Stránka 7 z 15

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 15:05
od Jarda
Lenny napísal:To co napsal Caesar sedí, není nic aktuálnějšího a potřebnějšího. 8)


Neříkám, že to nesedí. Jen jsem to chtěl trochu upřesnit.
Možná bych tam ještě doplnil jako poslední bod R6 Praha - Pavlov a průtah KV.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 17:32
od Caesar
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:To co napsal Caesar sedí, není nic aktuálnějšího a potřebnějšího. 8)


Neříkám, že to nesedí. Jen jsem to chtěl trochu upřesnit.
Možná bych tam ještě doplnil jako poslední bod R6 Praha - Pavlov a průtah KV.


R6 nie je o nič dôležitejšia ako R49. Jednoducho bod č. 6 nie je. Je ich 5 a akákoľvek úprava už nie je mojou, ale vašou Jaroslav. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 17:56
od Jarda
Caesar napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:To co napsal Caesar sedí, není nic aktuálnějšího a potřebnějšího. 8)


Neříkám, že to nesedí. Jen jsem to chtěl trochu upřesnit.
Možná bych tam ještě doplnil jako poslední bod R6 Praha - Pavlov a průtah KV.


R6 nie je o nič dôležitejšia ako R49. Jednoducho bod č. 6 nie je. Je ich 5 a akákoľvek úprava už nie je mojou, ale vašou Jaroslav. 8)


Caesare, vy to pochopitelně vidíte z hlediska mezinárodního významu a z toho hlediska je to přesně tak, jak píštete.

Ale když přes Karlovy Vary - Dvory či přes Hostivice jezdí 20 tis. aut denně po nevyhovující silnici, pak, myslím, že je tam nutno dát prostředky na výstavbu R6 a ne řešení odkládat kvůli tomu, že nejde o mezinárodně příliš významnou trasu.

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 18:04
od Caesar
Jaroslav Štemberk napísal:Caesare, vy to pochopitelně vidíte z hlediska mezinárodního významu a z toho hlediska je to přesně tak, jak píštete.

Ale když přes Karlovy Vary - Dvory či přes Hostivice jezdí 20 tis. aut denně po nevyhovující silnici, pak, myslím, že je tam nutno dát prostředky na výstavbu R6 a ne řešení odkládat kvůli tomu, že nejde o mezinárodně příliš významnou trasu.


Nemyslím si, že je mi ČR nejak výrazne vzdialenou krajinou, pre mňa hranice nepadli.

Ja som tým chcel napísať, že okrem tých 5 bodov, čo som napísal, by som napísal ešte 20 cestných úsekov, kde treba niečo robiť = viacpruhová cesta, rychlostní silnice, dálnice, obchvat.

Nemyslím si, že medzinárodný pohľad nie je taký istý napríklad v prípade D3, ale ako je vidieť v praxi, tak česká D3 zostáva prioritou len na papieri a nemyslím si, že R6 alebo aj R49 by sa ešte dali umiestniť medzi tých 5 bodov, ktoré som uviedol. To je všetko. 8)

R 46 Vyškov - Prostějov - Olomouc

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2006 15:06
od Jarda
Pro tuto rychlostní silnici, myslím není třeba zřizovat samostatné fórum, neboť již (jako druhá vČR, po R10) byla zcela dokončena, a to počátkem 90. let. Začíná na MÚK s D1 u Vyškova (tato křižovatka byla stavěna dodatečně, plně byla zprovozněna 24.10.2005, dříve R46 plynule navazovala na D1), pokračuje přes Prostějov a končí na jižním okraji Olomouce za MÚK s R35. Trasa měří 40 km.

V současné době je v rámci ČR nejvíce zatíženou silnici v kategorii R (průměrná intenzita dopravy v r. 2005 se tam pohybovla podle jednotlivých úseků v rozmezí 24 - 34 tis. aut za den).

Toto zatížení je však způsobeno tím, že (společně s R35) zatím supluje chybějící část D1 (Vrchoslavice - Lipník n. B.). V budoucnu by se těžiště tranzitní dopravy odsud mělo přenést na D1 (a pro spojení Prahy s Ostravou na R35) a R46 by měla sloužit pouze pro spojení mezi Brnem a Olomoucí.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 18:21
od johhan
Lenny, tak ty si mal pravdu s tou I/50 :-) že sa tam zrušila RC. Mal si lepšie info. Aj keď územný koridor zostal zachovaný ako na kategoriu D 26,5 :arrow:

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 18:32
od Lenny
johhan napísal:Lenny, tak ty si mal pravdu s tou I/50 :-) že sa tam zrušila RC. Mal si lepšie info. Aj keď územný koridor zostal zachovaný ako na kategoriu D 26,5 :arrow:


Mám takový pocit, že část tohoto koridoru využili při stavbě přeložek silnice I/50, konkrétně Uherské Hradiště - obchvat a Kunovice - Vésky.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2006 19:31
od Jarda
Lenny napísal:
johhan napísal:Lenny, tak ty si mal pravdu s tou I/50 :-) že sa tam zrušila RC. Mal si lepšie info. Aj keď územný koridor zostal zachovaný ako na kategoriu D 26,5 :arrow:


Mám takový pocit, že část tohoto koridoru využili při stavbě přeložek silnice I/50, konkrétně Uherské Hradiště - obchvat a Kunovice - Vésky.


I/50 byla nedávno rekonstruovaná v parametrech kvalitní silnice kategorie S 11,5/80 s obchvaty (především Uh. Hradiště a Uh. Brodu) a stoupacími pruhy ve Chřibech, takže R50 asi dlouho nebude aktuální. Ohledně R 49 naproti tomu už byla uzavřena česko-slovenská dohoda.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2006 10:11
od Lenny
Jaroslav,

Johhan reagoval na mě. Kdysi dávno jsme o tom diskutovali. 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2006 22:51
od Lenny
Rozhovor s ministrem dopravy Šimonovským také ohledně mýta a rostoucího počtu kamionů u nás :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22323#22323

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 20:17
od Christian Sch.
Lenny, jsem potesen ze se tu nekdo informuje o ceskych dalnicich, smekam klobouk. Supr cteni

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2006 09:33
od Lenny
Christian Sch. napísal:Lenny, jsem potesen ze se tu nekdo informuje o ceskych dalnicich, smekam klobouk. Supr cteni


Díky za pohvalu :D

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2006 19:52
od KC
V CR vstupuju do platnosti nove pravidla cestnej premavky, pozrite si http://www.novapravidla.cz
Z hladiska dialnic je zaujimavy paragraf 41, odst. 8:
Pokud hustota provozu na dálnici a rychlostní silnici o dvou jízdních pruzích v jednom směru jízdy vyvolá vznik kolony stojících vozidel, jsou řidiči souběžně jedoucích vozidel povinni před zastavením vozidla vytvořit mezi sebou jeden průjezdný jízdní pruh široký nejméně 3,0 m pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy; je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu nebo středních jízdních pruzích. Řidiči jedoucí v krajních jízdních pruzích v jednom směru jízdy mohou při vytváření průjezdného jízdního pruhu vjet na krajnici nebo na střední dělící pás. Řidičům ostatních vozidel je vjezd do pruhu pro průjezd vozidel s právem přednostní jízdy a jízda v tomto pruhu zakázána; toto neplatí pro vozidla vlastníka pozemní komunikace a vozidla technické pomoci.

Je tam aj obrazok, ako by to malo v praxi vyzerat. Ti, co idu v pravom pruhu, su teda povinni zajst na odstavny pruh, co je myslim si podstatny rozdiel voci predpisom na Slovensku, tak pozor na to. 8)

Ta stranka s prejazdnym jazdnym pruhom aj s obrazkom je
http://www.novapravidla.cz/hlavni_zmeny_v_pravidlech/prujezdny_jizdni_pruh_na_dalnicich/

Update by B;

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2006 23:07
od Die Autobahn
Když tak čtu, že Husák by povolil 170kmh, tak nevím, co si o tom myslet.

Zajímal by mě na to váš názor, podle mě to není dobrý nápad. Kamiony co jezdí 90 a vedle nich osobáky 170, to by špatně dopadlo. A taky se obávám, že je u nás moc lidí, co sice na to mají auto, ale už ne schopnosti.

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2006 23:16
od Dialniciar
Die Autobahn napísal:Když tak čtu, že Husák by povolil 170kmh, tak nevím, co si o tom myslet.

Zajímal by mě na to váš názor, podle mě to není dobrý nápad. Kamiony co jezdí 90 a vedle nich osobáky 170, to by špatně dopadlo. A taky se obávám, že je u nás moc lidí, co sice na to mají auto, ale už ne schopnosti.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4481

Ja si tiež myslím, že to nie je dobrý nápad pre ČR a ten pán mal byť už odvolaný. Ale to bude tou politickou situáciou - asi ho nemá kto. :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2006 10:05
od johhan
Ako so písal .. dialnica kludne zvládne 150. V Rakúsku na úsekoch kde povolili 160 sa zvýšila priepustnosť a znížila nehodovoť. A ked sa vezmú porovnateľné úseky v DE a CZ tak jednoznačne nižššou nehodovosťou a vyššou priepustnosťou vyhrávajú nemci. A to majú neobmedzenú rýchlosť :!:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2006 10:37
od Dialniciar
johhan napísal:Ako so písal .. dialnica kludne zvládne 150. V Rakúsku na úsekoch kde povolili 160 sa zvýšila priepustnosť a znížila nehodovoť. A ked sa vezmú porovnateľné úseky v DE a CZ tak jednoznačne nižššou nehodovosťou a vyššou priepustnosťou vyhrávajú nemci. A to majú neobmedzenú rýchlosť :!:


Bavíme sa o 170 km/h a to už technicky diaľnica nezvládne, žiadna v ČR.

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2006 20:38
od johhan
Dy, myslím že to číslo bolo hodené do eteru z dôvodu aby sa ľady akolo toho pohli :-)

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 18:46
od Dialniciar
Nový cestný zákon v ČR tvrdo porušujú policajti (video). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4585

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2006 13:55
od derrick2006
Takto to vyzera v CR s planovanym objemom budovania dialnic a RK - do konca roku 2009 pribudne 256 km D a RK:

http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-a-sil ... nomika_plz

trosku o inom ako u nas na Slovensku...

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2006 18:53
od Jarda
derrick2006 napísal:Takto to vyzera v CR s planovanym objemom budovania dialnic a RK - do konca roku 2009 pribudne 256 km D a RK:

http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-a-sil ... nomika_plz

trosku o inom ako u nas na Slovensku...


Já žádné velké rozdíly v tempu výstavby dálniční sítě mezi ČR a SR nevidím. Musíš vzít v úvahu, že ČR je dvojnásobná, takže průměr cca 60 km nových D a R ročně není až tak závratné tempo. A také začátkem tohoto desetiletí bylo v Čechách velmi nízké tempo výstavby, stejně jako na Slovensku.

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2006 02:20
od Dialniciar
derrick2006 napísal:Takto to vyzera v CR s planovanym objemom budovania dialnic a RK - do konca roku 2009 pribudne 256 km D a RK:

http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-a-sil ... nomika_plz

trosku o inom ako u nas na Slovensku...


Trošku iné, ... hm, a v čom akože ?

ČR má 2x viac obyvateľov a viac rozostavaných úsekov. V SR sa má tiež otvoriť 100 km D/RK a to po vláde Dzurindu je dosť oproti ČR, tá dnes ťaží hlavne z rozostaveného. :idea:

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2006 07:50
od fh
Dy napísal:
derrick2006 napísal:Takto to vyzera v CR s planovanym objemom budovania dialnic a RK - do konca roku 2009 pribudne 256 km D a RK:

http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-a-sil ... nomika_plz

trosku o inom ako u nas na Slovensku...


Trošku iné, ... hm, a v čom akože ?

ČR má 2x viac obyvateľov a viac rozostavaných úsekov. V SR sa má tiež otvoriť 100 km D/RK a to po vláde Dzurindu je dosť oproti ČR, tá dnes ťaží hlavne z rozostaveného. :idea:


Z rozostavaných úsekov predchádzajúcou (Dzurindovou) vládou ťaží vo svojich sľuboch aj aj slovenská vláda. A teda tiež bude ťažiť hlavne z rozostavaného :roll:

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2006 11:54
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:Z rozostavaných úsekov predchádzajúcou (Dzurindovou) vládou ťaží vo svojich sľuboch aj aj slovenská vláda. A teda tiež bude ťažiť hlavne z rozostavaného :roll:


Je to možné, ale predpokladám, že rozostavanosť výrazne neklesne. Nebyť KIA, nie je taká rozostavanosť pred ZA a ani Dzurinda nedokázal nájsť odvahu na rozostavanie úsekov medzi ZA a RK, jedného za 22 a druhého za 26 mld. SKK podľa toho, ktorý kadiaľ pôjde.

Všeobecne je jasné, že ČR vo veľkom rozsahu dokáže svoje diaľnice financovať, veď v roku 2005 mala rozostavaných najviac kilometrov v oblasti. Z toho sa dá následne ťažiť nasledujúce 3-4 roky, to je zotrvačnosť. Financie boli z privatizácie, keď konkrétne sumy boli 20 alebo 40 alebo 50 mld. CZK a cena jedného kilometra v ČR v tejto dobe bola nižšia ako v SR, aj po prerátaní kurzu. Dnes už cena rastie, lebo sa aj stavia v náročnejšom prostredí a CZK posilňuje, najviac zo všetkých mien sveta.

Pre mňa je veľmi dôležité, že neprišla vláda, ktorá povie: spomalíme rozostavanosť, zakonzervujeme, zastavíme diaľničné úseky a ušetríme 5-6 mld. SKK (40% škrt) a v ďalšom roku dáme na diaľnice o 1 mld. SKK viac. Toto to bolo a v ČR nie, preto aj ten rozdiel.

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2006 15:59
od Jarda
Ano.
V ČR se nyní budují především dlouho odkládané dlouhé úseky D11 a D47. Thej napojení aglomerací Ostravské a Královehradecko-Pardubické na dálniční síť. Chybějící kvalitní spojení bylo faktorem výrazně omezujícím ekonomický rozvoj těchto aglomerací.
Rovněž je nutno řešit kritickou dopravní situaci v Praze. V dohledné době by Praze měla pomoci zejména jižní část R1, která propojí D1 s D5 (čímž odlehčí přecpané jižní části MO a Barrandovské spojce). Z hlediska nákladů na 1 km to bude zatím nejdražší silnice v ČR, neboť mj. zahrnuje tunely o celkové délce cca 4 km, estakádu přes údolí Berounky a Vltavy (nejdelší estakáda v ČR) a dvě složité útvarové MÚK (s R4 a D1).
Novou vládu zatím nemáme, lze předpokládat, že nakonec vznikne nějaká provizorního charakteru a bude zkráceno toto volební období Poslanecké sněmovny, aby se odstranila tzv. patová situace. Pevně doufám, že nová vláda nebude s přijatých investičních záměrů, pokud jde o dopravní stavby, slevovat.