Spôsoby financovania/výstavby diaľnic

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Akými spôsobmi by sa mala výstavba na Slovensku financovať alebo stavať?

Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná len zo štátneho rozpočtu.
4
5%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná len z úverových programov.
2
3%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť stavaná len súkromnými investormi a len minimálne aj s prispením štátneho rozpočtu.
3
4%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť stavaná súkromnými investormi, aj s prispením štátneho rozpočtu a z úverových programov.
34
45%
Výstavba diaľničnej siete by mala byť financovaná zo štátneho rozpočtu a z úverových programov.
32
43%
 
Celkový počet hlasov : 75

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2005 16:10

nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 16:12

Adoas napísal:
B; napísal:Ak niekoho zaujima:
Dnes schvalili Statny rozpocet na rok 2006

Kapitola 053 uvadza vydavky na Cestnu infrastrukturu 14 438 558 000 SK,
z toho na D+R 9 218 448 000.

link :
http://www.nrsr.sk/appbin/Tmp/navrh%20v ... 20cast.pdf
strana 38

Program na rok 2007 uvadza pokles na 12.8 mld ??, v 2008 opat 14,1 mld


Ale predpoklad je PPP a 1. usek ma stavebne naklady na 22 mld. SKK. Bude sa to stavat 3-4 roky aj s tendrom ak pojde vsetko idealne a tak je to narast o 6 mld. SKK na 1 rok. Ale nemam cas citat este aj slovensky rozpocet - tym chcem povedat, ze mozno tam to PPP uz je zahrnute, ale pochybujem o tom. :wink:


Nemyslim, ze PPP su zahrnute v rozpocte, ani nie su prostriedky z EU, Kohezny fond atd. Takze ked sa prida PPP a UU fondy, je na REALNE SLOVENSKE POMERY celkom slusna suma venovana , musim uznat, ze snad to zacne byt aj vidiet, minule ma totiz rozosmial kamos, ked sme frcali okolo PB komentarom, ze tam bol pred piatimi rokmy a stale nic nepribudlo (bolo to este pred otvorenim Ladce, Sverepec)

Samozrejme , ze by to chcelo dva krat tolko prostriedkov, ale realita je realita. prijemny den
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Čumil » 13. Dec 2005 20:33

aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?


To by som sa divil, ved ako som tu viackrat cital, NDS vznikla prave kvoli tomu, aby sa vydavky na dialnice nepocitali do rozpoctovych vydavkov.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 20:35

Čumil napísal:
aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?


To by som sa divil, ved ako som tu viackrat cital, NDS vznikla prave kvoli tomu, aby sa vydavky na dialnice nepocitali do rozpoctovych vydavkov.


Ano, ale pouzije aj prijmy z rozpoctu, spomenute vyssie, opravte ma ak sa mylim :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 20:39

Čumil napísal:
aquila napísal:nie je 9 miliard nejako malo ? ci tam sa nepocita uz NDS a jej prijmy ?


To by som sa divil, ved ako som tu viackrat cital, NDS vznikla prave kvoli tomu, aby sa vydavky na dialnice nepocitali do rozpoctovych vydavkov.


Ale vy pisete kazdy o inom:

Prijmy NDS, a.s. nie su vydavky NDS, a.s. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 20:43

Tych 10 mld. SKK je dost, lebo to by mal byt len statny rozpocet (dane za pohonne latky, ...). K tomu sa prida EU fondy, k tomu uver z NDS, a.s. a snad aj PPP vyjde. A este aj zisk z predaja dialnicnych znamok. Ale to som teraz cele spojil. :wink:

Nakoniec NDS, a.s. vznikla prave preto, aby sa dialnicna siet stavala predovsetkym tak, aby islo min. penazi zo statneho rozpoctu a zaroven aby sa mohli dialnice financovat s uverami ale tak aby sa uvery neratali do statneho dlhu. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 19:52

Adoas

Samozrejme s Tebou suhlasim, znacky ako Komatsu a spol maju urcite vela prednosti, komfort, aj servis. Na druhej strane maju astronomicke cisla na zakupenie stroja, na druhej strane uznavam, ked vydrzi 15 rokov, tak sa to vrati. Ten moj minuly prispevok bol tak trochu recesisticky, styl RETRO KOMANC :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 20:59

Koksolam napísal:Neopakujes sa, nema kazdy moznost a ani sancu precitat minule prispevky, je ich tu cez 10 000, ja som skusal prejst par celych tem od zaciatku a skoro sa zomna stal slepec, tie bezsenne noci za monitorom stali zato.
Suhlas, nezamestnany nemozu stavat.
Co sa tykla vozoveho parku, pri vystavbe prelozky za Braniskom v smere Presov som svedkom zaujimaveho sposobu vymeny vozoveho parku... pretazene Tatry 815 boli naschval nicene a nahradzane velkokapacitnymi Komatsku, toto som si necucol z prsta, to povedal jeden stavbyveduci na tomto useku a my sme s padnutymi sankamy cumeli ako Tatrovky si to hasili po stavenisku, veru, pekny pohlad, Tatra vtedy ukazala, co sa z nej da vyzmykat :wink:


S tym poctom prispevkov mas pravdu, uz aj ja tu mam deficit, lebo je tu kazdy den vela novych prispevkov a ja nemam zase az tak vela casu, ale napriklad dnes je to OK. A ja tiez aj chapem, ze sem prichadzaju novacikovia ktorych zaujima velmi vela veci ale aj vyhladavanie je narocne, lebo vzdy to najde viac nez 100 odkazov atd. takze ja mam trpezlivost, len nechcem sa opakovat tak ze by to nikto necital. :lol:

Pretazovanie - ja som bol svedkom tohoto javu aj na novych strojoch a odovodnenie bolo: aj tak je to stavba, nie cesta a ten stroj to vydrzi - mimo SR. Ono ja som zistil, ze viac zalezi od roznych veducich a majstrov a vobec nie na nejakych riaditeloch firiem - ti nemaju sancu vsetko ustrazit. A vela sa stavia tak, ze jeden veduci nejakeho useku chce "vyhrat" rychlostou nad inymi z inych usekov - a to je boj, ktory sa neda zastavit pokial to niekdo nezisti a to sa neda "zhora" nijako blokovat a zistovat. :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 21:16

Ono slo vtedy asi o to, ze boli davane dotacie na tie nove stroje a celkovo usek Branisko a spol bol nejako divne predrazeny, mozno na ukor vozoveho parku...v tuneli jazdila zo zapadnej strany stara tatra 148 s vodnym filtrom, bola tam aj znacka, ktore auta smu do tunela a ono tam vtedy mohla jedina starucka tatra 148, ale tunel stoji, budme radi aspon za jeden tubus :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 21:25

Koksolam napísal:Ono slo vtedy asi o to, ze boli davane dotacie na tie nove stroje a celkovo usek Branisko a spol bol nejako divne predrazeny, mozno na ukor vozoveho parku...v tuneli jazdila zo zapadnej strany stara tatra 148 s vodnym filtrom, bola tam aj znacka, ktore auta smu do tunela a ono tam vtedy mohla jedina starucka tatra 148, ale tunel stoji, budme radi aspon za jeden tubus :wink:


:oops: ja som toto nevsimol si v tejto rovine.

Pocul som nieco ze sa snazil sam stat (VM) budovat slovenske stavebne firmy ktore budu moderne vybavene - tu potom nerozumiem preco stat nenakupoval slovenske a ceske stavebne stroje, ktore sa vyrabali a boli dobre :roll:

Tunel Branisko - tam bola chyba takato - nebola uprimna snaha vlady podla mna riesit kontrolu financovania pretoze:

1. Vlada davala extremne malo penazi na dialnice a "pridavala" vzdy 1-2 mld. SKK ale stale to bolo extremne malo a teda vlada nemala prehlad co kolko stoji atd.

2. Tym ze tu nebola kontrola tak tunel sa staval "tunelom" - pribudali zariadenia, stavalo sa, ale stale chybala ta jedna miliarda SKK. A zrazu tu bolo predrazenie o 2-3 mld. SKK ak si to spravne pamatam. Z 5 mld. SKK bolo 8 mld. SKK (alebo nie?) a dodnes je podla mojich info dokazanych 200 mil. SKK nejaka strata a este 200 mil. SKK hrozi a tomuto sa hovori, ze "spicka ladovca trci nad vodu" ... :roll:

Aj ked tunel ma najmodernejsie technologie atd. co je pozitivne, ale cely efekt sa straca v praxi tym, ze je tu jedna rura. Ale nie su tu intenzity, ... len potom pri udrzbe tunela sa tu neda vobec prejst niekolko dni/tzdnov co pri 2 rurach nehrozi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 21:35

No ved ano,VM "mufti" snazil davat peniaze tam, kde netreba. Ten tunel v tuneli je vsak vinou slovenskych firiem, ZPA Krizik dodalo technologiu, spickovu, ale nejako rok po funuse. Teraz uz neexistuje. Banske stavby prievidza so svojou staruckou tatrou 148 su uz Skanska, takze stat vlastne podporoval firmy, nad ktorymi uz nema ziaden vplyv a zbytocne nalieval kapital tam, kde netreba. ZPA krizik mal obrovsku sancu, Branisko vzorovy tunel, dalsie zakazky iste...vtedy mohol zarobit na Sitine, Ovciarsko, Borik...atd. Bohuzial ten tunel pri vystavbe nebol v tom, ze chybali peniaze na zaplatenie, oni boli na pociatku, len ich prehajdakali same firmy, na ucet tunela si predlzili zivot o par rokov a bud skoncili, lebo sa stali nekonkurencieschopnymi, alebo zmenili majitela a stali sa stukamy na stavebnom trhu, vid Skanska prievidza
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 22:56

Keby VM mal cas este dalsie 4 roky, tak SR mala rozostavanost 200 km a otvaranost rocne 30-40 km. A ekonomika by sa vobec nezrutila, nie je to pravda, co sa vtedy uvadzalo. Prave naopak, SR by usetrila, lebo tento inflacny tlak za 8 rokov po 8-12% + rast cien ocele o 100-200%, rast dalsich stavebnych materialov, cenove vykyvy ropy atd. - SR prerobila a velmi vela.

D1 BA-ZA by uz stala. Podobne aj R1 TT-BB. A rozostavane mohli byt vsetky useky na D3 (50% dlzky) a D1 (po KE). A pripravene useky po MI. Pretoze vtedy napriklad neboli problemy s pozemkami ako dnes.

Ale to uz je jedno ... SR za to ze to tak nie je zaplatila a velmi vysoku dan a cenu. Na toto ja nazor nezmenim - VM dokazal SR nastartovat dialnicnu vystavbu tak ze to kazdy stat V4 len pozeral a platilo sa nacas dost casto a okrem toho SR budovala vo velkom aj energeticky system. Pisem o tom, lebo toto su aktivity v hodnotach 100-vky mld. SKK a tato vlada dnes na to prichadza, ze bez tohoto sa to neda, ale vlastne je to ta ista vlada od r. 1998.

A ze boli vysoke uroky - boli (15-30% a tych 30% bolo vynimocne) ale na 1 rok max. - nie 3-5% na 15-20 rokov ako je tomu dnes - ...

Aj tento usek uz mohol dnes stat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Konecne v tomto roku same lepsie spravy k dialniciam ...

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 12:18

Minister financi SR Ivan Miklos by chcel vacsi vyber penazi z dani pouzit na znizenie rozpoctovych deficitov ale uz povazuje za dobre investovat viac aj do dialnic a skolstva a tym sa dialnice dostavaju do popredia.

Samozrejme ze zalezi hlavne od vlady a NR SR co sa bude robit pretoze vasa krajina by chcela znizit dane este viac - co vsak minister financi zatial robit nechce. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2492

SR zvysila investicie do dialnic, co je spravna cesta a ak zostane toto tempo aj v r. 2006 (myslim tym bud PPP alebo viac uverov alebo lepsie cerpanie od EU atd.) tak z hladiska penazi sa SR dostane na lepsiu poziciu co sa vystavby dialnic tyka. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod MK » 16. Jan 2006 16:26

Adoas, vyznas v stavarine ale v ekonomii nie. Poriadne si to s tymi urokmi domotal.

Nizsie uvery a moznost pozicat si na dlhsie obdobie su znakmi kvality ekonomickeho prostredia. Vysoke uroky a kratke doby splatnosti su znakom choreho ekonomickeho proistredia s vysokym rizikom. Meciarovi nikto nechcel pozicat, a ak nahodou ano tak iba na kratko (lebo vedel ze jeho hospodarska politika je kratkozraka a odsudena na krach) a za vysoke uroky ktore kompenzovali vysoky risk tychto uverov.
Ekonom.
MK
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 16. Jan 2006 16:20

Odoslaťod devil » 16. Jan 2006 17:04

VM dokazal SR nastartovat dialnicnu vystavbu tak ze to kazdy stat V4 len pozeral a platilo sa nacas dost casto a okrem toho SR budovala vo velkom aj energeticky system


podla mna to mohli urobit aj oni - ak by chceli. takto sa natiska otazka - ci ostatne krajiny V4 boli "hlupe" a len my sme boli "mudry" :?:


mozno by TT-BB aj D1 ZA stali ale silne pochybujem ze by ekonomika udrzala financovat pokracovanie. toho casu niekto tu napisal ze sa pripravilo "zvysene zdanovanie" niektorych velkych podnikov a bank, ale v akom stave boli banky a podniky a nevymahatelnymi pohladavkami a pod...ono rozvojovy efekt dialnice je faktom ale nie hned...a kym by sa tak stalo, stat by bol uz davno v....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 17:18

MK napísal:Adoas, vyznas v stavarine ale v ekonomii nie. Poriadne si to s tymi urokmi domotal.

Nizsie uvery a moznost pozicat si na dlhsie obdobie su znakmi kvality ekonomickeho prostredia. Vysoke uroky a kratke doby splatnosti su znakom choreho ekonomickeho proistredia s vysokym rizikom. Meciarovi nikto nechcel pozicat, a ak nahodou ano tak iba na kratko (lebo vedel ze jeho hospodarska politika je kratkozraka a odsudena na krach) a za vysoke uroky ktore kompenzovali vysoky risk tychto uverov.


MK,

dovolim si upozornit ze ja velmi dobre viem co je to stabilne ekonomicke prostredie a samozrejme ze mas pravdu v tom co pises. Ja s tym aj suhlasim. Takze nic som nesplietol. VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.

Ine je ze aj "my" sme videli problem ohladom SR a planov - stavat dialnice 200% rychlejsie nez bol r. 1997-1998 - to uz nebolo vhodne vzhladom na dalsi financny rozvoj a udrzatelnost tempa vystavby.

Znovu opakujem ze nechcem tu na tomto forume diskutovat o politike SR do detailov - ale ja mam iny pohlad na vystavbu do r. 1998 a od 1998-2002 a iny pohlad az do r. 2004.

Ekonomika do dialnic nepatri - bolo aj dobre ekonomicke prostredie a stat neplatil tak ako mal. Takze ja by som to neporovnaval.

Inak samozrejme - nezhodneme sa, ale to je tak vsetko. A ja si nemyslim ze mam nejaky extra vysoky prehlad o stavbarskom prostredi - mozno este tak EU, USA, Japonsko a UAE. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 17:24

devil napísal:
VM dokazal SR nastartovat dialnicnu vystavbu tak ze to kazdy stat V4 len pozeral a platilo sa nacas dost casto a okrem toho SR budovala vo velkom aj energeticky system


podla mna to mohli urobit aj oni - ak by chceli. takto sa natiska otazka - ci ostatne krajiny V4 boli "hlupe" a len my sme boli "mudry" :?:


Tento svet - rozne agentury neskumaju ostatne podmienky devil - nemusis byt spokojny s tym ze SR stavala dialnice (ak to tak nie je, sorry - ale "citim" ze by si bol radsej za ine investicie) - proste vtedy to bolo tak, ze SR mala v tomto velmi vysoky kredit s miernym negativnym vyhladom co sa tyka planov - lebo plany hovorili o 200-250% naraste vystavby, rozostavanosti, otvaranosti, financovani atd.

CR, PL, H - nevideli dovod investovat do tejto sfery, jednoducho to nemali ako prioritu. A nie je take lahke zacat vystavbu "len tak" - to ma nepresvedcis. A hlavne to bol "boj": SR vs. ostatne staty V4 ohladom dialnic. Ked H a CR "pohrozili" vystavbou dialnic, tak SR oznamila ovela rychlejsie budovanie dialnicnej siete, ktora uz aj tak rastla velmi rychlo. Fazy rozostavanosti boli tak velke, ze nebol problem za 20 mld. SKK do r. 2000 otvarat cele kompletne useky, ale SR v danom obdobi chcela zacat stavat dalsich viac ako 200 km dialnic atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Čumil » 16. Jan 2006 17:46

Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.


Dost odvazne tvrdenie, moze platit za predpokladu, ze o ten rok alebo dva sa podari ziskat uver s vyrazne lepsimi urokmi, co je nanajvys pochybne v pripade pokracovania vlady VM.

V kazdom pripade su to dnes uz len spekulacie.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 18:04

Adoas napísal:A ja si nemyslim ze mam nejaky extra vysoky prehlad o stavbarskom prostredi - mozno este tak EU, USA, Japonsko a UAE. :wink:


No ďakujem pekne, to je to najdôležitejšie z celého sveta okrem ešte Kanady a Austrálie a niekoľko firiem z Afriky ale "gro" je práve v USA, EÚ, Japonsku a UAE ... to je na 100% viac ako 1/2 všetkých firiem z hľadiska peňazí a takisto je to na 100% viac ako 1/2 všetkého čo sa postaví z hľadiska peňazí. A to už nehovorím o tom, že aký je podiel daných firiem z týchto trhov na tých ostatných, kde vlastne nejaká Afrika je takmer úplne ovládaná práve tými svetovými firmami. Nakoniec aj taký Irak ... kto tam vládne? Bechtel, USA. Atď. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 18:08

MK napísal:Adoas, vyznas v stavarine ale v ekonomii nie. Poriadne si to s tymi urokmi domotal.

Nizsie uvery a moznost pozicat si na dlhsie obdobie su znakmi kvality ekonomickeho prostredia. Vysoke uroky a kratke doby splatnosti su znakom choreho ekonomickeho proistredia s vysokym rizikom. Meciarovi nikto nechcel pozicat, a ak nahodou ano tak iba na kratko (lebo vedel ze jeho hospodarska politika je kratkozraka a odsudena na krach) a za vysoke uroky ktore kompenzovali vysoky risk tychto uverov.


Nedomotal vôbec nič. Prečo by tu mala stále nejaká silná pravica (nič proti MK) na čele s niektorými pravicovými ekonómami (ktorí určite nežijú z čísiel) písať o rôznych neudržateľne financovateľných diaľniciach na Slovensku? Bola to vláda Dzzurindu, ktorá položila slovenské stavebníctvo na kolená a ktorá stavebníctvo úplne odpísala. Aj tento rast v r. 2005 je silným ale len po r. 1998 do minulosti.

Netreba si skutočne mýliť ekonomiku a výstavbu diaľnic. Nakoniec, taká Argentína a Brazília ... ľavicoví ekonómovia dosiahli skoršie splatenie úverov voči MMF a už si ani nemienia viac požičiavať, až sem to MMF dotiahol. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Koksolam » 16. Jan 2006 18:15

Čumil napísal:
Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.


Dost odvazne tvrdenie, moze platit za predpokladu, ze o ten rok alebo dva sa podari ziskat uver s vyrazne lepsimi urokmi, co je nanajvys pochybne v pripade pokracovania vlady VM.

V kazdom pripade su to dnes uz len spekulacie.


Nastastie spekulacie :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Koksolam » 16. Jan 2006 18:17

Dy, prosim, Argentinu tu neplist, keby sme boli na jej mieste, tak ok, ale...dufam, ze nema nehrozi Cross default :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 20:23

Koksolam napísal:Dy, prosim, Argentinu tu neplist, keby sme boli na jej mieste, tak ok, ale...dufam, ze nema nehrozi Cross default :wink:


Nepochopili sme sa ... MMF - my sa tak radi pýšime MMF, ktorý priviedol Argentínu a Brazíliu do krachu, ... a tieto štáty "to prekúsli" a 5 rokov živorili a tvrdo splácali MMF dlhy a ďalším veriteľom k tomu, každá viac ako 100 mld. USD a dnes je to tam oveľa lepšie. Ja som len "odbočil", aby sme si ujasnili pojmy.

A z hľadiska diaľnic, Brazília a Argentína sú na tom dosť dobre. To ti potvrdí aj Adoas atď. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 21:26

Dy napísal:
Adoas napísal:A ja si nemyslim ze mam nejaky extra vysoky prehlad o stavbarskom prostredi - mozno este tak EU, USA, Japonsko a UAE. :wink:


No ďakujem pekne, to je to najdôležitejšie z celého sveta okrem ešte Kanady a Austrálie a niekoľko firiem z Afriky ale "gro" je práve v USA, EÚ, Japonsku a UAE ... to je na 100% viac ako 1/2 všetkých firiem z hľadiska peňazí a takisto je to na 100% viac ako 1/2 všetkého čo sa postaví z hľadiska peňazí. A to už nehovorím o tom, že aký je podiel daných firiem z týchto trhov na tých ostatných, kde vlastne nejaká Afrika je takmer úplne ovládaná práve tými svetovými firmami. Nakoniec aj taký Irak ... kto tam vládne? Bechtel, USA. Atď. :lol:


Ja som to myslel ironicky. Inak mas pravdu Dy, tie hodnoty su vysoko nad 50% v ramci "ovladania" celeho sveta. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod rdklm » 17. Jan 2006 02:03

Čumil napísal:
Adoas napísal: VM si hlavne poziciaval na 1-2 roky s vysokymi urokmi a to je z hladiska vystavby dialnic prijatelne, a ma to rovnaky efekt ako dlhodoby uver s nizsimi urokmi - to ma nepresvedcis.


Dost odvazne tvrdenie, moze platit za predpokladu, ze o ten rok alebo dva sa podari ziskat uver s vyrazne lepsimi urokmi, co je nanajvys pochybne v pripade pokracovania vlady VM.

V kazdom pripade su to dnes uz len spekulacie.



Ale ved to Adoas nemoze ani mysliet vazne V situacii v akej bola SR v 98 povazovat uvery na 1-2 roky za znacne vyssi urok za vyhodnejsie je teda dost velky omyl A navyse adoas ako mozes stavat dialnice bez ekonomiky resp robit stavebne projekty bez riesenia financovania?
rdklm
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 05. Dec 2005 01:27

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.