Projekt PPP na D1
Odoslané: 30. Jún 2005 10:34
precital som si, co to vlastne vlada schvalila na
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument
presnesie
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html
a mam jednu otazku. Citujem zo spravy:
"Ako kritérium na výber úsekov pre prvý projekt (pilotný projekt) PPP sme zvolili najvyššiu intenzitu dopravy a výkonnosť cestného úseku. Ide o uplatnenie princípu „najskôr vybudovať najpotrebnejšie úseky“. Na pôvodne definovaných úsekoch PPP D1 Hričovské Podhradie – Ivachnová a Jánovce – Studenec je najsilnejšia premávka v úseku Žilina – Martin, kde súčasná intenzita dosahuje 19 300 až 21 700 skutočných vozidiel za 24 hodín. Na tomto úseku zároveň evidujeme veľkú hustotu nehôd a kritické nehodové lokality. Z tohto pohľadu PPP projekt navrhujeme realizovať v úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala – Turany. Tento návrh je odlišný od pôvodného návrhu Mott MacDonald, ktorý navrhol ako pilotný projekt úsek D1 Hubová - Ivachnová. Nový navrhnutý pilotný projekt má celkovú dĺžku 28,9 km. Ďalším možným projektom PPP môžu byť úseky D1 Turany – Hubová, alebo Hubová – Ivachnová.
Pre určenie časového harmonogramu výstavby zvoleného pilotného projektu je rozhodujúci úsek Višňové – Dubná Skala, v ktorom sa nachádza dvojrúrový tunel v dĺžke 7,460 km."
moj komentar: Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.
Navyse ak zoberiem do uvahy fakt ze usek Dubna skala Turany mal IRR 16.35% tak naozaj neviem na co sa este caka, okrem argumentu postupnej vystavby. Proste je to podobna "bodova zavada" ako Ozdany alebo Figa a vybudivanim obchvatu by sa situacia poriesila na tie cca tri roky kym by sa dostavalo Visnove.
Co som chcel celym povedat. Ze pokial sa bude koncesia stanovena tak, ze cely usek sa otvori naraz, tak je to dost na figu a bolo by lepsie keby bolo mozne jednotlive poduseky useku otvarat nezavislo na sebe. Verim, ze toto je este otvorene a bude sa to stavat "rozumnym" sposobom
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument
presnesie
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... Zdroj.html
a mam jednu otazku. Citujem zo spravy:
"Ako kritérium na výber úsekov pre prvý projekt (pilotný projekt) PPP sme zvolili najvyššiu intenzitu dopravy a výkonnosť cestného úseku. Ide o uplatnenie princípu „najskôr vybudovať najpotrebnejšie úseky“. Na pôvodne definovaných úsekoch PPP D1 Hričovské Podhradie – Ivachnová a Jánovce – Studenec je najsilnejšia premávka v úseku Žilina – Martin, kde súčasná intenzita dosahuje 19 300 až 21 700 skutočných vozidiel za 24 hodín. Na tomto úseku zároveň evidujeme veľkú hustotu nehôd a kritické nehodové lokality. Z tohto pohľadu PPP projekt navrhujeme realizovať v úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala – Turany. Tento návrh je odlišný od pôvodného návrhu Mott MacDonald, ktorý navrhol ako pilotný projekt úsek D1 Hubová - Ivachnová. Nový navrhnutý pilotný projekt má celkovú dĺžku 28,9 km. Ďalším možným projektom PPP môžu byť úseky D1 Turany – Hubová, alebo Hubová – Ivachnová.
Pre určenie časového harmonogramu výstavby zvoleného pilotného projektu je rozhodujúci úsek Višňové – Dubná Skala, v ktorom sa nachádza dvojrúrový tunel v dĺžke 7,460 km."
moj komentar: Je velmi pekne, ze sa ako pilotny projekt vypral ten najpotrebnejsi, ale z uvedeneho to vyzera tak, ze cely usek sa bude odovzdavat na raz. Cize vysoko potrebny obchvat Vrutok a Sucian s obravskymi kolonami bude cakat na sprevadzkovanie tunela, ktory je sice rovnako potrebny, ale dalo by sa jeho neskorsie otvorenie ozeliet.
Navyse ak zoberiem do uvahy fakt ze usek Dubna skala Turany mal IRR 16.35% tak naozaj neviem na co sa este caka, okrem argumentu postupnej vystavby. Proste je to podobna "bodova zavada" ako Ozdany alebo Figa a vybudivanim obchvatu by sa situacia poriesila na tie cca tri roky kym by sa dostavalo Visnove.
Co som chcel celym povedat. Ze pokial sa bude koncesia stanovena tak, ze cely usek sa otvori naraz, tak je to dost na figu a bolo by lepsie keby bolo mozne jednotlive poduseky useku otvarat nezavislo na sebe. Verim, ze toto je este otvorene a bude sa to stavat "rozumnym" sposobom