Moderátor: Moderátori
okorec napísal:budem sa znova opakovat, ale ja sa o BA co sa cyklistiky tyka nebavim, lebo to tam nepoznam a viem ze tam to moze byt specificke. u nas chodi na bicykli do prace niekedy az 20% zamestnancov (niektori tiez v elastakoch )a ja im to nemam za zle, pretoze viem, ze maju dost rozumu aby nesli po hlavnej ceste, ked nemusia a ani nemaju reci o tom, ze by im mal stat postavit cyklotrasy od domu ku praci.
opytam sa ta takto, kedze byvas v BA, asi poznas problemy s parkovanim. prides 20:00 autom z prace po dlhom dni, unaveny, hladny, neni kde zaparkovat a zrazu pred tvojim domom jedno volne miesto, akurat ze co cert nechcel, akurat na tom parkovacom mieste stojim ja s kamaratom a kopeme si hackies. opytas sa nas ci by sme nemohli ist vykonavat tento sport niekde vedla, aby si zaparkoval, ale my ti povieme, ze my tam chceme sportovat a ty mas byt ku nam ohladuplny rovnako ako ku vsetkym ostatnym co vyuzivaju parkovisko na parkovanie svojich aut. pomyslis si o nas, ze aki mili chlapci a ides kruzit jednosmerkami kym nieco nenajdes o dva bloky dalej (vsak ta kratka prechadzka ta nezabije ze) alebo si pomyslis co sme za ___ti?
JaNY napísal:Su to neprijemne veci, ale co ma horsie nasledky. Zrazene dieta cyklistom, alebo zrazeny cyklista autom, ktore islo min. 50 km/h ?
Andrej napísal:okorec napísal:budem sa znova opakovat, ale ja sa o BA co sa cyklistiky tyka nebavim, lebo to tam nepoznam a viem ze tam to moze byt specificke. u nas chodi na bicykli do prace niekedy az 20% zamestnancov (niektori tiez v elastakoch )a ja im to nemam za zle, pretoze viem, ze maju dost rozumu aby nesli po hlavnej ceste, ked nemusia a ani nemaju reci o tom, ze by im mal stat postavit cyklotrasy od domu ku praci.
Toto ma trochu zarazilo - to, ze nie su postavene cyklocesty (nie len vyznacene znacky na hlavnej ceste) je obrovsky investicny dlh voci tomuto druhu prepravy a povazujem za absolutne sebectvo, ak niekto v dnesnej dobe tvrdi, ze stavat nove netreba...opytam sa ta takto, kedze byvas v BA, asi poznas problemy s parkovanim. prides 20:00 autom z prace po dlhom dni, unaveny, hladny, neni kde zaparkovat a zrazu pred tvojim domom jedno volne miesto, akurat ze co cert nechcel, akurat na tom parkovacom mieste stojim ja s kamaratom a kopeme si hackies. opytas sa nas ci by sme nemohli ist vykonavat tento sport niekde vedla, aby si zaparkoval, ale my ti povieme, ze my tam chceme sportovat a ty mas byt ku nam ohladuplny rovnako ako ku vsetkym ostatnym co vyuzivaju parkovisko na parkovanie svojich aut. pomyslis si o nas, ze aki mili chlapci a ides kruzit jednosmerkami kym nieco nenajdes o dva bloky dalej (vsak ta kratka prechadzka ta nezabije ze) alebo si pomyslis co sme za ___ti?
Nebyvam v BA , ale takyto od veci priklad som od teba necakal. Co ma toto spolocne s cyklistami?
Na Slovensku je zial cyklista pre vodicov jedna absolutna nula, ktora nesmie zit, dychat, volit a nieto sa este vozit po "ich" cestach...
Peace
Andrej napísal:To nie je dlh voci cyklistom, ale voci vsetkym - aj voci vodicom. Vyssia bezpecnost, plynulost a prazdnejsie cesty v okoli väcsich miest a mohutna podpora cestovneho ruchu. A ked sme uz pri financovani sportu ako takeho, tak cyklistika je u nas financne az extremne podvyzivena - na rozdiel napr. od futbalu, kde pritom ani zdaleka nedosahujeme take vysledky - ale to som uz OT.
Ten priklad je uplne od veci - kedy ta nejaky cyklista zdrzal 10 minut a donutil ist peso? Ja sa opytam naopak - kolko ta rocne zdrzia zli vodici, kaskaderi, pomale kamiony (ktore nepustia pred seba kolonu ani za svet), rozne poln.stroje? Aj na prechode, ked pustas ludi, rozlisujes, ci pustas mamicku s kocikom, co sa sla prejst? Ved sa mohla ist prechadzat aj inde... Ja to u nas stale vidim len ako netoleranciu voci cyklistom.
Inak vystavba cyklotras je oproti vystavbe ciest ci dialnic priam zlomkova cena a efekt je obrovsky - vid. Rakusko, Holandsko, Svajciarsko, Slovinsko, postupne aj cela zapadna Europa a dokonca uz aj Amerika a Azia. To nie je len o sporte, niekde je to uz aj o zivotnom style. Len u nas to nie a nie pochopit a radsej ostavame na urovni vychodnej Europy...
Typicky priklad - ked v BA investujes do ciest cca 15 mil. €, vysledok bude takmer nulovy. Ked ich investujes do cyklotras, vysledkom budu citelne prazdnejsie cesty, podstatne menej zapchatych tahov (kedze väcsina zvladne cca 80% dopravy z dopr.spicky) a ovela lepsie parkovanie.
Andrej napísal:
Ten priklad je uplne od veci - kedy ta nejaky cyklista zdrzal 10 minut a donutil ist peso? Ja sa opytam naopak - kolko ta rocne zdrzia zli vodici, kaskaderi, pomale kamiony (ktore nepustia pred seba kolonu ani za svet), rozne poln.stroje?
Andrej napísal:i15, ja teda rozhodne nemam pocit, zeby sa kamiony snazili v ramci moznosti nezavadzat. A to sa na rozdiel od cyklistu nedaju obehnut a vedia zdrzat nie par sekund ale cele minuty. A s tym spotenym cyklistom to snad nemyslis vazne .
Jednoducho sa nezhodneme, pokial ako pisal tr3mp, slovenski vodici nepochopia, ze cesty nie su len pre auta. Radsej ostaneme na urovni vychodnej Europy...
simonsson75 napísal:Niektoré názory vyššie nemožno slušne označiť ani len za technokratické - sú vyslovene obmedzené.
Cyklista je všade vo vyspelom svete považovaný za rovnocenného účastníka cestnej premávky - v GER a AUT je jeho štatút ešte viac chránený než je tomu u chodca.
Je tam zvýhodnený, lebo používa ekologický spôsob dopravy, čo nemožno spochybniť nejakými pseudoargumentami o zvýšení hladiny exhalátov kvôli sníženiu plynulosti premávky, spôsobenom cyklistami, či podobnými táraninami - a pokiaľ áno, tak iba v nejakom Absurdistane...
Cyklisti u nás jazdia po cestách prvej triedy preto, lebo im stav neumožňuje využívať cesty nižších tried - len jednotky a menej využívané cesty nižších tried sú pre cestných cyklistov ako-tak "zjazdné".
Vybudovanie paralelnej chránenej cyklotrasy vedľa existujúcej cesty prvej triedy by pomohlo vyriešiť rébus s čerpaním eurofondov na obnovu jednotiek - takýto krok by bol kvalitatívnym a parametrickým posunom vpred a zároveň s ním by sa "zviezla" aj obnova cesty prvej triedy.
Rozdiel medzi západom a východom v peňaženkách sa dlhodobo udržateľne začne stierať až potom, ako sa začne stierať rozdiel v hlavách, v našom uvažovaní. Alebo je tu ešte možnosť ísť cestou írskych, gréckych či portugalských sedliakov...
bicykel nie je ekologický spôsob prepravy. ekologický spôsob prepravy je ten, ktorý využíva energiu efektívne. človek ako motor má strašne nízku účinnosť.
Pani ekologovia na bicykloch by pri svojej honbe za ekologickym presunom po cestach nemali zabudat, ze pre nich platia rovnake pravidla ako pre neekologicke auta, tj. nejazdit na cervenu, ziadna prednost na prechode pre chodcov atd
okorec napísal:a ešte by ma fakt zaujímalo aká kvalita cesty je potrebná pre jazdu na bicykli, lebo doteraz som bol v tom, že na bicykli sa dá ísť aj po prašnej či poľnej (vlastné skúsenosti lol)
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.