To já vím, výš jsem psal, že Bratislava potřebuje něco mezi - viz můj příspěvek na 1. straně. Ale pokud vím nic takového se neplánuje. Jen rychlotramvaj do petržalky, ale rychlo- až od Šáfárikova náměstí - tzn. nebudou na ní pravděpodobně víc než dvouvozové soupravy, protože budou muset jezdit městem atd.
Především, jsou ale ta čísla, co uváděl tomas1 spočítaná tak, aby tak vyšla. Souprava 4 kdysi plánovaných vozů R1 má kapacitu přes 800 lidí, tramvaj 2xT3 při stejném způsobu počítání kapacity (8 lidí na m2) 320. 3 vozová tramvaj ve městě už trochu zavazí, 4vozovou soupravu se ještě nikdo ani neodvážil.
Kromě toho bratislavské tramvaje nejsou úplnou páteří dopravy, prakticky všude existuje řada více či méně souběžných linek (z Dúbravky a DNV přímo do centra, z Devína taky až do centra, o Pteržace nemluvě, navíc i po dostvbě tramvaje zůstane hodně linek přes Nový most a Apollo, východ moc neznám
V Brně je systeém takový, že linky autobusů z předměstí končí celkem důsledně u tramvají a ty jsou pak plné. A na žádný směr od jádra tramvaj nesbírá lidi z oblasti, kde žije víc než 60 tis lidí, v Blavě .... (no psal jsem to už výš - strana jedna tohoto tématu).
Takže podzemní rychlodráha - jo a něco mezi metrem a tramvají a pokud možno co nejkapacitnější a pro co nejvíc lidí.
Mimochodem i na radiálách se dá hodně křížení udělat mimoúrovňově. Ale zas viz str. 1