Plánované úseky v rámci PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Plánované úseky v rámci PPP

Odoslaťod eucitizen » 10. Feb 2005 11:15

Ako to je s novimi usekmi ktory budu stavat sukromne firmy?
Myslim tym stav pripravy, kde uz chyba len spustenie stavby a kde este nemaju ani schvalney projekt.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod bystrik » 10. Feb 2005 11:55

Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Branco » 10. Feb 2005 18:30

Super informácia, bystrík. :!: Takže 2006 začiatok Hubová-Ivachnová a prvá polovica 2007 všetky ostatné úseky. majú teda cca. 3,5 roka na ukončenie trasy. No, myslím, že v 2006 by sa mal začať ešte aspoň jeden úsek, aby sa zase termíny neposúvali a s tým súvisiace nekonečné výhovorky prečo sa to nedá stihnúť.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

2010-2013

Odoslaťod Andrej » 10. Feb 2005 19:37

To je však len link na výstavbu D1 do r. 2010. Je však dosť pravdepodobné :? , že ešte zmenia termín ukončenia D1 BA-KE na 2013, keďže tak to vyjde podstatne lacnejšie. Tu je link v prípade výstavby do 2013.
http://www.telecom.gov.sk/pk/050141/priloha_5.htm

Inak, ak ste si všimli, úsek 5 je úsek Turany-Hubová má uvedenú dĺžku tunelov tuším 4,5 km, čo je menej, ako keby sa stavali tunely Korbeľka aj Havran (5,7+2,5=8,2km). Takže buď zvíťazil variant cez Kraľovany (k tomu sa však moc neprikláňam), alebo ďalší variant cez Ľubochniansku dolinu, tam by bol tunel Korbeľka podstatne kratší a diaľnica by obišla Ľubochňu tunelom z juhu.

A ešte som sa snažil zistiť, ktoré úseky sa budú staviať v plnom, a ktoré v polovičnom profile, dá sa to však iba predpokladať z nákladov na výstavbu - úsek HP-Turany bude zrejme v plnom, Turany-Hubová v polovičnom a po Ivachnovú opäť v plnom :?: a Jánovce-Studenec v polovičnom profile.

A ešte ďalšia otázka visí nad stavbou úseku Fričovce-Prešov-juh, keďže tam sa o súkromnom investorovi nič nehovorí a musí sa stavať zo štátneho rozpočtu, navheje tam tunel Prešov 2,5 km (ak nezvíťazí variant cez mesto).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2005 20:00

osobne to vidim skor na tu druhu variantu (bohuzial). lebo nechce sa mi verit ze by vlastne tento rok boli vybavene potrebne nalezitosti a uz buduci rok by boli vyberove konania.

nehovoriac o tom ze si neviem predstavit to tempo stavby tolkych dialnicnych tunelov (skor dvojtubusovych) naraz. vsak sa staci pozriet len na sitiny, kde sa bude stavat az do roku 2007 a to je za prve lahky teren a za druhe relativne kratky tunel v porovnani s ostatnymi.

plus na slovensku nie je zatial ani jeden TBM stroj. nehovoriac o rase nakladov az o 14 mld, co nikto z SSC / NDS / mesikovcov neprekusne.

p.s. inak juraj mesik je v archivoch STB ako dovernik :) to len tak na okraj :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

2013

Odoslaťod Andrej » 10. Feb 2005 20:10

Tiež si myslím, že 2013 je o dosť reálnejšie, ale predpokladám, že keďže Prokopovič už sľúbil termín 2010 a blížia sa voľby, až do nich bude obhajovať svoj termín. A navyše, ktovie, kto ešte voľby vyhrá... :cry:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Branco » 10. Feb 2005 20:47

Možno je to naozaj politika a blížiace voľby na budúci rok. Ale Sitina je už takmer prerazená /1,4 km/, čo trvalo cca. rok aj niečo. A myslím, že sa staval bez prieskumnej štôlne, čiže proces hĺbenia v prípade prieskumnej štôlne mohol byť pravdepodobne rýchlejší.
Najväčší problém vidím vo Višňovom, s dĺžkou 7,5 km by mali preraziť cca. 2-2,5 km za rok + nejaké tie mesiace na dokončovacie práce, montáž technológií apod.
Ostatné náležitosti, t.j. dokončenie ostatných úsekov do 2010 by sa snáď pri dobrej organizácii dali zvládnuť.
Nemáte ešte niekto informácie, koľko trvá razenie tunela v zahraničí? Ď.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod kaviarista » 10. Feb 2005 22:07

2013 sa da stihnut, ale nie v plnom profile
2010 bolo passe uz pred 2 rokmi, toho stropkovskeho ministra ziliny treba prebrat k realnemu zivotu. asi mal vo svojej cukrarni cele dni zapnutu len telku so sci-fi filmami, tak zabudol vnimat realitu.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod bystrik » 10. Feb 2005 22:07

Výňatok zo správy o PPP:

Z technického posúdenia vyplynulo, že na projekte by sa mohli vykonať viaceré úpravy, ktoré by priniesli zníženie nákladov a/alebo kvalitnejšie riešenie. Navrhované úpravy zahŕňajú:
- úpravy smerového a výškového usporiadania viacerých úsekov,
- odstránenie dvoch presypaných tunelov na úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka,
- skrátenie mostov všade, kde je to možné
- významný odklon úseku Turany – Hubová z údolia Váhu cez Ľubochniansku dolinu
- výstavba tunela Ovčiarsko a Višňové v plnom profile na dosiahnutie súladu s direktívou EÚ 2004/54/EC.

http://www.telecom.gov.sk/pk/050141/vlastnymat.htm
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2005 22:15

bystrik napísal:- výstavba tunela Ovčiarsko a Višňové v plnom profile na dosiahnutie súladu s direktívou EÚ 2004/54/EC.


tak toto ma nesmierne potesilo, ja som myslel ze len tunel visnove bude dvojtubusove resp ako plnohodnotny dialnicny tunel, ale o ovciarsku som pochyboval.

nakoniec PPP bude na nieco dobre. skoda ze sa s tym nezacalo skor a mozno aj branisko by bolo dvojrurove...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

navrhované úpravy

Odoslaťod Andrej » 10. Feb 2005 22:32

Podľa mňa však nie všetky navrhované úpravy projektu sú šťastným riešením, napr. odstránenie dvoch presypaných tunelov na úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, alebo skrátenie mostov všade, kde je to možné. Presypané tunely slúžia zároveň ako biomosty pre prechod zveri ponad diaľnicou, mosty takisto. Teraz to nehovorím z ochranárskeho hľadiska, ale z pohľadu vodiča, že na diaľnici budú znovu časté kolízie so zverou :( , ako je to napr. pri Liptovskej Mare alebo na úseku BA-TT.
S ostatnými úpravami už súhlasím, dokonca by nebolo zlé spraviť úpravy smerového a výškového vedenia aj na iných úsekoch diaľnic v SR. Na to, že máme tak málo zdrojov na výstavbu, tak niektoré úseky sú z tohto hľadiska príliš komfortné.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: navrhované úpravy

Odoslaťod Branco » 10. Feb 2005 23:26

Andrej napísal: Presypané tunely slúžia zároveň ako biomosty pre prechod zveri ponad diaľnicou, mosty takisto.


Nie som síce naslovovzatý odborník, ale prechod zveri sa dá riešiť napr. aj mostom, čo by možno vyšlo lacnejšie, ako hĺbený tunel.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 10. Feb 2005 23:35

bystrik napísal: výstavba tunela Ovčiarsko a Višňové v plnom profile na dosiahnutie súladu s direktívou EÚ 2004/54/EC.


Fakt zaujímavá informácia, ale nehovorí táto direktíva o tom, že všetky tunely by sa týmpádom mali stavať v plnom profile? Sitina a Bôrik z aktuálnych.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: navrhované úpravy

Odoslaťod Jonathan » 11. Feb 2005 09:38

Andrej napísal:Podľa mňa však nie všetky navrhované úpravy projektu sú šťastným riešením, napr. odstránenie dvoch presypaných tunelov na úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.


Osobne si tiez myslim, ze to nie je stastne riesenie. Potom to bude vyzerat ako na hraniciach s Polskom, kde by bol tiez krajsi hlbeny tunel, ako sucasny zarez.

http://www.highways.sk/highways/img/Pol ... rdon32.jpg
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: navrhované úpravy

Odoslaťod bystrik » 11. Feb 2005 09:53

Jonathan napísal:Osobne si tiez myslim, ze to nie je stastne riesenie. Potom to bude vyzerat ako na hraniciach s Polskom, kde by bol tiez krajsi hlbeny tunel, ako sucasny zarez.

http://www.highways.sk/highways/img/Pol ... rdon32.jpg


Vie mi niekto napisat, ake moze byt povolene stupanie na R a D? Zda sa mi polska R-ka na fotke je akasi strma...
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

pre Branco

Odoslaťod Hosť » 11. Feb 2005 09:54

Tunel Laerdal s dlzkou 24,5 km.
1995.03.15 - zaciatok prac
1999.09.03 - prerazenie tunela
2000.11.27 - slavnostne otvorenie tunela
Hosť
 

pre Jonathan a bystrik S-69

Odoslaťod Hosť » 11. Feb 2005 10:11

S-69 v blizkosti statnej hranice stupa na 530 m o 30 metrov(5,6%), resp. strmsia cast na 350 metroch o 20 metrov (5,7%).

Na Slovensku sa na dialniciach pridava obvykle pruh pre pomale vozidla pri stupani nad 4%. Pritom stupanie dialnic v Europe byva az cez 8%.

Neviem si ale predstavit o kolko rokov by SSC zabezpecila vyrazit 250 metrov dlhy tunel (nasa cast tunela pri hranici), ked nie je schopna zabezpecit vybudovanie aspon 150 metrov dlhy zarez.
Hosť
 

oprava a doplnenie

Odoslaťod Hosť » 11. Feb 2005 10:17

ma tam byt samozrejme:
"...vybudovanie aspon 150 metrov dlheho zarezu."

Najstrmsia cast S-69 stupa na 150 metroch 6%.
Hosť
 

Re: pre Branco

Odoslaťod Branco » 11. Feb 2005 10:29

Anonymous napísal:Tunel Laerdal s dlzkou 24,5 km.
1995.03.15 - zaciatok prac
1999.09.03 - prerazenie tunela
2000.11.27 - slavnostne otvorenie tunela


VIVA NORGE! No, keby u nás stavali Nóri, termín BA-KE 2010 by bol reálnejší. :|
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2005 10:50

ono je jasne ze biokoridory su tak nejako vyhodne pre vodicov a aj pre zver. stacilo vidiet ake to bolo svojho casu na trase breclav - malacky - ba, kde potvasi spoluobcania po revolucii rozobrali ploty a nebolo tam ziadne pletivo. nastastie sa to uz zlepsilo.

navyse zhodou okolnosti okolie dolneho hricova a lietavskej loucky poznam. je tam nadherna prioroda. chodievali sme tam trsoku amatersky robit skialpinuzmus, snanovat a tak (este aj za onoho rezimu :) cize tam by aj pre zachovanie akeho takeho hluku pomohli supane tunely, ale co uz no.

takyto vyvoj sa dal cakat.

podobne skepticky to videm napriklad aj v presove. mam takeho tusaka ze SSC/NDS s nimi urobi nieco podobne ako s PB, teda povie ze ked neprijmu povrchovy variant (resp s kratsim asi 400m tunelom oproti 2,8km), tak pred presovom skonci dialnica a bude pokracovat az za nim. hold vsetko je o prachoch

takiez suhlasim ze miestami su nase dialnice riesene az grandiozne :) ako neni to zase na zlo veci resp do buducnosti, ale ide o to ze aka bude premavka u nas za 10-20 rokov ?

lebo nase dialnice su stale v podstate docela prazdne, ak sa nerata par silne exponovanych usekov. staci sa pozriet na dialnicu co i len medzi viednou a madarskymi hranicami. o opacnom smere na passau ani nehovoriac

co sa tyka tunelu, verim ze aj an slovensku by sa ozaj dalo stihnut prepojit BA-KE do 2010 ako aj kompletne dokoncit R1. ale klasika problem su $$$

keby sme napriklad na zahori objavili nejake to ropne pole (samozrejme vacsieho raznie ako teraz :), tak tiez by nebol problem :)

ja tiez klientom hovorim pri konzultacia, ze pre lubovolny projekt su len dve limitacie, fantazia/predstavivost klienta a financne moznosti :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 11. Feb 2005 11:14

K tunelom Banské Stavby PD stavali v Nemecku najdhsi dialnicny tunel Rennstein 7916m 26 mesiacov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

obchvat Prešova

Odoslaťod Andrej » 11. Feb 2005 13:43

Čo sa však týka Prešova, tam povrchový variant ozaj nie je vhodný, diaľnica by išla blízko sídlisk a navyše v rovnakej výške.
V PB diaľnica najprv obíde sídlisko a potom prekročí 2 málo zastavané ulice 30 m vysokou estakádou, takže tam nie je ani zďaleka taký zásah ako v PO. Navyše v Prešove tunelový variant skoro vôbec do mesta nezasahuje, pričom v PB aj keby diaľnica išla tunelom, bol by tam zásah do iných sídlisk (dokonca by viac domov museli zbúrať, ako búrajú pri variante V2a). Navyše si Bystričania nechali v trase východného variantu (číslo neviem) vybudovať Tesco, takže tam už SSC nemala veľa iných možností.
Snáď sa však v Prešove presadí tunelový variant... :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Reakcie na viacerých.

Odoslaťod Diaľničiar » 14. Feb 2005 19:54

Sklony diaľnice, stúpanie.
Štandard je 5,6-6,1% stúpanie, ale nie je to nijako európsky stanovené. Sú štáty, kde to ide až na 8,2%. Ale dá sa to riešiť, obmedzí sa rýchlosť, pridá sa 1-2 pruhy pre pomalé vozidlá. V 99% prípadov je vyšší sklon vtedy, keď by iné riešenie stálo veľa peňazí. EÚ nemá žiaden zákon na parametre diaľnic a rýchlostných komunikácii, niektoré už sa pripravujú, ale budú tu prechodné obdobia 15-25 rokov.

ŽP a diaľnice. Nie všade môžu byť mosty a naviac mosty sú drahé. Existujú špeciálne podchody a samozrejme treba pri diaľniciach budovať ploty. Na Slovensku sa na to zabúda (z finančných dôvodov), najlepšie je na tom diaľnica D2, ale tam sú mnohé ploty v dezolátnom stave a neplnia si svoj účel. Má prísť k nápravám od r. 2006, keď sa bude prihliadať aj na odpočívadlá, nové diaľničné značenie, systém tiesňového volania, ...

Niektorí tu spomínate, aké by to bolo, keby tu stavali Nóri alebo niekto iní. Veď môžu. Tu nejde o to, kto stavia, ale kto platí. Preraziť tunel nie je problém, len musia byť peniaze. Postaviť most, viadukt nie je problém, len treba peniaze. Postaviť diaľnicu dlhú 100 km, z toho 20 km tunely a 10 km mosty nie je problém, len na to treba peniaze. To je fakt, ... prídu sem napr. Nóri, začnú raziť tunel, stavať mosty, diaľnicu a štát povie, že zaplatí za rok a nie dohodnutú sumu, ale len 40%. Som zvedavý, čo tí Nóri spravia. Skončí to žalobou a štát prerobí, resp. my daňoví poplatníci.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: Reakcie na viacerých.

Odoslaťod Branco » 14. Feb 2005 20:36

Diaľničiar napísal:Niektorí tu spomínate, aké by to bolo, keby tu stavali Nóri alebo niekto iní. Veď môžu. Tu nejde o to, kto stavia, ale kto platí. Preraziť tunel nie je problém, len musia byť peniaze. Postaviť most, viadukt nie je problém, len treba peniaze. Postaviť diaľnicu dlhú 100 km, z toho 20 km tunely a 10 km mosty nie je problém, len na to treba peniaze. To je fakt, ... prídu sem napr. Nóri, začnú raziť tunel, stavať mosty, diaľnicu a štát povie, že zaplatí za rok a nie dohodnutú sumu, ale len 40%. Som zvedavý, čo tí Nóri spravia. Skončí to žalobou a štát prerobí, resp. my daňoví poplatníci.


O.K., ale nemajú raziace stroje určitú kapacitu? Napr. na jednu rúru tunela sa dá použiť pravdepodobne iba jeden raziaci stroj, myslím, že to je práve príklad Sitín, kde pracujú 2, možno 3 raziace stroje (2 rúry+úniková štôlňa). A tie stroje sú možno využívané na 70 - 80 %, možno viac.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: Reakcie na viacerých.

Odoslaťod Diaľničiar » 14. Feb 2005 21:00

Branco napísal:
Diaľničiar napísal:Niektorí tu spomínate, aké by to bolo, keby tu stavali Nóri alebo niekto iní. Veď môžu. Tu nejde o to, kto stavia, ale kto platí. Preraziť tunel nie je problém, len musia byť peniaze. Postaviť most, viadukt nie je problém, len treba peniaze. Postaviť diaľnicu dlhú 100 km, z toho 20 km tunely a 10 km mosty nie je problém, len na to treba peniaze. To je fakt, ... prídu sem napr. Nóri, začnú raziť tunel, stavať mosty, diaľnicu a štát povie, že zaplatí za rok a nie dohodnutú sumu, ale len 40%. Som zvedavý, čo tí Nóri spravia. Skončí to žalobou a štát prerobí, resp. my daňoví poplatníci.


O.K., ale nemajú raziace stroje určitú kapacitu? Napr. na jednu rúru tunela sa dá použiť pravdepodobne iba jeden raziaci stroj, myslím, že to je práve príklad Sitín, kde pracujú 2, možno 3 raziace stroje (2 rúry+úniková štôlňa). A tie stroje sú možno využívané na 70 - 80 %, možno viac.



Isteže majú svoju raziacu kapacitu. Ak by bolo treba, tak sa dajú zohnať kvalitnejšie stroje, ale to v tomto prípade nehrozí. Na Slovensku je Skanska a v podstate aj Strabag. To sú 2 obrovské spoločnosti, ktoré nemajú problém s najnovšími technológiami. Ak ste to mysleli tak, že aj razenie tunela trvá istý čas, tak máte pravdu, trvá. Ale vždy je to o peniazoch, nie o strojoch a technológiách. Na Slovensku len o peniazoch.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Ďalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.