Stránka 1 z 2

Najdlhší český diaľničný tunel Panenská

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2005 19:01
od Diaľničiar
Tunel Panenská je súčasťou diaľnice D8, konkrétne úseku 0807 Trmice – Nemecko. Stavba s označením 0807/II-G bola začatá v
septembri r. 2003 a predpokladané uvedenie tunela do prevádzky je rok 2006. So svojou dĺžkou 2 km se tunel Panenská stane najdlhším diaľničným tunelom z celej plánovanej diaľničnej siete v ČR.

Stavba je navrhnutá ako obojsmerný tunel s dvomi oddelenými rúrami (každá pre jeden smer) v osovej vzdialenosti 21 m, ktoré sú spojené deviatimi priečnymi bezpečnostnými chodbami vo vzdialenosti cca 200 m. Predchádzala jej stavba 0807/II-J "Priezkumná štôlňa tunelu Panenská" – 150 m z každej strany, uskutočnená v rokoch 2001 – 2002. Stavba bude stáť približne 4,2 mld. Kč a jej súčasťou je okrem samotného tunelu aj 800 metrov dlhý úsek diaľnice s opernými stenami a MÚK (mimoúrovňovej križovatky) Petrovice.

Tunelové rúry sú dlhé 2031 m (západná rúra) a 2006 m (východná rúra), z toho razená časť predstavuje 1992 m a 1975 m. Južný portál nadväzuje na 264 m dlouhý most Panenská, severný portál pokračuje násypom (využíva sa na ňom vyvezená "rubanina", ktorá vzniká pri razení tunelu) k mimoúrovňovej križovatke (MÚK) Petrovice, ktorá napojí cestu II/248. Tunel je razený od severu tzv. novou rakúskou tunelovacou metódou (NRTM). Razí sa postupne vrchná časť prierezu (kalota), potom s odstupom spodná časť. Šírkové usporiadanie počíta s jazdnými pruhami 2x3,5 m, dvomi vodiacimi prúžkami o šírke 0,5 m a 1 m širokými chodníkami. Výška klenby je 4,5 m. Rýchlosť v tuneli bude obmedzená na 80 km/h (inak je v ČR max. povolená rýchlosť na diaľniciach tak ako u nás, 130 km/1h). Pozdĺžny sklon je konštantný v celej dĺžke tunelu a to 3,5 %. Minimálny polomer smerového oblúku je potom cca. 1 000 m.

Na zaistenie vetrania, osvetlenia a dorozumievania sú použité najnovšie technológie. Všetky systémy sú napojené na centrálny riadiaci systém. Samozrejmosťou budú aj SOS zariadenia. U portálu tunelu sa počíta s pristávacou plochou pre vrtuľníky leteckej záchrannej služby.

Aktuálny postup prác:

31. 10. 04:

Prerazená západná rúra.


Obrázkovú prílohu prikladám v tejto linke:

http://www.ceskedalnice.cz/foto/d8f2.htm


Niektoré informácie boli použité zo stránky:

www.ceskedalnice.cz/prilohy/d8panenska.htm

Tunel stavia stavebná spoločnosť Metrostav, a.s., člen skupiny DDM Group. Viac o tejto spoločnosti nájdete na www.metrostav.cz .

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 18:19
od Alexander Velky
Tento tunel ma zaujíma len z jednej strany:

Má byť najdlhším a je dlhý 2 km. Toto sa u nás realizovať nedá, my staviame 5-6 km dlhé tunely.

A to ešte nerátam, že v Prahe sa razia nové trasy metra.

To sú také paradoxy, že vlastne ČR ušetrí v rámci diaľničnej dopravy veľké financie, ale zase "dopraje" hlavnému mestu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 18:27
od wazari
Alexander Velky napísal:
To sú také paradoxy, že vlastne ČR ušetrí v rámci diaľničnej dopravy veľké financie, ale zase "dopraje" hlavnému mestu. :lol:


O tej Prahe sa to tu uz dnes niekde cital, ale reagujem az teraz. Pred par tyzdnami som bol v Prahe pozriet znameho, rodeneho Prazaka. Pri ceste novou castou metra (konci pri jeho baraku) spomenul par viet o tom, ze Praha je velmi bohate mesto, turistami obliehane a velke investicie mu nerobia problemy.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 23:44
od aquila
praha je vazne velmi bohate mesto, a este bude len a len bohatnu. ono pravdupovediac dovolim si tvrdit ze nebyt komunistou (ale za tych si cesi mozu sami), tak praha a vobec cesko (a zrejme aj slovensko) je uuuuplne niekde inde.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 07:40
od Alexander Velky
wazari napísal:O tej Prahe sa to tu uz dnes niekde cital, ale reagujem az teraz. Pred par tyzdnami som bol v Prahe pozriet znameho, rodeneho Prazaka. Pri ceste novou castou metra (konci pri jeho baraku) spomenul par viet o tom, ze Praha je velmi bohate mesto, turistami obliehane a velke investicie mu nerobia problemy.


Toto sa dá ľahko zistiť, Praha je skutočne bohaté mesto, má obrovský majetok, ale už má aj dosť vysoké úverové zaťaženie, ale do Prahy a do Středočeského kraje investuje dosť aj štát. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 07:42
od Alexander Velky
aquila napísal:... ze nebyt komunistou (ale za tych si cesi mozu sami), tak praha a vobec cesko (a zrejme aj slovensko) je uuuuplne niekde inde.


Toto je pravda, to bolo 40 rokov veľmi pomalého rozvoja, neboli také sociálne rozdiely ako dnes, ale nebolo to ani vtedy ideálne a čo sa dlhov týka, tak všetky štáty nám dlhovali za zbrane. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 08:38
od Andrej
Alexander Velky napísal:
aquila napísal:... ze nebyt komunistou (ale za tych si cesi mozu sami), tak praha a vobec cesko (a zrejme aj slovensko) je uuuuplne niekde inde.


Toto je pravda, to bolo 40 rokov veľmi pomalého rozvoja, neboli také sociálne rozdiely ako dnes, ale nebolo to ani vtedy ideálne a čo sa dlhov týka, tak všetky štáty nám dlhovali za zbrane. :lol:


A málokto vie, že celá prvá ČSR bola tesne pred 2.sv.vojnou vyspelosťou na úrovni Francúzska a skoro aj VB. A možno by sme ich aj predbehli, u nás boli vtedy veľké plány diaľnice cez celú krajinu a mali sme na hospodársky rast aj veľký potenciál. Lenže po vojne prišli komunisti...

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:18
od Caesar
Andrej napísal:A málokto vie, že celá prvá ČSR bola tesne pred 2.sv.vojnou vyspelosťou na úrovni Francúzska a skoro aj VB. A možno by sme ich aj predbehli, u nás boli vtedy veľké plány diaľnice cez celú krajinu a mali sme na hospodársky rast aj veľký potenciál. Lenže po vojne prišli komunisti...


Veru tak. Ale zase za komunizmu sa postavili železnice, priehrady, cesty, byty, ... dosť toho bolo, len tých diaľnic bolo málo a doprava vedená stredom miest. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 11:36
od expwy
Darmo teraz plakat nad rozliatym mliekom. Ved vsetci vieme ako dopadli volby v 1947/48 (nepamaetam si presne rok, tusim v 47), ked v Cechach vyhrali komunisti a na Slovensku DS - Demokraticka strana, ale v celostatnom meradle to vyhrali komunisti a potom to uz zacalo.....

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 12:10
od wazari
MH napísal:Darmo teraz plakat nad rozliatym mliekom. Ved vsetci vieme ako dopadli volby v 1947/48 (nepamaetam si presne rok, tusim v 47), ked v Cechach vyhrali komunisti a na Slovensku DS - Demokraticka strana, ale v celostatnom meradle to vyhrali komunisti a potom to uz zacalo.....


1946 to bolo.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:57
od Alexander Velky
MH napísal:Darmo teraz plakat nad rozliatym mliekom. Ved vsetci vieme ako dopadli volby v 1947/48 (nepamaetam si presne rok, tusim v 47), ked v Cechach vyhrali komunisti a na Slovensku DS - Demokraticka strana, ale v celostatnom meradle to vyhrali komunisti a potom to uz zacalo.....


Nuž, ten rozdiel je teraz poznať, keď sa ide do Rakúska. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 15:39
od aquila
AV: rakusko bolo este v roku 1968 na tom horsie ako SR, to je fakt. ale pomaly sa rakusaci vylizali z ran vojny a reparacii z prvej a druhej svetovej vojny halvne politicky tazili z polohy

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 18:56
od expwy
Spaet k teme!

Panenska ma byt najdlhsim tunelom ale len dialnicnym. V CR su bud v stavbe alebo planovane aj dlhsie tunely:

Cervenohorsky tunel (Sumperk) 6150 m na statnej ceste I/44 ten je planovany,
Tunel Stromovka 2900 m na Mestskom okruhu (2 rurovy) je vo vystavbe,
Strahovsky tunel 2000m tiez na Mestskom okruhu (2 rurovy) je v prevadzke

Stromovka a Strahov by sa kludne mohli definovat ako dialnicne tunely, lebo MO je vlastne mestska rychlostna cesta.

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 00:03
od eucitizen
MH napísal:Spaet k teme!

Panenska ma byt najdlhsim tunelom ale len dialnicnym. V CR su bud v stavbe alebo planovane aj dlhsie tunely:

Cervenohorsky tunel (Sumperk) 6150 m na statnej ceste I/44 ten je planovany,
Tunel Stromovka 2900 m na Mestskom okruhu (2 rurovy) je vo vystavbe,
Strahovsky tunel 2000m tiez na Mestskom okruhu (2 rurovy) je v prevadzke

Stromovka a Strahov by sa kludne mohli definovat ako dialnicne tunely, lebo MO je vlastne mestska rychlostna cesta.


A v ktorej casti Prahy sa stavia tunel Stromovka?

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 01:11
od expwy
Klikni sem na moju stranku: http://motorways-exitlists.com/europe/cz/praha/mo.htm
Tu je cely priebeh prevadzkovanej aj planovanej trasy. V pripade tunelu Stromovka ide o sustavu na sebe nadvaezujucich hlbenych tunelov (Stresovisky 915m, Hradcansky 660m), na ktore sa napaja razeny tunel Stromovka v aktualnej dlzke 3419m (tych 2900m co som spominal pred tym bolo zo starsich projektov), ktory je vedeny pod riekou Vltavou a vyustuje v Troji pri prazske ZOO. Jedna sa o lokalitu Stresovice, Dejvice, Letna a Troja = severozapadna cast prazskeho centra.

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 09:07
od eucitizen
MH napísal:Klikni sem na moju stranku: http://motorways-exitlists.com/europe/cz/praha/mo.htm
Tu je cely priebeh prevadzkovanej aj planovanej trasy. V pripade tunelu Stromovka ide o sustavu na sebe nadvaezujucich hlbenych tunelov (Stresovisky 915m, Hradcansky 660m), na ktore sa napaja razeny tunel Stromovka v aktualnej dlzke 3419m (tych 2900m co som spominal pred tym bolo zo starsich projektov), ktory je vedeny pod riekou Vltavou a vyustuje v Troji pri prazske ZOO. Jedna sa o lokalitu Stresovice, Dejvice, Letna a Troja = severozapadna cast prazskeho centra.


Kedy ma byt dokonceny? aj Strsovicky a Hradcansky sa stavaju?

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 09:43
od expwy
No, ono nie je to este samotna vystavba tunelu Stromovka, razi sa jeho prieskumna stolna menom "Blanka". kedy ma byt dokoncena neviem, ale predpokladam, ze tak okolo 2006-2007.
Stresovicky a Hradcansky sa este nestavaju.

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 16:08
od Caesar
Osobne si myslím, že ČR bude stavať aj dlhšie tunely vo svojej diaľničnej sieti po r. 2010. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 18:52
od Alexander Velky
Caesar napísal:Osobne si myslím, že ČR bude stavať aj dlhšie tunely vo svojej diaľničnej sieti po r. 2010. 8)


Tiež som toho názoru ako ty, už tu sú aj návrhy.

Ono hlavne ČR má na výber, kadiaľ chce stavať a snaží sa stavať kratšie tunely a výrazne viac mostov, pretože chce teraz ušetriť.

Na Slovensku sa zase stavia až moc vo veľko štýle, príliš dlhé mosty, aj tunely a menej sa využívajú tunely-zárezy, či mosty-násypy.

No a okrem toho, SR je výrazne viac hornatou krajinou, takže je normálne, že máme aj viac tunelov a tak máme aj dlhšie tunely. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 16:53
od Adaios
Je pravda, ze CR nebude dlhe dialnicne tunely, tento je najdlhsi a ma 2 km.

SR oproti tomuto bude velky kral. Je to narocne, drahe, ale vysledny efekt bude stat za to.

CR vsak ma dlhe tunely - metro v Prahe a aktivne sa o metro aj stara, protipovodnove opatrenia, nove trasy, rekonstrukcia starych tras.

A ako vidime, tak sa planuje v zeleznicnej doprave tunel dlhy 19 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 20:46
od Caesar
Tunel Panenská by sa mal predĺžiť, s týmito prácami už sa aj začalo. Severný portál o 90m a južný portál o 30m a tak bude jeho dĺžka 2 120 metrov.

Ak sa nebudú musieť zbúrať tie predĺžené úseky: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1912

Asi búranie chráni ŽP. 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 20:18
od Adaios
Caesar napísal:Tunel Panenská by sa mal predĺžiť, s týmito prácami už sa aj začalo. Severný portál o 90m a južný portál o 30m a tak bude jeho dĺžka 2 120 metrov.

Ak sa nebudú musieť zbúrať tie predĺžené úseky: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1912

Asi búranie chráni ŽP. 8)


Napriek predlzeniu, zakladna dialnicna siet CR nie je spravena na dlhe dialnicne tunely, pretoze to nie je nutne. CR je menej hornatym statom nez SR. Aby ste sa zbytocne neradovali - tak Grecko je 3. najhornatejsi stat Europy. Aj ked neviem, ci je to "radost" vzhladom na naklady tunelov.
CR sa viac sustredi na metro v Prahe a na zeleznicne tunely. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 16:33
od Lenny
Odkaz na reference Metrostavu o tunelu Panenská na D8 :arrow:

http://www.metrostav.cz/cz/reference/pr ... vba?id=245

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:26
od Lenny
Tento tunel bude zprovozněný v prosinci letos. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 10:08
od Jarda
Panenská zřejmě na dlouhou dobu zůstane nejdelším českým dálničním tunelem (nepočítáme-li výše zmíněný tunel na MO v Praze), byť další dálniční tunely se mu svou délkou přiblíží. Jde o tunely na R1 (Radotín, Komořany, Suchdol), Pozděchov na R49 a možná Spáleniště na D3 (v případě, že obec Libeř uspěje s nesouhlasnýn stanoviskem k povrchové variantě kolem západního okraje obce).