Stránka 5 z 5

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 14:43
od Honda
mapman napísal:http://www.metroweb.cz/ - opat odkazem na tuto stranku, ziskas z nej komplexny prehlad...


Ja som si túto stránku čítal cez jednu hodinu a moc dobre ju poznám, lebo navštevujem aj fórum .. :wink:

Ale zatial mi nikdo nedokázal dať odpoveď, na kolko km sa metro v Prahe plánuje :?: :roll: A pre ktorý rok ten plán je :?: Napríklad metro v Číne je v Pekingu až k roku 2040 s posledným údajom o rozvoji. Metro v Londýne som našiel infos k r. 2030 a metro v Aténach pre r. 2027. A v podstate všade ide o zdvojnásobenie dĺžky alebo o rozsiahlu výstavbu (Peking).

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 17:19
od mapman
No to je problém. Plánovať možeš ale platí to Praha. A ako vieme tak niekedy v týchto rokoch už sa malo jazdiť trasou D, predlžovať A ... Všetko je to závislé na prísunu peňazí a tie holt tečú podľa aktuálnej situácie a predpovedať presné termíny sa dá až vo chvíľi keď sa začne stavať. Aspoň také sú doposiaľ skúsenosti.

Stručne pre všetkých čo to tu čítajú:

Trasa A - povodne plány boli len max. na Petřiny či Motol, nedávno sa to natiahlo až na letisko ako alternatíva k výstavbe rýchlodráchy z Masaryčky. Na druhej strane sa bude v horizonte desať rokov predlžovať a) na Zahradní město a do Hostivaře a b) smerom na Malešice a Dubeč, kde má vzniknúť nový veľký sideľný útvar.

Trasa B - tam je povedzme hotovo.

Trasa C - predĺženie smer Letňany vo výstavbe, otvorenie na budúci rok tuším... Na druhej strane sa kedysi počítalo s dostavbou cez sídlisko Petrovice s konečnou u nádražia na IV. železničnom koridore v Uhříněvsi.

Trasa D je stabilizovaná v úseku Nové Dvory - Pankrác - Náměstí Míru - Hlavní nádraží. Pokračovanie na juh smar Písnice je doležité najma preto, že je tu umiestnené depo, takže trať sa tu može vybudovať aj s predstihom. To záleží práve aj na tom aký typ metra sa pre trasu D nakoniec zvolí. To je tiež jeden z problémov, prečo tu stále stojí výstavba - nerozhodnosť.
Pokračovanie na sever je v relácii Žižkov - Vysočany, s napojením na metro B vo Vysočanskej.

Boli plánované aj ďalšie trasy, ale v súčasnosti nie su v žiadnom záväznom dokumente. Išlo najmä o:

Trasu E - polookruh - Pankrác - Smíchov - Strahov - Hradčanská - Letná - Holešovice.

Ostatné už boli naozaj len štúdie, čo viem, ak vie niekto viac tak ma istotne opraví.

Výhľad je teda do roku 2020 výstavba na trase D a A, koľko je to kilometrov si teraz netrúfam odhadnúť. Každopádne to bude gró výstavby na ďalšie roky.

Posledná pripomienka. Investície do Metra sú v Prahe trošku utlmené najmä z dovodu potrebnosti dostavať urýchlene mestský komunikačný systém predstavovaný Mestským okruhom a sústavou radiál spojujúcich MO a R1. Potom sa dá očakávať a zvýšeny prísun prostriedkov na Metro a ostatnú výstavbu.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:20
od Jarda
Ta rychlodráha z Masaryčky by měla na Ruzyňské letiště být postavena podstatně dřív než Metro. Připravuje se jako projekt PPP s tím, že pokud by příprava šla hladce, měla by se začít stavět příští rok.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:29
od mapman
No... Píšu alternatíva, to se s ní nevylučuje... To že ta železnice bude dřív, to asi ano, ale jinak tomu začátku výstavby příští po předchozích zkušenostech bohužel nevěřím :( - každopádně, jsem zvědavý jak vhej tu společnou trasu na letišti, jestli budou pro metro a dráhu stejné koleje nebo? ;)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:48
od Honda
mapman napísal:No to je problém. Plánovať možeš ale platí to Praha. A ako vieme tak niekedy v týchto rokoch už sa malo jazdiť trasou D, predlžovať A ... Všetko je to závislé na prísunu peňazí a tie holt tečú podľa aktuálnej situácie a predpovedať presné termíny sa dá až vo chvíľi keď sa začne stavať. Aspoň také sú doposiaľ skúsenosti.

Posledná pripomienka. Investície do Metra sú v Prahe trošku utlmené najmä z dovodu potrebnosti dostavať urýchlene mestský komunikačný systém predstavovaný Mestským okruhom a sústavou radiál spojujúcich MO a R1. Potom sa dá očakávať a zvýšeny prísun prostriedkov na Metro a ostatnú výstavbu.


mapman, ďakujem za infos. Som rád, že si sám priznal, že je problém zistiť konečný plánovaný stav. :wink:

Ale predsa len mám poznámku: metro v Prahe dotovala vláda až do r. 2006 1 mld. Kč .. už to neplatí ? A predsa len Praha je bohaté mesto. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 07:01
od jkjk
Za poslední čtyři roky dala Praha do výstavby metra 10 miliard korun, stát 1,5 miliardy. Obecne vydaje na dopravu cini 35% vsech vydaju prazskeho rozpoctu.

V platnem uzemnim planu je trasa D Pisnice - Vysocanska (viz Mapman) + rozsireni trasy A na vychod smer Sterboholy, zatim nic vic.

V Operacnim programu Doprava 2007-2013 pro EU je trasa D v useku Hlavni nadrazi - Pisnice.

Rychlodraha Masarycka - Letiste - Kladno uz se bohuzel pripravuje pres 10 let a porad to nijak dobre nevypada, hlavni prekazkou je vecny nesouhlas radnice Prahy 6, pres kterou ma velka cast vest.

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 13:22
od Honda
jkjk napísal:Za poslední čtyři roky dala Praha do výstavby metra 10 miliard korun, stát 1,5 miliardy. Obecne vydaje na dopravu cini 35% vsech vydaju prazskeho rozpoctu.


Mesto Bratislava dáva z mestského rozpočtu na dopravu ročne cca. 25% všetkých peňazí, najviac na MHD, 1 mld. Sk z 6 mld. Sk rozpočtu.

Okrem toho si ale mesto zobralo úver pred niekolkými rokmi vo výške 5 mld. Sk a ten smeroval na dopravu skoro celý: spravil sa projekt pod rýchloelektričku a po 100-220 mil. Sk sa rozšírilo niekolko hlavných ťahov, opravili sa mnohé cesty atď.

Štát naposledy financoval mestský most Apollo, celkové náklady aj s úpravami križovatiek boli 4,2 mld. Sk, mesto dalo a dá cca. 0,3 mld. Sk.

Tým chcem povedať, že Praha dáva na dopravu aj v % ovela viac jako BA a aj to je vidieť. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 14:32
od Nevedko
Honda, mas presnejsie udaje k tym vydavkom Prahy a Bratislavy na dopravu? Pretoze Bratislava dava v roku 2007 tebou spominanych 25% vydavkov (1,5 mld z 5,9 mld SKK) rozpoctu len na DPB, to by sa mohlo porovnat napriklad s vydavkom Prahy na DPMP, ktore tvoria 16% z prazskeho rozpoctu (7,6 mld zo 46 mld CZK).

Ale pritom to zdaleka nie su jedine vydavky miest na riesenie problemov v doprave ako takej. Praha uvadza vsetky vydaje v kapitole doprava zhruba vo vyske 40% rozpoctu (18 mld CZK), pri Bratislave je tento udaj tazsie najst, kapitola doprava nie je v rozpocte uvedena samostatne, ale spocitanim poloziek, ktore s dopravou suvisia (oddelenie cestneho hospodarstva, DPB, GIB, BID, ZSR a SAD) sa dostaneme k sume 2,36 mld SKK, co tvori tiez asi 40% rozpoctu.

Poznamka: Cisla mam z webu praha-mesto.cz resp. bratislava.sk.

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 14:44
od Honda
Nevedko napísal:Honda, mas presnejsie udaje k tym vydavkom Prahy a Bratislavy na dopravu? Pretoze Bratislava dava v roku 2007 tebou spominanych 25% vydavkov (1,5 mld z 5,9 mld SKK) rozpoctu len na DPB, to by sa mohlo porovnat napriklad s vydavkom Prahy na DPMP, ktore tvoria 16% z prazskeho rozpoctu (7,6 mld zo 46 mld CZK).

Ale pritom to zdaleka nie su jedine vydavky miest na riesenie problemov v doprave ako takej. Praha uvadza vsetky vydaje v kapitole doprava zhruba vo vyske 40% rozpoctu (18 mld CZK), pri Bratislave je tento udaj tazsie najst, kapitola doprava nie je v rozpocte uvedena samostatne, ale spocitanim poloziek, ktore s dopravou suvisia (oddelenie cestneho hospodarstva, DPB, GIB, BID, ZSR a SAD) sa dostaneme k sume 2,36 mld SKK, co tvori tiez asi 40% rozpoctu.

Poznamka: Cisla mam z webu praha-mesto.cz resp. bratislava.sk.


Nerátal som do toho úvery ani sumy prevedené zo štátu a ani sumu z BA VÚC. Viem, že na dopr. podnik ide 1,5 mld. Sk, ale základ tvorí len 1 mld. Sk. :wink:

Spolu s cestnou dopravou to može byť suma niekde okolo 37%. :idea:

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 14:59
od Nevedko
Takze to zhrnieme: percentualne to bude v Bratislave aj v Prahe zhruba rovnake, ale iny vysledok sa dosiahne so 40% z 1,6mld EUR (Praha) ako s 38% z 0,16 mld EUR (Bratislava).

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2007 21:29
od Honda
Nevedko napísal:Takze to zhrnieme: percentualne to bude v Bratislave aj v Prahe zhruba rovnake, ale iny vysledok sa dosiahne so 40% z 1,6mld EUR (Praha) ako s 38% z 0,16 mld EUR (Bratislava).


Ano, Nevedko takto to je a také sú aj výsledky v teréne. :wink:

Součást páteřní dopravní trasy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6070

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 12:04
od mapman
Dnes vyšiel v pražskej tlači pekný článok k rozvoji metra do budúcna. Viac tu: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=36999#36999 .

Stručne:

Po dokončení metra C do Letňan (tri nové stanice) sa má začať budovať nová trasa D medzi stanicami Pankrác a Nové Dvory (je tam zmena oproti povodnym plánom, trasa nepojde cez Zalesí ale okolo Thomayerovej nemocnice), nová trasa sa pritom pripravuje ako ľahšie metro bez rušňovodičov, riadne automaticky.

Zároveň s tým sa pripravuje zahájenie výstavby predĺženia trasy A z Dejvickej na Petřiny. Oboje má byť realizované medzi 2009 a 2012.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2007 20:29
od Dialniciar
Inak metro sa zaraďuje medzi najdrahšie podzemné (tunelové) stavby sveta. Je to spôsobené hlavne tým, že sa nestavia len tunel, ale stavajú sa aj ďalšie súčasti ako koľaje, stanice, prístup k staniciam, pričom samotné metro by malo byť stavané bez toho, aby sa čokoľvek zmenilo nad ním (výnimku tvoria často len stanice), takže sa musia zvoliť iné stavebné postupy a často sa robia rôzne štúdie, statika okolia atď., ktoré sa až v takomto rozsahu pri iných železničných alebo cestných stavbách nerobia. No a potom samozrejme, že výstavba v zastavanom prostredí je úplne iná ako v nezastavanom.

Podstatné je, že metro v Prahe sa aktívne buduje. Razia sa nové trasy, stavajú sa nové stanice, predlžujú sa jednotlivé linky a plánujú sa realizovať aj väčšie projekty. Všetko však záleží od finančných možností. Praha ide cestou rozširovania metra - najekologickejšia doprava v meste a svojím spôsobom tam, kde je aj najrýchlejšia doprava. Nikdy nebude zisková, ale tým, že bude menej áut a viac ľudí bude cestovať metrom, tak tým budú viac priepustné cesty, viac voľnejších parkovacích boxov a menej prostriedkov MHD. Metro všade tam, kde existuje, je nosným systémom verejnej dopravy v danom meste. A keď je raz niečo nosné, väčšinou je to aj najdrahšie. Ale má to aj najviac pozitívnych a silných efektov.

Pred poslednými voľbami sa Mr. Bém vyjadril, že v r. 2010 bude metro v Prahe dobudované. Bol to samozrejme nereálny sľub. Ale tým dal jasne najavo, že metro mieni budovať aj naďalej. A to pri tom fakte, že si Praha stavia aj mestský okruh je naozaj pozitívne.

Praha má ale to, čo napríklad Bratislava nikdy tak skoro mať nebude = vysoké príjmy z cestovného ruchu, množstvo stále dokola opravovaných pamiatok a systematicky riešenú dopravu. Tak ako je BA mestom, kde sa buduje a stavia všetko možné aj nemožné, takisto a ešte lepšie je na tom Praha. Väčšia, ekonomicky silnejšia a viac v centre krajiny - prirodzená dopravná križovatka.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2007 11:07
od Dialniciar
Do Písnice zamíří modré metro :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6097

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 16:07
od Dialniciar
Metrem do Letňan snad už příští rok :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6568

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2007 14:32
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8539

3 mld. CZK len v r. 2008, ... hm a v Bratislave asi 250 mil. SKK. :!:

no comment

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2007 15:53
od myfseci
Dialniciar napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8539

3 mld. CZK len v r. 2008, ... hm a v Bratislave asi 250 mil. SKK. :!:



hmm, tomu sa povie ze bez komentara... :!: :!: :!:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 11:23
od Dialniciar
K Praze autobusem, dál už metrem :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8669

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2009 00:13
od Dialniciar
Pražský dopravní podnik odstartoval miliardový tendr na prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola. Zhruba šestikilometrový úsek by se měl začít stavět v prosinci, hotov má být v roce 2014. Stát by měl zhruba 13 miliard korun. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11817

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2009 13:47
od Thomas
takže trasa D zase nebude. No, nevadí, do Libuše a Lhotky by nakonec stačila tramvaj.

Re: Praha - metro

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2016 02:57
od bodrik
Tak predlzenie trasy A je uz nejaky ten piatok peknou realitou. Gratulujem Prahe.