Stránka 36 z 40

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2012 14:55
od Andrej
Bez ohladu na to, ze politika do tejto temy nepatri len doplnim, ze prave SaS sa najviac zasluzila o zrusenie PPP3 a zasadzovala sa za rychlejsiu vystavbu R2.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2012 15:34
od duro_z_dediny
malý OT z Grécka:
...Privatizačný fond na svojej webovej stránke naznačuje, že koncesionára môže zmeniť aj päť gréckych diaľnic.
Vláda ich financovala cez PPP projekty, aby „z veľkej časti dokončila základnú diaľničnú sieť“. Zadlžené Grécko ich nezvláda financovať. :arrow: http://ekonomika.sme.sk/c/6310613/greck ... korfu.html

HELLENIC MOTORWAYS

EGNATIA ODOS MOTORWAY

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2012 09:24
od Dialniciar
Keď už niečo píšete, aspoň píšte pravdu a tak ako sa veci majú. Ponúknutý odpredaj diaľnic nie je preto, že by ich Grécko nezvládalo splácať, pretože Gréci prakticky nemajú tieňové mýto, tam si to každý zaplatí na mýte priamo. Nehovoriac o tom pán kolega, že Egnatia Odos je diaľnica postavená z eurofondov, jeden z najrozsiahlejších EU projektov v diaľniciach v Európe v minulom desaťročí, tá sa vôbec cez PPP ani nestavala.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2012 23:21
od duro_z_dediny
Ok. Ohľadne Egnatia Odos (nie Hellenic) - projekt bol postavený cez eurofondy a následne bude ponúknutý do privatizácie : The HR has appointed Barclays Capital and Rothschild as financial advisors to assist with the privatisation. :arrow: http://www.hradf.com/en/infrastructure/egnatia-motorway

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 11:16
od Dialniciar
Ak by krachovalo Slovensko, isto by prišla na predaj NDS, ktorej hodnote je tých 3-4 mld. € a isto by to nebolo preto, že by muselo ročne dávať 100 či v krajnom prípade 500 mil. € na splátky za PPP. Predajom do súkromných rúk by konečne prišlo aj výkonové mýto a koncesionár (nový majiteľ) by mal reálne príjmy pre rozvoj. Zastavila by sa korupcia, štát by financoval len nevyhdnutné spolufinancovanie pre eurofondy, ktoré by samozrejme išli naďalej v rámci dopravnej politiky. Aj to je cesta, samozrejme, nie pre slovenské vlády, lebo už by nebolo kde pomaly kradnúť.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 15:17
od DrX
Ach take cosi... blavackym megalomanom (pozor, tym netvrdim, ze su taki v BA vsetci ;-) ) niekto neodklepol 500-milionovu hracku...

ps: tu je aj odpoved ohladom PPP1/3 pre fh - tieto dva projekty by sa boli zrusili aj za Ficovej vlady. Proste, da sa prestrelit, a da sa VELMI VELMI VELMI PRESTRELIT, a vtedy uz je to neunosne, co si niektori zodpovednejsi aj uvedomia. A ked to nemozu hodit na inu politicku garnituru, musia to useknut sami, aj ked nahnevaju niektorych svojich volicov.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 15:32
od Andrej
Pokial sa skutocne projekt prekope tak, ze bude v dalsej faze znacne lacnejsi, je to pozitivna sprava.

DrX, PPP boli za fica nedotknutelne, jednalo sa o prilis velky biznis pre stavebne firmy a zaroven o prestiz vlady :-)

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 15:35
od DrX
ano, bol to "prilis velky biznis", az taky velky, ze by sme sa stali druhym greckom. preto to ficovci donekonecna natahovali, az sa im prihodilo, ze to uz nemuseli riesit sami.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 15:37
od fh
Nevyšlo to JaT. A že sa to posunie bližšie k Trnavskému mýtu je len dobre. Drx melies z cesty a podsúvaš nezmysly, žiadne keby tu neplatí. Za Ficovej vlády už reálne bežala výstavba, ktorú stopol našťastie Figeľ. Filiálka pýta európske peniaze, PPP ide z rozpočtu, nepleť hrušky s jablkami.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 15:40
od devil
PPP boli nedoknutelne dovtedy kym si sudruh preceda myslel ze sa to da utiahnut. dnes uz vie ze sa to neda. a co sa tyka prestize kasa sa neje za horuca... ved sudruh preceda boli aj voci euru skepticky a teraz je najvacsi eurofanatik.

doktorandfei, strielat sampus treba az ked sa realizuju projekty "spotreby". bratislavcanom je na milu jarmilu prestupovy uzol na trnavskom myte ked nefunguje MHD. skutocny vstup do BA sa vola hlavna stanica. tu treba modeznizovat aj s prijazdom elektriciek.

v kazdom pripade pociatek ma jeden velky plusovy bod.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2012 20:31
od DrX
Zbytocne prekrucate. Fakt je, ze Fico PPP1/3 nezacal, aj ked na to mal hromadu casu, a aj ked vedel, ze po volbach by to mohlo rachnut (to ze niekde zacali zhrnat podu, pricom nemali na vystavbu zabezpecene peniaze, neznamena vobec nic). Takze len cakal, ze v pripade, ze vyhra pravica, bude moct na plnu hubu zas vrieskat, ze sak on staval a splnil slub D1 do 2010, len ten zly Figel mu to zrusil :-) (vlastne detto sa stalo s meciarom v 1998, kedy dohnal stat na pokraj krachu svojimi slubmi of D1 do 2005, a odkedy to Dzurinda znormalizoval mal Meciar/Fico stale plnu hubu toho, ze SDKU "zastavila vystavbu").

Ale spat k zeleznici:
Este nech Pociatek s Ficom, rakusakom a rusom vymyslia, ako zafinancovat SRT KE-VIE a ako popri tom urobit aj normalny rozchod pre osobaky/ICcka juhom, a budem si mysliet, ze v tomto state konci posranost z madarov a ze sa stavame normalnym europskym narodom.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2012 06:13
od fh
Vydávaš svoje keby za skutočnosť. (PPP) a rozvíjaš konšpiračné teórie.

SRT KE VIE je ekonomický nezmysel. Nemáme na to a nikto nepreukázal jej ekonomický prínos.
Jediné čo Fico povedal, že otázka stojí tak, či tú trať chceme, alebo nechceme, po rozhovore s báťuškom Vladimírom. Proste boľševický kec.

A čo sa týka "posranosti" z Maďarov, tá nie je problém, lebo neexistuje. Problém sú ľudia, ktorí verejne rozdúchavajú nacionalizmus. A ty k nim patríš.
Stačí sa pozrieť na tvoje výroky o honelníkoch a pastieroch preskakujúcich vatry, takto si tu označil Slovákov už viackrát. Môžeš si so Slotom podať ruku, ste z toho istého košiara.

Re: ŽSR Projekt Bratislava Filialka

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2012 08:07
od DrX
fh, tvoja uroven je fakt velmi velmi uboha. poprve, ak tu niekto riesi co by bolo keby, tak si to ty. lebo ja ti opisujem realitu, a tou je, ze fico PPP1/3 nezacal (a ty tu riesis, ze keby mal viac casu, a keby mal viac penazi, a keby lobbisti viac chceli, a keby firmy viac zlavili... nic z toho sa nestalo, takze len fantazirujes).

no a dalej si fakt rad precitam, kde som pisal o honelnikoch preskakujucich vatry. urcite som viackrat napisal, ze slovensko stavia nezmyselnu infrastrukturu naokolo blizsie, lebo je posrane zo slovenskych madarov a obavy, ze juzne uzemia sa raz mozno zas odclenia (co sa uz raz stalo a potom sa stavali nejake "gemerske spojky"). no a posranost je prave v tom, ze miesto toho, aby sme madarsku mensinu integrovali do spolocnosti, vytlacame ich na okraj, napr. tym, ze sa na juhu nebuduje ziadna nova infrastruktura. a tym skodime sebe, lebo vychod-zapad SK uz mohol byt min. 10 rokov prepojeny. my ale stale melieme len o ziline a tuneloch. tot vse. akurat mozno treba dodat, ze toto (slovensky nepisany zakon o ziadnej novej infrastrukture na juhu) je jeden z dolezitych dovodov, preco sa SRT nebude stavat.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2012 17:17
od fh
No vidím že mi tu včerajší príspevok niekto zmazal, tak ešte raz:

DrX napísal:No, žeby bola na hnanie oviec zo salaša na lazy potrebná 4-prúdová diaľnica, 40 tunelov a rýchlosť vyššia ako 35km/h sa mi tiež nezdá ;-).

Ostatné fakt nemá cenu ani diskutovať.


dialnice.info/viewtopic.php?f=10&t=13791&p=110092#p110092

Toto je tvoja úroveň. A v tomto duchu si mal aj ďalšie, ale sú zrejme zmazané.


Tak a čo si predstavuješ pod slovom nezačal. Fico začal, ale nedokončil, zmenu priniesol výsledok volieb, ale je známy fakt ako sa snažil v tom pokračovať. Ako môžeš vedieť že by nepokračoval? To by po voľbách povedal sorry, je to drahé, ruším to a ide sa tendrovať?

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2012 17:38
od DrX
no, je sanca, ze nam to pomazu znova. tak len kratko:
mas vo vsetkom uplnu pravdu (aj ked v ramci ferovosti by som ocenil, ak by si uviedol aj prispevok, na ktory som tymto reagoval ;-) ). kazdopadne myslim, ze sme tuto plodnu temu vycerprali dostatocne... je cas ist na pivo.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2012 17:43
od fh
OK, aj keď v tomto počasí si dávam horúci čaj s kvapkou niečoho ostrejšieho :) na tvoje zdravie

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2013 08:50
od doktorandfei
Čo hovoríte na toto ???

viewtopic.php?f=35&t=18467

kedy možno reálne očakávať výstavbu ?????

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2013 09:05
od Andrej
Kedze sa jedna o obrovsky biznis, predpokladam podpis zmluvy ku koncu tohto volebneho obdobia.

Skoda, ze projekt nie je pripraveny uz teraz, pretoze su momentalne rekordne nizke urokove sadzby a stavebnictvu by to velmi pomohlo. Ku koncu volebneho obdobia je naopak velky predpoklad rychleho docerpania fondov 2007-13 a tiez rychly nabeh cerpania CEF v r. 2014-16, takze aj ceny stavebnych prac budu zrejme uplne inde ako dnes...

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2013 10:44
od michaelse
rekordne nizke urokove sadzby mozno su ale jasne je iba to ze nie pre stat ale pre toho co to postavi,a stat bude mat uroky maximalne vysoke a darmo budu media klamat ze nemusia na stavbu hladat peniaze v rozpocte ze zaplati to skuromnik ale tie vysoke splatky sa z rozpoctu budu odratavat
ja budem rad ked sa to postavy a kludne cez PPP ale za rozumnu cenu a nie ako R1

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2013 11:46
od Andrej
Keby bol projekt lacnejsi pre stavebnika, rovnako by mohol byt lacnejsi aj pre stat. Ovela lacnejsi ako R1 aj pri porovnatelnej vyske stavebnych nakladov.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2016 20:38
od eric987
Toto sa objavilo na ceskom fore v teme monitoring tisku => svet, avsak bez citacie. Pocul niekto nieco o tom blizsie ?

Slovensko postaví 120 km R2 a R4 formou PPP
Pre vládu je prioritné pokračovať vo výstavbe rýchlociest R2 a R4. Podľa ministerstva dopravy sa postaví 30 km na R2 v polprofile a 75 km v plnom profile. Okrem toho sa postaví aj 15 km plného profilu na R4. Nové diaľnice tak pribudnú v regiónoch, na ktoré nezostávajú eurofondy, teda napríklad Horná Nitra či problematické okresy s vysokou nezamestnanosťou medzi Zvolenom a Košicami. Stavebné náklady sa odhadujú na 1,9 miliardy eur bez DPH, čiže pri súčasných skúsenostiach na obchvate Bratislavy vláda očakáva konečnú cenu pri 30 ročnej koncesii s výstavbou 3 roky na ročnej splátke maximálne 114 miliónov eur, čo ešte Ministerstvo financí pokladá za akceptovateľné zaťaženie. Ministerstvo dopravy plánuje výstavbu R2 so začiatkom výstavby v roku 2018, pri R4 v roku 2019. Verejná medzinárodná súťaž na výber poradcu sa má spustiť začiatkom roku 2017 a samotná súťaž na zhotoviteľa v druhom kvartáli 2017. Ministerstvo financí počíta s nákladmi vo výške 270 miliónov eur na dokončenie potrebných dokumentov a na majetkoprávne vysporiadanie pozemkov. Podrobná tlačová konferencia sa uskutoční v stredu 13.7. pod záštitou Slovenského zväzu stavebných podnikateľov.


Zdroj http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=210&t=5462

Podla vsetkeho pojde o R4 PO-zapad - Kapusany a R2 D1-Ruskovce + Krivan - Ozdany plny profil a Ozdany - Figa 1/2 profil.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2016 21:02
od i15
autor: starý dobrý Diaľničiar :) táto vláda sa nedožije roku 2019..

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2016 21:49
od Vlados
to znie príliš dobre aby to mohla byť pravda (PPP5), možno je to len mazanie medu okolo pusy a než dôjde ju realizácii dôjde ku značnému okresaniu. Počkáme si do 13.7. a možno povedia ako chcú financovať spojenie D1 nakoľko mešec nie je bezodný.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2016 08:38
od Lorenc
Vyzerá to tak, že sa pripravujú balíky PPP. Stavili na ekonomicky úpadkové regióny. Nieje to zlá myšlienka,
len čo napr. Turany-Hubová, Oravská R3, R1, alebo tunel Karpaty ?
Zrejme zvýšia PPP limit, logicky by malo byť Dve PPP západ, Jedno stred, Jedno východ.

Re: PPP vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2016 10:28
od bodrik
PPP na úsekoch s málo silnou intenzitou je finančne slabo návratná.
V takých regiónoch je lepšie stavať zo štátneho rozpočtu, cez štátne úvery so záporným úrokom.
PPP by sa oplatilo na tuneli Karpaty a zvyšku D4 a na R1 BA-Sereď. Tiež aj na zvyšných úsekoch R3 a na južnom obchvate KE, teda R2 + nadväzný úsek po cca Moldavu.
Úseky D1 nerátam, tie sú už zahrnuté v eurofondoch. Vrátane obchvatov PO a KE. Výnimkou je iba Turany - Hubová. Tam by PPP išlo.
Z ostatných úsekov možno ešte na R3 obchvat ZV a úsek R3 od D1 po DK. A na R2 prvý úsek od D1 a obchvat ZV.