Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA
Odoslané: 09. Mar 2005 11:27
Táto téma nesúvisí veľmi s diaľnicami (preto je aj v sekcii Off-topic), ale keďže o diaľniciach diskutujú aj odborníci v stavebníctve, ktorí by sa mohli odborne vyjadriť, pridávam ju do tohto fóra. Rád by som sa spýtal na niekoľko otázok:
V súčasnosti je posudzovaný zámer na výstavbu 1. etapy nosného systému MHD v Bratislave Janíkov dvor - Šafárikovo nám. Prechod Dunaja mostom v úseku Bosákova - Šafárikovo nám. je dočasný do výstavby tunela popod Dunaj. To že za hneď v prvej fáze nestavia tunel je spôsobené finančnou náročnosťou stavby, problém je nájsť peniaze aj na navrhované dočasné riešenie (cca 7,5 - 8 mld.). Preto ma zaujíma:
1. Koľko by stála výstavba tunela popod Dunaj v úseku Železničná zastávka Petržalka - Pribinova (aj s oboma stanicami)? Alebo inak, za koľko Sk to dokáže postaviť stavebná firma? Stačí mi aspoň rádovo cena.
2. Koľko by stálo predĺženie trasy o razený úsek Pribinova - Kamenné nám. - Suché mýto - Hlavná stanica?
3. Koľko by stálo predĺženie trasy o razený úsek Hlavná stanica - Trnavské mýto?
4. Je podľa vás reálne nasledovné alternatívne riešenie: prechod Dunaja definitívne po Starom moste, na Šafárikovom nám. vjazd do tunela (mimoúrovňové kríženie s komunikáciou Vajanského nábr. - Dostojevského rad riešené jej podjazdom popod trať schádzajúcu zo Starého mosta), ďalej pokračovanie tunelom hĺbeným z povrchu popod Štúrovu, Nám. SNP, Poštovú resp. Hurbanovo nám., Hodžovo nám. (križovanie s podjazdom a podchodom), Štefánikovu na Hlavnú stanicu? Bolo by uvedené riešenie lacnejšie (aj napriek všetkým komplikáciám pre povrchovú dopravu počas výstavby), alebo by cena spolu s vyvolanými investíciami prevýšila cenu razenej alternatívy?
5. Ak máte nejakú vlastnú predstavu koncepcie riešenie NS MHD, sem s ňou
V súčasnosti je posudzovaný zámer na výstavbu 1. etapy nosného systému MHD v Bratislave Janíkov dvor - Šafárikovo nám. Prechod Dunaja mostom v úseku Bosákova - Šafárikovo nám. je dočasný do výstavby tunela popod Dunaj. To že za hneď v prvej fáze nestavia tunel je spôsobené finančnou náročnosťou stavby, problém je nájsť peniaze aj na navrhované dočasné riešenie (cca 7,5 - 8 mld.). Preto ma zaujíma:
1. Koľko by stála výstavba tunela popod Dunaj v úseku Železničná zastávka Petržalka - Pribinova (aj s oboma stanicami)? Alebo inak, za koľko Sk to dokáže postaviť stavebná firma? Stačí mi aspoň rádovo cena.
2. Koľko by stálo predĺženie trasy o razený úsek Pribinova - Kamenné nám. - Suché mýto - Hlavná stanica?
3. Koľko by stálo predĺženie trasy o razený úsek Hlavná stanica - Trnavské mýto?
4. Je podľa vás reálne nasledovné alternatívne riešenie: prechod Dunaja definitívne po Starom moste, na Šafárikovom nám. vjazd do tunela (mimoúrovňové kríženie s komunikáciou Vajanského nábr. - Dostojevského rad riešené jej podjazdom popod trať schádzajúcu zo Starého mosta), ďalej pokračovanie tunelom hĺbeným z povrchu popod Štúrovu, Nám. SNP, Poštovú resp. Hurbanovo nám., Hodžovo nám. (križovanie s podjazdom a podchodom), Štefánikovu na Hlavnú stanicu? Bolo by uvedené riešenie lacnejšie (aj napriek všetkým komplikáciám pre povrchovú dopravu počas výstavby), alebo by cena spolu s vyvolanými investíciami prevýšila cenu razenej alternatívy?
5. Ak máte nejakú vlastnú predstavu koncepcie riešenie NS MHD, sem s ňou