1. balík projektov PPP

sekcia venovaná financovaniu nielen diaľnic, ale aj ostatných projektov s hlavným zameraním na Public Private Partnership

Moderátor: Moderátori

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Čumil » 02. Sep 2010 18:53

JE to neuveritelne
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Gardenboy » 02. Sep 2010 19:09

pohodak napísal:
Gardenboy napísal: veď sme to videli akým tempom sa stavalo v rokoch 1993 - 2006.


a 2006-2010 sa stavalo akym tempom? :roll:

uprimne, nechapem dost dobre preco si takmer vsetci na vychode myslia ze dialnica do KE ich automaticky spasi...asi bude pre podaktorych vytriezvenie velmi krute...


Prečo? jednoducho pre to, že keď prišiel potenciálny investor do PP Pereš pozrel si ho a odišiel s tým, že pre slabú infraštruktúru tu neinvestuje. To isté pri Svidníku a pri Humennom (tam chýba ešte navyše aj R-ko okrem D). Pozri si mapku okresov ofarbenú podľa zamestnanosti a pozri si mapku umiestnenia významných investícií od roku 2000. Pekne to kopíruje trasu (existujúcej) diaľnice. A hlavne si pozri mestá ako Žilina, Bratislava a porovnaj ich s prdelov ako sú Michalovce, Humenné, Prešov a Košice. Ak nevidíš ten kvalitatívny rozdiel, tak si slepý. Takže nie, diaľnica nás nespasí, ale je jedným zo základných krokov k zlepšeniu, a už by po 20 rokoch fakt bolo načase a nie po tretí krát ju zastaviť!!
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Gardenboy » 02. Sep 2010 19:16

sergej napísal:ja len krutim hlavou nad tym, ako ludia naleteli slovam "neuveritelnym sposobom sme nastartovali vystavbu dialnic"...


R1 rozstavaná na všetkých úsekoch po BB, celý úsek v PB, pripravená D3 od Žiliny (ale netuším koľko km), pripravená celá (!!!!) D1 v rozsahu projektu PPP1, mohla sa stavať už pred rokom a pol, keby ju finančne uzavreli, dokončenie prípravy R4 (to len súčasna garnitúra zlýzla smotánku v súvislosti s poklepaním kameňa), obchvaty Svidníka, Hornej Štubne, Trstenej, Dolného Kubína, Dokončenie / rozostavanie niektorých úsekov Mengusovce Jánovce, Jablonov - Studenec - Behárovce, pripravený prvý úsek R7 na stavanie (keby to ten pako nezrušil), v podstate pripravená aj D1 v rozsahu projektu PPP3.

ja zase krútim hlavou nad tým ako si niektorí predstavujú pod nastartovaním výstavby nialnic len samotné nabehnutie bágrov a robošov. A ten proces, čo trvá takmer 2x tak dlho pred samotnou výstavbou už akosi nikto nevidí. Hlavne, že je pripravené
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod DrX » 02. Sep 2010 19:22

Gardenboy, slepy si asi ty. Najvacsia nezamestnanost je v RS/LC/RA/RV, tj pozdlz R2. A tymto okresom D1 nijak nepomoze. Kosice su v skutocnosti uplne v pohode vdaka madarskej dialnici, a im pomoze len R2, pretoze aj po dostavani nasej D1 bude cesta do BA po D1 taka ista dlha ako cez BP (cize pre Kosice sa nezlepsi nic). D1 je neskutocne draha a preto ju nie je mozne dalej stavat podla Vazneho planov. Uvedom si, ze jeden km na R4 stoji statny rozpocet 0.83mil EUR, zatialco 1km D1 podla PPP by stal 120mil EUR. A musis byt fakt chory, aby si toto podporoval.

Figel ide jednoznacne robit veci efektivne, a to je super. Jedine, coho je mozne sa obavat je, ze tato vlada nevydrzi. Dufam, ze to sa nestane.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod mark6000 » 02. Sep 2010 19:28

no ale ked ma plany potiahnut R1 cez Donovaly do RK tak potom PPP3 je uz podla mna tiez odpisane do zabudnutia :( a na ZA-RK mozeme na niekolko rokov zabudnut aj ked D1 pripravena je.... :(
Obrázok používateľa
mark6000
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 8
Založený: 29. Aug 2009 15:01

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Gardenboy » 02. Sep 2010 19:48

DrX napísal:Gardenboy, slepy si asi ty. Najvacsia nezamestnanost je v RS/LC/RA/RV, tj pozdlz R2. A tymto okresom D1 nijak nepomoze. Kosice su v skutocnosti uplne v pohode vdaka madarskej dialnici, a im pomoze len R2, pretoze aj po dostavani nasej D1 bude cesta do BA po D1 taka ista dlha ako cez BP (cize pre Kosice sa nezlepsi nic). D1 je neskutocne draha a preto ju nie je mozne dalej stavat podla Vazneho planov. Uvedom si, ze jeden km na R4 stoji statny rozpocet 0.83mil EUR, zatialco 1km D1 podla PPP by stal 120mil EUR. A musis byt fakt chory, aby si toto podporoval.

Figel ide jednoznacne robit veci efektivne, a to je super. Jedine, coho je mozne sa obavat je, ze tato vlada nevydrzi. Dufam, ze to sa nestane.


Sorry, ale povedať, že košice sú v pohode ... no neviem...nejdem ťa urážať (to s tým slepým som myslel skôr rečnícky) ale, bol si niekedy v KE? lebo podľa mňa rozhodne v pohode NIE SU. Zháňam robotu, aj tu v KE je to dosť ťažké. Na celom východe. Je mi jasné, že diaľnice sú predražené. Lenže väčšine ľuďom tu to je už úplne jedno. Potrebujeme investície aby sme mali robotu, na to potrebujeme infraštruktúru a potrebujeme ju čím skôr, nie za 15 alebo 20 rokov!

Z pohľadu vzdialenosti a nákladov na cestu do BA sa nezlepší nič, ale veď to predsa nie je jediný dôvod tejto stavby. R2 sa ešte hodne dlho stavať nebude, aj keď D1 v okolí KE spolu s R4 by mohli byť aspoň nepriamym impulzom (r2 končí pri KE križovatkou s R4 a následne s D1)
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod sergej » 02. Sep 2010 20:00

mark6000 napísal:no ale ked ma plany potiahnut R1 cez Donovaly do RK tak potom PPP3 je uz podla mna tiez odpisane do zabudnutia :( a na ZA-RK mozeme na niekolko rokov zabudnut aj ked D1 pripravena je.... :(

Praveze neuzavretim PPP1 sa zvysili sance na uzavretie PPP3.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 02. Sep 2010 20:13

Presne tak. Jednak je mozne presunut pripravenych 1 mld. € z EIB na tento balik a zaroven je potrebne zohnat aj mensi balik penazi na samotnu vystavbu (1,99 mld. €). Este zmenit model DBFO na DBF, cim sa rapidne znizia rizika a tym padom aj cena, + znizit urokove sadzby a budeme mat konecne postavene najnarocnejsie useky aj bez nehorazne vysokej ceny :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod DrX » 02. Sep 2010 21:11

Gardenboy napísal:
DrX napísal:Gardenboy, slepy si asi ty. Najvacsia nezamestnanost je v RS/LC/RA/RV, tj pozdlz R2. A tymto okresom D1 nijak nepomoze. Kosice su v skutocnosti uplne v pohode vdaka madarskej dialnici, a im pomoze len R2, pretoze aj po dostavani nasej D1 bude cesta do BA po D1 taka ista dlha ako cez BP (cize pre Kosice sa nezlepsi nic). D1 je neskutocne draha a preto ju nie je mozne dalej stavat podla Vazneho planov. Uvedom si, ze jeden km na R4 stoji statny rozpocet 0.83mil EUR, zatialco 1km D1 podla PPP by stal 120mil EUR. A musis byt fakt chory, aby si toto podporoval.

Figel ide jednoznacne robit veci efektivne, a to je super. Jedine, coho je mozne sa obavat je, ze tato vlada nevydrzi. Dufam, ze to sa nestane.


Sorry, ale povedať, že košice sú v pohode ... no neviem...nejdem ťa urážať (to s tým slepým som myslel skôr rečnícky) ale, bol si niekedy v KE? lebo podľa mňa rozhodne v pohode NIE SU. Zháňam robotu, aj tu v KE je to dosť ťažké. Na celom východe. Je mi jasné, že diaľnice sú predražené. Lenže väčšine ľuďom tu to je už úplne jedno. Potrebujeme investície aby sme mali robotu, na to potrebujeme infraštruktúru a potrebujeme ju čím skôr, nie za 15 alebo 20 rokov!

Z pohľadu vzdialenosti a nákladov na cestu do BA sa nezlepší nič, ale veď to predsa nie je jediný dôvod tejto stavby. R2 sa ešte hodne dlho stavať nebude, aj keď D1 v okolí KE spolu s R4 by mohli byť aspoň nepriamym impulzom (r2 končí pri KE križovatkou s R4 a následne s D1)


Si vedla jak ta jedla. Tu http://www.upsvar.sk/statistiky/nezames ... e_id=13283 si pozri statistiky nezamestnanosti. V Kosiciach je 8 az 9%, co je podla ekonomov uplne idealny stav (inak su ludia privelmi lenivi a vyberavi). Sorry, ze zhanas robotu. Ak nie si velmi vyberavy a narocny, v Kosiciach si ju urcite zozenies. Problemom je zvysok vychodu, ALE HLAVNE juh stredneho slovenska pozdlz R2 KE-ZV. A stavanie predrazenej D1 by tento problem este viac nafuklo, kedze presne tento region D1 obchadza. Dufam, ze to mu rozumies.

A pre zapadnych investorov je rozhodne dolezitejsie, aby sa z Kosic vedeli dostat do Viedne (+dalej na zapad) co im R4 zabezpeci (+ do BA, co im zabezpeci R4 a casom R2+R1), nez aby sa mohli dotrepat do Ziliny (co im zabezpeci D1). Takze tak.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 02. Sep 2010 22:28

Vynimocne suhlasim s DrX do bodky. Zaroven si treba uvedomit, ze po ukonceni D1 medzi BA a PO nebudeme musiet rocne splacat 700 mil. € (pre menej chapavych 21 mld. Sk) rocne a tym padom ostanu prostriedky aj na R4 ci pokracovanie D1, ktore pomozu vychodu SR viac ako cele PPP1, nad ktorym teraz tolki bedakaju, hoci oneskorenie tam nebude prakticky ziadne.

Ale vsak radsej verme ficovi, ved on pre nas postavil kompletnu D1 do r. 2010, vsakze? :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Gardenboy » 03. Sep 2010 08:16

Andrej, ja budem len rád, keď to bude pravda. Lenže keď nejaký minister povie, že za 4 roky to môže byť hotové, zo skúsenosti vieme, ze za 8 rokov sa ani základný kameň nepoklepe. Proste tomu neverím! A áno už dávno sa mala riešiť súbežne aj R2. To je však iná kapitola. DrX sorry, chodil som na obchodnú akadémiu, nás tam učili, že optimum je 2,5 - 3,5% nezamestnaných, čo odzrkadľuje podiel ľudí, ktorí nechcú pracovať, cca toľko ako v Rakúsku dnes. Rozhodne nie 8 - 9%. To bude nejaký "ekonóm" čo toto napísal.
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod tondiego » 03. Sep 2010 08:42

Velmi by som sa nevytesoval. To, ze padol 1.balik PPP neznamena, ze sa teraz zacne stavat "juzna" trasa. Skor naopak, juznu trasu to este viac oddiali.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod pohodak » 03. Sep 2010 08:46

a dovod?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod tondiego » 03. Sep 2010 08:52

Ako aj vcera Figel v TV uviedol, bude sa prehodnocovat. A kedze na D1 sa neda pouzit druhy pilier, bude sa stavat predovsetkym z EU fondov.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod pohodak » 03. Sep 2010 09:23

dobre a co to ma spolocne s tym ze sa podla teba oddiali juzna trasa ? inak preco sa neda na D1 pouzit druhy pilier?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod kaviarista » 03. Sep 2010 10:32

lol, pouzitie druheho piliera nema absolutne nic spolocne s viazanou adresnostou. kde sa vlada rozhodne, tam ich pouzije

tondiego, namiesto pisania by si sa mal radsej pustit do citania
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod tondiego » 03. Sep 2010 11:17

OK, skusim polopate vysvetlit.

1. Problematika druheho piliera - samozrejme, ze jeho pouzitie nie je adresne viazane. Ale na rozdiel od PPP sa zaratava do dlhu (skrze vladne dlhopisy) a Miklos sa uz nepriamo vyjadril, ze na financovanie D1 (nakladny projekt) druhy pilier neprichadza do uvahy. A na menej nakladne projekty by to bolo neefetivne.
2. Oddialenie "juznej" trasy - juzna trasa mala byt financovana z EU fondov. Tie budu teraz vo velkej miere presunute na D1. Z coho chcete stavat juznu trasu? PPP?
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod kaviarista » 03. Sep 2010 11:47

tondiego, to je trochu inak , ako si predstavujes.
Nakladovost projektu s tym nema nic spolocne. Tu ide len o dlhodobost, ci kratkodobost investicie. Lebo momentalna situacia na trhu je taka, ze vlada by dokazala ziskat financne zdroje aj lacnejsie, ako u DSS. Lenze tato situacia nebude trvat vecne.
DSS maju velmi velmi sprisnene podmienky investovania. Keby tie podmienky neexistovali, tak by tie zdroje uz davno poskytli koncesionarovi nasich PPP projektov. Lebo presne o taky druh investicie by mali najvacsi zaujem - dlhodoby, stabilny a maximalne garantovatelny.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Lionheart » 03. Sep 2010 11:55

tondiego napísal:OK, skusim polopate vysvetlit.

1. Problematika druheho piliera - samozrejme, ze jeho pouzitie nie je adresne viazane. Ale na rozdiel od PPP sa zaratava do dlhu (skrze vladne dlhopisy) a Miklos sa uz nepriamo vyjadril, ze na financovanie D1 (nakladny projekt) druhy pilier neprichadza do uvahy. A na menej nakladne projekty by to bolo neefetivne.
2. Oddialenie "juznej" trasy - juzna trasa mala byt financovana z EU fondov. Tie budu teraz vo velkej miere presunute na D1. Z coho chcete stavat juznu trasu? PPP?


Odpoved mas tu: viewtopic.php?f=35&t=14043
Začiatok stavby 18,2-kilometrového úseku R2 Zvolen východ - Kriváň, ktorá by mala byť financovaná cez PPP, je plánovaný tiež o dva roky. Cez PPP projekt by mohla byť financovaná aj stavba R7 z Bratislavy do Holíc v dĺžke 31 kilometrov s plánovaným začiatkom v roku 2014.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod tondiego » 03. Sep 2010 12:55

Ja pisem o D1, nie o R1, aj ked teraz dostava novy vyznam prepojenim na Ruzomberok. Pri Bratislave to bez PPP asi nepojde, kedze tu sa ani EU fondy nedaju pouzit. Kym sa ale R7 pripravi (aj s projektovou dokumentaciou, spormi s ekoteroristami a peticnymi akciami) prejde este tak cca 5 rokov. O PPP na akomkolvek useku R2 silno pochybujem. Chcel by som byt optimista, ale som v prvom rade realista. A prve Figelove kroky (aj ked su logicke) vela optimizmu pre najblizsiu buducnost dialnic a rychlostnych ciest neprinasaju.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 03. Sep 2010 13:13

sergej napísal:ja len krutim hlavou nad tym, ako ludia naleteli slovam "neuveritelnym sposobom sme nastartovali vystavbu dialnic"...

presne to bolo vidno na stv vazny-figel. vazny argumentoval len slovami ze "oni su ti dobri". how stupid..
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 03. Sep 2010 13:32

Andrej napísal:Este zmenit model DBFO na DBF

Nebude tak stat brat na seba riziko nekvalitne urobenej cesty?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Andrej » 03. Sep 2010 13:38

Ak aj ano, tak na to mame predsa stavebny dozor
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 03. Sep 2010 13:48

Pokial som spravne pochopil tu diskusiu na STV, tak z prveho balika chce Figel prioritne postavit Janovce-Jablonov (o druhom profile Jablonov-Studenec ani slovo) a Fricovce-Svinia, so zacatim na jar 2011, cez eurofondy.
Otazka cislo 1 na Vas - zachytili ste, ako sa stavia k usekom Dubna Skala-Ivachnova? Planuje sice alternativu BB-RK cez Hliadelske sedlo, to vsak az 2012 (nerealne podla mna).
Otazka cislo 2 na Vas - Vazny tvrdi, ze vsetky eurofondy v ramci OPD na 207-2013 su uz alokovane tak, ze sa ich vycerpa 100% a teda ze nie su na useky byvaleho PPP1 planovane. Ma pravdu?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: 1. balík projektov PPP

Odoslaťod Tomas PO » 03. Sep 2010 13:50

Andrej napísal:Ak aj ano, tak na to mame predsa stavebny dozor

Stavebny dozor je zastupca NDS? Alebo nejakej stavebnej firmy, ktora rada po case zapocne opravy?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.