Takto by to malo byť a za 18 rokov je to kompletné

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Takto by to malo byť a za 18 rokov je to kompletné

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 22:33

1. MDPT - diaľnice spolu 40,2 mld. SKK (74% rozpočtu MDPT)

D1 PB = 12,7
D1 PO = 10,1
D1 BA-TT 3+3 = 18,7
R1 NR-ZM = 9,8
R2 PD = 2,1
R2 ZH = 1,2
R4 KE-H = 7,1
R4 SK-PL = 2,9

NDS - úvery 20 mld. SKK (spolu "dnes" 41)

Začatá výstavba v hodnote 64,6 mld. SKK na diaľnice.

2. MDPT - diaľnice spolu 48,6 mld. SKK (84% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie predchádzajúceho roku - 4,4
D1 PB-ZA = 2,5 (variantné s D3)
D1 RK-PP = 5,2 (obchvat RK)
D1 PP-PO = 26,5
R1 ZM-ZC = 6,7
R1 ZC-ZH = 7,1
R1 NR = 4,2
D2 oprava vozovky = 4

NDS - úvery 12 mld. SK (spolu 50,5, priv. BA let, odpis 17 v bode 3.)

Začatá výstavba v hodnote 52,2 mld. SKK na diaľnice.

3. MDPT+NDS - diaľnice spolu 46,2 mld. SKK (77% rozpočtu MDPT)

D1 ZA-MT = 21,5
D1 MT-RK = 39,4
D1 KE-SEČ = 5,9
D1 MI = 2,2
R2 BN = 1,2
D4 = 40,1 (PPP bez TM (tieňové mýto)

NDS - úvery 24 mld. SK (spolu 54,4, funkčné elektronické mýto 7,2, oddĺženie cez štát a doprivatizácia podielov SAD, celkový dlh je 35,4)

Začatá výstavba v hodnote 110,3 mld. SKK na diaľnice.

4. MDPT - diaľnice spolu 47,1 mld. SKK (72% rozpočtu MDPT)

D1 SEČ-MI = 16,2
D1 MI-SO = 10,1
D3 ZA-KM = 8,4
R5 = 1
R6 PU = 2,7
R3 ZV = 2,1
R4 PO = 8,2
R2 ČR-DR-TN = 5,4

NDS - úvery 7 mld. SKK (spolu 37,9)

Začatá výstavba v hodnote 54,1 mld. SKK na diaľnice.

5. MDPT - diaľnice spolu 48,3 mld. SKK (69% rozpočtu MDPT)

D1 SO-UA = 7,1
D3 KM-CA = 19,7
D3 CA-PL = 8,2
R2 TN-BN = 12 (PPP, jednorazový doplatok 4)
R2 BN-PD = 14 (PPP, 1x doplatok 7)
R2 ZV-DT = 8,1
R3 ZV-KA = 16,5
R6 = 3,7

NDS - úvery 26 mld. SKK (spolu 56,8)
PPP = 26 (1x = 11)

Začatá výstavba v hodnote 89,3 mld. SKK na diaľnice.

6. MDPT - diaľnice spolu 47,8 mld. SKK (62% rozpočtu MDPT)

R1 ZH-ZV (prestavba, vozovka) = 10,1
R2 PD-ZH = 12,4
R2 LC-RS = 7,2
R2 RS-TOR = 7,4
R2 MOL-KE = 5,1
R4 PO-SK = 23,1
R6 = 4,5

NDS - úvery 22 mld. SKK (spolu 71,3)

Začatá výstavba v hodnote 69,8 mld. SKK na diaľnice.


Zhrnutie: D1-D4 = komplet, R1 vozovka 2 ale je komplet dostavaná, R2, R3 a R7 chýbajú, prestavalo sa 440,3 mld. SKK, priemer 73,4/1R., PPP je 66,1 (TM,1x DOP tvoria 11), NDS EL.M. má 9,2, celkový dlh 71,3


7. MDPT - diaľnice spolu 54,6 mld. SKK (62% rozpočtu MDPT)

R1 voz. = 2,1
R2 DT-LC = 22,3
R2 TOR-PL. = 11,7
R2 PL-RZ = 16,9
R3 RK-DK = 11,8
R3 DUD.-H = 5,7
R7 BA-DS = 20,4
R7 DS-NZ = 39,1
R0 = 82,7 (PPP, 1x doplatok 20), R0 sa vytvorí z D4+NO

NDS - úvery 24,5 mld. SKK (spolu 83,7)
V ďalšom roku sa 70,9 dofinancuje.

Začatá výstavba v hodnote 212,7 mld. SKK na diaľnice.

8. MDPT - diaľnice spolu 62,3 mld. SKK (66% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie = 70,9
R2 RV-MOL. = 18,6
R3 KA-DUD. = 12,7

NDS - úvery 27,5 mld. SKK (spolu 97,1)
V ďalšom roku sa 12,4 dofinancuje.

Začatá výstavba v hodnote 31,3 mld. SKK na diaľnice.

9. MDPT - diaľnice spolu 64,1 mld. SKK (65% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie = 12,4
R3 BB-TR = 15,9
R3 BB = 2,1
R3 TR-MT = 25,4

NDS - zníženie úverového zaťaženia, žiadne nové úvery (spolu 73)

Začatá výstavba v hodnote 43,4 mld. SKK na diaľnice.

10. MDPT - diaľnice spolu 59,9 mld. SKK (57% rozpočtu MDPT)

R3 DK-TS = 14,1
R3 TS-PL = 10,2
R7 NZ-LV-DUD. = 28,7
R7 DUD.-VK = 16,1
R7 VK-LC = 12,5

NDS - úvery 21,7 mld. SKK (spolu 78,9)

Začatá výstavba v hodnote 81,6 mld. SKK na diaľnice.

11. MDPT - diaľnice spolu 66,5 mld. SKK (59% rozpočtu MDPT)

Rozsiahle opravy diaľničnej siete:

D1 TT-PN = 10,5
D1 RK-LM = 12,4
D1 PO-KE aj 3+3 = 37
D2 BA-MA-ČR = 38
R1 Pata-NR = 9,1
R1 ZV-BB = 10,1

NDS - úvery 40,2 mld. SKK (spolu 105,1)
Dofinancovanie v ďalšom roku 10,4.

Začatá prestavba v hodnote 117,1 mld. SKK na diaľnice. Všetky prevádzkované úseky spĺňajú európske normy.


Optimalizácia diaľničnej siete (pozemky aj trasa sa pripravovala dlhodobo v utajení)

R8 NR-NZ-KN-H = cca. 40
R9 BA-SC-SER. = 35 (3+3, aleho je to možné, tak ja to mám v plánoch a s Andrejom som sa tu hádal a sám to tam mám hmhm, asi mi vybrali kus mozgu :roll: )
R11 (R0 existuje a R10 nebude) PP-KK = 9
R12 LC-Fiľ.-H = 10,5
R13 ZM-LV = 8
R14 PO-VT-HE-UA = 50


12. MDPT - diaľnice spolu 45,9 mld. SKK (38% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie = 10,4
R8 NR-NZ-KN-H = 42
R9 = 36 (PPP, 1x Doplatok 18)
R11 PP-KK = 6,5

NDS - úvery 22 mld. SKK (spolu 108,6)
Dofinancovanie v ďalšom roku 9.

Začatá výstavba v hodnote 84,5 mld. SKK na diaľnice.

13. MDPT - diaľnice spolu 56 mld. SKK (46% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie = 9
R12 LC-Fiľ.-H = 8,7
R13 ZM-LV = 7,2

NDS - žiadne úvery, zníženie úverov, presun peňazí v štátnom rozpočte, resp. vyčlenené financie a medzitým rast príjmov z elektronického mýta (spolu 63,3)

Začatá výstavba v hodnote 15,9 mld. SKK na diaľnice, čo vyvoláva silnú konkurenciu a tlak na ceny.

14. MDPT - diaľnice spolu 29,5 mld. SKK (22% rozpočtu MDPT)

R14 PO-HannT. = 5,2
R14 HE = 2,4
R14 SV = 6,1
R14 UBĽA-UA = 3,2

NDS - celkové dlhy 35,3 mld. SKK

Začatá výstavba v hodnote 16,9 mld. SKK na diaľnice.

15. MDPT - diaľnice spolu 24,4 mld. SKK (16% rozpočtu MDPT)

R14 HE-SV = 7,1
R14 SV-UB = 5,2

NDS - celkové dlhy 7,4 mld. SKK

Začatá výstavba v hodnote 12,3 mld. SKK na diaľnice.


Sumarizácia: SR sa stáva diaľničnou veľmocou, príjmy z elektronického mýta dosahujú ročne 20 mld. SKK, dlhy NDS sú minimálne, MDPT začalo výrazne investovať do ciest I. triedy, železníc (mám tieto plány, keby bol záujem).

Optimalizácia diaľničnej siete, celkový pohľad, sčítanie áut, ďalší výhľad, intenzity, situácia v okolitých štátoch (ja vyberám len časť):

D1 BA-ZA-KE-UA = OK
D2 H-BA-MA-ČR = OK
D3 ZA-CA-PL = OK
D4 - súčasť R0 (dnešný plánovaný NO) = OK
D5 - nová diaľnica, Kúty-SE

R1 TT-BB = OK
R2 ČR-TN-ZH-LC-KE = OK
R3 PL-DK-MT-TR-BB-LC-KE = OK
R4 PL-SK-PO-KE-H = OK
R5 D3-ČR = OK
R6 D1-PU-ČR = OK
R7 BA-DS-NZ-LV-VK-LC = OK
R8 NR-NZ-KN-H = OK
R9 BA-SC-SER = OK
R11 PP-KK = OK
R12 LC-H = OK
R13 ZM-LV = OK
R14 PO-HE-UA - nie je dokončená
R15 - nová rýchlostná cesta, ČR-SE-TT-R1
R16 - nová rýchlostná cesta, NR-TO-PD-TR
R17 - nová rýchlostná cesta, LE-SN


16. MDPT - diaľnice spolu 21,25 mld. SKK (13% rozpočtu MDPT)

D5 Kúty-SE = 27,5 (PPP, 1x doplatok 4,5)
R14 HAN.-VT-HE = 40,5
R15 ČR-SE-TT-R1 = 67,2 (PPP, 1x22)
R16 NR-TO-PD-TR (+prestavba cestnej siete) = 81,6
R17 LE-SN = 7,1 (PPP, 1x 2,1)

NDS - nové úvery 60 mld. SKK (spolu 50,6)
V ďalšom roku sa dofinancuje 69,45 mld. SKK

Začatá výstavba v hodnote 223,9 mld. SKK na diaľnice.

17. MDPT - diaľnice spolu 61,7 mld. SKK (42% rozpočtu MDPT)

dofinancovanie = 69,45

NDS - úvery 8 mld. SKK (spolu 37,6)

18. MDPT - diaľnice spolu 20,5 mld. SKK (16% rozpočtu MDPT)

NDS - zníženie dlhu na 10,1 + investície z mýta do novej techniky, nového perfektného dopravného značenia a od tohto roku prebytok z elektronického mýta vo výške 21 mld. SKK už so započítanými 2,8 mld. SKK nákladmi na údržbu diaľničnej siete v požadovanom rozsahu spolu so SSC. Z mýta sa podporí investícia do ciest I. triedy.

Celková sumarizácia:

Diaľničná sieť = 1264,9 mld. SKK, priemer 70,3/1R., PPP = 286,6 (22,7%)
Železnice = 215 mld. SKK, koridory, úpravy tratí, nové vlaky
Cesty I. triedy = 232 mld. SKK, komplet aj s údržbou
Cesty II. a III. tr. (dotačný systém MDPT) = 113,7 mld. SKK
Metro (dotačný systém MDPT) BA = 117 mld. SKK

Výhľad: rýchlovlak. Nutné dofinancovanie 20 mld. SKK na napojenie hlavného mesta, zváženie investície cez celú SR a trasu. Návrh BA-ZA-PP-KE alebo BA-NR-ZV-KE. Cena podľa trasy, ale celkovo na estakádach a tuneloch v zastavanom prostredí 600 mld. SKK. Predpoklad je, že Rakúsko už by bolo takto prepojené.

Poznámky:

1. Sú to moje ceny. Moje, to podotýkam. Odhady správania sa stavebného trhu, postupná silná legislatíva atď.
2. Keď je niekde uvedené, že R3 ZV, tak to znamená, že ide o obchvat tohoto mesta.
3. Všetko sa stavia na plný profil.
4. Je to staré 0,5 roka, vychádzalo sa hlavne pri ZA, že je silno dostavané pred ZA.
5. Tu vidíte rozvoj možných nových D/RC.
6. Je mi jasné, že politické tlaky a reálna ekonomická situácia toto nikdy nedovolí, ale z tohoto treba vychádzať (myslím systém, nie ceny).
7. No sa samozrejme je to tak, ako vidím trasovanie ja. Takže R3 BB-TR.

Keby niekoho zaujímali konkrétne veci, pýtajte sa, podľa záumu dodám komplexné výdavky MDPT. Návrhy sú komplexné: železnice (celé rozloženie, cesty I. triedy, vodná doprava, letecká doprava, IT, metro, dotácie na cesty II. a III. triedy, pošta, všetko).

Autor: len ja. Môžem sa veľmi ale veľmi mýliť v niektorých veciach. Až máte inú predstavu, prípadne číselnú - dajte svoj plán. Až máte podklady.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 23:39

Vypadol mi z toho jeden odsek ešte: Je to samozrejme stredná línia medzi trasovaním, plánovaním, financovaním a celková výstavba by sa zrejme posunula o +1 rok na 19 rokov. Je to najskorší model pri zachovaní maxím s docielením diaľnice = biznis. Následne by sa splácali. Niektoré plány, ktoré tu ja mám niektoré R, sú až po r. 2045, ale ešte len s ich výstavbou uvažujú. Takže toto je plán zrejme na 100 rokov, ale je kompletný. Predpokladá sa výstavba, prestavba aj modernizácia, vrátane údržby. Postupne vzrastá význam mýta atď. atď.

Ja si skôr počkám na otázky, hodnotenie, názory, aj keď skôr asi nebude nič. Prišla mi IS, že tu je veľa skratiek. Ano je. A niekoľko smile deformuje ceny, tento: :roll: je ale originálny. Treba ovládať skratky okresov, podľa mapy sledovať o ktoré mimookresné mesto asi tak ide, sledovať skratky a systém značenia na začiatku, všetko je vysvetlené.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 23. Feb 2007 08:30

Je to ambiciozný plán a pri ideálnych podmienkach logický a realizovateľný.

Nie je mi jasné čo je R0....je to variant D4 severnej časti NO, alebo?

Prečo R10 nebude?

Ja by som zmenil číslovanie rýchlostných ciest, chápem že je to len detajl a v hrubej podstate nejde ani tak o čísla ťahov ale o presné definovanie trás a postup výstavby. Ale aj tak: Zrušil by som peáže R1-R2-R3 a D1-D4 tak, že príslušné RC by mali svoje číslo.
Chápem prečo si zatiaľ nechal čísla D a R tak ako sú v národnom pláne výstavby, aby každému bolo jasné o ktorý ťah ide a o jasné zadefinovanie, ktoré dnes existuje a o rozdelenie čo je priorita a čo sú doplnkové ťahy....

Aký význam má diaľnica D5 v tvojom ponímaní?
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 23. Feb 2007 08:45

...A ešte mi tam chýba rýchlostná cesta BA - PK s pokračovaním na D1. Neviem či to má byť tá R10, ktorá nie je zahrnutá v tvojom pláne kvôli nejasnosti jej financovania. Či by bola v správe samosprávneho kraja alebo štátu...Keby nebola štátna, tak mi je jasné prečo nie je zahrnutá v tvojom pláne.

Alebo...tvoju R9 by som netrasoval BA - SC - Sereď, ale BA - PK - SC - Sereď a tým by sa zabili dve muchy jednou ranou....a to potreba RC BA - PK s tangentou SC - Sereď

K financiám sa nateraz vyjadrovať nebudem, lebo to chce hrubšiu a podrobnú analýzu...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2007 12:02

MH,

MH napísal:Je to ambiciozný plán a pri ideálnych podmienkach logický a realizovateľný.


:idea:

MH napísal:Nie je mi jasné čo je R0....je to variant D4 severnej časti NO, alebo?


R0 je moja varianta, dnes je to: most cez rieku Dunaj, trasa D4 medzi Bernolákovo a Senec, medzi Svätý Jur a Pezinok, prechod cez pohorie Malé Karpaty a to 11 km tunelom a dvomi kratšími tunelmi, pokračovaním bližšie k BA pred priemyselným parkom pri MA-Lozorne, most cez rieku Morava, napojenie na druhú diaľnicu v Rakúsku (i keď oni dnes uvažujú o pretrasovaní na Záhorskú Ves, ale to je detail). To je R0, originálne však zostáva aj pomenovanie D4, pretože tu by boli diaľničné parametre vzhľadom na napojenia na blízke mestá a hustú osídlenosť a zastavanosť, kým predovšetkým náročné mosty a tunely by mali parametre voľnejšie na rýchlostnej ceste. Administratívne by bola R0+D4 vedené ako Nultý obchvat hlavného mesta. Parametre 3+3. V rámci plánov kompletne odovzdané pod PPP na koncesiu 25 rokov s príslušnou platbou.

MH napísal:Prečo R10 nebude?


Ty to možno nepochopíš, ale je to z dôvodu, že existuje R0 a ja silné skúsenosti, že v praxi sa čísla "10" a "0" dosť mýlia, takže aj v oficiálnom čísľovaní by to bolo radené od R1-R0-R17. A okrem toho ešte je jedna nula a to v administratívnom vedení: NO (aj keď je to O). Takže preto. Je to významný detail.

MH napísal:Ja by som zmenil číslovanie rýchlostných ciest, chápem že je to len detajl a v hrubej podstate nejde ani tak o čísla ťahov ale o presné definovanie trás a postup výstavby. Ale aj tak: Zrušil by som peáže R1-R2-R3 a D1-D4 tak, že príslušné RC by mali svoje číslo.


Peáže nie sú zásadným problémom, okrem toho ak si si všimol, všetky spoločné peáže sú zrušené a ťahy sú postavené na 3+3, mimo toho D1 a D4 by spoločnú peáž nemali, taktiež ZH-ZV by bolo "len" pre R1 a R2.

Ale v zásade po dostavaní diaľničnej siete, by zrejme prišlo aj k prečísľovaniu.

A toto si pochopil presne:

MH napísal:Chápem prečo si zatiaľ nechal čísla D a R tak ako sú v národnom pláne výstavby, aby každému bolo jasné o ktorý ťah ide a o jasné zadefinovanie, ktoré dnes existuje a o rozdelenie čo je priorita a čo sú doplnkové ťahy....


8)

MH napísal:Aký význam má diaľnica D5 v tvojom ponímaní?


1. Vzhľadom na ponechanie pôvodného čísľovania by už len pribúdali prípadné nové D/R.
2. Rozvoj v SR bude vždy od západu. Po dostavaní NO a zahustení už nie je veľa možností. Prepojenie s Rakúskom by smerovalo až k rýchlovlaku, prepojenie na ČR by sa zásadne zlepšovalo po celej hranici aj cestnú sieť, to isté s Rakúskom a tak už nezostáva veľa možností. Podzĺž I/51 postaviť rýchlostnú cestu a spojiť túto RC so západnou diaľnicou D2 a ja som sa to rozhodol vzhľadom na prírodné podmienky spraviť diaľnicou, D5.

[quote=MH"]...A ešte mi tam chýba rýchlostná cesta BA - PK s pokračovaním na D1. Neviem či to má byť tá R10, ktorá nie je zahrnutá v tvojom pláne kvôli nejasnosti jej financovania. Či by bola v správe samosprávneho kraja alebo štátu...Keby nebola štátna, tak mi je jasné prečo nie je zahrnutá v tvojom pláne.[/quote]

Táto cesta by bola cestou I. triedy na 2+2 jazdné pruhy, prešla by zásadnou prestavbou a bola by potiahnutá až za Modru, bola by v správe SSC. Ono, ja to mám na mape, skús si všetky D/R nakresliť v okolí BA a pochopíš, že ja pamätám aj na cesty I. triedy, ktoré by boli mimochodom v okolí BA všetky len cesty I. triedy, rôznych kategórií a zadarmo.

MH napísal:Alebo...tvoju R9 by som netrasoval BA - SC - Sereď, ale BA - PK - SC - Sereď a tým by sa zabili dve muchy jednou ranou....a to potreba RC BA - PK s tangentou SC - Sereď


Ja neuznávam "krížové riešenia", pretože to vedie k problémom v budúcnosti (viď aj terajšie trasovanie ostravskej D1), ale taktiež medzi PK a SC by bola rozšírená cesta I. triedy (nie na 2+2), ale niečo na štýl rakúskej Viedeň-Mistelbach.

Priorita na výstavbu RC je od D1 na juh vzhľadom na prírodné podmienky a potenciál rozvoja.

MH napísal:K financiám sa nateraz vyjadrovať nebudem, lebo to chce hrubšiu a podrobnú analýzu...


Nech sa páči. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 23. Feb 2007 12:43

Zdroje financovania:

1. EÚ, 40% na diaľničnú sieť a železničné koridory (určite lepšie ako poľnohospodárstvo, pretože ak má byť polovičné poľnohosp. a polovičné diaľnice a polovičné sociálne dávky a polovičné bývanie, tak radšej nech sú poriadne diaľnice ...), min. prvých 7 rokov.

2. Úvery. Zmeniť legislatívu, aby bolo možné prijímať aj diaľničné úvery. Len cez NDS, a.s., čo nemá vplyv na schodok štátneho rozpočtu.

3. Zmeniť rozpočet tak, aby išlo pevné % z daní motorových olejov do NDS, a.s. Raz za nejaké obdobie (presne 2x) však bude nevyhnutné naliať po 20 mld. SKK do NDS, a.s. na nutné a rýchlejšie oddlženie. Neprivatizovať NDS, aby sa zachovala maximálna výnosnosť z mýta.

4. PPP a to len cez NDS, a.s., samozrejme na príšlušných D/R vytvorenie nových diaľničných spoločností, prípadne len odvádzanie mýta. Jednorazové platby, to je nový systém výstavby v Mexiku, Argentíne, Jamajke a Veľkej Británii. Je to finančne náročné, pretože ide o jednu platbu a je tu aj možné riziko, ale pri mne by problém nehrozil, lebo ja by som to nedal "divným konzorciám". Mal by som aj ja poradcu pre PPP. Ten by prebral riziká.

5. Privatizácia. Letisko v BA, posledné podiely v SAD, prípadne aj nákladnú železničnú dopravu, ale nie celú. Čiastočná privatizácia možná aj v pošte, čím by sa viac liberalizoval trh. Privatizácia by riešila prvých 7 rokov.

6. Elektronické mýto prvých 7 rokov len pre kamióny. Potom aj pre osobné autá, ponechanie aj diaľničných známok, avšak tam, kde by boli PPP úseky, tam bez známiek.

Záver: Môžem povedať, že cesty I. triedy by zrejme prvé roky trpeli. Podobne železnice, kde by sa riešli len koridory a staré dlhy. Letiská postupne predať alebo dať samospráve. Internet vyňať pod informatizáciu, poštu transformovať, vodnú dopravu na začiatku financovať na minimum, neskôr len cez EÚ. Celkovo je to spravené na maximum s kompletným prebudovaním dopravných sietí.

Cieľ: Dosiahnuť taký stav infraštruktúry, aký je vo vyspelých štátoch sveta. Bezpečnosť, rýchlosť, ohľaduplnosť k ŽP. Diaľnice by neskôr zarábali na ostatné druhy dopravy, pretože doprava nikdy neprinesie stav, že všetky druhy budú v zisku. NDS, a.s. by mala hodnotu takú veľkú, že by sa dala bez problémov predať za 500 mld. SKK, výnosy mýta 25 mld. SKK ročne a to už s odrátanými úsekmi PPP. Prihliada sa aj na vývoj v okolitých štátoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 23. Feb 2007 13:40

Dialniciar napísal:Ty to možno nepochopíš, ale je to z dôvodu, že existuje R0 a ja silné skúsenosti, že v praxi sa čísla "10" a "0" dosť mýlia, takže aj v oficiálnom čísľovaní by to bolo radené od R1-R0-R17. A okrem toho ešte je jedna nula a to v administratívnom vedení: NO (aj keď je to O). Takže preto. Je to významný detail.
Tak potom by to malo radšej byť R10 ako R0, ale najradšej by som to nechal čisto ako D4 a na tie mosty a tunely existujú výnimky z normy s ktorými by to bolo priechodné aj s označením D4. Na druhú stranu chápem prečo sa držíš čísla "nula" je to kvôli vedomosti verejnosti o tomto ťahu ako o "Nultom" okruhu, aby v tom hlavne cestujúca verejnosť mala jasno.

Dialniciar napísal:Peáže nie sú zásadným problémom, okrem toho ak si si všimol, všetky spoločné peáže sú zrušené a ťahy sú postavené na 3+3, mimo toho D1 a D4 by spoločnú peáž nemali, taktiež ZH-ZV by bolo "len" pre R1 a R2.
Preklep, myslel som peáž D1 a R4. Podľa mňa by mala južná časť a severná časť mať svoje číslo a nie rovnaké. Problém peáže R1 a R2 sa dá elegantne vyriešiť useknutím R2 v ZH, kde by končila. R1 by išla zo ZV na KE. A trasa ZV - BB by bola R3, R3 v tvojom pláne je trasovaná z BB na MT a je nelogické aby niekde v BB končila R1 a voľne by na ňu naviazala R3. Tento stav s peážami by robilo obrovské problémy v staničeniach jednotlivých ťahov a ich úsekov z čoho by vyplývali možné komplikácie v údržbe a hlavne správe majetku.

Dialniciar napísal:Ale v zásade po dostavaní diaľničnej siete, by zrejme prišlo aj k prečísľovaniu.
Toto je potrebné už teraz, včera bolo neskoro, hlavne kvôli projektovej dokumentácii a s ňou súvisiacou pasportizáciou a problémami popísanými vyššie.

MH napísal:Aký význam má diaľnica D5 v tvojom ponímaní?
1. Vzhľadom na ponechanie pôvodného čísľovania by už len pribúdali prípadné nové D/R.
2. Rozvoj v SR bude vždy od západu. Po dostavaní NO a zahustení už nie je veľa možností. Prepojenie s Rakúskom by smerovalo až k rýchlovlaku, prepojenie na ČR by sa zásadne zlepšovalo po celej hranici aj cestnú sieť, to isté s Rakúskom a tak už nezostáva veľa možností. Podzĺž I/51 postaviť rýchlostnú cestu a spojiť túto RC so západnou diaľnicou D2 a ja som sa to rozhodol vzhľadom na prírodné podmienky spraviť diaľnicou, D5.
Toto by som spravil s viacerými RC, ktoré vedú relatívne vhodnými prírodnými podmienkami a staval ich na dnes platnú normu D24,5 ako minimálne šírkové usporiadanie diaľnic. Okamžite by som zmenil normu na plánovanie a realizáciu diaľnic a vyhodil odtiaľ diaľničnú kanalizáciu - na SK pomery je to obrovský prepych, veľké prevádzkové náklady, a minimálny efekt (v tuneloch a na mostoch samozrejme musí ostať).

Dialniciar napísal:Táto cesta (BA - PK) by bola cestou I. triedy na 2+2 jazdné pruhy, prešla by zásadnou prestavbou a bola by potiahnutá až za Modru, bola by v správe SSC. Ono, ja to mám na mape, skús si všetky D/R nakresliť v okolí BA a pochopíš, že ja pamätám aj na cesty I. triedy, ktoré by boli mimochodom v okolí BA všetky len cesty I. triedy, rôznych kategórií a zadarmo.
Keby som videl tú tvoju mapu, tak by sa možno predišlo zbytočným otázkam, s týmto modelom cesty BA-PK v hrubej podstate súhlasím. Kreslenie? Dialniciar ja mám tiež množstvo vlastných máp s rôznymi variantami. Dokonca som urobil aj projekt na nové usporiadanie celej cestnej siete na Slovensku, vzhľadom k tomu že dnešné usporiadanie a triedenie nezodpovedá realite, takže cestnú sieť SK mám v hlave :idea:

MH napísal:Ja neuznávam "krížové riešenia", pretože to vedie k problémom v budúcnosti (viď aj terajšie trasovanie ostravskej D1), ale taktiež medzi PK a SC by bola rozšírená cesta I. triedy (nie na 2+2), ale niečo na štýl rakúskej Viedeň-Mistelbach.
S týmto si dovolím len súhlasiť, krížové riešenia "neznášam" ani ja, a už vôbec neuznávam peáže dlhšie ako 2 km (5 km by som ešte prežil).

Každej D, R a štátnej alebo krajskej (župnej) ceste by som priradil aj názov prislúchajúci oblasti, ktorú v najväčšej časti obsluhujú (kraj, región, mesto, dedina, pohorie, rieka,....).
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Dialniciar » 25. Feb 2007 14:37

MH napísal:Tak potom by to malo radšej byť R10 ako R0, ale najradšej by som to nechal čisto ako D4 a na tie mosty a tunely existujú výnimky z normy s ktorými by to bolo priechodné aj s označením D4. Na druhú stranu chápem prečo sa držíš čísla "nula" je to kvôli vedomosti verejnosti o tomto ťahu ako o "Nultom" okruhu, aby v tom hlavne cestujúca verejnosť mala jasno.


Nie, toto už nie je o "vedomosti alebo nevedomosti", to je o tom, že aj administratívne by to bol "nultý obchvat" a preto "R0". Na tomto by som trval, keby som o tom mal rozhodovať. 8)

MH napísal:Preklep, myslel som peáž D1 a R4. Podľa mňa by mala južná časť a severná časť mať svoje číslo a nie rovnaké. Problém peáže R1 a R2 sa dá elegantne vyriešiť useknutím R2 v ZH, kde by končila. R1 by išla zo ZV na KE. A trasa ZV - BB by bola R3, R3 v tvojom pláne je trasovaná z BB na MT a je nelogické aby niekde v BB končila R1 a voľne by na ňu naviazala R3. Tento stav s peážami by robilo obrovské problémy v staničeniach jednotlivých ťahov a ich úsekov z čoho by vyplývali možné komplikácie v údržbe a hlavne správe majetku.


Ja celkovo nevnímam ako problematické, že existuje úsek diaľničnej siete, ktorý je spoločným pre viaceré D/R v prípade, ak vždy keď je to stretnutie D/R, je tu parameter D a zároveň je nevyhnutnosť mať 3+3 jazdné pruhy. Inak by žiadne komplikácie neboli, pretože všetky peáže by tvorili len majetok NDS, a.s. a žiadna peáž by nespadala pod PPP.

MH napísal:Toto by som spravil s viacerými RC, ktoré vedú relatívne vhodnými prírodnými podmienkami a staval ich na dnes platnú normu D24,5 ako minimálne šírkové usporiadanie diaľnic. Okamžite by som zmenil normu na plánovanie a realizáciu diaľnic a vyhodil odtiaľ diaľničnú kanalizáciu - na SK pomery je to obrovský prepych, veľké prevádzkové náklady, a minimálny efekt (v tuneloch a na mostoch samozrejme musí ostať).


Vzhľadom na to, aké sú prírodné podmienky, by práveže kanalizačná sieť bola rozšírená aj na strategické úseky ciest I. triedy a mnohé RC. :idea:

MH napísal:Keby som videl tú tvoju mapu, tak by sa možno predišlo zbytočným otázkam, s týmto modelom cesty BA-PK v hrubej podstate súhlasím. Kreslenie? Dialniciar ja mám tiež množstvo vlastných máp s rôznymi variantami. Dokonca som urobil aj projekt na nové usporiadanie celej cestnej siete na Slovensku, vzhľadom k tomu že dnešné usporiadanie a triedenie nezodpovedá realite, takže cestnú sieť SK mám v hlave :idea:


Len dve poznámky: tvoje usporiadanie cestnej siete poznám, bude čiastočne ocenené čo nevidieť a k tvojej poslednej vete vyjadrujem plný súhlas.

MH napísal:S týmto si dovolím len súhlasiť, krížové riešenia "neznášam" ani ja, a už vôbec neuznávam peáže dlhšie ako 2 km (5 km by som ešte prežil).


Krížové riešenie však nemá nič spoločné s peážou. Krížové riešenie vznikne vtedy, keď namiesto dvoch D/R postavíme len jednu a táto je potom preťažená a nie je tu žiadna iná D/R, to bolo to, čo ty si navrhol pre spojenie:

MH napísal:Alebo...tvoju R9 by som netrasoval BA - SC - Sereď, ale BA - PK - SC - Sereď a tým by sa zabili dve muchy jednou ranou....a to potreba RC BA - PK s tangentou SC - Sereď


No a toto je "krížové riešenie" oproti môjmu riešeniu:

Dialničiar napísal:Ja neuznávam "krížové riešenia", pretože to vedie k problémom v budúcnosti (viď aj terajšie trasovanie ostravskej D1), ale taktiež medzi PK a SC by bola rozšírená cesta I. triedy (nie na 2+2), ale niečo na štýl rakúskej Viedeň-Mistelbach.


MH napísal:Každej D, R a štátnej alebo krajskej (župnej) ceste by som priradil aj názov prislúchajúci oblasti, ktorú v najväčšej časti obsluhujú (kraj, región, mesto, dedina, pohorie, rieka,....).


S týmto by som len súhlasil, no robil by som to postupne, vzhľadom k plánu na všetkých tých cestách, ktorým by zostalo označenie aj staničenie, postupne na nových, tak ako by sa stavali, respektíve, prebudovávali.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 17. Apr 2007 13:31

Dialniciar napísal:R1 TT-BB = OK
...
R15 - nová rýchlostná cesta, ČR-SE-TT-R1


Toto mi nie je jasné. Bola by to prakticky jedna RC od ČR po BB, ale mala by 2 označenia??? To je ešte väčšia blbosť ako peáže.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 04. Máj 2007 20:05

Ešte sa vyjadrím k tým D1-5 a R1-17. Pochopím, že je tam R15 (alebo R1 CZ-BB :wink: ) ako spojenie D1 a D2. O tom sa aj diskutuje, súhlasím. Ale ešte prepájať ich spojnicu cez "spojnicu spojnice", a ešte diaľnicou (...) nehnevaj sa, ale to je prehnané. Áno, pochopím, že o 20-30 rokov bude o 100% viac osobných áut a o 300% viac kamiónov, ale určite by stačila 2+2 cesta I. triedy s obchvatmi. Kebyže sa stavia pred 20 rokmi tak, aby to stačilo dnes (tieto plány sú pre intenzity ďalekej budúcnosti), tak sú spojené BA-KE, R1 celá atď.
Plus ešte dodám, že R12 kľudne môže pokračovať ako R7, a aha, čo to vidím- R2 aj R3 idú do LC, ale ani jedna tam nekončí- obidve pokračujú do KE ( :?: :!: ), azda chyba? Totálne zbytočná peáž? A či pôjdu pri sebe :roll: :?: To ich nebolo treba spolu ťahať do LC, stačilo R2 len po ZH a R1 po ZV, R3 cez BB do ZV a tak do KE.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 14:16

Jurislav, ak je tu niečo blbosť, tak potom tieto tvoje príspevky, nakresli si mapu a nakresli si, čo píšem a pochopíš. A ak nie, tak prosím ťa nekomentuj niečo čomu zjavne nerozumieš. Okrem toho, že ja neprepájam D1 a D2, pretože prepájať D/R SE a NM je nezmysel, taktiež aj preto iné RC na trase ČR-BB, pretože ich tam rozdelí D1 a už tak silná sieť D/R a 2+2 ciest I. triedy a obchvatov.

Ale to už súvisí s tým, že čosi človek vie, vie rozlíšiť dopravné problémy a výhľady.

Ale vyjadruj sa kľudne ďalej, ale teda ako ty mne píšeš, tak aj ja prejdem na tvoj spôsob jednania: píšeš blbosti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 14:21

Pre všetkých: toto nie je problematika na 30 minút čítania a potom 5 minút písať príspevok. Toto je téma pre odborníkov, čo som aj uviedol pre odborníkov, pretože aj tí sú na fóre prítomní a aj tu odborník s odborníkom diskutovali a to na vysokej úrovni.

Za prvé to chce mať mapu, potom normálne elektronické počítačové programy s mapami Európy, tranzitom, vývojom dopravy v SR a v okolitých štátoch podľa "x" scenárov a následne sa ukážu cesty, ktoré treba riešiť inak než len 1+1 pruh. Potom to chce ešte aj poznať veľmi dobre SR a jej cestnú sieť, osídlenie a ideálne mať za sebou aj isté finančné skúsenosti, aby človek naozaj nepísal ekonomické nemožné veci. Preto 18 rokov a nie rovno 20, preto pomerne zložité členenie financovania a je tu množstvo skratiek.

Toto nie je téma pre každého, mrzí ma to, ale tak to je. Nakoľko každý laik si tu nájde nejakú D/R, ktorá mu tu vadí alebo naopak chýba. Ale to nie je o tomto a kto to nechápe, tak sa tu prosím nevyjadrujte. Prosím. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 12:03

Nuž, pekný plán. Ale: :arrow:

Na Slovensku sa veľmi ťažko hľadá vláda, ktorá by dala na diaľnice a rýchlostné cesty sumu vyššiu ako 30 miliárd.

Kým teda bude 40 alebo "nedajbože" 50 miliárd, to sa načakáme a nebude to 18, ale 90 rokov.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Re: Takto by to malo byť a za 18 rokov je to kompletné

Odoslaťod williams » 12. Nov 2010 16:37

no tak to si este pockame :D
williams
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 16. Jún 2010 18:38


Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.