Stránka 3 z 22

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2005 18:16
od jano.z
Aj moj ...

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2005 22:47
od Adaios
Ja si naopak myslim, ze sa nic vyrazne diat nebude. Investovalo sa a peniaze sa budu chciet vratit naspat. Takze rozvoj tu bude a rakuske letisko je spravnym prikladom ako ma vyzerat letisko.

Len je vysoka pravdepodobnost, ze ked sa rozhodne vlada pre Rakusanov, tak to skonci na EU pre vytvorenie mozneho monopolu.

Ale v tomto ja mam jasny nazor aj v otazke leteckych spolocnosti:

Raz sa snad dozijem toho, ako budu Europske aerolinky - zlozene zo vsetkych statnych aeroliniek EU. :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2006 18:52
od johhan
aquila napísal:predaj letisk do rakuskych ruk bude jedna z najvacsich privatizacnych chyb tejto vlady. tot moj nazor ..


Je to veľmi komplikované - jedna pasáž správy poradcu hovorí že je 90% pravdepodobnosť že bratislavské letisko skončí do 5 rokov ( nech ho teraz predajú hocikomu ) v rukách rakušanov - len s tým že zisk zhrabne niekto iný.

Ťažké rozhodnutie.

Dôležitejšie je za akých podmienok sa schváli ten predaj. Mimo iné Viedeň potrebuje low-cost letisko ako soľ pochybujem žeby chceli zlikvidovať Bratislavu - oni potrebujú zarábať aj na nízkonákladových aerolinkách ale nechcú ich pustiť na Viedeň, aby si nekazili cenu.

OdoslaťOdoslané: 01. Jan 2006 22:41
od aquila
johhan: ja myslim, skor z dlhodobeho hladiska (povedzme 50 rokov). nez bude mat VIE vybudovany a dobudovany master plan, tak sa jej BTS nenormalne hodi a verim, ze napumpuju do BTS docela dost penazi a zatlacia na rakusku vladu, co uz koniec koncov urobili a mali by sa projekty na ostbahn posunut o 3-5 rokov dopredu. budu lobovat aj za filialku a napojenie letiska.

na BMVIT sa nechali pocut, ze ciel je BTS - VIE do 30 minut rychlovlakom na styl CAT.

ale co po roku 2015/2020 ?

myslim, ze s inym operatorom (nie financnou skupinou) mala BA sancu sa stat druhym stanstenom...

Moj nazor

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2006 14:14
od Adaios
Nie je pozitivne ak strana Smer-SD vyhlasuje, ze zrusi privatizaciu slovenskych letisk v BA a v KE (alebo len v BA) a zaroven takto postupuje aj pri 100% ZSSK Cargo. :roll:

Nie je to dobry signal do zahranicia - bolo by to de facto znarodnenie a kde je zaruka ze sa to skonci pri tychto podnikoch :?: ... :arrow:

Mozu pokracovat Slovenske Elektrarne, SPP, Slovenske Telekomunikacie atd. :roll:

Ja nevidim problem v tom, ze by tu vznikol monopol BA-Vieden - to je problemom pre EU, nie pre Rakusko alebo SR. Tu sa bude investovat, tu sa budu chciet vratit zisky, tu sa bude rozvijat dialnica, zeleznica, vodna cesta - tu nehrozi scenar ze za 10-15 mld. SKK sa letisko v BA "uspi". :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2006 19:52
od Dialniciar
Ak TwoOne investuje do letísk, očakáva návratnosť investícií :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2544

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2006 18:53
od Dialniciar
Okrem letísk v BA a v KE sú na Slovensku ešte 4 strategické letiská:

Sliač (aj záujem NATO mimochodom), Poprad, Žilina, Piešťany. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2561

Takže je to jasné, žiadne južné a východné Slovensko ako zvykne feroslav všade písať, takže aj toto mu dáva za pravdu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 16:39
od Adaios
Privatizacia slovenskych letisk v BA v KE bude mat aj 2. kolo a to je uz velmi dobry postu, pretoze tu bude cisty boj dvoch najsilnejsich. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2611

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 18:58
od aquila
ja tento pocin vitam. aspon sa odstranil "odpad" (ISAP & turci) a zostali realne projekty. zaroven bolo umoznene Abertisu navysit $$$ za BTS ;) snad sa tej sance chopia ;)

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 23:03
od Flintstone
aquila napísal:ja tento pocin vitam. aspon sa odstranil "odpad" (ISAP & turci) a zostali realne projekty. zaroven bolo umoznene Abertisu navysit $$$ za BTS ;) snad sa tej sance chopia ;)


Ale Abertis už neplánoval zvyšovať ponuku. Alebo je to len taký mediálny chyták. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2615

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2006 14:51
od Flintstone
Konzorcium TwoOne protestuje proti novým podmienam privatizácie letísk v BA a KE. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2643

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2006 22:40
od Adaios
Je to zaujimavy vyvoj. V kazdom pripade ja by som predaval len letisko v BA, bez KE. Lebo cena za KE je dost nizka na to aby sa oplatilo ho predavat - malo sa pockat.

Malo sa predavat letisko v BA, kludne aj 80% (po 10% by mala mat samosprava a stat) a mal vyhrat na 1. krat ten kto dal najvacsiu cenu - alebo sa malo dopredu urcit ze bude aj 2. kolo - lebo toto bolo necakane a je to dost neobvykly postup a su tu vyhrady od vsetkych konzorci na tento zvoleny postup. To nie je o mediach alebo o nejakych strategiach - toto len znamena, ze priebeh tejto privatizacie je skutocne realne zmeneny podla politiky/vlady a nie podla realnych potrieb. Mozno to prinesie vacsiu cenu, ale mozno aj nie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2006 20:35
od Adaios
Privatizacia slovenskych letisk v BA a v KE uz je mimoriadne zaujimava. Ja som spravil prehlad toho co sa deje:

Letiská: Dodatočné finančné ponuky do piatku poludnia. Členovia privatizačnej komisie vyhoveli odporúčaniu koaličnej rady, podľa ktorého zvíťazí v tendri ten z dvoch uchádzačov, ktorý ponúkne v tomto druhom kole vyššiu dodatočnú sumu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2655

Moje doplnenie: Stat necakane chce ziskat cas na zavazne rozhodnutie.

Bratislavské letisko otvorilo nový terminál. Výstavba nového terminálu vrátane detekčného vybavenia a celkového zariadenia si vyžiadala investície vo výške približne 16 mil. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2656

Moje doplnenie: SR jednoducho nema peniaze na vyrazne investicie do tohoto letiska ktore to ale potrebuje lebo inak strati realne vyznam.

Predaj letísk je podľa Prokopoviča nutný kvôli investíciám. Finančné ponuky záujemcov o letiská potvrdzujú podľa ministra dopravy správnosť rozhodnutia o privatizácii. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2658

Moje doplnenie: Treba investicie ale hlavne ked sa predava aj letisko v KE tak treba si aj peniaze do statneho rozpoctu podobne ako Madarsko a predaj ich letiska v Budapesti.

Pravidlá druhého kola podľa TwoOne uprednostňujú Abertis. Konzorcium TwoOne preskúma možnosť právnych krokov a na ďalšom kole rokovania sa zúčastní len s protestom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2659

Moje doplnenie: Toto uz su "len" medialne hry.

... tak v piatok sa ukaze ci to malo vyznam ...

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 17:10
od Dialniciar
Je to až neuveriteľné, ale predsa len: Letecká doprava SR v roku 2004 s najvyšším rastom v EÚ. Ako vyplýva z najnovšej správy štatistického úradu Európskej únie Eurostat, na Slovensku sa počet letecky prepravených osôb zvýšil v roku 2004 o 72,7 % na 1,081 mil. osôb. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2682

Takže aj preto taký záujem o slovenské letisko v BA. :lol:

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2006 21:19
od aquila
Dy: ono z mala sa rychlo rastie ;)

rast z 10 na 20 je 100% rast, ale rast zo 100 na 120 je len 20% ;) pricom v absolutnych cislach je to vacsie ;)

tento rok to bude sice tiez vyrazne, ale zrejme uz nie tak.

bratislavske letisko ma rast, ale potrebuje nutne aj investicie, a to ako sol. ak sa nesprivatizuju a nebude tam investovane, tak tam moze byt aj pokles ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 11:30
od wazari
Dy napísal:Je to až neuveriteľné, ale predsa len: Letecká doprava SR v roku 2004 s najvyšším rastom v EÚ. Ako vyplýva z najnovšej správy štatistického úradu Európskej únie Eurostat, na Slovensku sa počet letecky prepravených osôb zvýšil v roku 2004 o 72,7 % na 1,081 mil. osôb. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2682

Takže aj preto taký záujem o slovenské letisko v BA. :lol:


A Ryanair sa zaviazal dodat dalsich cestujucich a nove linky:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2675

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 12:44
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2696

ak som to ozaj spravne pochopil, tak TwoOne prihodilo k 6 miliardami $$$ este 4,5 miliardy korun, co by bol mega-obchod ;)

ale ak to bude len to ze v druhom kole TwoOne da namiesto 6 miliard len 4,5 miliardy tak je to flop az to pekne nie je.

inak taketo dvojkolove privatizacie sa mali tusim robit od zaciatku :)

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 14:33
od wazari
aquila napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2696

ak som to ozaj spravne pochopil, tak TwoOne prihodilo k 6 miliardami $$$ este 4,5 miliardy korun, co by bol mega-obchod ;)

ale ak to bude len to ze v druhom kole TwoOne da namiesto 6 miliard len 4,5 miliardy tak je to flop az to pekne nie je.

inak taketo dvojkolove privatizacie sa mali tusim robit od zaciatku :)


no ja som to zo sprav tiez pochopil, ze prihodili - v radiu to uz vychvalovali, aka super privatizacia

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 15:07
od Adaios
Tiez som teraz cital, ze TwoOne ponuka viac ako 11 mld. SKK za letisko v BA. Otazkou este zostava kolko chce investovat (zaviazanie sa ohladom preinvestovania penazi) :?:

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 15:52
od Adaios
Konkurencia (J&T) oznacila ponuku TwoOne za nadhodnotenu. :roll: :roll:

Moje hodnotenie: TwoOne ponuka peniaze preto, lebo na to ma dost zdrojov a je to skor dokazom, ze tu bude rozvoj aj ked vznikne monopol - tak len ako silna konkurencia malych aj velkych prepravcov pre Prahu a Budapest. :wink:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2699

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2006 16:23
od aquila
adoas, investicie ak sa nemylim su asi 8 miliard korun.

celkovo sa jedna o predaj v horizonte 45-50 nasobok EBIDTA, cize pre po financnej stranke je to nenormalny uspesna privatizacia.

ad J&T: museli nieco splechnut do eteru :)

o rozvoj BTS by som sa neobaval :) VIE BTS nutne potrebuje :)

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2006 08:20
od Flintstone
Ak TwoOne schváli vláda a protimonopolné úrady tak TwoOne na Slovensko príde s cca. 500 mil. EURO. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2730

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 17:15
od Dialniciar
Konzorcium ISAP bude ďalej bojovať o letiská. A to až na európskej úrovni cez EK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2762

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 17:16
od Dialniciar
Inak neviem čo je horšie, či to že Smer-SD bude chcieť prehodnotiť privatizáciu (ak bude vo vláde mať hlavné slovo) alebo takto druhá neúspešná firma. :?

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2006 22:52
od aquila
Dy, ta firma mozebojovat ako chce, minimalne v jednej podmienke nesplnala ani podmienky ucasti tendra a mala v plane skryte financovanie kupy letiska. cize ak nebudu na slovenskej strane vyslovene zly pravnici, tak nie je sanca aby ISAP uspel