Stránka 2 z 8

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 21:56
od devil
nie tak som myslel. BA centrum je priuzke na tu masu ludi.
mame smer od petzalky, race, ruzinova a dubravky - len tie uplne hlavne. cize treba najmenej urobit kriz petrzalka-raca a ruzinov-dubravka s krizovatkou v centre.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 21:58
od Dialniciar
devil napísal:nie tak som myslel. BA centrum je priuzke na tu masu ludi.
mame smer od petzalky, race, ruzinova a dubravky - len tie uplne hlavne. cize treba najmenej urobit kriz petrzalka-raca a ruzinov-dubravka s krizovatkou v centre.


A je v tom problém devil :?:

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 21:58
od racto
inak všimli ste si že vvposlednom čase sa nič nehovorí o električke do petržalky.
viete niečo neve o tom? ja som akurat čítal o tej železnici čo má isť popod dunaj ale o tej trati nič

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 21:59
od Thomas
jen pro srovnání:

souprava pražského metra - kapacita asi 900 lidí
souprava tramvají (2xT3) - kapacita 220 lidí

při hustotě 5 lidí na m2 ve vozidle.

Osobně soudím, že v Blavě tramvaj (električka) nedostatečně řeší i Dúbravku a Ružinov

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:00
od ELZ
Je to prva priorita mesta, tusim tento rok bude projektova priprava ak uz nie aj prvy vykop.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:01
od Dialniciar
ELZ napísal:Je to prva priorita mesta, tusim tento rok bude projektova priprava ak uz nie aj prvy vykop.


Projektová dokumentácia už snáď je, nie :?: Však na to išlo minulý rok + štúdie cez 1 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:11
od Thomas
ELZ napísal:Je to prva priorita mesta, tusim tento rok bude projektova priprava ak uz nie aj prvy vykop.


Podle www.imhd.sk (nevím už kde přesně) se od metra sice neupustilo, ale odsunulo se to na pozdější domu. Má snad jít o rozhodnutí z r. 2003. Má se stavět tramvaj do Petržalky. Ale nevěřím, dokud nezačnou kopat.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:16
od ELZ
Studia este nie je projektova dokumentacia. V roku 2007 viem ze robili nejake skusky na Starom moste, aby zistili, nakolko ho treba rekonstruovat.

Viac tu, vyzera to tak, ze bol vypisany tender na prvy usek Safarikovo namestie - Bosakova a uz by mohli byt nejake vysledky.

http://www.bleskovky.sk/cl/10/177526/Elektricka-by-mohla-ist-do-Petrzalky-uz-o-tri-roky

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2008 22:37
od Dialniciar
ELZ napísal:Studia este nie je projektova dokumentacia. V roku 2007 viem ze robili nejake skusky na Starom moste, aby zistili, nakolko ho treba rekonstruovat.

Viac tu, vyzera to tak, ze bol vypisany tender na prvy usek Safarikovo namestie - Bosakova a uz by mohli byt nejake vysledky.

http://www.bleskovky.sk/cl/10/177526/Elektricka-by-mohla-ist-do-Petrzalky-uz-o-tri-roky


Elz, ja som uviedol štúdie+projekt, ja ešte viem, čo je to projekt. Tak mi teda vysvetli prosím ako vzdelaný tejto problematiky, kam mesto dalo 1 mld. SKK, lebo to že ju dalo, to ja mám zistené. :?:

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2008 11:08
od ELZ
Takze toto som vystrachal. Nie som z toho velmi mudry, ale porozumel som tomu tak, ze minuly rok prebehlo obstaravanie na dodavatela projektovej dokumentacie.

http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=80360

Kam sli zvysne peniaze, to fakt netusim. Nieco zrejme este islo na ten prieskum pilierov Stareho mosta.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 14:16
od ELZ
Tak tu mame nieco cerstvejsie. Vyzera to tak, ze sa zacne stavat az v roku 2009, i ked niektore prace zacnu mozno uz v tomto roku.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=61386#61386

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 16:44
od Dialniciar
ELZ napísal:Tak tu mame nieco cerstvejsie. Vyzera to tak, ze sa zacne stavat az v roku 2009, i ked niektore prace zacnu mozno uz v tomto roku.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=61386#61386


Ale toto už počúvame 3 roky a furt nič ...

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 16:57
od aquila
ze ti tam vypadla nula za tou trojkou ? :lol: ci skor :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 18:04
od Dialniciar
aquila napísal:ze ti tam vypadla nula za tou trojkou ? :lol: ci skor :roll:


Ale my nie o metre diskutujeme, ale "len" o rýchloelektričke. :wink: Ale aj to je smutné, že stále nič ...

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 20:18
od Thomas
No jo, metro bylo příliš drahé, tak levnější tramvaj. Aspoň něco. Letos se nezačne, příští rok taky ne. V Bratislavě se bojím jedné věci. Stávající problémy - strašný stav autobusů a trolejbusů sežerou hodně peněz a nebude na metro/rýchoelektričku (brněnsky rychlošalinu :-)).

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 20:21
od Dialniciar
Thomas napísal:No jo, metro bylo příliš drahé, tak levnější tramvaj. Aspoň něco. Letos se nezačne, příští rok taky ne. V Bratislavě se bojím jedné věci. Stávající problémy - strašný stav autobusů a trolejbusů sežerou hodně peněz a nebude na metro/rýchoelektričku (brněnsky rychlošalinu :-)).


No a financovanie je ďalšia vec. Peniaze budú, čo by neboli. 2-3 mld. SKK má mesto odložené, 1 mld. SKK má dať štát a ostatné bude úver. Spolu 8 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 20:26
od Thomas
Metro přeju všem Bratislavčanům a Tobě taky (jsi z Blavy, ne? :-))

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 20:31
od Dialniciar
Thomas napísal:Metro přeju všem Bratislavčanům a Tobě taky (jsi z Blavy, ne? :-))


Ja a z toho špinavého, hnusného mesta preplneného autami, kde historické pamiatky chátrajú, zelene je tam máličko, všetky pozemky sa predávajú hlboko pod cenu, celé Slovensko sa tam hrabe, kolabuje doprava, verejná je ako niekde v Somálsku a ešte tam stretávať tie vládne ksichty :?: ... asi si pochopil, že nie. :wink:

Ja som sa v r. 1993 vrátil na Slovensko, prenajal som si byt, kým som si niečo nenašiel a našiel som si v Skalici dom, kde od r. 1994 bývam a som plne spokojný. :idea: 8)

Ale sme off topic. Keď tak cez IS.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 22:21
od ELZ
Dialniciar napísal:
ELZ napísal:Tak tu mame nieco cerstvejsie. Vyzera to tak, ze sa zacne stavat az v roku 2009, i ked niektore prace zacnu mozno uz v tomto roku.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=61386#61386


Ale toto už počúvame 3 roky a furt nič ...


Vsak prave, doteraz to boli studie, toto je tender na zhotovenie projektovej dokumentacie, horizont 16 mesiacov. Takze uvidime - projekt bude a bude otazne, ci niekto aj niekde kopne, alebo sa predsa len pocka do roku 2015. S peniazmi od statu by som velmi neratal, to bude zavisiet od toho, aka vlada bude vtedy pri moci. Meciar na BA kaslal a Fico tu tiez nema svojich volicov. Co sa tyka poziciek, tiez som skepticky, lebo uz teraz mesto nejake ma a ako sme sa bavili uz inde, bola diskusia o doprave a jeden z prispevkov bol, ze sa neda donekonecna len brat uvery - prijmy mesta treba zvysit.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 20:56
od tomas1
V Bratislave metro netreba, stačí električka s preferenciou.

1. Pri 90-sekundovom intervale električky v Petržalke s kapacitou 400 cestujúcich by bola hodinová kapacita 18000 ľudí. V minulosti uvažované ľahké metro VAL malo mať kapacitu 20000 ľudí, ale za dvojnásobok ceny.

2. Čaká sa na električku v Petržalke, ale na druhej strane väčšina súčasných električiek je po životnosti, nenakupujú sa moderné, kapacitnejšie, nepremyslenou inštaláciou CSS došlo v poslednom čase k predĺženiu ich jazdnej doby dohromady v celej sieti o zhruba pol hodinu. Treba tiež redukciu liniek, prestupný systém, nie systém odvšdiaľ všade.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 22:35
od Thomas
K tomu prvnímu bodu - to jsou dost neporovnatelné údaje - metro vhej víc věcí nejen přepravní kapacitu - je taky podtstně rychlejší (konstrukční rychlost 80 - tramvaj 60, žádné semafory, úrovňové nástupiště, atd.) Navíc se mi to srovnání nezdá - jednak v jakém intervalu se uvažovalo to metro a jednak,když si srovnám pražské těžké (šířka 2,7 m, délka 100m, kapacita při 5 lidech/m2 okolo tisíce v soupravě) a tramvaj (2xT3 - 220 lidí při stejné hustotě), tak i pokud měl mít VAL 2,2 m šířky a délku alespoň 60 m v soupravě, ale reálně delší, tak to prostě musí vyjít víc :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 23:28
od aquila
2 thomas: plne segregovana elektricka, ktora snad bude v petrzalke toho riesi tak isto ako metro ... navyse v bratislave su radialy do znacnej miery oddelene od ostatnej premavky ..

v BA by stacilo zakopat elektricky v CMO a na radialach urobit preferenciu..

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 07:32
od Thomas
To já vím, výš jsem psal, že Bratislava potřebuje něco mezi - viz můj příspěvek na 1. straně. Ale pokud vím nic takového se neplánuje. Jen rychlotramvaj do petržalky, ale rychlo- až od Šáfárikova náměstí - tzn. nebudou na ní pravděpodobně víc než dvouvozové soupravy, protože budou muset jezdit městem atd.

Především, jsou ale ta čísla, co uváděl tomas1 spočítaná tak, aby tak vyšla. Souprava 4 kdysi plánovaných vozů R1 má kapacitu přes 800 lidí, tramvaj 2xT3 při stejném způsobu počítání kapacity (8 lidí na m2) 320. 3 vozová tramvaj ve městě už trochu zavazí, 4vozovou soupravu se ještě nikdo ani neodvážil.

Kromě toho bratislavské tramvaje nejsou úplnou páteří dopravy, prakticky všude existuje řada více či méně souběžných linek (z Dúbravky a DNV přímo do centra, z Devína taky až do centra, o Pteržace nemluvě, navíc i po dostvbě tramvaje zůstane hodně linek přes Nový most a Apollo, východ moc neznám :-)

V Brně je systeém takový, že linky autobusů z předměstí končí celkem důsledně u tramvají a ty jsou pak plné. A na žádný směr od jádra tramvaj nesbírá lidi z oblasti, kde žije víc než 60 tis lidí, v Blavě .... (no psal jsem to už výš - strana jedna tohoto tématu).

Takže podzemní rychlodráha - jo a něco mezi metrem a tramvají a pokud možno co nejkapacitnější a pro co nejvíc lidí.

Mimochodem i na radiálách se dá hodně křížení udělat mimoúrovňově. Ale zas viz str. 1

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 19:03
od tomas1
Thomas napísal:konstrukční rychlost 80 - tramvaj 60

Dohodnime sa na 70kmh pre tramvaj.

Skúsme hľadieť trochu do budúcnosti a nepočítajme kapacitu električky pre 21. storočie 2xT3. Súčasná právna úprava tuším dovoľuje dĺžku vlaku 40 metrov. A normy sú na to, aby sa uďeľovali výnimky, Combino od Siemensu v Budapešti má napr. 54 metrov.

Hlavný problém v úvahe o ťažkom metre je, že za ťažké, veľmi ťažké peniaze by sa postavil úsek z Petržalky do stredu mesta, kde by si aj tak musel možno 20 ďalších rokov prestupovať na iné, kým by sa rozhýbala výstavba ďalších úsekov. Ale električka by mohla byť napojená na súčasnú sieť hneď.

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 21:36
od rastislav5
Podla mojho nazoru Bratislava metro v sucasnosti nepotrebuje, aj elektricka do Petrzalky je diskutabilna. Ak by sa aj postavila, ako by to zlepsilo situaciu Nepetrzalcanom? Ja som skor za to, aby sa aspon cast penazi, s ktorymi sa pocita na metro, investovala do dotacii na MHD. Komfortnejsie klimatizovane autobusy, nizsie ceny mesacnych listkov, ale najma kratsi interval, aby ludia nemuseli cestovat natlaceni ako hovada.

Podiel MHD na doprave stale klesa a ked sa toto nebude riesit, metro bude zbytocne. Obyvatelia z panelakov odchadzaju na lacnejsiu periferiu, mesto sa stale viac rozrasta do sirky, po Schengene uz nie je natlacena Bratislava v kute krajiny a rakuske a madarske dedinky na okoli budu pritahovat stale viac ludi z panelakov (Berg, Kitsee, Rajka). A z rozsirovanim mesta podla mna klesa aj efektivita metra, lebo musi byt dlhsie na rovnaky pocet obyvatelov (mozno sa v buducnosti bude pocet obyvatel aj zvysovat, ale zatial to tak nevyzera)

Ak budu dotacie do MHD, ktore spravia MHD pritazlivejsou, bude menej aut, mensie zapchy, rychlejsie cestovanie a mozno v buducnosti aj to metro. A hlavne efekt bude okamzity a pre vsetkych. Opacna cesta vedie k postupnemu utlmeniu MHD.

Ako sa financuju dialnice na strednom a vychodnom Slovensku, mala by sa dotovat aj MHD v Bratislave. No a sucasna socialnodemokraticka vlada by mala byt v tomto tahunom. Urcite by ziskala v Bratislave aj viac volicov.