Stránka 5 z 7

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 13:53
od Dialniciar
mino: čo ty považuješ za územnú prioritu ?

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 15:27
od mino
dialniciar: neviem ci ti rozumiem. Ak sa pytas na moj nazor, tak vyburat cast mesta by mi nebolo moc po chuti.
Nepoznam studiu ohladom potencialu tej vodnej cesty, takze tazko mi je to hodnotit. Uzemnou prioritou som myslel, ze ak sa niekde rozhodne o stavbe vodneho diela, tak ostatna dopravna infrastruktura sa tomu podriaduje...

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 15:30
od Dialniciar
Ďakujem za odpoveď. Takže pri trasovaní D1/D3 a modernizácii železničných koridorov sa na to podľa teba pamätá ?

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 15:55
od mino
Podla mna ano. Na trase D1 (alebo v jej blizkosti) sa tusim momentalne neuvazuje o ziadnej vodnej nadrzi a vodne kanaly medzi Krpelanmi a Vrutkami uz existuju.
Posledne sa dost diskutovalo o vystavbe vodnej nadrze Slatinka pri Zvolene, ale neviem ako to momentalne stoji...
Co sa tyka D3 neviem co bolo projektovane skor, ci dialnica alebo to vodne prepojenie, ani ako je to teraz zosuladene.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2010 20:54
od Isildursk
podla toho co som videl na vizualizaciach D3 ta pojde vecsinou po hrebenoch kopcou takze je mozne ze aj tu vodnu cestu zohladnili

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2010 09:02
od magnus
Isildursk napísal:podla toho co som videl na vizualizaciach D3 ta pojde vecsinou po hrebenoch kopcou takze je mozne ze aj tu vodnu cestu zohladnili


Jediny problematicky usek je asi v kysuckej brane, tam je vsetko nahustene

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2010 21:03
od williams
Na stranke ministerstva dopravy a regionalneho rozvoja v sekcii vodna doprava som nasiel v prilohe c.3 Etapizácia a časový harmonogram projektu. No chcel by som sa spytat na kolko sa to plni alebo neplni :) alebo aky je vlastne skutocny stav.

Predpokladaný časový harmonogram realizácie jednotlivých etáp s dĺžkou vodnej cesty je nasledovný:

1. etapa Komárno – Sereď 1993 – 2002 75 km

2. etapa Sereď – Púchov 2003 – 2013 124 km

3. etapa Púchov – Žilina 2010 – 2016 51 km

4. etapa Žilina – Odra 2025 - 2035 návrh 98 km

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2011 02:24
od konstrukt
Skutočný stav je taký, že na dané projekty nie sú peniaze a nerobí sa nič.

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2011 08:57
od Andrej
Vitaj späť, konstrukt :-)

Takze nepracuje sa ani na medializovanom useku HC-Sered? Btw, je to vôbec rentabilne?

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2011 14:18
od konstrukt
Vodné dielo VD Hlohovec - Sereď je stále iba pripravovaná stavba, na jej stavebnej realizácii sa ešte nezačalo. A rentabilné to je, je to viacúčelová stavba. Hlavné účely sú protipovodňová ochrana územia, zabezpečenie plavby, energetické využitie, a ďalšie prínosy ako zabezpečenie závlahovej vody pre hornú časť Žitného Ostrova, ťažbu štrkopieskov... Projektantom je Hydroinvest,s.r.o. Bratislava

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 14:44
od aquila
viewtopic.php?f=35&t=17796

zda sa, ze sa uvedomuju .. ale splavenie kysuce je ozaj kravina ..

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 14:57
od DrX
pri stupni odtrhnutosti od reality, aky na ****** vladne pri budovani "dopravneho uzla ZA", by som si az taky isty nebol. spomenme si na miliardy na PPP3 na vysnivany tunel Visnove, za premrhanim ktorych este aj dnes hordy nadsencov na tomto fore placu :-)

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 15:09
od Andrej
Tieto stavby boli pripravovane este za I. CSR (ked este ziadny VUD neexistoval :-) ) a neskor za sociku, kedy mala lodna doprava uplne iny vyznam. Dnes je to zrejme uz davno neefektivny projekt, ktory by sa mal prehodnotit a pokial sa nepreukaze ekonomicka opodstatnenost, tak uplne zrusit.

To, ze je tento koridor naplanovany zase cez ZA je logicke - prepojenie Vazskej cesty (napojenej na Cierne more) s Baltskym morom. Zaujimavostou je, ze zilinski *** vybudovali väcsinu diel sucasnej Vazskej cesty este v r. 1934-1963...

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2013 15:17
od DrX
fakt zajimave :-)

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2013 20:54
od milan_KM
Zaoberať sa na ministerstve touto stavbou budú asi tak, ako zrýchlili prípravu a výstavbu R2 ... :D

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2013 19:39
od ANDi

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2013 22:11
od mino
Danske rejdarstvo Maersk Line v lete ocakava dodavku prvej z 10 dosial najvacsich kontajnerovych lodi (zaroven pojde o v sucasnosti najvacsie lode na svete), ktore buduju juhokorejske lodenice Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Tieto plavidla budu nasadene na okruznej trase z Azie do Europy (vratane polskeho pristavu Gdansk), ich kapacita je 18.000 TEU. Vzhladom na lodnu kapacitu kontajnerovych prepravcov prevysujucu momentalny svetovy dopyt po namornej preprave sa v najblizsich rokoch so stavbou dalsich takto velkych lodi neuvazuje.

Par faktov o lodiach:
Dlzka: 400 metrov
Sirka: 59 metrov
Ponor: 14,5 metra
Vyska: 73 metrov
Max.rychlost: 25 uzlov
Vykon: 2 x 32 MW

Vystizne video z vystavby :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=vxeREd3s_UE
Viac na :arrow: http://www.worldslargestship.com/

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2013 20:18
od ANDi
Drobcek :)

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2013 20:02
od ANDi
Krasnoyarsk (Rusko)
Vytah pre lode, na 100 metrov vysokej priehrade, v prevadzke od 1967.

Obrázok

Obrázok

http://techknowbits.com/amazing-krasnoy ... in-russian

https://www.youtube.com/watch?v=3B4vf5AlG1Y&t=35m51s

+ este nejake historicke foto z vystavby;
http://englishrussia.com/2011/09/02/the ... d-present/

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2013 17:38
od ANDi

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2014 11:46
od ANDi
Plavba na Dunaji v úseku Vodného diela Gabčíkovo je momentálne zastavená.

http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/ ... li-plavbu/

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2014 21:35
od Kanky
[album_photo]21951[/album_photo]
len pre zaujimavost, aktualna cena za liter nafty v Egypte je 0,15 EUR a liter benzinu stoji 0,30 EUR - cize to dost po revoluciach a zmenach zdrazelo :)

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2014 11:33
od bzzi
Predstav si ten chaos na našich cestách, keby sa ceny u nás priblížili k týmto. Každý by chcel zrazu jazdiť autom. To by boli ucpané i dialnice.

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2015 10:39
od ANDi
Prve lode sa preplavili druhym kanalom v Suezskom prieplave, oficialne otvorenie o mesiac.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-33666314

doba vystavby 1 rok
dlzka 72 km
cena 8,5 miliard dolarov

Tu su nejake zabery z vystavby;
http://www.bbc.com/news/world-africa-30929657
https://www.youtube.com/watch?v=Jn_ad3bKHdI

Re: Vodna/lodna doprava v SR a vo svete

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2015 10:55
od ANDi