Stránka 4 z 5

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 23:11
od Die Autobahn
Osobně si myslím, že Motol metro vůbec nepotřebuje.
Tím pádem by se mohlo Áčko prodloužit minimálně pod Evropskou až někam ke konečné tramvaje do Divoké Šárky, případně i na letiště.

A ještě jedna věc. Jel jsem poprvé metrem až do stanice Depo Hostivař.
Jsem sice laik, ale může mi někdo vysvětlit, co na tom prodloužení metra do této stanice bylo tak strašně drahé?
Vždyť je to pár set metrů, skoro vše nad zemí a i ta stanice je taková trochu větší bouda.......

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 01:05
od Jarda
Die Autobahn napísal:Osobně si myslím, že Motol metro vůbec nepotřebuje.
Tím pádem by se mohlo Áčko prodloužit minimálně pod Evropskou až někam ke konečné tramvaje do Divoké Šárky, případně i na letiště.

A ještě jedna věc. Jel jsem poprvé metrem až do stanice Depo Hostivař.
Jsem sice laik, ale může mi někdo vysvětlit, co na tom prodloužení metra do této stanice bylo tak strašně drahé?
Vždyť je to pár set metrů, skoro vše nad zemí a i ta stanice je taková trochu větší bouda.......


Ta bouda už tam stála. Nejdražší by na tom mělo být to nové autobusové nádraží.

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2006 23:22
od jkjk
aquila napísal:problematiku v prahe az tak moc nesledujem, ale myslim si, ze A by stacilo max po motol.

a na letisko by bolo lepsie riesenie zeleznica.

londyn sice ma metro az na letisko, ale kym v praheje cca 10 odbavenych pasazierov, v londyne je to asi 70 milionov s tym ze po dostavbe terminalu 5 to bude s kapacitou az 90 milionov pasazierov.


Projekt zeleznice Praha-Ruzyne-Kladno (zdvojkolejneni a elektrifikace soucasne trasy + vystavba odbocky na letiste) existuje a ma take svoje zastance. Vyhodou zeleznice oproti metru je nizsi cena vystavby, kratsi jizdni cas i zakotvenost v uzemnich planech. Par linku o projektu:
- na strankach Ceskych drah http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=14948
- na strankach Stredoceskeho krajskeho uraduhttp://www.kr-stredocesky.cz/article.asp?thema=1936&category=
- vyrez z UP http://www.wmap.cz/vucprazskyregion/isapi.dll?GEN=IMG&MAP=v02&W=1181&H=1181&QUALITY=50&L=321020153&T=461164482&R=390570576&B=527841399&TM=U&DPI=300&LANG=CS-CZ

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2006 13:14
od Jarda
Železnice na letiště Praha - Ruzyně byla zařazena mezi pilotní projekty PPP. Dosud jsem však nezaregistroval, že by byl tendr vyhlášen nebo alespoň že by se chystal pro nejbližší dobu.

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2006 18:21
od jkjk
3.7.2006 bylo na programu jednání vlády v části Informace

9.
Informace o postupu přípravy projektů PPP v resortu dopravy (AirCon, D3 Tábor-Bošilec) (předložil místopředseda vlády a ministr dopravy)
č.j. 1094/06

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 13:40
od Jarda
Viz http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5004

Trasa D Metra Pankrác - Zálesí, kterou zmiňuje primátor Bém, by měla významně odlehčit Vídeňské ul. u MÚK s Jižní spojkou od husté autobusové MHD. Jak však už bylo zmíněno výše, její výstavba se neustále odkládá.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 13:46
od Dialniciar
Pražské metro sa dostalo do Operačného programu EÚ s názvom Doprava, bude teda možná jeho modernizácia aj výstavba s pomocou financovania EÚ.

Doteraz financuje nový výstavbu metra hlavne pražská radnica a štát dával na metro globálne ročnú dotáciu vo výške 1 mld. CZK, až na rok 2007 sa navrhla len 1/2 sumy, ale nesledoval som už ako to skončilo.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 17:15
od Jarda
Dialniciar napísal:Pražské metro sa dostalo do Operačného programu EÚ s názvom Doprava, bude teda možná jeho modernizácia aj výstavba s pomocou financovania EÚ.

Doteraz financuje nový výstavbu metra hlavne pražská radnica a štát dával na metro globálne ročnú dotáciu vo výške 1 mld. CZK, až na rok 2007 sa navrhla len 1/2 sumy, ale nesledoval som už ako to skončilo.


Poslanci při projednávání státního rozpočtu ČR na r. 2007 dotaci na pražské Metro zcela zamítli.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 10:38
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dialniciar napísal:Pražské metro sa dostalo do Operačného programu EÚ s názvom Doprava, bude teda možná jeho modernizácia aj výstavba s pomocou financovania EÚ.

Doteraz financuje nový výstavbu metra hlavne pražská radnica a štát dával na metro globálne ročnú dotáciu vo výške 1 mld. CZK, až na rok 2007 sa navrhla len 1/2 sumy, ale nesledoval som už ako to skončilo.


Poslanci při projednávání státního rozpočtu ČR na r. 2007 dotaci na pražské Metro zcela zamítli.


A z čoho sa bude financovať výstavba v r. 2007 :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 10:53
od Jarda
Ono se to poslancům jeví tak, že když Praha pobírá ze státního rozpočtu globální dotace dle počtu obyvatel jako kraj i jako obec a má vysoké podíly na vybraných daních (hlavně díky sídlům velkých firem) i značné vlastní příjmy, tak nad to už nepotřebuje účelové dotace. Zatím také Praha nemá problémy s tím, aby si na nákladné akce brala úvěry. Bude tedy muset výstavbu Metra letos financovat bez účelové dotace.

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 11:04
od Dialniciar
Jarda napísal:Ono se to poslancům jeví tak, že když Praha pobírá ze státního rozpočtu globální dotace dle počtu obyvatel jako kraj i jako obec a má vysoké podíly na vybraných daních (hlavně díky sídlům velkých firem) i značné vlastní příjmy, tak nad to už nepotřebuje účelové dotace. Zatím také Praha nemá problémy s tím, aby si na nákladné akce brala úvěry. Bude tedy muset výstavbu Metra letos financovat bez účelové dotace.


A čo ďalšie roky :?:

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 11:14
od Jarda
Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Ono se to poslancům jeví tak, že když Praha pobírá ze státního rozpočtu globální dotace dle počtu obyvatel jako kraj i jako obec a má vysoké podíly na vybraných daních (hlavně díky sídlům velkých firem) i značné vlastní příjmy, tak nad to už nepotřebuje účelové dotace. Zatím také Praha nemá problémy s tím, aby si na nákladné akce brala úvěry. Bude tedy muset výstavbu Metra letos financovat bez účelové dotace.


A čo ďalšie roky :?:


K tomu se říká rusky "Čort znájet ..." :evil:

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 18:57
od Dialniciar
Nedávno som čítal asi k dvadsiatke metier vo svete. Pražské by malo mať, až si dobre pamätám, 55 km. A pýtam sa - koľko je cieľ :?:

Napríklad neviem, koľko má aténske, ale cieľ je 125-130 km do r. 2020. Teda zväčšenie o min. 1/3.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 19:22
od Jarda

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 19:55
od Jarda
Kromě tunelů metra Praha plánuje i tramvajový tunel do Suchdola: http://www.praha-mesto.cz/uzplan/uzemni ... 1870_b.jpg

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 20:20
od Dialniciar
Trasa metra D se prý začne stavět do dvou let

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1451

datum: 9. 1. 2007
médium: Profit, Petr Kučera

Výstavba plánované trasy D pražského metra by měla začít do dvou let. První úsek má spojovat Hlavní nádraží a jižní části města, zejména sídliště Novodvorská, Krč, Libuš, Lhotka či Modřany. Magistrát zvažuje možnost postavit zde takzvané lehké metro s kratšími vlaky a nástupišti. „Městská rada vybere typ podzemní dráhy počátkem tohoto roku,“ řekl radní Radovan Šteiner. Záleží zejména na tom, zda se takzvané lehké metro ukáže jako levnější varianta než klasické metro. Šteiner je přesvědčen o tom, že ano.

Letos chce radnice také zahájit práce na prodloužení trasy A směrem k Ruzyni. Šteiner zároveň potvrdil dřívější prohlášení primátora Pavla Béma, že prodloužení trasy A k ruzyňskému letišti by mělo být hrazeno i částí zisku z privatizace státního podniku Letiště Praha.

© 2005 Metrostav, člen DDM Group

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 20:58
od Jarda
Tak snad už konečně začne vystavba prvního úseku trasy D, která se dosud neustále odkládala. Podle původního záměru se měla stavět ještě před prodloužením trasy C do Kobylis a Letňan, pak ale došlo k přehození priorit.

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:38
od Die Autobahn
Vážně se mi moc "líbí", jak k tomu chytře hovoří Šteiner.

Člověk co ani nemá maturitu, ale je to "expert" na dopravu a pražský radní. :?

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2007 22:54
od Dialniciar
Die Autobahn napísal:Vážně se mi moc "líbí", jak k tomu chytře hovoří Šteiner.

Člověk co ani nemá maturitu, ale je to "expert" na dopravu a pražský radní. :?


Ak to je človek z pražskej radnice, tak má k tomu čo povedať bez ohľadu na jeho vzdelanie či skúsenosti.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2007 22:54
od Die Autobahn
Neříkám, že do toho nemá co povídat.

Jen že jsem s tím krajně nespokojen.

Ale ok, tohle k metru nepatří :-)

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 20:32
od Dialniciar
V Prahe sa plánuje v rámci metra a koľajovej dopravy v r. 2007 začať:

- výstavba: metro na trase C z Ládví do Letňan
- výstavba: električková trať z Laurovéj ulice k stanici metra Radlická
- príprava stavby: predĺženie trasy metra A z Dejvické smerom k ruzyňskému letiskui cez Motol a nová linka D z Hlavního nádraží do Písnice
- začať stavať by sa mala parkovacia budova u stanice metra v Depu Hostivař na trase A, která bude slúžiť ako záchytné parkovisko

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2007 22:54
od Honda
Vie mi niekdo povedať, kolko km má dnešné pražské metro a na kolko km je plánovaný jeho rozvoj a do ktorých rokov jeho rozvoj siaha :?:

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 00:07
od headshottt
Honda napísal:Vie mi niekdo povedať, kolko km má dnešné pražské metro a na kolko km je plánovaný jeho rozvoj a do ktorých rokov jeho rozvoj siaha :?:


Nazdar,
veškeré info co hledáš najdeš tady: http://www.metroweb.cz/metro/TECH/tech-trate.htm

Už příští rok po dobudování IC.C2 přesáhne délka sítě 60 km a měla by začít stavba nové linky D a pokračování linky A západním směrem. Momentálně je na oba projekty vyčleněno 80 mil pro vypracování dokumentace, 2008 by se mělo začít kopat, reálně to bude spíš později, uvidíme. Linka E je ve stádiu vzdálených úvah.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 00:07
od mapman
http://www.metroweb.cz/ - opat odkazem na tuto stranku, ziskas z nej komplexny prehlad...

Oprava

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 00:09
od headshottt
Oprava: IV.C2