Nosný systém MHD v Bratislave, súčasný stav MHD v BA

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod wazari » 11. Jan 2007 15:54

stale to vyzera, ze po Petrzke sa bude prehanat rychloelektricka aj vlaky, asi ze ktory rychlejsie :(

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5836

a mesto sa vraj kedysi tvarilo ustretovo, iba Nove Mesto nie

"Výstavbu železnice, ktorá sa má stať súčasťou dôležitej medzinárodnej osi, však primátor inak víta. Za predpokladu, že sa „zohľadnia podmienky mesta", je o nej pripravený rokovať aj s príslušnými štátnymi orgánmi. "

co zasa budu chciet ..
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 17:45

wazari napísal:stale to vyzera, ze po Petrzke sa bude prehanat rychloelektricka aj vlaky, asi ze ktory rychlejsie :(

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5836

a mesto sa vraj kedysi tvarilo ustretovo, iba Nove Mesto nie

"Výstavbu železnice, ktorá sa má stať súčasťou dôležitej medzinárodnej osi, však primátor inak víta. Za predpokladu, že sa „zohľadnia podmienky mesta", je o nej pripravený rokovať aj s príslušnými štátnymi orgánmi. "

co zasa budu chciet ..


Dnes tu nie je ani jedno ani druhé ani tretie (metro) a ešte to tak pár rokov aj bude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 19:20

Dialniciar napísal:Čítal som na pravde, že bratislavský magistrát hovorí o tom, že celkové náklady na metro by boli 100 mld. SKK a na to mesto jednoducho nemá. Na rýchloelektričku, že by to bolo v závislosti od rozsahu 7-13 mld. SKK.


Najväčší rozvoj metra v Aténach: Metro v Aténach bolo realizované od r. 1992 do r. 2003, náklady 3,4 mld. USD, celková dĺžka 27 km, denne prepravovaných 750 000 ľudí zo 4 mil. Atén, spolu 28 staníc a realizovalo sa, aby Atény vyriešili totálne zlú dopravnú situáciu a nával ľudí na olympiádu, pričom sa celé Atény prebudovali.

Ale hlavné je, že (bol som donútený nájsť tú sumu 100 mld. SKK pre metro, lebo mi prišli IS, že zavádzam), čo povedal Ďukrovský pred voľbami do zastupiteľstva:

A. Ď.: Ak hovoríme o rýchlej električke, predovšetkým hovoríme o jej
preferencii. Pre mesto nejestvuje iný systém, ktorý by sa dal vybudovať bez toho, aby sme mali k dispozícii 130 miliárd korún. Situáciu s nosným
systémom pritom nemôžeme riešiť v ďalekej budúcnosti, musíme okamžite.

Tvrdíte, že sme nič nespracovali. Na základe čoho však potom projekt
posudzovalo ministerstvo životného prostredia? Vo svojom stanovisku po vyše ročnej práci odporučilo vybudovať trať zloženú z pozemnej a estakádnej časti. Mestské zastupiteľstvo navyše výstavu metra nezavrhlo s konečnou platnosťou, naopak, územný plán to umožní, ak raz metropola bude bohatá.

Zdroj: http://spravy.pravda.sk/superi-o-primat ... egiony_p26


Vybral som zámerne Atény, aby bolo jasné, že išlo o zastavané plochy, dokonca sa naraz viaceré menili, Atény, kde žije 37% Grékov. A cena je 91,8 mld. SKK. Vtedy bol iný kurz USD, ale zase bolo aj oveľa lacnejšie, takže cena je nemenná. Toto nielenže nie je 100 mld. SKK, to by ani toľko nebolo, pretože BA nepotrebuje 27 km metro, určite nie postaviť ho za 10 rokov ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Honda » 12. Feb 2007 23:13

Pohlad jedného mladého Blaváka. Bratislava je tak zastavaná že jediná možnosť je metro. Každý zodpovedný sa to len bojí povedať, Mečiar si bude rozprávať, že sme len väčšia dedina a Fico sa tvári, že Petržalka je nejaké geto (takže čo by tam asi metro robilo, že ?!). Metro bolo BA aj sľúbené, .. lenže sluby sa slubujú .. ale Blaváci nezabúdajú a aj veľa východniarov zabudlo na to odkial sú a sú v Blave radšej, len nič z toho dohromady neni. Ale narozdiel od nejakých megalomanských investícií a nezodpovednosti typu BB keď neni na metro tak sa plánuje aspoň rýchloelektrička .. kritici, tento model je skoro v každom meste väčšom jako 1 milión ludí v USA alebo v Japonsku. A je to rýchloelektrička na estakáde a pod zemou je aj ťažké metro. Že ju nemáme tak to je zase chyba štátu, lebo sľúbil pomoc ale nepomohol. Ja osobne neverím tomu že do r. 2010 bude nejaká rýchloelektrička otvorená ..

Súčasný stav MHD. Narozdiel od celkom dobre zabehanej SAD sa MHD jaksi topí v problémoch. Nepochopím že z celého mega dopravnéhé podniku je len 1/3 šoféri. Čo tam asi robia tie ďalšie 2/3 keď mám overenú info, že na mechanikoch sa šetrí .. tu nepomože miliarda ale jedna miliarda každý rok aby sa za 6 rokov obmenil vozový park.

Príde východniar, mladý 19 ročný človek do Blavy na železničnú stanicu .. prvý hnus až to je hlavná stanica .. a na Mlynskú dolinu ho povezie staručký Ikarus a spoje sú tak spravené, že až to je nedela večer tak študent bude jako mandarinka v krabici. Kruté prebudenie do reality. Prvé začína cenou prvého lístka. A prebudenie potom pri kupovaní električenky, na ktorú si ešte tento študent vystojí rad. Takže ani tu nejsú tý pracovníci MHD.

Kapacita mnohých liniek je už fuč .. jednoducho neni, a to nehovorím o meškaní, nedajbože keď sa opravuje nejaká ulica (Obchodná) .. nedajbože keď napadne 1 cm snehu .. to už je úplná katastrofa.

Potom extra kategória sú nočné spoje .. preriedené a v podstate prázdne.

A potom je v Blave aj "čierna diera", kedy vám zostanú len dve možnosti: taxi alebo pešo (náročné na čas a aj nebezpečné podľa toho kde ste a jako poznáte BA).

Ja nemám slušného slova na MHD v Blave. A potom ešte extra kategória sú niektorý šoféri .. väčšina je slušná, počká, pomože, ale sú výnimky, ktoré okolo slušnosti ani nešli a taký vám pokazia celý deň .. našťastie dneska sa dosť mení a sú povinný vám povedať meno a keď si zapamätáte linku, čas a máte chuť ísť na centrálu tak mu strhnú prémie a bude si dávať pozor ..

Čo odporúčam je, aby ste zvonili na zastávky aj keď neni treba, je to poistka. Treba fakt počkať kým sa dvere poriadne otvoria a zatvoria (keď sa na Karosách otvorí len polovica dverí, tak treba počkať kým sa otvoria aj druhé lebo dosť často sa stáva, že systém zblbne a najprv sa zase zatvorí ta polovica a otvoria sa naraz.

A taká posledná rada, čo často vidím .. keď sa nedá sadnúť (pustite starších) a stojíte, tak sa poriadne držte .. aj na rovnej trase možete skončiť s rozbitou hubou pretože autá chodia v Blave jako chcú a na koniec: dávajte si pozor na peniaze a doklady.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 11:13

Na električku z Petržalky zrejme prispeje aj štát :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6154
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2007 00:10

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6211

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6210

neviem ci to je len zbozne zelanie radnych, alebo realita, ale nejako sa mi nezda ze by na NDS stat nejako moc chcel prispiet v tomto volebnom obdobi. a s tymi eurofondami uz to teper vyzera na nezmysel.

a to spajanie zeleznicneho tunela a jeho vyuzitia pre elektricku uz ani neviem ci mam radit do sci-fi literatury, alebo do nejakeho meta fyzicna ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod bodrik » 25. Feb 2007 06:08

Ohľadom tej rýchloelektričky do Petržalky: Všade sa to prezentuje ako nosný dopravný systém, ale myslím si že takéto "honosné" pomenovanie ani zďaleka nie je namieste, keďže ide v podstate "len" o ďalšiu električkovú radiálu, ktorá bude od iných odlišná len v tom že maximálna prevádzková rýchlosť súprav bude cca o 15Km/h. rýchlejšia ako na ostaných radiálach a zastávky nebudú až tak "nahusto"

.. Inak o výhode "pseudomimoúrovňového" križovania nemôže byť v tomto prípade ani reči, lebo na Šafku, Štúrovej ul, Jesenského ul, Mostovej ul, a Vajanského nábreží to pôjde klasicky po povrchu.. A tam to bude teda poriadne "zabité".. Stačí malá nevinná dopravná nehoda (zablokovaná koľaj) a už je celý "nosný dopravný systém" v prdeli.. :roll:

Nosným dopravným systémom by bolo definitívne až metro, ak sa ovšem nejakého vôbec dožijeme.. :lol:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2007 12:46

jasne, ja tiez som to zabudol dat "NDS" do uvodzoviek. tiez zdielam, ze pribudne len dalsia radiala.

ale ak by dali elektricky v ramci CMO pod zem, tak neni problem, lebo radialy su uz vacsinou vo vlastnych koridoroch..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod bodrik » 25. Feb 2007 15:29

aquila napísal:jasne, ja tiez som to zabudol dat "NDS" do uvodzoviek. tiez zdielam, ze pribudne len dalsia radiala.

ale ak by dali elektricky v ramci CMO pod zem, tak neni problem, lebo radialy su uz vacsinou vo vlastnych koridoroch..


CMO? ..poprosím vysvetliť.. :) a vopred vďaka ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Nevedko » 26. Feb 2007 10:46

bodrik napísal:CMO? ..poprosím vysvetliť.. :) a vopred vďaka ;)


Pod CMO sa mysli centrum mesta, presny vyznam skratky tipujem na Centralna Mestska Oblast.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 12:32

Vodičmi MHD už nechcú byť ani Ukrajinci :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6236
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Mar 2007 16:35

Električka do Petržalky by mala byť súčasťou železnice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6310

Časť električkových koľají v Petržalke vybuduje mesto so štátom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6315

Petržalka dostane električku - cena 8 mld. SKK :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6324
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Mar 2007 11:56

Nové električkové spojenie v Bratislave :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6543
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2007 13:20

Vypíšu súťaž na dokumentáciu pre električku do Petržalky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6566

Bratislava by mohla pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardu korún. Viac k tomuto bodu v článku. :wink:

Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel bude stáť približne osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod MK » 21. Mar 2007 17:16

ZSR vstupuje do projektu v useku Bosakova-Janikov dvor na to aby mali spojenu filialku smerom na Rusovce, Rajku a HU?
Ekonom.
MK
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 16. Jan 2006 16:20

Odoslaťod Nevedko » 22. Mar 2007 08:19

MK napísal:ZSR vstupuje do projektu v useku Bosakova-Janikov dvor na to aby mali spojenu filialku smerom na Rusovce, Rajku a HU?


Ak si myslel tvoju otazku ironicky, dala by sa pochopit. Inak mi zmysel nedava.

Stanica Filialka sa bude tunelom pripajat na existujucu trat v Petrzalke (ktora vedie aj do Rusoviec) bez ohladu na usek Bosakova - Janikov dvor.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

No nie celkom ironicky

Odoslaťod MK » 22. Mar 2007 10:30

Proste preco do toho ZSR vstupuje??? Presne ako pises, trat smerom na HU tam uz je. Chce ZSR robit primestske vlaky do Rusoviec a mozno aj cunova a chce ich viest cez petrzalku? Alebo o co ide?
Ekonom.
MK
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 16. Jan 2006 16:20

Re: No nie celkom ironicky

Odoslaťod Nevedko » 22. Mar 2007 10:45

MK napísal:Proste preco do toho ZSR vstupuje??? Presne ako pises, trat smerom na HU tam uz je. Chce ZSR robit primestske vlaky do Rusoviec a mozno aj cunova a chce ich viest cez petrzalku? Alebo o co ide?


Podla mna nie ZSR vstupuje do projektu elektricky v Petrzalke, ale prave naopak mesto Bratislava vstupuje do projektu budovania zeleznicneho koridoru v meste. Jednoducho sa po dohode so ZSR na projekt nalepi slepa kolaj smerom na Janikov dvor, aby mesto ziskalo aspon nejake peniaze na vystavbu.
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Dialniciar » 31. Mar 2007 20:19

Dopravný podnik navrhuje rozšíriť električkové trate :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6700
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Apr 2007 13:50

Ftáčnik nechce polozapustený nosný dopravný systém :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6808

Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, teda podzemný, nadzemný a povrchový.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Apr 2007 08:48

Električkou jazdí v Bratislave stále viac cestujúcich

http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/ ... e_id=35474

Takmer 253 miliónov cestujúcich sa v roku 2006 viezlo vo vozidlách Dopravného podniku Bratislava. Oproti roku 2000 je to nárast o 14,3 percenta.

Informovala o tom Krajská správa Štatistické úradu SR s tým, že podiel autobusovej dopravy vlani klesol oproti roku 2000 z takmer 60 % na necelých 57 %. Mierne sa zvýšil počet cestujúcich, ktorí využili na prepravu električku a trolejbus. Električka prepravila asi jednu tretinu a trolejbus 11,3 percenta pasažierov.

Dopravný podnik prišiel v roku 2006 o 39 vozidiel, ktoré bolo potrebné vyradiť pre opotrebovanie. Najväčšie problémy sú v tomto smere s autobusmi, pretože ich výmena za modernejšie zaostáva za prepravnými potrebami. Zvyšuje sa aj ich priemerný vek, ktorý je dnes približne 10 rokov.

(brn)

____________________________


Električková trať do Devínskej má obísť sídlisko

http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/ ... e_id=34813

Plánovaná výstavba električkovej trate do Devínskej Novej Vsi sa pravdepodobne vyhne najviac zastavaným a obývaným lokalitám tejto mestskej časti. Vyplýva to z návrhu trasy zapracovanej v novom územnom pláne.

Podľa informácií z magistrátu má nová električková trasa pokračovať zo Saratovskej ulice z Dúbravky premostením nad železnicou po ceste II/505 a má ísť stredom rozvojového územia po plánovanú zbernú komunikáciu B2 (predĺženie Eisnerovej ulice) a pozdĺž tejto cesty popri železnici až po železničnú stanicu Devínska Nová Ves. Podrobnejšia dokumentácia trasy zatiaľ nie je spracovaná.

V Devínskej Novej Vsi žije v súčasnosti približne 17-tisíc obyvateľov a pravdepodobne najviac je ich sústredených v pomyselnom trojuholníku medzi ulicami Eisnerova a Istrijská a železničnou traťou. Z možností využívania mestskej hromadnej dopravy zostávajú pre Novovešťanov zatiaľ stále len autobusové linky, z nich iba v prípade č. 21 ide o zrýchlený spoj, ktorý ale kapacitne nie vždy vyhovuje potrebám. Ak by nová trasa električky skutočne obchádzala celú zastavanú časť, boli by zastávky v mnohých prípadoch tak ďaleko, žeby to miestnym obyvateľom asi veľmi nepomohlo.

Nová trasa električky súvisí aj s plánovanou výstavbou medzi diaľnicou D2 a cestou II/505. V súčasnosti sa podľa informácií mesta spracúva urbanistická štúdia Lamačskej brány, ktorá má overiť investičné zámery v území, zhodnotiť územie z hľadiska riešenia územno-technických, urbanistických, architektonických, dopravných a environmentálnych problémov a stanoviť celkovú koncepciu riešenia rozvoja na tomto území.

Vlani v decembri sme informovali, že urbanistická štúdia Lamačská brána spája obchod, zábavu, bývanie a administratívu. Podľa projektového riaditeľa spoločnosti Penta Investments Vladimíra Škrovana „sa v prvej fáze ráta s výstavbou niekoľkých obchodných reťazcov, ktoré v tejto časti Bratislavy nie sú zastúpené a s výstavbou obchodno-zábavného centra na ploche 140-tisíc štvorcových metrov, ktorého súčasťou bude zábavný park, ako aj multifunkčný športový komplex.“ V. Škrovan dodal, že začatie prvej etapy výstavby je naplánované na prvý štvrťrok 2008, jej ukončenie sa predpokladá koncom roku 2009.

V prípade uskutočnenia plánovanej zástavby pribudnú do danej lokality tisíce nových obyvateľov a kardinálnym problémom bude riešenie nielen hromadnej dopravy, ale aj problematiky zaťaženia a priepustnosti komunikácií na dotknutom území, ale aj v jeho okolí. S verejnou dopravou môžu pomôcť aj železnice vybudovaním zastávok, prípadne zriadením vlakových liniek.

(rob)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 11. Apr 2007 20:32

Železničný tunel sa využije aj na mestskú dopravu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=42945#42945

Doprave v meste majú pomôcť železnice :arrow:

O zámere vybudovať na území mesta prepojenie železničného koridoru TEN-T 17 s napojením letiska a v jeho rámci aj električkovú trať v Petržalke sme sa pozhovárali s bratislavským primátorom Andrejom ĎURKOVSKÝM.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6834
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod aquila » 30. Júl 2007 19:35

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7558

tak dalo sa uz 1,5 miliardy na projektovu dokumentaciu .. preco nedat dalsich 200 milionov ? :)

a je zaujimave, ze projektovat maju 1,5 roka .. takze Q1/2009 mozu kludne projektovat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 01. Aug 2007 20:34

Tak Solarisy sa nám pokazili ... :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 02. Aug 2007 09:11

Dialniciar napísal:Tak Solarisy sa nám pokazili ... :twisted:

Bublina. Netreba brat vazne.
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.