Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:Tento úsek je posledný poriadny na PPP v 50 tich kilometroch alebo by sa mohla doň zarátať aj Korbelka. Výhoda PPP projektov je hlavne v know how firiem, čo to stavajú. V profesionalite záväzku a rýchlosti výstavby, kvalite.
Prosím prezraď odkiaľ čerpáš tie perly??? Koľko techniky a robotníkov bude mať na stavbe Cintra? Prečo Cintra ešte nestavia ale projektuje?Lorenc napísal:To by ste aj obchvat BA robili cez žltý fidic. Tak to by bol hotový v roku 2025 a hlavne z coho.
príde zase kríza za tie 2-3 roky, neoplatí sa mať veľa úverov nabratých, ale skôr počkať na krízu a ten cca rok až dva po kríze, keď bude tak ako po poslednej kríze zrazu na trhu veľa peňazí a pre tých, čo budú v dobrej finančnej kondícii a budú mať pripravené solídne projekty, tak budú tie peniaze za dobrú cenu. zároveň tesne po kríze budú dole ceny stavebných prác a bude sa stavať lacno (nie ako teraz, kedy má peniaze každý a každý chce stavať). potom by som to rozbehol tak na 3 roky čo 3 mesiace, to tender na 10-15 km. to je spôsob ako v roku 2025-2027 mať efektívne a luxusne poriešenú cestnú infraštruktúru. následne sa môže výstavba obmedziť a zdroje presunúť inde, najlepšie na vedu a výskum.
Jarda Retarda napísal:...no keby to malo trvat dlhsie, preziju len najsilnejsie firmy a dojde ku koncentracii odvetvia. Na to je kopec prikladov zo vsetkych odvetvi hospodarstva, takze za tymto tvrdenim si stojim.
okorec napísal:Jarda Retarda napísal:...no keby to malo trvat dlhsie, preziju len najsilnejsie firmy a dojde ku koncentracii odvetvia. Na to je kopec prikladov zo vsetkych odvetvi hospodarstva, takze za tymto tvrdenim si stojim.
A ja si zas stojim za tym, ze nie sme na ostrove a ked mozu v CR vyhravat dialnicne tendre konzorcia zlozene z Kazachov a Talianov, a mozu mat v tendroch bezne 6-9 ponuk, tak nie je prirodzeny dovod, aby sa na Slovensku nemohol trh vysporiadat s tym, ze sa vycisti priestor.
devil, ja som vo vseobecnosti proti zadlzovaniu a tvrdim, ze v case konjunktury sa zadlzovat, je logicky nezmysel. to je ako zozrat v lete celu urodu zo zahrady, nic nezavarit na zimu a este si pozicat od suseda 100 kg jablk na vypalenie a vypit to uz cestou z palenice.
eric987 napísal:Ono na D3 je najhorsie to, ze hoci stoji myland tak ma najbiednejsie mozne parametre. Otazka je, ci je potrebnych tolko premosteni Kysuce alebo by nebola lacnejsia jej prelozka.
Financovanie ktorých úsekov prichádza do úvahy formou PPP projektu, keď do výstavby vstupuje aj súkromný kapitál?
Financovanie prostredníctvom PPP projektov môže byť len pri stavbách, ktoré spĺňajú podmienky z hľadiska ekonomickej návratnosti stavieb. Žiaľ, týchto projektov je veľmi málo. NDS navrhuje do prípravy v režime PPP projektov úseky D1 Turany – Hubová, pokračovanie R1 Banská Bystrica – Ružomberok a dokončenie bratislavského obchvatu D4 smerom do Čiech, rovnako ako pokračovanie R7 smerom na Nové Zámky a Nitru.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.