Stránka 46 z 49

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2011 20:01
od michael89
Nie je tak veľa PHS kvôli územným plánom obcí ? Možno je tam plánovaná o pár rokov výstavba obydlí a tak to bola podmienka už teraz...

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2011 06:55
od stanog
To je zase nejaký náš fenomén, tam kde sú obydlia tesne pri existujúcej diaľnici dlhé roky PHS chýbajú a nie sú peniaze aby sa postavili, na druhej strane pri nových stavbách veľakrát oddeľujú len lúku či les. Napríklad čudujem sa načo je megalomanská PHS v okolí ZH kde rastú len stromy a kríky a na druhej strane prieťah BB je úplne bez PHS.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2011 22:42
od Koro
Stanog u nás je to už raz tak, kompetentní radi riešia veci vo veľkých balíkoch. Pred Nitrou roky zomierali ľudia ale odbáčacie pruhy a sa na I/65 robia až teraz spolu s Rkou...

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 11:39
od Andrej
viewtopic.php?f=35&p=126700#p126700

Hanba, ak spravne pocitam, je to siedme posunutie terminu. Rocne splatky budu nakoniec vyssie a a to sa budu este valorizovat. Najväcsi podvod na obcanoch a figelovi môzeme len dakovat, ze stopol PPP1 a PPP3.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 12:04
od aquila
pocil sa mi jeden koment zo smecka ..

zvonec napísal:Do R1T1 aj s Granviou a celou Pr1binou

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 13:03
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=15810

okey, tak vyzera ze nastane dalsie zdrazenie, dokonca aj splatka za dostupnost napriek oneskorenemu odovzdainu vzrastie!

a celkovo (zatial) zaplatime 3,92 miliardy ..

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 13:12
od zvonec
aquila napísal:pocil sa mi jeden koment zo smecka ..

zvonec napísal:Do R1T1 aj s Granviou a celou Pr1binou


Rado sa stalo... 8) :lol:

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 13:28
od Andrej
Tomuto nepochopim. Splatka za dostupnost su peniaze od statu za to, ze cesta je prejazdna a dostupna pre motoristov v pocte x dni. Ked sa tento pocet dni znizi, logicky by sa malo platit menej. Uplne zakladne body zmluvy.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 20:48
od Slavomir
Je to velmi mile ako sa tu rozculujete, hlavne ti, ktorym su PPP projekty ako bykovi cervena satka. Ovsem je to malinko inak. Nas stat nemieni tento rok zaplatit ani korunu. Zhana este niekolko sto/ asi 400 milionov/ EUR na zaplatenie eurovalu. Pan Miklos povedal jasne: ked dame na euroval, tak bez pozicky. Vsetky zainteresovane vlady pocitaju s pozickou, nasa na Slovensku nie, aj ked bude upadok statu akykolvek. A tam je pes zakopany. Cital som tu zlataninu co ministerstvo dopravy splodilo, je to ohavnost, ciganstva, nic take sa nedeje a je jasne ze vymyslaju jedine, ako tie peniaze nevypaltit. Je im jedno ci R-ka je hotova so vsetkym ako to ma byt a s kvalitou doteraz nepoznanou, jednoducho tento rok sa nebude platit. Mimochodom, kde je 65 milionov EUR / 85%/co Europska unia dala naspat za extremne narocny usek pri Ziline? Skoncili v statnej kase a nie v doprave, ako mali. Spocitali Ste umelci za kolko penazi tento usek postavili za Ficovej vlady? Kilometer vysiel lacnejsie ako na rovine. Co postavime za taky peniaz? Mozte si samy odpovedat.
A pan Andrej, kto spochybnuje pocet dni, neviem o tom, viem ze ide o 30 rokov od dostupnosti. Samozrejme, moze sa stat ze vlada bude sabotovat sprejazdenie tejto R-ky , potom by uz rozhodoval asi niekto iny. Na dosledky takeho pocinania radsej ani nechcem pomysliet.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 20:54
od Slavomir
Este malimka oprava. Vlada rozmysla ako tie peniaze nevyplatit tohoto roku! Nie celkove.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2011 22:21
od Andrej
Prepac, ale teraz strielas uplne mimo.

Chces povedat, ze Granvia by bola ochotna sa strapnit neskorym otvorenim a este k tomu aj nedostat zaplatene ? Blbost, vyuzije zmluvu, ktoru podpisala minula vlada, otvori si usek neskôr a este sa novej vlade vysmeje vyssimi splatkami ci dalsimi polozkami.

Ad "extremne narocny usek pri Ziline " - jedna sa o usek HP-ZA, ktory mimochodom zacal stavat este Dzurinda v r. 2005 a do konca r. 2006 bolo prvych 4 km pripravenych aj na otvorenie v 1/2 profile. Ak hovoris, ze kilometer na rovine vyjde lacnejsie, tak prosim - usek stal takmer 800 mil. Sk / km (80 mil. € bola len ziadost, cely usek stal vyse 5 mld. Sk), pricom dnes vytendrovany usek DS-Turany stoji 137 mil. € / 16 km = 250 mil. Sk / km, resp. Janovce-Jablonov (pahorkatina) - 200 mil. Sk / km.
Navyse, kedze islo o ziadost o peniaze z KF, nemohli skoncit v statnej kase, ale na MD. Tomu ostalo len viac penazi na zaplatenie uveru, z ktoreho sa tato stavba financovala.

Useky PPP2 stali malo cez 500 mil. € v cenach z r. 2006 a zaplatime za ne 3,9 mld. €, t.j. takmer 800 %, pricom aj celosvetovo najdrahsie PPP pri tomto modeli je mozno 350 %. Rad by som vedel, co by si si vybral ako platca dani - ci cca 250 € alebo cca 2000 €.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2011 09:29
od stanog
Mňa ako vodiča voliča tento stav veľmi rozhorčil. Najdrahšia diaľnica je postavená ale nevyužívaná. Ak sa podarí zistiť kto tento stav zavinil posadil by som ho do chládku na doživotie a prišil mu podiel na každom zranení či úmrtí ktoré vinou oneskoreného otvorenia R1 nastane na pôvodnej ceste. Podľa mňa pravda bude niekde uprostred. Napriek množstvu strán ktoré koncesná zmluva obsahuje sa zrejme našlo niečo čo nebolo dostatočne ošetrené. Zaujala ma veta "Rešpektovanie legislatívy a práv vlastníkov pozemkov a bezpečnostných kritérií je pre ministerstvo dopravy záväzné". Takže napr. ak Granvia postavila nejakú elektrickú prípojku na nevysporiadanom pozemku podobne ako ISKE na odpočívadle pri PO ministerstvo rovnako ako pri tom odpočívadle prevádzku nepovolí, aj keď bude cesta podobne ako odpočívadlo roky chátrať.
Kúsok pravdy môže mať aj Slavomír, štát chce v prvom rade šetriť a preto si myslím že na urýchlenie otvorenia netlačia až tak ako deklarujú. Veď vždy keď išli voľby otváralo sa pravidelne aj to čo evidentne nemohlo mať ukončené kolaudácie a kam sa po voľbách vrátili stavbári, a dodnes podobne ako D4 pri Jarovciach mnohé úseky fungujú na výnimkách. Ale tu sa ministerstvo zrejme striktne drží dodržania nejakého predpisu ktorý Granvia očividne má problém splniť. A doplácajú na to vodiči. Už sa teším ako v zime zase budem trčať pri prvom snežení 2 hodiny v zápche na Koliňanskom kopci.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2011 11:01
od Andrej
Tak ci tak by teraz sla stavba len do predcasneho uzivania. Kolaudacia mala pre tieto 3 useky prebiehat az buduci rok.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2011 12:16
od Tomas PO
stanog, pekny prispevok.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2011 12:45
od Andrej
Za mesiac omeskania pride Granvia o 8,2 mil. €
viewtopic.php?f=35&t=15817&p=126754#p126754

Ked uz je cely projekt tak extremne predrazeny, mala by byt sankcia nielen za nevyuzivanie cesty ale aj za kazdy den omeskania. Nehovoriac o tom, ze pôvodna zmluva hovorila o otvoreni koncom maja, pricom cele oneskorenie si zavinil koncesionar - riziko vystavby aj financovania je na jeho strane.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2011 13:14
od johhan
To podla toho čo hovoria tak Granvia sa vyprdla na Dokumentáciu skutočného vyhotovenia stavby - ak je to tak, tak to je vcelku dosť prúser - finančný :-) bez toho im to totiž nepreberú
.
čisto teoreticky to môžu sprevádzkovať po dohode ako skúšobnú prevádzku - lenže vznikajú problémy - Granvia nedostane zaplatené za dostupnosť ( čo by až taký problém možno nebol - pretože nedostanú zaplatené tak či tak ) - ale nedostanú preplatené ani prevádzkové náklady za tie mesiace a najviac bude problematická právna zodpovednosť
.
a náhodou fikcia :-) ... mám taký tichý dojem že niekde v zmluvách je klauzula že ak koncesionár nezabezpečí dostupnosť po nejaký čas tak má štát možnosť vypovedať zmluvu a nastáva vyrovnanie podľa skutočných nákladov ... koniec fikcie :-)

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2011 15:47
od devil
http://ekonomika.sme.sk/c/6065832/straty-pri-r-1.html

cize ide o straty ktore sa daju vyjadrit prepoctom z premavky. nie su v tom ziadne palcakoviny ako hypoteticke multiplikacne efekty vo vyske 300 mld. Sk a pod. hluposti. takze da sa lahko spocitat ze za usporu casu/PHM/nehodovosti usetrime 23 mil./rok ale na splatkach zaplatime 125 mil. €/rok. aj pri zohladneni inflacie to vychadza velmi nevyhodne a pritom je jasne ze stat by predsa len postavil skor ako o 30 rokov. pri cenach kt. sa rysuju tak aj v tomto prog. obdobi. jedina vyhoda je ze uvolene eurofondy sa presunuli na cesty I. tr. a R2. samozrejme PPP1-3 by boli este nevyhodnejsie.

http://www.24hod.sk/lubomir-palcak-je-z ... 43735.html

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2011 16:05
od i15
O nevyhodnosti uz skoda diskutovat, len samotne navysenie stavebnych nakladov o 20% pred podpisom zmluvy je v absolutnych cislach viac, ako vsetky dodatky na Branisko.

Uvidime, s akou cenou sa vyhlasi tender na D1 Hubova Ivachnova, ale ked to bude do nedavno spomenutych 508mil €, tak priemerne stavebne naklady na 1km D1 DS-PO bez Turany-Hubova budu uz s istotou nizsie, ako na R1 cez PPP. To su potom zbytocne akekolvek prepocty socioekonomickej uspory a casova hodnota penazi.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2011 16:35
od devil
zalezi na tom co porovnavame s cim. najvyssie stavebne naklady ma tak ci tak ll-ds. ci uz s PPP alebo bez. DS-PO bez Turany-Hubova bude lacnejsie ako PPP2 vdaka lahsim usekom samotna huv-iva bude drahsia. a najlacnejsie su aj tak RC z eurofondov ako ZC-Sp a ZV-kri.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2011 19:36
od stanog
Je jasné že eurofondy sú najlacnejšie, len kde ich toľko zobrať...
Johan, len kde by tie peniaze na skutočné náklady v prípade vypovedania zmluvy PPP2 Mikloš zobral... Možno keby vyhlásili národnú zbierku, lenže tá tu už kedysi bola na ALWEG a peiaze sa kdesi stratili...
Inak postup ministerstva je dvojsečná zbraň. Granviu síce dnes pumpnú o niekoľko desiatok miliónov, ale ak budú chcieť spustiť ďalšie PPP, budúci záujemci na základe takejto skúsenosti zase len navýšia náklady o poriadne hrubú vatu, keďže na Slovensku je problém s preberaním stavieb.
Inak ani sa tomu nedivím, každý kto už niečo staval vie že za 2 roky čistého času sa nedajú vybaviť papiere ani na rodinný dom, nie to na 500 stavebných objektov RC. V tejto súvislosti si netrúfam odhadnúť ako to dopadne so stavbami podľa žltého FIDICu. Tam hrozí podobné riziko. Ibaže by dovtedy schválili nový stavebný zákon a súvisiace predpisy, ktorý dúfam bude menej byrokratický.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2011 14:31
od aquila
tento balik ma taku neskutocnu vatu, ze to az pekne nie je .. cize radsej ziadne PPP ako tieto poriadn predrazene projekty, ktore nemaju s PPP nic spolocne ..

to je len ukrutne drahy mix operativneho a financneho leasingu ..

a ako bolo spomenute, je to ciste len chybou granvie, keby mali vsetky papiere v poriadku, tak stat nemoze nic

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2011 18:47
od Tomas PO
a to vies skade? papierovacka moze byt kludne problemom statu. vid neskutocne dlhe, mesacne cakania na kolaudacie pri vsetkych stavbach - namatkovo NK, Lipany, predtym v PO Rusinska...

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2011 08:04
od stanog
Presne tak, je jedno kto čo stavia, v tomto štáte sú papiere veľmi komplikovaný pôrod. Ani pri jednoduchej stavbe nie je dopredu jasné čo všetko si kto vyžiada. A keď úradník povie že chýba taký či onaký papier, nezostáva stavebníkovi nič iné ako ho zohnať. A tie požiadavky vôbec nie sú jednotné. Konkrétny príklad z minulého týždňa. Bol som pri výberovom konaní na stavebný dozor. Padla otázka kedy vidíme právoplatnosť stavebného povolenia. Keď sme oznámili že povolenie je právoplatné a akonáhle sa uzatvorí výber stavebného dozoru začne sa stavať, poniektorí sa čudovali že v ich meste stavebné povolenie nesprávoplatnia kým sa stavebnému úradu neoznámi kto bude dozor robiť. Inde zase stačí oznámiť kto vykonáva stavebný dozor dodatočne. Tomáš má pravdu, veľa stavieb za posledné roky stálo dokončených čakajúc na papiere. Posledne sa tu rozoberal zosuv na R1 pri Žiari nad Hronom. Tam sa tiež 2 mesiace papierovalo a tu sa diskutovalo o tom prečo DPS montoval 5m zvodidiel na dokončenej ceste 2-3 mesiace. Lenže pravda bola taká že tie zvodidlá nemohli premiestniť kým na to nedostali povolenie.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2011 11:31
od devil
viewtopic.php?f=35&t=15884

Odborníci počítajú s tým, že nová rýchlostná cesta zoberie na svoje plecia približne tri štvrtiny premávky zo starej zlatomoraveckej cesty.

pri novej bani je to az okolo 80% ale pri parametroch zlatomoraveckej to nie je iste.

Re: 2. balík projektov PPP

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2011 15:55
od johhan
Devil sa netreba čudovať že až 80% keďže medzi Žarnovicou a Novou Baňou neexistuje akotak komfortná cesta I triedy :-)