Pozorovatel napísal:Z rozostavaných úsekov predchádzajúcou (Dzurindovou) vládou ťaží vo svojich sľuboch aj aj slovenská vláda. A teda tiež bude ťažiť hlavne z rozostavaného
Je to možné, ale predpokladám, že rozostavanosť výrazne neklesne. Nebyť KIA, nie je taká rozostavanosť pred ZA a ani Dzurinda nedokázal nájsť odvahu na rozostavanie úsekov medzi ZA a RK, jedného za 22 a druhého za 26 mld. SKK podľa toho, ktorý kadiaľ pôjde.
Všeobecne je jasné, že ČR vo veľkom rozsahu dokáže svoje diaľnice financovať, veď v roku 2005 mala rozostavaných najviac kilometrov v oblasti. Z toho sa dá následne ťažiť nasledujúce 3-4 roky, to je zotrvačnosť. Financie boli z privatizácie, keď konkrétne sumy boli 20 alebo 40 alebo 50 mld. CZK a cena jedného kilometra v ČR v tejto dobe bola nižšia ako v SR, aj po prerátaní kurzu. Dnes už cena rastie, lebo sa aj stavia v náročnejšom prostredí a CZK posilňuje, najviac zo všetkých mien sveta.
Pre mňa je veľmi dôležité, že neprišla vláda, ktorá povie: spomalíme rozostavanosť, zakonzervujeme, zastavíme diaľničné úseky a ušetríme 5-6 mld. SKK (40% škrt) a v ďalšom roku dáme na diaľnice o 1 mld. SKK viac. Toto to bolo a v ČR nie, preto aj ten rozdiel.