Stránka 3 z 5

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 16:14
od Jarda
To je ostatně vidět i na těch fotkách, že vlastní stanice je vpodstatě hotova, ale buduje se autobusové nádraží, bez kterého by neměla smysl.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 19:05
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:
mapman napísal:
Lenny napísal:Stanice Hostivař otevře 26. května


Link na aktuálny stav výstavby mesiac pred otvorením: http://www.metroweb.cz/metro/vystavba/d ... avba19.htm
Všimnite si pre Prahu úplne atypického riešenia stanice: úzke nástupište, východ z nástupiska priamo na povrch, príjazd do stanice je povrchový - tieto tri aspekty sú zatiaľ v Prahe v podstate unikátne.


Ta unikátnost je vynucena tím, že se na stanici přestavovala původní hala Hostivařského depa Metra. Hlavním účelem této nové stanice je přesun autobusového nádraží od stanice Želivského do místa, kde pro něj bude více prostoru a nebudou tolik vadit výfukové plyny, které autobusy produkují.


Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2006 19:15
od Jarda
To Lermik: To máš pravdu, že na Želivského už bylo to autobusové nádraží podstatně omezeno přesunem terminálů většiny spojů, které tam dříve jezdily, na Skalku, a ty by se teď měly posunout ještě o kousek dál do Hostivaře, stejně jako zbytek ze "Želivárny".

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 08:52
od Lenny
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 14:57
od Dialniciar
Ražba tunelů trasy C pražského Metra. :arrow:

Více než 4,5 km dlouhý úsek metra IV. C2 navazuje na předloni zprovozněnou trasu IV. C1 za stanicí Ládví a propojí pražská sídliště Ďáblice, Prosek a Letňany. Díky dokončení úseku IV. C2 bude kompletně obsloužena obytná zóna na severní terase hlavního města a vhej se tím také otázka dostupnosti letňanského veletržního areálu. U této konečné stanice bude rovněž terminál městské a příměstské autobusové dopravy a budou zde vybudována kapacitní parkoviště. Provoz na novém úseku metra by měl být zahájen v roce 2008. Metro IV. C2 buduje sdružení firem Metrostav, Skanska CZ a Subterra. Vedoucím účastníkem je Metrostav. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3612

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 19:34
od Lermik
Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 19:42
od Jarda
Lermik napísal:
Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...


Tady ale mícháme městské a příměstské linky. Předpokládám, že ze Želivského budou zcela vymístěny příměstské linky, ale některé městské tam zůstanou.

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 19:48
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:
Lermik napísal:
Lenny napísal:
Lermik napísal:Hlavně Skalka. Ze Želivského se budou zkracovat jen asi 2 linky někam k Sečské přehradě :wink:


Autobusové linky ze stanice Želivského budou zkráceny až po výstavbě tramvajové trati do Malešic. 8)


Hmmm tak si to rozebereme: 188 - její zkrácení je možné ale pouze na zastávce Sídl. Malešice (ostatní zastávky v současnosti nejsou příliš schopné být konečnými), ale je tu malá kapacita obratiště z důvodů ukončení 133. 208 + 238 - spíš bych čekal ukončení u stanice HO 155- není kam zkrátit a 239 - nemělo by smysl jí vést Rektorská-Sídl. Malešice. Proto by se k tomuto tématu po výstavbě TT Malešice přistupovat citlivě a nikoli plošně...


Tady ale mícháme městské a příměstské linky. Předpokládám, že ze Želivského budou zcela vymístěny příměstské linky, ale některé městské tam zůstanou.


Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2006 19:55
od Jarda
Lermik napísal: Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo.


To asi ano, ty tam evidentně jezdí záměrně kvůli hotelu Don Giovanni.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 10:08
od Lenny
Lermik napísal:Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...


V současné době je sídliště Malešice obsluhováno X linkami autobusů, po výstavbě tramvaje, budou trasy autobusů z optimalizovány :arrow: některé budou zrušeny, nebo zkraceny nebo ponechány v současném stavu. 8)

Např. 155 bude asi zrušena, bo jezdí mezi Želvou a Malešicemi.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 16:02
od Lermik
Lenny napísal:
Lermik napísal:Jenže Lenny říkal, že se přesunou do Malešic. Ale řekl bych, že tam zůstane asi linka do Saarbrückenu a Kyjeva, protože to jsou linky které jezdí jednou za týden a nevím jestli je pro ně vyhrazeno u HO nějaké místo. ad. přesouvání k TT Pochybuju, že by se příměstské přesouvaly do Malešic. Lenny nejspíš myslel místní, ale o tom už jsem se vyjádřil...


V současné době je sídliště Malešice obsluhováno X linkami autobusů, po výstavbě tramvaje, budou trasy autobusů z optimalizovány :arrow: některé budou zrušeny, nebo zkraceny nebo ponechány v současném stavu. 8)

Např. 155 bude asi zrušena, bo jezdí mezi Želvou a Malešicemi.


S tím taky počítám... ...jsem zvědav kdy se začne stavět protože se zatím nezačal překládat vodovod, ale mě to zatím nevadí, protože v Praze jsou v současnosti důležitější dopr. stavby např. Nové Spojení, metro D, SZ segment MO....

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2006 15:50
od Lenny
Příští týden bude nová stanice s pracovním názvem Depo Hostivař zprovozněna.

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2006 16:17
od Lermik
na informačních systémech např ve soupravách M1 na C už je zakreslena a stejně tak na hlavních info panelech na A.

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 14:16
od Lenny
Lenny napísal:Příští týden bude nová stanice s pracovním názvem Depo Hostivař zprovozněna.


otevřena bude v pátek

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 18:25
od Dialniciar
Výstavba metra do Letňan je v poločase. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4574

Vymenili sa už aj okná pre obyvateľov v oblasti za 60 mil. Kč.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 13:51
od Dialniciar
Praha bude dostávať na metro príspevok z EÚ, v nasledujúcich 7 rokoch až 9 mld. CZK. Dnes dotovalo ministerstvo dopravy výstavbu metra v Prahe ročne sumou 0,4 mld. CZK.

Aj tu je vidieť pozitívum vstupu do EU. To je totiž priamy rast podpory výstavby metra o viac ako 300%. :o

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 13:54
od Dialniciar
Praha dnes stavia nový úsek trasy C z Ládví do Letňan, ktorý by mal byť hotový niekedy v r. 2008 a náklady sú 15,5 mld. CZK.

V blízkej dobe sa plánuje stavať trasa D "z centra přes Nové Dvory do Písnice", náklady sú 40 mld. CZK.

A plánuje sa tiež predĺženie linky A "z Dejvické přes Motol k ruzyňskému letišti", náklady sú 38 mld. CZK.

Plán je, že nová trasa D a predĺženie linky A sa bude realizovať súčasne.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:08
od Jarda
Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:11
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.


neví, zda se bude budovat lehké nebo klasické metro. A taky jsou problémy s trasováním.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:18
od Jarda
Lermik napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Trasa D se neustále odkládá. Podle plánů z počátku 90. let měla být první etapa zprovozněna do r. 2000, ale skutečnost je taková, že se zatím ani nezačala stavět.


neví, zda se bude budovat lehké nebo klasické metro. A taky jsou problémy s trasováním.


No právě, to se řeší už cca 15 let, aniž by to bylo závazně rozhodnuto. :(

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:24
od Lermik
navíc teď se lobbuje za prodloužení áčka na letiště, takže D jde zase na vedlejší kolej což rozhodně městu neprospívá. Z vícera důvodů (Barrandovský most-semafory, zácpy na Vídeňské a spousty dalších)

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:37
od aquila
problematiku v prahe az tak moc nesledujem, ale myslim si, ze A by stacilo max po motol.

a na letisko by bolo lepsie riesenie zeleznica.

londyn sice ma metro az na letisko, ale kym v praheje cca 10 odbavenych pasazierov, v londyne je to asi 70 milionov s tym ze po dostavbe terminalu 5 to bude s kapacitou az 90 milionov pasazierov.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:46
od Jarda
Podle mého by bylo lepší postavit do Motola odbočku z trasy B a pokud by měla být trasa A prodloužena na letiště, tak ji vést přímo přes Červený Vrch a Vokovice, ne zajížďkou přes Břevnov a Motol.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:49
od Lermik
Jaroslav Štemberk napísal:Podle mého by bylo lepší postavit do Motola odbočku z trasy B a pokud by měla být trasa A prodloužena na letiště, tak ji vést přímo přes Červený Vrch a Vokovice, ne zajížďkou přes Břevnov a Motol.


Podle mě je větvení B je hodně nevhodné vzhledem na vytíženost souprav na JZ městě. Do Motola spíš už to A než B.

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2006 14:57
od Jarda
Případně postavit další trasu z Řep přes Motol, Košíře a Strahov na Malostranskou nabo na Hradčanskou, která by v dalších etapách byla prodloužena z Řep na letiště Ruzyně a na druhou stranu přes Letnou na Vltavskou nebo na Nádr. Holešovice.