Stránka 1 z 2

Priemyselný park letisko ŽILINA

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 16:43
od Majkl
Situovanie križovatky D1 s D3 pri letisku v návrhu plánovaného priemyselného parku:

http://www.letisko.sk/gallery_ppark_sk.htm

http://www.letisko.sk/gallery_ilznew_sk.htm

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 18:10
od Alexander Velky
Okrem iného ZA plánuje okrem letiska a priem. parku vyriešiť aj splavnenie Váhu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 18:16
od wazari
Alexander Velky napísal:Okrem iného ZA plánuje okrem letiska a priem. parku vyriešiť aj splavnenie Váhu. :lol:


No, to bude vcelku dlha doba. Najprv sa bude musiet poriesit dolny tok, potom zrekonstruovat resp. dobudovat existujuca vazska kaskada a mozno im napojenie na Labe preberu moravaci cez Moravu.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 23:45
od aquila
ja len doplnim ze okolie ZA letiska velmi dobre poznam. stary otec robil svojho casu priamo na letisku (nech mu je zem lahka) a ja som tam prezil nejedny pekne prazdniny, ale to uz je nejaky ten patek dozadu :) ale som len rad ze sa aj ta oblast bude rozvijat :)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 07:35
od Alexander Velky
wazari napísal:
Alexander Velky napísal:Okrem iného ZA plánuje okrem letiska a priem. parku vyriešiť aj splavnenie Váhu. :lol:


No, to bude vcelku dlha doba. Najprv sa bude musiet poriesit dolny tok, potom zrekonstruovat resp. dobudovat existujuca vazska kaskada a mozno im napojenie na Labe preberu moravaci cez Moravu.


wazari,

ale tu ide o ničo iné. Tu ide o to, že ktosi to povedal, že ktosi teraz spraví plán a z toho plánu bude o niekoľko rokov reálna štúdia aj s projektom. Takže ZA bude mať zase navrch pred ostatnými mestami. A tu je ten rozdiel medzi ZA a ostatnou SR. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:15
od Caesar
ZA má veľmi veľa projektov ohľadom infraštruktúry a v rámci ich plnenia je to stále niekde na úrovni 45% pri prepočte na finančné náklady, aj keď sa stavia D1, rekonštruuje letisko a železnica a budujú sa cesty a byty, ale stále je projektov veľmi veľa.

V tomto má ZA zrejme primát aj na BA v rámci preinvestovaných financií vzhľadom na počet obyvateľov a počet projektov a štúdií, keďže BA "ťahá dole" nezačaté metro, ale štúdie vo výške 1 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 12:24
od wazari
Alexander Velky napísal:
wazari napísal:
Alexander Velky napísal:Okrem iného ZA plánuje okrem letiska a priem. parku vyriešiť aj splavnenie Váhu. :lol:


No, to bude vcelku dlha doba. Najprv sa bude musiet poriesit dolny tok, potom zrekonstruovat resp. dobudovat existujuca vazska kaskada a mozno im napojenie na Labe preberu moravaci cez Moravu.


wazari,

ale tu ide o ničo iné. Tu ide o to, že ktosi to povedal, že ktosi teraz spraví plán a z toho plánu bude o niekoľko rokov reálna štúdia aj s projektom. Takže ZA bude mať zase navrch pred ostatnými mestami. A tu je ten rozdiel medzi ZA a ostatnou SR. :lol:


Ciastocne suhlasim. Len sa mi to zda ako zly priklad, pretoze kym sa nevyriesi pristup po ZA, tak si tam mozu pripravit studiu a postavit aj Rotterdam a nic z toho.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 12:47
od fh
Žilina konečne využíva svoje predpoklady a potenciál. Dúfam, že to nebude brané s nejakou závisťou, alebo socialistickým rovnostárstvom 8) . Je to prirodzený vývoj perspektívnej oblasti. Pozn. Nie som z toho kraja, ani tam nežijem, to preto aby ma tu fanatici južného ťahu neoznačovali zase za lokálpatiota. :roll:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:23
od Alexander Velky
Pozorovateľ napísal:Žilina konečne využíva svoje predpoklady a potenciál. Dúfam, že to nebude brané s nejakou závisťou, alebo socialistickým rovnostárstvom 8) . Je to prirodzený vývoj perspektívnej oblasti. Pozn. Nie som z toho kraja, ani tam nežijem, to preto aby ma tu fanatici južného ťahu neoznačovali zase za lokálpatiota. :roll:


ZA leží na dopravnej križovatke. Cestnej, diaľničnej aj železničnej. Nachádza sa na Vážškej kaskáde, kde je aj Vodné dielo Žilina, takže je normálne, že v rámci plánovaného splavnenia celého Váhu sa ZA chopila svojich možností. Chystá sa projekt, to je všetko. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:31
od aquila
AV: ono aj kusok dalej je hned velka hricovska hydrocentrala s kanalom a plavebnymi komorami. plus v ZA je planovany pristav. ale aj tak mi neda nespomenut, ze je to vzdy o ludoch ci dokazu vyuzit potencial. v ZA sa taky ludia nasli

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:44
od Alexander Velky
aquila napísal:AV: ono aj kusok dalej je hned velka hricovska hydrocentrala s kanalom a plavebnymi komorami. plus v ZA je planovany pristav. ale aj tak mi neda nespomenut, ze je to vzdy o ludoch ci dokazu vyuzit potencial. v ZA sa taky ludia nasli


V ZA hlavne dosť robí Žilinská Univerzita a jej študenti. ZA a okolie je celé dôkladne zmapované sú rôzne projekty a štúdie porobené.

Okrem toho, túto VŠ podporujú aj súkromné firmy aj mesto, takže je to aj tým. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:56
od aquila
to je tiez trefna poznamka :) proste diplomovky a disertacky uz pokryli myslim ze vsetku moznu dopravu v ZA.

inak v ZA mala byt aj najvacsia zriadovacia stanica na slovensku. bol to obrovyks projekt. v ceskoslovenykch korunach a cena roku 1980 niekolko miliard ksc. cize dneska doslova desiatky miliard korun.

malo to byt dokoncene 1993, nestihli to a je tam nechane obrovske kolajisko vela zeleznicnych mostov nevyuzitych.

takto to tam vyzera

http://www.vlaky.net/servis/galeria_zob ... =1&id=5468

cely clanok tu

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=713
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=713

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 21:29
od Alexander Velky
A ešte tu ide aj o ďalší význam. Ak má nejaká oblasť náskok v počte projektov o 100-200% než je priemer celej krajiny, tak sa dá vyvodiť dojem, že práve tá oblasť sa musí rozvíjať, aj keby to bola dedina s 500 obyvateľmi.

Ale na druhú stranu, takáto oblasť a jej predstavitelia potom môžu spraviť aj inú vec: "No tak sa teda vzdáme tak veľmi potrebného ...", aj keď by to čoho chcú vzdať nikdy nemali, ale zase to navodí dojem, že daná oblasť ustúpila celej krajine a bude sa investovať do iných projektov na 100%.

Takto to funguje všade vo vyspelom svete, ale na Slovensku to pochopila iba "os" BA-ZA. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 21:34
od Alexander Velky
A pre EÚ je potom bežná aj takáto praktika:

Spraví sa z bohatého regiónu chudobná vo viacerých štúdiách a takáto oblasť zrazu získa peniaze, aj keď výrazne menej než "pravá" chudobná oblasť, ale predsa je to niečo.

Ja nebudem teraz priamo konkrétny, pretože na Slovensko ešte takéto niečo vo výraznej miere "nedorazilo", ale aj tá BA a investície do ochrany ŽP v hodnotách miliardových alebo plánovaná možná podpora na opravy Starého mosta, to tiež nie je úplne "správne" v rámci EÚ. :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 09:30
od Caesar
AV, máš pravdu, ale na Slovensku sa tento variant zatiaľ neuplatňuje, pretože tu je okrem iného problémom nájsť dostatok finančných prostriedkov aj na kvalitné štúdie v takomto rozsahu v akom píšeš ty. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 18:39
od Alexander Velky
Caesar napísal:AV, máš pravdu, ale na Slovensku sa tento variant zatiaľ neuplatňuje, pretože tu je okrem iného problémom nájsť dostatok finančných prostriedkov aj na kvalitné štúdie v takomto rozsahu v akom píšeš ty. 8)


Zatiaľ je to problém, ale aj ten postupne zmizne, keď sa zistí, že stačí na rozvoj len tá štúdia a dobrý projekt. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 22:32
od Adaios
To, ze ma mesto ZA vela projektov je + pre tento region.

Je to dopravna krizovatka. Je to silny priemyselny kraj. A podporeny s turistickym ruchom. Bude tam D1, D3, R3, letisko, modernizovana zeleznica, opravene cesty. Vsetko z hladiska dopravy, ale je to nutnost kvoli obrovskemu rozvoju, ktory tu je. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 20:21
od magnus
Ma niekto blizsie informacie ohladne letiska? Celkom ma zaujima kedy sa planuje to predlzenie rahy...

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 18:19
od Adaios
magnus napísal:Ma niekto blizsie informacie ohladne letiska? Celkom ma zaujima kedy sa planuje to predlzenie rahy...


Neviem, kedy sa to planuje, ale podla mna je to zbytocne.

Blizko je letisko v Brne. A tu staci male letisko. Radsej treba investovat do vybavenia letiska/veze. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 06:10
od magnus
Adoas: Neviem ci je to zbytocne. Brno je dost daleko a je s nim pomerne zle spojenie. Osobne rad lietam z co najblizsieho mozneho letiska napriklad. Predlzenie drahy so sebou nesie i nove vybavenie pre pristavanie podla pristrojov a podobne. a tiez umozni pristavanie strednokapacitnych lietadiel. Takze snad sa toho este dozijeme.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 10:59
od Adaios
Podla mna letisku Zilina bude postacovat este dost dlho stav, ked tam budu pristavat lietadla s kapacitou 60 ludi.

Dolezite je spojenie. Dobra je linka Zilina-Praha. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 11:53
od aquila
adoas: ak sa podari v ZA im mat udrzatelny rozvoj, mozno odtial zacne lietat nejaky low cost ;) je to vcelku mozne hlavne kvoli blizkosti ostravska ;)

pozrisi aj z popradu bude priama linka do londyna a z kosic nie ;) je to vec managementu :)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 23:41
od Adaios
aquila napísal:adoas: ak sa podari v ZA im mat udrzatelny rozvoj, mozno odtial zacne lietat nejaky low cost ;) je to vcelku mozne hlavne kvoli blizkosti ostravska ;)

pozrisi aj z popradu bude priama linka do londyna a z kosic nie ;) je to vec managementu :)


aquila,

spajas, co sa spojit neda.

Linky a velkost letiska. Aj Zilina ma linku Praha-Zilina, aj Sliac ma linku Praha-Sliac, ...

V ZA rozvoj bude a je odporucane, ze oblast BA-ZA bude slovenska velka priemyselna oblast so vsetkym. Tam sa oplati zit a byvat a relaxovat potom na horach, najlepsie v Tatrach.

Inak: Zvacsit drahu v ZA bude musiet samosprava a ta na to teraz nema peniaze a potom uz to bude zbytocne, lebo bude konkurencia v CR a Polsku, blizko bude BA, Brno a po dobrych cestach. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 22:39
od Caesar
Skôr než samospráva investuje do rozšírenia leteckej dráhy by skôr mala investovať do cestnej dopravy v Žiline samotnej a štát by mal skôr budovať vodnú cestu, splavniť Váh po Žilinu než sa angažovať na letisku.

Samozrejme až potom alebo naraz s D1 a modernizáciou železničného koridoru. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2005 07:26
od magnus
Caesar:
myslim, ze na letisku sa bude skor angazovat sukromny kapital ako stat a samosprava