Stránka 6 z 21

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2008 16:43
od racto
Blíži sa leto, tak ak sa vyberáte niekde na bicykli a neviete kde, na stránke http://www.slovakia.travel/portal.aspx? ... 4&ami=8094

sú rôzne možnosti výletu

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2008 22:16
od racto
Tak o tomto človeku sa vážne asi nedá nič iné povedať len že je debil. mali by ho zavrieť do ústavu duševne chorích :o :cry: :(

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69647#69647

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2008 23:26
od racto
Novú cyklistickú trasu dlhú 17 kilometrov z prešovského sídliska Sekčov do Slanských vrchov dali do užívania členovia Prešovskej bicyklovej skupiny (PBS) Kostitras

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2008 17:00
od racto
V sobotu 17. mája 2008 mimoriadne zaradí ZSR k 12 vlakom vozne na prepravu bicyklov. Na Turci sa uskutoční 10. Martinský bicyklový deň a v rámci Dní mesta Martin 2008 sa bude konať jazda na bicykloch v úseku Martin – Kláštor pod Znievom – Martin.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2008 10:45
od racto
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=73115#73115

tak toto je čistá blbosť, projektová dokumentácia musí mať aj prvok bezpečnosti.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2008 13:34
od Nevedko
racto0 napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=73115#73115

tak toto je čistá blbosť, projektová dokumentácia musí mať aj prvok bezpečnosti.


Nevidel som tú dokumentáciu, ty áno? Videl som ale rôzne dokumentácie pre EIA a ver mi, papier znesie všeličo.

Opravte ma, ak sa mýlim, ale v tom úseku nie je cyklistická trasa nijako smerovo ani výškovo oddelená od cesty. Zriadiť takto cyklistickú trasu na ceste II. triedy je podľa mňa kolosálny podfuk. Nestojí to nič, iba tie cedule a vo výkazoch a volebných kampaniach to vyzerá pekne. A celá bezpečnosť sa odbije informáciou o intenzite premávky motorových vozidiel z roku 2001, ktorá sa označí za vyhovujúcu.

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2008 21:54
od Andrej
Presne tak. Jednoducho oznacili cestu II. triedy, ktora dokonca v mnohych usekoch nema vyhovujuce sirkove a vyskove parametre, pritom intenzita je pomerne vysoka. S politikou to vsak nic nema spolocne, cyklotrasy na Zahori budovalo tusim zdruzenie miest a obci na Zahori.
Ono pokial policia nebude tvrdo trestat takto jazdiacich vodicov a nevznikne medzi cyklistami a sofermi tolerancia ako napr. v Rakusku, podobnych nehod bude len pribudat :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2008 08:17
od Nevedko
Andrej napísal:Presne tak. Jednoducho oznacili cestu II. triedy, ktora dokonca v mnohych usekoch nema vyhovujuce sirkove a vyskove parametre, pritom intenzita je pomerne vysoka. S politikou to vsak nic nema spolocne, cyklotrasy na Zahori budovalo tusim zdruzenie miest a obci na Zahori.


Ako si mi sám potvrdil, s politikou to má naozaj veľa spoločné, ibaže s regionálnou. Pán starosta si v kampani veľmi rád pripíše červené body za to, že (vrámci svojho pôsobenia v ZMO, ale to tam dajte malými písmenami) vybudoval desiatky km cyklistických ciest. V reále sa pritom neurobilo nič, len sa namontovalo zopár cedúľ. Tie cyklistom dodajú falošný pocit bezpečnosti, a pritom ide o frekventované cesty, na ktorých autá jazdia ako o život.

Pravda je taká, že u nás je podstatne viac vodičov, ktorí jazdia ako hovädá, preto je totálny omyl preberať model cyklociest z Burgenlandu - označenie vybraných ciest 2. a 3. triedy za cyklotrasy.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2008 10:34
od Thomas
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10517

- dnešní MT od sezbrzniho. Dávám to sem kvůli kometnáři:

Fascinuje mě, jak mohou člověka po jen jednom pivu nazvat opilým a buzerovat ho za to, že takto jede na kole. navíc, to, jestli mám helmu nebo ne je věcí vysloveně cyklisty - je to stejný problém jako s bezpečnostními pásy - dotyčný zabije nejvýše sebe, není proto potřeba mu dávat pokutu, protože to není jednání, které ohrožuje ostatní. Zákonodárci mají poslední dobou vydávat normy na to co není vůbec potřeba.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2008 11:27
od racto
Ja tiež chodím na pivo do krčmy na bicykli :), ale som zato aby boli pokutovani tí čo pôjdu pod vplyvom alkoholu,nejde o to či si sám ublížií ale môže napríklad zasiahnúť chodca, poškodiť vozidlo alebo iné zariadenie.
Prilba je prvok bezpečnosti a skoro vo všetkých krajinach EU je povinná (ja ju osobne ešte nemám :))a dokáže stlmiť náraz až o niekoľko 10% percent.

Inak sú štaty ktoré toleruju min. množstvo alkoholu u cyklistov. Napr. Rakúsko má nastavené tak že cyklista si môže dať jedno pivo alebo 2dl vína.

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2008 11:31
od B;
Maju specialne hranice promile pre cyklistov?
Lebo v Rakusku si moze aj vodic auta dat pivo/ 2dl vina ...

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2008 13:01
od racto
Jedinou výhodu mají v tom, že mohou beztrestně dosáhnout hladiny 0,8 promile alkoholu v krvi, zatímco řidič je pokutován už při překročení 0,5 promile.


zdroj: http://www.nakole.cz/clanky/127-cyklist ... vidni.html

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2008 20:41
od Milos
Na jeseň sa v Žiline rozbehne výstavba cyklotrás :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10639

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2008 20:48
od aquila
rozsirenie cyklotras aj v piestanoch..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10640

inak som rad, ze tento trend sa konecne aj na slovnesku zacina viacej chytat ..

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2008 21:06
od Milos
Veď už je najvyšší čas

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2008 23:03
od Andrej
aquila napísal:inak som rad, ze tento trend sa konecne aj na slovnesku zacina viacej chytat ..

Zatial je to vsak extremne pomale a casto neefektivne. Pritom oproti inym dopravnym stavbam su realizacne a udrzbove naklady mizive. Vid. napr. BA, kde sa najblizsie roky investuje do dopravy cez 5 mld. Sk (MHD, Stary most...). Pritom za par sto melonov by sa dala vybudovat kompletna siet cyklochodnikov. Ak si niekto mysli, ze to dopravu neodlahci, nech sa ide pozriet do Viedne :roll:

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 07:15
od racto
Andrej napísal:
aquila napísal:inak som rad, ze tento trend sa konecne aj na slovnesku zacina viacej chytat ..

Zatial je to vsak extremne pomale a casto neefektivne. Pritom oproti inym dopravnym stavbam su realizacne a udrzbove naklady mizive. Vid. napr. BA, kde sa najblizsie roky investuje do dopravy cez 5 mld. Sk (MHD, Stary most...). Pritom za par sto melonov by sa dala vybudovat kompletna siet cyklochodnikov. Ak si niekto mysli, ze to dopravu neodlahci, nech sa ide pozriet do Viedne :roll:


Nie len Viedeň, ale aj menšie mestá. sme v tomto poriadne pozadu!!

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 07:19
od Thomas
Potíž aktuálních cyklotras, alespoň podle mch zkušeností od nás, je v tom, že nikdo vlastně pořádně neví, jak by měla taková cyklostezka vypadat. Někdy ji přilepí na chodník, někdy do vozovky (první je podle mě lepší v extravilánu, druhé v intravilánu), často různé dílčí části nejou pro cyklisty vhodné (úzké mostky přes vodoteče), často je cyklostezka prostě spojená s chodníkem bez oddělení pruhy (riziko srážek a náhlých vybočení chodců), je také otázka vhodné šířky (to co se staví u nás má sice dobrou šíku, ale často taky hned vyčerpanou kapacitu), někde je cyklo stezka púostavená tak, že to cyklisty strašlive zpomalí, protože pořád dávají přednost a tak raději jezdí stejně po silnici (jeden specifický brněnský případ), na jiném místě u nás vede cyklostezka středem autobusové zastávky (Brno, zast. Pisárky, směr od města), atd.

Nevím zda existuje na budování cyklostezek norma, ale podle praxe bych řekl jednak že nikoli, a že není ujasněna spousta základních zásad, podle kterých by se měly budovat.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 08:06
od Andrej
thomas, ani v rakusku neviem o tom, zeby bola nejaka norma pre cyklochodniky. Casto tam vedu tak ako pises - neoddelene od hlavnej cesty, pripadne po chodniku. Ludia to vsak toleruju. Na cyklistickom chodniku neparkuju auta, nezdrziavaju sa tam chodci, na väcsine vedlajsich ciest mas prednost, nemas tam po cese ziadne obrubniky, rozbite chodniky, atd.
Je to proste o tom aby boli cyklisti rovnaka priorita ako vodici aut.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 09:38
od Thomas
Nejsem si jist, zda jsem si rozumněli - tady se taky na cyklostezce neparkuje (na druhou stranu chodci na cyklostezce dost často zavazejí a pokud jsou to staré babičky, tak mi občas dokonce hrozí holemi :-)), ale výsledky staveb jsou občas tristní (viz výš), někdy pro cyklistu dokonce nepoužitelné, nebo život mu komplikující.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 09:38
od Thomas
Nejsem si jist, zda jsem si rozumněli - tady se taky na cyklostezce neparkuje (na druhou stranu chodci na cyklostezce dost často zavazejí a pokud jsou to staré babičky, tak mi občas dokonce hrozí holemi :-)), ale výsledky staveb jsou občas tristní (viz výš), někdy pro cyklistu dokonce nepoužitelné, nebo život mu komplikující.

Abych to možná ještě upřesnil - nenavazoval jsem na diskuzi přede mnou, i když to tak možná vypadalo.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 09:39
od Thomas
no a vzhledem k mému poněkud zvláštním způsobem fungujícímu stroji poprosím moderátora, aby vymazal z této mé série 1. a 3. (tento) příspěvek.

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 09:47
od pablito
No ja sa iba pripojim s tym ze cyklisticke chodniky vedia uzasnym sposobom odlahcit ostatnu dopravu a nevyzaduju si len minimalne investicie do infrastruktury. Tu v NL (raj cyklistov) pokial to sledujem je pravidlo ze popri kazdej ceste je aj cyklisticky chodnik. Su prakticky vsade a ludia to aj adekvatne vyuzivaju... http://www.ibike.org/library/statistics-data.htm
Ak by sa a to nielen v BA ale v celej SR investovalo do cyklistickych chodnikov tak by sa vyriesilo vela dopravnych a aj zdravotnych problemov.. ;)
Iste rozdiel je aj v tom ze tu v NL nie je prakticky zima a na bicykloch tu vidis ludi od 5 - 95 rokov... co je niekedy velmi vtipne... :D

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 10:05
od Andrej
pablito napísal:Iste rozdiel je aj v tom ze tu v NL nie je prakticky zima a na bicykloch tu vidis ludi od 5 - 95 rokov... co je niekedy velmi vtipne... :D

Posledne 2 roky prakticky ani v SR nebola zima. Ale bicykel ako sposob dopravy pouziva napr. do prace iba vekova kategoria 20-40 rokov. Aj to obvykle ludia na nizsich prac. poziciach. Akoby to bol nejaky ponizujuci sposob dopravy. Pritom v zapadoeuropskych krajinach bezne tak chodia aj najvyssi manazeri. Takze aj v tomto musime dospiet :)

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2008 10:06
od racto
Andrej napísal:thomas, ani v rakusku neviem o tom, zeby bola nejaka norma pre cyklochodniky. Casto tam vedu tak ako pises - neoddelene od hlavnej cesty, pripadne po chodniku. Ludia to vsak toleruju. Na cyklistickom chodniku neparkuju auta, nezdrziavaju sa tam chodci, na väcsine vedlajsich ciest mas prednost, nemas tam po cese ziadne obrubniky, rozbite chodniky, atd.
Je to proste o tom aby boli cyklisti rovnaka priorita ako vodici aut.



Aby som Vás poopravil existuje norma ktorá stanovuje presné rozmery cyklistických hodníkov tak isto su pudlikácie ktoré rozdeluju presne cyklistické chodníky,