Stránka 14 z 21

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2013 11:24
od tr3mp
Ja si myslím, že bicykel je aj dopravný prostriedok (z globálneho hľadiska vo väčšine prípadov) aj športová potreba (v menej prípadoch). Podobne ako auto, pri ktorom tiež existuje motošport a nik netvrdí, že sa kvôli tomu má prestať používať na dopravu :lol:

Presne ako vravíš, keď sa chcem niekam dopraviť tak využijem najlepší spôsob aký môžem. V tvojom prípade je to bicykel málokedy (ale podľa formulácie predsa len niekedy, takže v tom prípade je bicykel naozaj dopravný prostriedok). U veľa ľudí je to dokonca aj na Slovensku najvhodnejší dopravný prostriedok na väčšinu ciest. Skús ísť napr. do Piešťan a povedz ľuďom, že nech prestanú používať bicykel na jazdu v meste, že je to športové náčinie a že majú jazdiť mimo mesta, čo ti povedia :D
Nič netreba znásilňovať, keď je vyhodnejšie auto či MHD, treba ho použiť. A ak je výhodnejšie použiť bicykel, treba použiť ten a nie sa tváriť, že na cesty nepatrí. :)

A k hraniu futbalu na parkovisku. Pred tridsať rokmi pri práznych parkoviskách to bolo bežné, dnes je naopak bežné parkovanie na detských ihriskách :(

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2013 18:41
od Andrej
Ja by som len doplnil, ze po relativne malych investiciach (radovo v % oproti investiciam do ciest a zeleznic) sa daju pripravit podmienky tak, aby bol bicykel najvyhodnejsi dopravny prostriedok pre desiatky % ludi vo väcsich mestach. A za male peniaze ziskame odlahcenie ciest, ktore prakticky odstrani zapchy v nasich mestach, kedze vo väcsine pripadov staci odlahcenie ciest o 20-30% na to, aby boli priechodne bez zdrzania. Nehovoriac o uvolneni mnozstva parkovacich miest a lepsom zdravi ludi, cistoty vzduchu atd.

V zapadnej Europe to uz davno pochopili, u nas k tomu musi verejnost aj politici este "dospiet".

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2013 21:38
od okorec
tr3mp napísal:Ja si myslím, že bicykel je aj dopravný prostriedok (z globálneho hľadiska vo väčšine prípadov) aj športová potreba (v menej prípadoch). Podobne ako auto, pri ktorom tiež existuje motošport a nik netvrdí, že sa kvôli tomu má prestať používať na dopravu :lol:

Presne ako vravíš, keď sa chcem niekam dopraviť tak využijem najlepší spôsob aký môžem. V tvojom prípade je to bicykel málokedy (ale podľa formulácie predsa len niekedy, takže v tom prípade je bicykel naozaj dopravný prostriedok). U veľa ľudí je to dokonca aj na Slovensku najvhodnejší dopravný prostriedok na väčšinu ciest. Skús ísť napr. do Piešťan a povedz ľuďom, že nech prestanú používať bicykel na jazdu v meste, že je to športové náčinie a že majú jazdiť mimo mesta, čo ti povedia :D
Nič netreba znásilňovať, keď je vyhodnejšie auto či MHD, treba ho použiť. A ak je výhodnejšie použiť bicykel, treba použiť ten a nie sa tváriť, že na cesty nepatrí. :)

A k hraniu futbalu na parkovisku. Pred tridsať rokmi pri práznych parkoviskách to bolo bežné, dnes je naopak bežné parkovanie na detských ihriskách :(


suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané. narážal som hlavne na to keď na ceste prvej triedy stretnem balík 15 cyklistov v elasťákoch ako tvoria zapchu a tvária sa ako keby boli v práve. a tiež na sťažnosti, že je málo cyklotrás s čím nesúhlasím (nevyjadrujem sa ku BA, tam situáciu nepoznám a viem, že môže byť špecifická).

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 12:30
od aquila
alebo chod do holandska im povedat, ze bicykel nie je dopravny prostriedok :))

bratislava je v principe malicka a keby sa tu urobilo NORMALNE cyklotrasy, tak rapidne klesne aj pocet aut. ja napriklad by som velmi rad jazdil na bicykli aj v bratislave, ale neda sa. resp nie pokial sa nechcem nechat zabit. ked si to zoberiem, ze vo viedni uplne bezne som chodil aj na bicykli aj na korculiach do prace, ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 13:29
od tr3mp
aquila napísal:bratislava je v principe malicka a keby sa tu urobilo NORMALNE cyklotrasy, tak rapidne klesne aj pocet aut. ja napriklad by som velmi rad jazdil na bicykli aj v bratislave, ale neda sa. resp nie pokial sa nechcem nechat zabit. ked si to zoberiem, ze vo viedni uplne bezne som chodil aj na bicykli aj na korculiach do prace, ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..


Zase až také zlé to s jazdením po Bratislave nie je, ale súhlasím, k aspoň uspokojivému stavu to má veľmi ďaleko. Zlé je, že kvôli negatívnym postojom niektorých konkrétnych úradníkov bol tento druh dopravy zaznávaný a systematicky nerozvíjaný. Tak sme stratili 20 rokov, za ktoré sa dalo spraviť veľa a mohli sme byť aj pred Viedňou. Pritom v Bratislave by podľa môjho odhadu mohol byť jej podiel (berúc do úvahy rozlohu, výškové pomery a pod.) aj 20 percent. Aké odľahčenie ciest a zlepšenie parkovacej situácie by to bolo ani nemusím hovoriť.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 14:40
od aquila
presne .. lebo paradoxne kvoli tomu, ze sa vyburalo tolko priestorov, tak vznikli dost siroke moznosti ako to urobit, len problem, je ze sa to robi hodne nekoncepcne, len od buka do buka a ani to co je v UPN sa nedodrziava a tam vidim najvacsiu tragediu

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 15:24
od Tomas PO
PO na skusku vybuduje zopar cyklodomov: http://pis.sk/clanok/11865/jedinecne_za ... meste.html

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 16:12
od i15
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané.


napriklad ked si nejaky strasne dolezity manazer povie, ze on proste "musi" ist po obycajnej ceste 130, lebo stat mu nevie postavit dialnicu na vychod. Taketo porusovanie predpisov je tvrdo trestane. U cyklistov sa porusovanie toleruje, lebo nikoho neohrozuju na zivote. Myslim ze je to spravne, ale cyklisti by na oplatku mohli byt ku autam viac tolerantni.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 19:48
od okorec
aquila napísal:alebo chod do holandska im povedat, ze bicykel nie je dopravny prostriedok :))

bratislava je v principe malicka a keby sa tu urobilo NORMALNE cyklotrasy, tak rapidne klesne aj pocet aut. ja napriklad by som velmi rad jazdil na bicykli aj v bratislave, ale neda sa. resp nie pokial sa nechcem nechat zabit. ked si to zoberiem, ze vo viedni uplne bezne som chodil aj na bicykli aj na korculiach do prace, ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..


Holandsko je nieco ine, lebo tam je ovela vacsia hustota obyvatelstva a je to vsetko na rovine. Vtedy je v mnohych pripadoch bicykel skutocne najvhodnejsim dopravnym prostriedkom. Zil som tam pol roka a necudujem sa tomu, ze to tak je. K BA som sa nevyjadroval preto, lebo situaciu v BA nepoznam, ale viem si predstavit ze to tam moze byt podobne ako v Holandsku. Je to relativne na rovine a je tam tiez vysoka hustota obyvatelstva.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 19:50
od okorec
i15 napísal:
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané.


napriklad ked si nejaky strasne dolezity manazer povie, ze on proste "musi" ist po obycajnej ceste 130, lebo stat mu nevie postavit dialnicu na vychod. Taketo porusovanie predpisov je tvrdo trestane. U cyklistov sa porusovanie toleruje, lebo nikoho neohrozuju na zivote. Myslim ze je to spravne, ale cyklisti by na oplatku mohli byt ku autam viac tolerantni.


suhlasim, ze porusovanie pravidiel cestnej premavky autom, je nebezpecnejsie ako bicyklom a preto maju byt postihy pre auta vyssie. Chcel som len upozornit na princip.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 20:09
od Andrej
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané. narážal som hlavne na to keď na ceste prvej triedy stretnem balík 15 cyklistov v elasťákoch ako tvoria zapchu a tvária sa ako keby boli v práve. a tiež na sťažnosti, že je málo cyklotrás s čím nesúhlasím (nevyjadrujem sa ku BA, tam situáciu nepoznám a viem, že môže byť špecifická).

Minimalne v Rakusku je to aj v zakone, ze cyklisti mozu jazdit vo dvojrade (baliku), pokial maju licenciu a je ich viac ako x (12?). A to maju cyklisti v Rakusku nepomerne lepsie podmienky mimo ciest, ako u nas, kde je inak toto pravidlo policajtmi bezne tolerovane. Navyse, co je to par sekundove zdrzanie cyklistami oproti desiatkam minut stratenych za pomalym kamionom alebo traktorom?

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 20:22
od okorec
rozdiel je v tom, ze traktor ani kamion nejazdia po tej ceste pre zabavu ale plnia nejaku ulohu na zaklade dopytu spolocnosti. cim nevravim, ze ked idem za kamionom alebo za traktorom, tak mi to nevadi :)

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 20:34
od Kanky
aquila napísal:... ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..

to si narazal na ten prikazany smer pre cyklistov napr. za BVSkou? az dnes som si to vsimol...odkedy to tam je? viditelne to vsetci nedodrziavaju...

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 20:56
od okorec
Andrej napísal:
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané. narážal som hlavne na to keď na ceste prvej triedy stretnem balík 15 cyklistov v elasťákoch ako tvoria zapchu a tvária sa ako keby boli v práve. a tiež na sťažnosti, že je málo cyklotrás s čím nesúhlasím (nevyjadrujem sa ku BA, tam situáciu nepoznám a viem, že môže byť špecifická).

Minimalne v Rakusku je to aj v zakone, ze cyklisti mozu jazdit vo dvojrade (baliku), pokial maju licenciu a je ich viac ako x (12?). A to maju cyklisti v Rakusku nepomerne lepsie podmienky mimo ciest, ako u nas, kde je inak toto pravidlo policajtmi bezne tolerovane. Navyse, co je to par sekundove zdrzanie cyklistami oproti desiatkam minut stratenych za pomalym kamionom alebo traktorom?


btw, toto mi na ludoch velmi vadi. ja kvoli svojmu pohodliu obmedzim tvoje pohodlie, ved tych 30 sekund ta nezabije. keby som ta v noci prepadol s nozikom v ruke a povedal ti, ze daj mi 5% toho co mas v penazenke, tak mi das tych par eur a mozno to ani nenahlasis na policii. vsak tych par eur ta nezabije a mohlo to byt aj horsie. lenze ja o tyzden olupim niekoho druheho a vypytam si 10%, lebo 5% mi preslo ako nic. a ono sa to skutocne deje. ludia dajte nam 19% z toho co zarobite, my s tym nieco spravime. viete co, 19% nam uz nestaci, dajte nam 20%.
tu ide o princip, ze ludia su absolutne neohladuplni a siahaju do prav a slobod druhych. to je pre mna neprijatelne. sloboda je pre mna posvatna.
priznavam, ze aj ja to obcas spravim. napriklad vychadzam z vedlajsej cesty, ponahlam sa a vopcham sa tam niekomu, kto musi spomalit na hlavnej. lenze ja si potom spytujem svedomie a mrzi ma to a preto sa snazim to nerobit. lenze dnesny stav v spolocnosti je ten, ze ked mna niekto obmedzi a ja sa na to nahnevam a zatrubim na neho, tak v ociach spolocnosti som ja ten zly, aj ked ja som v tomto pripade "obetou".

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 21:49
od ANDi
i15 napísal:U cyklistov sa porusovanie toleruje, lebo nikoho neohrozuju na zivote.

Tak to je dobry drist. Stalo sa mi na Vernari, ze v neprehladnej zakrute isiel cyklista meter a pol od krajnice, nastastie som sa mu mal kam vyhnut. Ale keby islo oproti auto, tak bud to zrazim cyklistu, alebo to napalim do auta.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2013 22:25
od okorec
Andi, som si isty, ze i15 to nemyslel doslovne. Iba ta pravdepodobnost ze cyklista svojim nezodpovednym spravanim niekoho ohrozi je ovela nizsia ako ten v aute.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2013 00:04
od ANDi
Samozrejme, ze je nizsia. Ale aj preto, ze ich jazdi po cestach ovela menej ako aut. Ale to neznamena, ze im budeme tolerovat arogantne spravanie.

Kedysi som na bickyli jazdil dost, ale vzdy som sa spraval tak, aby som co najmenej zavadzal. A aj v ramci vlastnej bezpecnosti, nebudem sa pchat vozidlam do cesty... Radsej zastanem a pockam kym vozidla prejdu, aj ked by som mal mat prednost... Vsak je dost podstatny rozdiel, ci ma brzdit 100kg z 30 km/h, alebo 2 tony z 90 km/h.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2013 05:27
od i15
citaj moje prispevky, neobhajujem tu cyklistov

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2013 07:40
od okorec
ANDi napísal:Samozrejme, ze je nizsia. Ale aj preto, ze ich jazdi po cestach ovela menej ako aut. Ale to neznamena, ze im budeme tolerovat arogantne spravanie.

Kedysi som na bickyli jazdil dost, ale vzdy som sa spraval tak, aby som co najmenej zavadzal. A aj v ramci vlastnej bezpecnosti, nebudem sa pchat vozidlam do cesty... Radsej zastanem a pockam kym vozidla prejdu, aj ked by som mal mat prednost... Vsak je dost podstatny rozdiel, ci ma brzdit 100kg z 30 km/h, alebo 2 tony z 90 km/h.


toto aj mne zostava zahadou, preco si niektori chodci a cyklisti myslia ze legislativne zakony su nad fyzikalnymi a beru svoju prednost v jazde (chodzi) ako keby sa prave napili z fontany nesmrtelnosti. ano, ked stojim pri prechode pre chodcov, tak mam prednost, ale to neznamena, ze vojdem na prechod ci je na ceste lad, sneh, olej alebo pani co vytahuje prave mobil z kabelky na sedadle spolujazdca.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2013 19:18
od i15
najhorsi chodci a cyklisti su taki, co nikdy nejazdia autom

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 19:06
od Andrej
okorec napísal:btw, toto mi na ludoch velmi vadi. ja kvoli svojmu pohodliu obmedzim tvoje pohodlie, ved tych 30 sekund ta nezabije. keby som ta v noci prepadol s nozikom v ruke a povedal ti, ze daj mi 5% toho co mas v penazenke, tak mi das tych par eur a mozno to ani nenahlasis na policii. vsak tych par eur ta nezabije a mohlo to byt aj horsie. lenze ja o tyzden olupim niekoho druheho a vypytam si 10%, lebo 5% mi preslo ako nic. a ono sa to skutocne deje. ludia dajte nam 19% z toho co zarobite, my s tym nieco spravime. viete co, 19% nam uz nestaci, dajte nam 20%.
tu ide o princip, ze ludia su absolutne neohladuplni a siahaju do prav a slobod druhych. to je pre mna neprijatelne. sloboda je pre mna posvatna.
priznavam, ze aj ja to obcas spravim. napriklad vychadzam z vedlajsej cesty, ponahlam sa a vopcham sa tam niekomu, kto musi spomalit na hlavnej. lenze ja si potom spytujem svedomie a mrzi ma to a preto sa snazim to nerobit. lenze dnesny stav v spolocnosti je ten, ze ked mna niekto obmedzi a ja sa na to nahnevam a zatrubim na neho, tak v ociach spolocnosti som ja ten zly, aj ked ja som v tomto pripade "obetou".

Ja sa na to pozeram z ineho pohladu. Tak, ako by mal byt vodic ohladuplny k chodcom - pustit ich na prechode, ak ich je viac, vyraznejsie spomalit v obci bez chodnikov, ci ku inym vozidlam (slusnych prikladov je neurekom) - rovnako ohladuplne by mohol tolerovat aj cyklistov. Su to rovnako ludia a tiez plnohodnotni ucastnici cestnej premavky.

Obzvlast, ked si uvedomim, ze ten cyklista, ktoreho som prave bezohladne obehol, mohol ist tiez radsej autom, zdrzat ma dlhsie v krizovatke a zabrat mi parkovacie miesto...

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 20:47
od i15
je tazke ohladuplne obehnut cyklistu, ktory ide po klasickej mestskej stvorprudovke s plne obsadenymi jazdnymi pruhmi sirky 3m. Radsej nech ide po chodniku, ale samozrejme s ohladom na chodcov

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 21:10
od rastislav5
Tak to teda nie, po chodniku chodia bezbranne male deti, u ktorych sa neda predpokladat, kam sa prave pohnu (pred mnohymi rokmi som sam jedno take zrazil bicyklom na chodniku a doteraz to lutujem). Je jednoduche preniest riziko zranitelneho bicyklistu na este zranitelnejsie dieta, ale to uz nema kam uhnut (ziadne chodniky kde by sa mohlo skryt pred pripadnymi cyklistami uz nie su). Slovensko ma uz teraz velmi nizku porodnost, takze rodinam s detmi treba zlepsovat podmienky, nie zhorsovat.

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 21:19
od JaNY
Su to neprijemne veci, ale co ma horsie nasledky. Zrazene dieta cyklistom, alebo zrazeny cyklista autom, ktore islo min. 50 km/h ?

Re: Cyklistika na Slovensku

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2013 21:41
od okorec
Andrej napísal:
okorec napísal:btw, toto mi na ludoch velmi vadi. ja kvoli svojmu pohodliu obmedzim tvoje pohodlie, ved tych 30 sekund ta nezabije. keby som ta v noci prepadol s nozikom v ruke a povedal ti, ze daj mi 5% toho co mas v penazenke, tak mi das tych par eur a mozno to ani nenahlasis na policii. vsak tych par eur ta nezabije a mohlo to byt aj horsie. lenze ja o tyzden olupim niekoho druheho a vypytam si 10%, lebo 5% mi preslo ako nic. a ono sa to skutocne deje. ludia dajte nam 19% z toho co zarobite, my s tym nieco spravime. viete co, 19% nam uz nestaci, dajte nam 20%.
tu ide o princip, ze ludia su absolutne neohladuplni a siahaju do prav a slobod druhych. to je pre mna neprijatelne. sloboda je pre mna posvatna.
priznavam, ze aj ja to obcas spravim. napriklad vychadzam z vedlajsej cesty, ponahlam sa a vopcham sa tam niekomu, kto musi spomalit na hlavnej. lenze ja si potom spytujem svedomie a mrzi ma to a preto sa snazim to nerobit. lenze dnesny stav v spolocnosti je ten, ze ked mna niekto obmedzi a ja sa na to nahnevam a zatrubim na neho, tak v ociach spolocnosti som ja ten zly, aj ked ja som v tomto pripade "obetou".

Ja sa na to pozeram z ineho pohladu. Tak, ako by mal byt vodic ohladuplny k chodcom - pustit ich na prechode, ak ich je viac, vyraznejsie spomalit v obci bez chodnikov, ci ku inym vozidlam (slusnych prikladov je neurekom) - rovnako ohladuplne by mohol tolerovat aj cyklistov. Su to rovnako ludia a tiez plnohodnotni ucastnici cestnej premavky.

Obzvlast, ked si uvedomim, ze ten cyklista, ktoreho som prave bezohladne obehol, mohol ist tiez radsej autom, zdrzat ma dlhsie v krizovatke a zabrat mi parkovacie miesto...


nezdielam tento pohlad. inak sa pozeram a na babku v reflexnej veste, co ide pokopat svoje policko 2 km za dedinou, lebo inak by musela ist pesi a inak na typka v elastakoch co si mohol vybrat ci sa pojde bicyklovat na hlavnu cestu alebo niekam do prirody. nemam ziadny problem spomalit za tou babkou, pretoze viem, ze keby mohla sa mohla na svoje policko teleportovat tak to urobi. na druhej strane cyklista, co si povie, vy co cestujete po tejto ceste, lebo sa potrebujete dostat z bodu A do bodu B za nejakym cielom, kludne sa aj postavte na hlavu lebo ja tu chcem sportovat, je pre mna agresor.

a nemam rad uvahy keby bolo keby, keby nesiel na bicykli tak ide autom a zavadzia mi na krizovatke je argument smerujuci k vymyslaniu hypotetickych situacii, ktorych pravdepodobnost nedokaze urcit nikto.