant D4)

Ostatne obchvaty neviem posudit nepoznam danu dopravnu situaciu ale doporucil by som R1 predlzit az po D2 (nieje mi jasne preco to nebolo navrhnute ved ked ma PSA exportopvat auta na zapad tak jedine cez Senicu nie?) :?: (s toho vyplyva aspon obchvaty v celom danom useku)
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Odoslaťod Flintstone » 18. Jan 2006 21:47

Tento projekt na Slovensku celý nevyjde na 100%.

Nie je tu ochota a nie je tu ani ochota spolupracovať a ešte je tu zložité riadenie od MDPT SR cez SSC až po VÚC. A sem niekde nejaké PPP na 10 obchvatov? Plne o tom pochybujem.

Aj keď nikto nevie, možno pilotný projekt PPP bude úplne super, pojde aj druhý, potom ďalšie - všetko na D1 a pridá sa D3 a potom aj napríklad D4 a tunel Malé Karpaty a ... obnova nemocníc a možno aj obchvaty. Nakoniec PPP na cestách už na Slovensku úspešne funguje a to je jedna z mála krajín kde to funguje.
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 21:20

Branco,

ale zase PD je ista za viac ako 1 mld. SKK ked by sa kvalitne investovalo takze treba zohladnovat aj cenu.

Podobne Pezinok, spojit ho aj s Modrou by znamenalo ovladat miestnu cestnu siet. To su tie nevyhody.

Pri NR su zase moznosti vediet prepojit SO a JO + dalsie aktivity od inych investici v meste.

Ja netvrdim ze PO kraj nepotrebuje obchvaty, ja hovorim o skutocnej miere vytazenie ciest. V Pezinku, Senici, Prievidzi atd. uz je obchvat velmi potrebny a ani jedno mesto nevyzera stale na to ze by aj v r. 2010 mohlo nieco existovat.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 21:22

Bager3 napísal:Viem sa vyjadrit len k obchvatu Pezinka:

Obchvat Pezinka by malo byt napojenie na sucastnu stvorprudovu cestu do Svateho jura.

Prepojenie Pezinka na dialnicu (4pruhy) a vybudovanie 4 pruhov az po odbocku na Pezinsku babu. tym by v Pezinku vysiel akysi uzol.

Idelanym riesenim by bolo asi zacat 4 pruhy pri jestvujucej odbocke na Pezinsku babu styrmi pruhmi pokracovat okolo Pezinka a pomedzi Groby napojit na D1 cim by sa odlachcila doprava cez Svaty jur a nebolo by potrebne stavat obchvat Jura. (Myslim ze to bolo jedna z variant D4)

Ostatne obchvaty neviem posudit nepoznam danu dopravnu situaciu ale doporucil by som R1 predlzit az po D2 (nieje mi jasne preco to nebolo navrhnute ved ked ma PSA exportopvat auta na zapad tak jedine cez Senicu nie?) :?: (s toho vyplyva aspon obchvaty v celom danom useku)


Bager3,

to je celkom dobry plan. Len zase ta cena, je ochotny stat alebo aj VUC investovat :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Andrej » 19. Jan 2006 21:37

Adoas,
ako by mal vyzerať obchvat postavený pomocou PPP? Bude sa na ňom platiť mýto? Ak áno, čo iné dopr. prostriedky - poľn. stroje, cyklisti...? Ako sa peniaze vrátia PPP, keď na týchto obchvatoch nebude až taká intenzita, ako napr. na D1? Výhody, nevýhody? :P
Lebo je to zatiaľ niečo úplne neznáme a predpokladám, že nikto z nás diskutujúcich stále vôbec nevie, o čom sa tu jedná a ako je daný projekt reálny. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Adaios » 19. Jan 2006 21:45

Andrej napísal:Adoas,
ako by mal vyzerať obchvat postavený pomocou PPP? Bude sa na ňom platiť mýto? Ak áno, čo iné dopr. prostriedky - poľn. stroje, cyklisti...? Ako sa peniaze vrátia PPP, keď na týchto obchvatoch nebude až taká intenzita, ako napr. na D1? Výhody, nevýhody? :P
Lebo je to zatiaľ niečo úplne neznáme a predpokladám, že nikto z nás diskutujúcich stále vôbec nevie, o čom sa tu jedná a ako je daný projekt reálny. :)


Foriem splacania je viac. Jedna je myto. Cyklisti - neviem. :lol: Druha forma je splacanie statom/VUC/mestom/... a dalsia forma moze byt kombinacia. Napriklad.

Obchvat neznamena 4 prudova cesta. Ale taka cesta ktora dovoli ist 3 autam vedla seba keby to bolo potrebne. Napriklad.

Navratnost neexistuje len z jedneho obchvatu. Musi ich byt viac ale nemusi ich byt 10 samozrejme.

Vyhoda je jasna - ochrana ZP, ... menej aut v mestach, viac penazi aj regionom, lebo do 5% by smerovalo "niekomu" z vynosov, praca, ...

Nevyhoda - ovladnutie cestnej siete (bez ohladu na kategorizaciu) na viac ako 20 rokov.

Realita - az bude nejaky realny PPP projekt prebiehat na dialnici.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 15:04

Flintstone napísal:Tento projekt na Slovensku celý nevyjde na 100%.

Nie je tu ochota a nie je tu ani ochota spolupracovať a ešte je tu zložité riadenie od MDPT SR cez SSC až po VÚC. A sem niekde nejaké PPP na 10 obchvatov? Plne o tom pochybujem.

Aj keď nikto nevie, možno pilotný projekt PPP bude úplne super, pojde aj druhý, potom ďalšie - všetko na D1 a pridá sa D3 a potom aj napríklad D4 a tunel Malé Karpaty a ... obnova nemocníc a možno aj obchvaty. Nakoniec PPP na cestách už na Slovensku úspešne funguje a to je jedna z mála krajín kde to funguje.


Toto je velmi zaujimave a vyvazene konstatovanie, s ktorym suhlasim. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 15:07

Branco napísal:
Adoas napísal:
PO kraj - asi len oblast Tatry.


Nie, PO kraj potrebuje asi najviac cestné obchvaty. Nielen y dôvodu dopravného zaťaženia, ale aj ekonomického rozvoja. Spomínané obchvaty sú uvedené ako príklad, potrebných je viac.


Branco,

treba si ale uvedomit, ze vychodna cast nie je schopna zabezpecit navratnost investicie takehoto typu za danych podmienok a preto je plan stavat hlavne v zapadnej casti. Takze preto viac BA/TT/TN/ZA a mozno NR VUC. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 24. Jan 2006 21:12

Adoas napísal:
Branco napísal:
Adoas napísal:
PO kraj - asi len oblast Tatry.


Nie, PO kraj potrebuje asi najviac cestné obchvaty. Nielen y dôvodu dopravného zaťaženia, ale aj ekonomického rozvoja. Spomínané obchvaty sú uvedené ako príklad, potrebných je viac.


Branco,

treba si ale uvedomit, ze vychodna cast nie je schopna zabezpecit navratnost investicie takehoto typu za danych podmienok a preto je plan stavat hlavne v zapadnej casti. Takze preto viac BA/TT/TN/ZA a mozno NR VUC. :wink:


A na východ smerovať pomerne väčšiu časť (myslím tým pomer ekonomická výkonnosť/investície) prostriedkov zo štátneho rozpočtu a fondov EU. :wink:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Ďalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.