Stránka 1 z 1

PPP sa zaujima o obchvat BA

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2005 21:50
od Adaios
Sem budem postupne pridavat rozne info k vystavbe velkeho vonkajsieho obchvatu v BA. Uz 5 rokov tu "svet" pozorne sleduje situaciu. Toto bude raz PPP stavat.

Jeho cena bude 1,5-3,5 mld. EUR a na toto stat nebude mat nikdy dost penazi, ale stavat sa bude musiet - neda sa stale len rozsirovat rozne cestne tahy v meste BA.

Predpokladana trasa: D4, dalej cca. 10 km tunel pod Malymi Karpatami a smer Stupava a dalej smer Rakusko. A tazko sa je vyjadrit aj k D4, lebo ani tu este nie je jasna presna trasa.

Ak bude zaujem, mozem napisat este viac. Inak neskor pridam dalsie info aj sam. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 10:22
od Bager3
suhlasim kludne nech stavuju D4 ako PPP lebo pomaly by mali uz zacat a rozdelil by som to na viacej casti a lebo nie kazdu cast D4 je potrebne stavat hned. D4 by mala byt spoplatnena dufam.

bude sucastou D4 aj prepoj medzi pristavnym mostom a odbockou na Dunajsku Luznu medzi slovnaftom a spalovnou (mozny zaciatok R7)?

a ked sa spusti prvy projekt PPP za aky cas sa spusti druhy a dalsie PPP projekty? lebo myslim ze to je tiez dolezite mat aspon nejake skusenosti s prvym PPP aby sa podpisali dalsie PPP nie?

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 10:44
od aquila
ja pocitam, ze po dobudovani D4 resp NO sa zavedie mestke myto t.j. za vstup do centralnej casti mesta sa bude pytat poplatok a z toho sa bude cross financovat aj tienove myto, alebo aj normalne myto na NO ...

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2005 10:48
od Adaios
Bager3 napísal:a ked sa spusti prvy projekt PPP za aky cas sa spusti druhy a dalsie PPP projekty? lebo myslim ze to je tiez dolezite mat aspon nejake skusenosti s prvym PPP aby sa podpisali dalsie PPP nie?


Toto zalezi len od SR. Ked sa bude realizovat bez problemov 1. projekt tak sa moze zacat okamzite pripravovat dalsi projekt PPP a kludne aj viacero projektov PPP.

Napriklad obchvat BA nebude potrebovat tienove myto. Ale zase - ak bude nedostatocna zmluva, tak tam bude aj tienove myto. :wink:

Predpokladaný vývoj - stredná varianta, druhá možnosť

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 11:16
od Dialniciar
Existuje k tomuto už 11 možností. Ja uvediem len jednu. :arrow:

Popis situácie: Dopravná situácia v r. 2015. Štát má rozostavanú diaľnicu D4 a jeden cestný obchvat okolo niektorého mesta v jej okolí. Diaľnica D2 cez BA by potrebovala rozšíriť. Diaľnica D1 je rozšírená a rekonštruuje sa sa cesta Senec-Sereď. Investície v regióne stúpajú a to hlavne logistické spoločnosti. Rozvíja sa v blízkosti Malých Karpát aj turistický ruch a veľké mestá Bratislava a Trnava sa rozrastajú do počtu obyvateľov aj do počtu spolupráce medzi sebou až medzi nimi a Viedňou. V Rakúsku sa rozhoduje o vybudovaní "severnej" diaľnice na Slovensko do oblasti Malaciek. Taktiež sa uvažuje o rýchlovlaku. Energetické prepojenie sa zlepšilo. Modernizovaný koridor existuje a spája reálne už Bratislavu s Tatrami. Začína sa uvažovať o splavnení rieky Morava a splavnenie Váhu v Žiline sa realizuje. Diaľnica v Maďarsku v smere na BA už je dostavaná na plný profil.

Riešenie: Dostavanie diaľnice D4 s pokračovaním cez Malé Karpaty s napojením na novú rakúsku diaľnicu. Veľký obchvat Bratislavy.

Nutné postaviť:

1. Minimalizovanie "klasických" vyvolaných investícií a uprednostnenie výstavby rozvinutej dopravnej infraštruktúry. Dostavanie diaľnice D4 si bude vyžadovať rozsiahle MÚK ako aj nadväzujúce cestné obchvaty a rekonštrukcie ciest v podobe ich rozšírenia.
2. Výstavba diaľničného mostu cez rieku Morava a výstavba cestného obchvatu Malaciek ako aj prestavba MÚK s inými cestami.
3. Výstavba tunela dlhého cca. 10,5 km cez pohorie Malé Karpaty na parameter 1+1+1, kde v strednej tunelovej rúre bude servisná aj úniková tunelová rúra a dve krajné budú s 2+2 jazdnými pruhmi ako aj s odstavnými pásmi. K tomu podľa štúdie 2 kratšie tunely v dĺžkach 0,8 km a 0,6 km. Medzitým výstavba estakádami.

Náklady:

1. D4 a súvislosti vo výške 1 mld. EUR.
2. Severná časť veľkého obchvatu vo výške 0,6 mld. EUR.
3. Stred v nákladoch cca. 1,4 mld. EUR.

Celkové náklady: cca. 3 mld. EUR.

Financovanie:

Pri účasti PPP koncesia na 22 rokov. Max. tieňové mýto: 10% nákladov rozložených na 22 rokov + inflácia.