Metro v Bratislave?

sekcia venovaná iným infraštrukturálnym stavbám ako diaľnice a železnice, t.j. napríklad letiská, nosný dopravný systém, pozemným stavbám a developerským projektom

Moderátor: Moderátori

Ste za metro v BA?

Áno, jednoznačne
35
56%
Áno, ale až neskôr, teraz to nemá význam
12
19%
Nie, určite nie
14
23%
Neviem
1
2%
 
Celkový počet hlasov : 62

Odoslaťod rastislav5 » 11. Feb 2008 21:41

Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


V Bratislave je problem s MHD najvacsi. Je to hlavne mesto a MHD v nom pouziva mnoho cestujucich, ktori tam nemaju travaly pobyt a neplatia do Bratislavskeho rozpoctu. A Bratislava samotna nema na zlepsenie MHD na uroven, ktora by konkurovala individualnej doprave, ta prebera cestujucich, cim su opat mensie trzby a drahsie listky a vacsie intervaly, co zasa sposobuje odliv cestujucich atd atd. Naopak zapchy sa vzrastanim individualnej dopravy stale zvacsuju (co tiez sposobuje ubytok cestujucich v MHD, lebo spoj MHD chodi po svojej trase a nemoze obist zapchu). Doprava je najvacsim problemom Bratislavy a dotacie do MHD by ho mohli zmiernit (aj ked to bude asi tazke presvedcit niekoho, kto si uz zvykol na pohodlie auta).
Nehovorim ze inych miest sa to netyka, ale zatial to nie je take hrozne.
Alebo ako pisem a k comu sa viac priklanam v buducnosti extra myto pre kazde auto za kazdy km. A z vybraneho myta pripadna dotacia na MHD, ak uz samotne myto nebude dostatocnym impulzom na navrat casti pasazierov k MHD. Hadam satelitny mytny system v buducnosti umozni platit rozne sadzby myta pre rozne useky
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Dialniciar » 11. Feb 2008 22:14

Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 11. Feb 2008 22:24

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 11. Feb 2008 22:26

fh napísal:Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.


Presne tak a to vieme doložiť, že my s fh nie sme Bratislaváci. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 12. Feb 2008 09:42

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:

Aha, takze komunisticke myslenie vidim, ze funguje naplno. Mesto: "Sak kaslime na MHD, nechajme ju zdevastovat, stat nas z toho potom vytiahne." Great!
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 12. Feb 2008 09:46

fh napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.

Pravdaze, o tom hlavom meste mas pravdu. Protibratislavsky postoj nemam, to by som sa znizil na uroven otrepanych nic neriesiacich debat. Len ho tu exagerujem, pretoze ludia zijuci na jednej casti Slovenska pochopitelne zabudaju na tu druhu cast. Tak to v zivote prirodzene chodi. Takze sa snazim len vytvarat urcitu rovnovahu. O metre a 3+3 som pred chvilou napisal v politickej teme, moj nazor je odprezentovany tam.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 12. Feb 2008 10:57

fh napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.


Máš samozřejmě pravdu - jen technická poznámka - když byly Praha v Bratislavě se metro dokonce stavělo :-) Pravda, v Praze už stály 3 linky.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod fh » 12. Feb 2008 11:33

Thomas napísal:
fh napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.


Máš samozřejmě pravdu - jen technická poznámka - když byly Praha v Bratislavě se metro dokonce stavělo :-) Pravda, v Praze už stály 3 linky.


To je pravda. Myslím si, že tedy ani tak potrebné nebolo, len keby sa pokračovalo, ktovie... Ale je to o postupnosti, lebo čakať, kým bude dostatok peňazí na metro znamená, že sa nikdy nezačne. Tu chýba odvaha avôľa ísť do toho.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 12. Feb 2008 11:36

Tomas PO napísal:Aha, takze komunisticke myslenie vidim, ze funguje naplno. Mesto: "Sak kaslime na MHD, nechajme ju zdevastovat, stat nas z toho potom vytiahne." Great!


Človek, ktorý hovorí o rozšírení počtu pruhov na diaľnici ako o pliage tu bude rozprávať o komunizme. Ty o verejnej doprave nevieš zjavne nič. Federálna vláda Kanady podporuje dotáciami vo výške po 1 mld. CAD verejnú dopravu v mestách Toronto a Montreal ročne. :idea: Zrejme tí najtvrdší komunisti tam sú. :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Feb 2008 11:43

Tomas PO napísal:Protibratislavsky postoj nemam, to by som sa znizil na uroven otrepanych nic neriesiacich debat. Len ho tu exagerujem, pretoze ludia zijuci na jednej casti Slovenska pochopitelne zabudaju na tu druhu cast. Tak to v zivote prirodzene chodi. Takze sa snazim len vytvarat urcitu rovnovahu. O metre a 3+3 som pred chvilou napisal v politickej teme, moj nazor je odprezentovany tam.


Tak pár konkrétnych faktov:

V BA kraji sa dnes nestavia ani 1 km diaľnice.
V TT kraji sa dnes nestavia ani 1 km diaľnice.

Najvyspelejšie regióny a nestavia sa tam ani 1 km diaľnice, rýchlostnej cesty či cesty I. triedy 2+2 jazdné pruhy.

Modernizoval sa koridor a to aj na ČR, aj na smer Trnava a sever Slovenska.

Cesty v BA kraji s parametrom ciest II. triedy majú vyššie intenzity ako mnohé cesty I. triedy na hlavných ťahoch. Sú úzke, nepostačujú náporom áut a to na viaceré smery (smer Pezinok, smer Trnava, smer Senec, smer Dunajská Streda).

MHD v Bratislave kolabuje napriek ročným investicám dopravného podniku 250-500 mil. SKK. Je to najviac na celom Slovensku. A vzhľadom na takmer nulové investície do ciest v Bratislave zo strany štátu skutočne nechápem, čo by sa stalo ak by štát dával 1 mld. SKK na autobusy, električky, obnovu tratí a logicky že po 5-6 rokoch sústavnej obmeny by prišli na rad nové električké trate. :idea:

Štát nezabúda na iné regióny.

Zrovna Prešovský kraj: najviac rozostavaných km diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku. Podobne mohutná výstavba ciest I. triedy, privádzačov a obnova ciest I. triedy. V samotnom Prešove išla 1 mld. SKK do obnovy železničnej stanice, rovnaká miliarda do stanice v Poprade. Neviem neviem, kto tu má klapky na očiach.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 12. Feb 2008 14:12

fh napísal:
Thomas napísal:
fh napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.


Máš samozřejmě pravdu - jen technická poznámka - když byly Praha v Bratislavě se metro dokonce stavělo :-) Pravda, v Praze už stály 3 linky.


To je pravda. Myslím si, že tedy ani tak potrebné nebolo, len keby sa pokračovalo, ktovie... Ale je to o postupnosti, lebo čakať, kým bude dostatok peňazí na metro znamená, že sa nikdy nezačne. Tu chýba odvaha avôľa ísť do toho.


Připomíná mi to, že o tom projektu z 2. pol. 80. let nic moc nevím - nemáte někdo info? Mimochodem by mě zajímalo, jestli je to tentýž projekt (třeba i trochu modifikovaný jako rychlodráha v letech 70.)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 12. Feb 2008 14:38

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Aha, takze komunisticke myslenie vidim, ze funguje naplno. Mesto: "Sak kaslime na MHD, nechajme ju zdevastovat, stat nas z toho potom vytiahne." Great!


Človek, ktorý hovorí o rozšírení počtu pruhov na diaľnici ako o pliage tu bude rozprávať o komunizme. Ty o verejnej doprave nevieš zjavne nič. Federálna vláda Kanady podporuje dotáciami vo výške po 1 mld. CAD verejnú dopravu v mestách Toronto a Montreal ročne. :idea: Zrejme tí najtvrdší komunisti tam sú. :D

O rozsireni D1 na 3+3 som sa vyjadril jasne. Mozem pisat po anglicky, aby si mi rozumel. Tam je 13 casov, takze sa budem vediet vyjkadrit presnejsie a snad potom neoznacis nazor, ze som dokonca za rozsirenie na 4+4, ale az po dostavani chybajucich usekov D1, za pliagu.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 12. Feb 2008 14:47

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Protibratislavsky postoj nemam, to by som sa znizil na uroven otrepanych nic neriesiacich debat. Len ho tu exagerujem, pretoze ludia zijuci na jednej casti Slovenska pochopitelne zabudaju na tu druhu cast. Tak to v zivote prirodzene chodi. Takze sa snazim len vytvarat urcitu rovnovahu. O metre a 3+3 som pred chvilou napisal v politickej teme, moj nazor je odprezentovany tam.


Tak pár konkrétnych faktov:

V BA kraji sa dnes nestavia ani 1 km diaľnice.
V TT kraji sa dnes nestavia ani 1 km diaľnice.

Najvyspelejšie regióny a nestavia sa tam ani 1 km diaľnice, rýchlostnej cesty či cesty I. triedy 2+2 jazdné pruhy.

Modernizoval sa koridor a to aj na ČR, aj na smer Trnava a sever Slovenska.

Cesty v BA kraji s parametrom ciest II. triedy majú vyššie intenzity ako mnohé cesty I. triedy na hlavných ťahoch. Sú úzke, nepostačujú náporom áut a to na viaceré smery (smer Pezinok, smer Trnava, smer Senec, smer Dunajská Streda).

MHD v Bratislave kolabuje napriek ročným investicám dopravného podniku 250-500 mil. SKK. Je to najviac na celom Slovensku. A vzhľadom na takmer nulové investície do ciest v Bratislave zo strany štátu skutočne nechápem, čo by sa stalo ak by štát dával 1 mld. SKK na autobusy, električky, obnovu tratí a logicky že po 5-6 rokoch sústavnej obmeny by prišli na rad nové električké trate. :idea:

Štát nezabúda na iné regióny.

Zrovna Prešovský kraj: najviac rozostavaných km diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku. Podobne mohutná výstavba ciest I. triedy, privádzačov a obnova ciest I. triedy. V samotnom Prešove išla 1 mld. SKK do obnovy železničnej stanice, rovnaká miliarda do stanice v Poprade. Neviem neviem, kto tu má klapky na očiach.

No, ved o tom presne hovorim. Tak, ako su v sucasnosti zo strany statu do ciest v Blave takmer nulove investicie, to iste plati aj pre Presov. S tym rozdielom, ze len donedavna isli do ciest v BA miliardy, ale v Presove od roku 1992 ani koruna. Vynimku tvori par stometrovy usek NK, o ktorom vsetci vieme, ake ma problemy. Takze summa summarum - kedze stat neinvestuje do ciest v PO, rovnako ako v BA, tak potom by si aj podobne mesta mohli rovnako narokovat pomerne financie od statu na dotovanie svojej MHD-cky.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 12. Feb 2008 21:14

Tomas PO napísal:No, ved o tom presne hovorim. Tak, ako su v sucasnosti zo strany statu do ciest v Blave takmer nulove investicie, to iste plati aj pre Presov. S tym rozdielom, ze len donedavna isli do ciest v BA miliardy, ale v Presove od roku 1992 ani koruna. Vynimku tvori par stometrovy usek NK, o ktorom vsetci vieme, ake ma problemy. Takze summa summarum - kedze stat neinvestuje do ciest v PO, rovnako ako v BA, tak potom by si aj podobne mesta mohli rovnako narokovat pomerne financie od statu na dotovanie svojej MHD-cky.


Je chybou Prešova, že si nevedel dať do poriadku pozemky pod Nábrežnú komunikáciu a neurýchliť tak jej výstavbu. :idea:

Bratislava dáva do dopravy 20% svojho rozpočtu. Toľko nedáva žiadne mesto na Slovensku. A keďže to nepomáha a dávať viac je nereálne a nemysliteľné žiadať, je na čase, aby pomohol štát.

Veď nech si nárokuje aj Prešov, nech sa páči. :idea: Peňazí je málo, vždy sa bude musieť vybrať. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Feb 2008 21:16

Tomas PO napísal:O rozsireni D1 na 3+3 som sa vyjadril jasne. Mozem pisat po anglicky, aby si mi rozumel. Tam je 13 casov, takze sa budem vediet vyjkadrit presnejsie a snad potom neoznacis nazor, ze som dokonca za rozsirenie na 4+4, ale az po dostavani chybajucich usekov D1, za pliagu.


Vyjadril si sa, že dnes nie. Dnes = kým nebude D1 súvisle po Košice. Pritom ide o 5 mld. SKK na 22 km. Ja s tebou nesúhlasím a okrem toho zavádzaš. Vždy dohodíš pár faktov, keď už nevieš "kudy kam". :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Feb 2008 09:39

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:O rozsireni D1 na 3+3 som sa vyjadril jasne. Mozem pisat po anglicky, aby si mi rozumel. Tam je 13 casov, takze sa budem vediet vyjkadrit presnejsie a snad potom neoznacis nazor, ze som dokonca za rozsirenie na 4+4, ale az po dostavani chybajucich usekov D1, za pliagu.


Vyjadril si sa, že dnes nie. Dnes = kým nebude D1 súvisle po Košice. Pritom ide o 5 mld. SKK na 22 km. Ja s tebou nesúhlasím a okrem toho zavádzaš. Vždy dohodíš pár faktov, keď už nevieš "kudy kam". :idea:

Ale, ved sa staci pozriet trosku na zapad. Je medzi Brnom a Prahou 3+3. Nie je (az na kratky usek pred Prahou). A prioritne sa riesia zvysne spojnice, kedze ceska D1 to zvlada. Sice s problemami, ale zvlada. To iste si predstavujem aj na Slovensku.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 13. Feb 2008 09:42

Dialniciar napísal:Je chybou Prešova, že si nevedel dať do poriadku pozemky pod Nábrežnú komunikáciu a neurýchliť tak jej výstavbu. :idea:

Nielen Presova. SSC realizuje taky projekt, proti ktoremu by sa buril asi kazdy. Ziadne protihlukove steny, chodniky, cesta vedena hned pred rodinnymi domami, bez riesenych vjazdov a vyjazdov do rodinnych domov...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 13. Feb 2008 12:29

Tomas PO napísal:Ale, ved sa staci pozriet trosku na zapad. Je medzi Brnom a Prahou 3+3. Nie je (az na kratky usek pred Prahou). A prioritne sa riesia zvysne spojnice, kedze ceska D1 to zvlada. Sice s problemami, ale zvlada. To iste si predstavujem aj na Slovensku.


Áno, je tam 3+3 a nie je to krátky úsek. To je ako povedať: Je ten chlapec vyšší ako 190 cm ? Nie je (až na to, že má 191 cm). :wink:

A keď sa dobre pozrieš ako sa stavia pri Brne, zistíš, že ČR má viac ako jeden úsek pri Prahe na 3+3 pruhy. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Feb 2008 12:30

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Je chybou Prešova, že si nevedel dať do poriadku pozemky pod Nábrežnú komunikáciu a neurýchliť tak jej výstavbu. :idea:

Nielen Presova. SSC realizuje taky projekt, proti ktoremu by sa buril asi kazdy. Ziadne protihlukove steny, chodniky, cesta vedena hned pred rodinnymi domami, bez riesenych vjazdov a vyjazdov do rodinnych domov...


Tak ja byť na mieste SSC, nestaviam v Prešove nič, lebo prístup je evidentný ... blokovať, blokovať, blokovať a keď už sa stavia, kritizovať. SSC stavia len to, na čo má. :idea: Aspoň vidno, že Slovensko je zaostalá krajina.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Feb 2008 13:40

Dialniciar napísal:Tak ja byť na mieste SSC, nestaviam v Prešove nič, lebo prístup je evidentný ... blokovať, blokovať, blokovať a keď už sa stavia, kritizovať. SSC stavia len to, na čo má. :idea: Aspoň vidno, že Slovensko je zaostalá krajina.

A to zas preco??? Podla mna je uplne legitimna poziadavka od majitelov domov pozadovat protihlukove bariery, ak sa cesta nachadza 5-7 metrov od ich domu. To nie je ziadny luxus, skor naopak.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Tomas PO » 13. Feb 2008 13:41

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ale, ved sa staci pozriet trosku na zapad. Je medzi Brnom a Prahou 3+3. Nie je (az na kratky usek pred Prahou). A prioritne sa riesia zvysne spojnice, kedze ceska D1 to zvlada. Sice s problemami, ale zvlada. To iste si predstavujem aj na Slovensku.


Áno, je tam 3+3 a nie je to krátky úsek. To je ako povedať: Je ten chlapec vyšší ako 190 cm ? Nie je (až na to, že má 191 cm). :wink:

A keď sa dobre pozrieš ako sa stavia pri Brne, zistíš, že ČR má viac ako jeden úsek pri Prahe na 3+3 pruhy. :wink:

Dobre, 3+3 je ale pri velkych mestach, dokonca vacsich ako Blava. Ale samotna spojnica je 2+2.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 13. Feb 2008 13:43

Tomas PO napísal:Dobre, 3+3 je ale pri velkych mestach, dokonca vacsich ako Blava. Ale samotna spojnica je 2+2.


Brno je menšie mesto než Bratislava.
A samotná spojnica D1 by bola celá na dlhé desiatky rokov 2+2, iba BA-TT bude 3+3. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Feb 2008 14:09

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Dobre, 3+3 je ale pri velkych mestach, dokonca vacsich ako Blava. Ale samotna spojnica je 2+2.


Brno je menšie mesto než Bratislava.
A samotná spojnica D1 by bola celá na dlhé desiatky rokov 2+2, iba BA-TT bude 3+3. :wink:

No ved. Chces porovnavat Blavu s Prahou? Nepoznam statisticky presne udaje o intenzitach na ceskej D1, ale moje skusenosti prejazdom jednotlivych usekov hovoria jednoznacne, ze na ceskej D1, kde je tiez 2+2, je ovela hustejsia premavka ako na nasej D1 BA-TT.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 13. Feb 2008 14:14

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Ale, ved sa staci pozriet trosku na zapad. Je medzi Brnom a Prahou 3+3. Nie je (az na kratky usek pred Prahou). A prioritne sa riesia zvysne spojnice, kedze ceska D1 to zvlada. Sice s problemami, ale zvlada. To iste si predstavujem aj na Slovensku.


Áno, je tam 3+3 a nie je to krátky úsek. To je ako povedať: Je ten chlapec vyšší ako 190 cm ? Nie je (až na to, že má 191 cm). :wink:

A keď sa dobre pozrieš ako sa stavia pri Brne, zistíš, že ČR má viac ako jeden úsek pri Prahe na 3+3 pruhy. :wink:


Nemohu souhlasit - u Brna se dosud nic nestaví a nejbližší možný začátek je podzim 2009, podle financí, které jdou na každý z úseků soudím, že rozšíření na 3+3 u Brna nemá prioritu a ten termín bude zjevně odsunut (10-20 mil Kč na připravu nakaždý úsek pro rok 2008).

Mimochodem Brno a Bratislava jsou města srovnatelné velikosti (Brno 366 tis. se spádovou oblastí - oblast s převahou do Brna denně dojíždějících lidí - cca 530 - 550 tis. obyv., Bratislava 425 tis. - o spádové oblasti nemám přesný přehled, ale bude méně než 160 - 180 tis. jak je tomu u Brna, protože okolí Blavy je omezeno horami na severu, státní hranicí a poměrně širokou nivou Dunaje.

Abych snad nebyl napaden za to, že su brňák a Brno vyzdvihuji nad Blavu, tak mám špatnou zprávu pro brňáky i bratislaváky. Ostrava 310 tis. obyv. - užší aglomerovaná oblast: Hlučín (22 tis.), Bohumín (23 tis., Orlová (34 tis.), Petřvald, Rychvald, Vratiimov, Šenov, Klimkovice po 7 tis. Havířov 83 tis. + velké vesnic (Ludgeřovice, Krásné Pole, ...) tj. dohronady 550 tis. (to jsou části, které by klidně mohly být čtvrtěmi města), širší aglomerace (rozsah asi tak, jako Brno + Brno - venkov) - Karviná (64 tis. obyv.), Český Těšín (25 tis.) Třinec (38 tis.), Frýdek - Místek (59 tis.) a spousta vesnic. Dohromady asi 750 tis. obyv. - druhá největší aglomerace ČR a i bývalého Československa.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 13. Feb 2008 19:25

Thomas napísal:
fh napísal:
Thomas napísal:
fh napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Stat nedotuje dopravu v ziadnom meste, preco by mal v Bratislave?


No, vzhľadom na stav MHD v Bratislave skôr otázka: prečo by nemal pomôcť aj štát :?:


Ja si myslím, že pomôcť by mal a to už dávno. Otázka je, prečo sa doteraz nič neurobilo. Je tu mesto, kraj, štát, tá spolupráca tam viazne, celkovo je tu akýsi nezáujem od Mečiara cez Dzurindu a aj terajšej zostavy niečo pre hlavné mesto urobiť, aby sa zapáčili voličom z iných regiónov, tak radšej nič pre Bratislavu nerobia. Ja to vidím Tomas PO aj z tvojich príspevkov ten tvoj protibratislavský postoj, viem, že východ Bratislavu nenávidí, to až nie je normálne, načo BA-TT 3 plus 3, načo v BA metro, , riešte východ. Ale to je krátkozraké, smiešne, BA je raz hlavné mesto, keď bola Praha, tak mala prednosť, BA nemá dlhodobo koncepčne riešenú ani MHD ani cestnú sieť, je to len také plátanie.


Máš samozřejmě pravdu - jen technická poznámka - když byly Praha v Bratislavě se metro dokonce stavělo :-) Pravda, v Praze už stály 3 linky.


To je pravda. Myslím si, že tedy ani tak potrebné nebolo, len keby sa pokračovalo, ktovie... Ale je to o postupnosti, lebo čakať, kým bude dostatok peňazí na metro znamená, že sa nikdy nezačne. Tu chýba odvaha avôľa ísť do toho.


Připomíná mi to, že o tom projektu z 2. pol. 80. let nic moc nevím - nemáte někdo info? Mimochodem by mě zajímalo, jestli je to tentýž projekt (třeba i trochu modifikovaný jako rychlodráha v letech 70.)


Zdá se, že jsem nepochodil, no nic, budu hledat :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.