Moderátor: Moderátori
aquila napísal:dialniciar, ale to su dve veci, ktore sa vobec nevylucuju.
aj na indickych zelezniciach kazdy rok prudko stupa pocet cestujucich, co na tom, ze ludia cestuju aj na strechach vagonov, na staniciach neni mozna pomaly ani zakladna hygiena .. ale halvne ze cisla stupaju.
len tak pre zaujimavost, sky europe bude utlmovat buduci rok svoje aktivity v bratislave, bude ich naopak rozsirovat priamo vo viedni. lufthansa taktiez, uvidime ako ryanair, ale tiez sa im moc nechce rozsirovat baza v bratislave, easyjet sa stiahol kompletne, CSA lieta tak isto, slovenske aerolinky su de facto minulost (chvala bohu, aj tak stal ten meciarovsky nepodarok danovych poplatnikov stovky milionov korun)
takze uvidime ten "prudky" rast na buduci rok ...
vies dialniciar, mozes si obhajovat fica kolko chces, s letiskom to pohnojil na celej ciare. preradil z trojky na spiatocku a zadrel motor ..
letecke spolocnosti ocakavali rozvoj letiska a nie jeho systematicke nicenie ...
teraz so vo viedni aj v budapesti smeju, ze ako lacno im to nas neobolsveik vybavil.
vsak je na smiech, ze aj v brne maju lepsi terminal a s vyssou kapacitou ako v bratislave
aquila napísal:k tym kapacitam, som si pozistoval par udajov. takze opravujem svojich 230 tisic, bolo to 296 tisic.
ad kapacita, tam by som dodal, ze celkova kapacita letiska je ako som nadskrtol dost problematicky odhadnutelna, resp teoreticky, keby boli pohyby roznovnomerne rozlozene a nekulminovali by, tak by pri priebeznom odbavovani mohlo BTS odbavit aj 5 mio pasazierov, ale to je nerealne, najma ak 1/2 pasazierov sa premelie cez letisko za 1/4 roka.
nehovoriac o tom, ze sa lieta cez den. najpodstatnejsi udaj o kapacite je kolko ludi je schopne BTS "spracovat" za 1 hodinu a to je cca 800 ludi, co su cca 5 - 10 lietadiel za hodinu, a to len teoreticky, ak by napriklad prisli 3 vacsie naraz je velky problem (co si ostatne mnohi z nas aj realne vyskusali). realita je taka, ze v spicke je v BTS cca 10-20 pohybov (1 pohyb == start alebo pristanie) za hodinu.
cielom modernizacie bolo zvysenie hodinovej kapacity aspon o 100%, vyhladovo na cca 2000 ludi/hodina.
pre ilustraciu, brnenske letisko ma kapacitu asi 1100 osob/hodina a to tam bolo toto leto spicka asi 70 000 pasazierov mesacne a v BTS to bolo 200 000 pasazierov mesacne. o pohodli cestovania si v BTS bohuzial mozeme nechat len zdat ...
dalej, terajsi "hlavny" terminal ma 35 rokov, teda bol budovany na uplne ine zatazenie, kapacity a za inych podmienok.
dalsi (aj ked podstatne mensi problem) su krizujuce sa drahy, ale to neni apriori problem, kedze az tak busy to v BTS neni.
problem je ale ako som uz pisal so stojankami, hangarmi, technologickym zazemim a handlingom.
no tak zhruba tolko k letisku
aquila napísal:nerobim zo slovenska indiu, len som hladal podonu paraleru k nezmyselnemu argumentu, ze pocet cestujuci prudko rastie. da sa skor povedat, ze rastol.
dalej, porovnaval som bratislavske letisko s podstate mensim a menej vytazenejsim v brne napriklad. a aj tam je rozdiel skoro 40% v prospech brnianskeho letiska co sa odbavovacej kapacity tyka, pricom BTS odbavi v spicke o 300% viac ludi, cize je tam dost velky rozdiel.
a ano investor by prisiel a investoval by radovo viacej ako sa chysta vlada, respektive vlada sa nechysta nic, ta nechala letisko na pospas, aby som bol presny.
a nikto tu nepisal o 4 mld rocne. ale o 10 az 20 miliardach v priebehu 10tich rokov. je to stale neporovnatelne viacej ako "mozno" 2 miliardy ak si to letisko zabezpeci samo, s tym, ze rozdiel bude diametralne odlisny...
Dialniciar napísal:Ano, ďalší veľký problém, letisko zažíva len sezónny boom.
Letisko by potrebovalo kompletne prebudovať od nových dlhších pristávacích plôch po nové odbavovacie haly, lepšiu letiskovú techniku, veľké parkovisko, viac poskytovateľov paliva (dnes monopol) a doplniť kopec služieb - čo dnes takmer vôbec nie je. Ale to je sen budovať niekde, kde je Viedeň+Budapešť+Praha.
Dialniciar napísal:Ak si tu každý z vás myslí, že my sme najlacnejší, tak to je pravda. Ale keď sa preinvestuje 20 mld. SKK, tak už najlacnejší nebudeme. A určite nie pri predstave, že v BA pristáť a potom do Viedne cestovať.
Dialniciar napísal:Letisko má na predaj čas. Ani v Maďarsku ho hneď nepredali, v ČR ho ešte nepredali. SR má 1/2 ekonomiky aj po prepočtoch na obyvateľa a jednoducho sa letisko nepredalo. Čo sa nepredalo dnes, sa neskôr predá za viac.
Dialniciar napísal:Letisko si bez problémov môže vziať úver vo výške 2,5 mld. SKK a to na najnutnejšie stačí.
Počet cestujúcich prudko rástol, pretože bolo z čoho (z mála sa rýchlo rastie), to sa spomalí, ale neklesne to.
pohodak napísal:jj za 5 rokov sa budu vsetci trhat o polorozpadnute nikoho nezaujimajuce letisko
Jarda napísal:Z článku: Na otázku Profitu, či súhlasí s tvrdením pražských hotelierov a cestovných agentúr, že záujem britských zábavychtivých turistov sa pomaly presúva z drahej Prahy na lacný východ Poľska a pobaltských krajín a to isté očakáva aj Bratislavu, lakonicky povedal: „Neverte im.“
Tomu nerozumím. Co očekává Bratislavu? V čem tomu nemám věřit?
Milos napísal:Jarda napísal:Z článku: Na otázku Profitu, či súhlasí s tvrdením pražských hotelierov a cestovných agentúr, že záujem britských zábavychtivých turistov sa pomaly presúva z drahej Prahy na lacný východ Poľska a pobaltských krajín a to isté očakáva aj Bratislavu, lakonicky povedal: „Neverte im.“
Tomu nerozumím. Co očekává Bratislavu? V čem tomu nemám věřit?
Myslel tým zrejme, aby neverili, že Bratislavu čaká odlev zábavychtivých britských turistov do lacnejšich oblastí
Jarda napísal:a) Odliv "zábavychtivých" britských turistů z Prahy se ve skutečnosti nekoná.
b) Bratislavu podle pražských hotelierů čeká přesun těchto turistů z Prahy, protože je proti Praze levnější destinací, ale podle Ryanairu se tak nestane.
Dialniciar napísal:
4 mil. cestujúcich, to je 100% rast oproti dnešnému stavu. Takže ten záujem tu bude vždy, lebo investície budú nutné rovnaké, cena stúpne a rast cestujúcich bude stále.
A to nie je o Ficovi, ale o realite. Letisko porastie bez ohľadu na to, či tu je Fico alebo nie.
pohodak napísal:Dialniciar napísal:
4 mil. cestujúcich, to je 100% rast oproti dnešnému stavu. Takže ten záujem tu bude vždy, lebo investície budú nutné rovnaké, cena stúpne a rast cestujúcich bude stále.
A to nie je o Ficovi, ale o realite. Letisko porastie bez ohľadu na to, či tu je Fico alebo nie.
chces porovnavat tie 2mld co si letisko zobere ako uver s tym, co by do toho investoval sukromny vlastnik
jedine ze by sa vlada prebrala a zacala do letiska naozaj investovat coho sa fakt bojim
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.