Jarda napísal:Myslím, že nepůjde o obětování plánovaných úseků, ale o odsunutí výstavby v řádu měsíců. Na R1, kde jsou stavebně nejdražší úseky (511, 518 a 519), se kterými se počítalo, že příští rok už budou od začátku roku v plném tempu výstavby, to vzhledem k tomu, že teprve probíhají územní řízení, je teď už zcela nereálné (tipoval bych, že napřesrok bude zahájena jen 511 a i to až někdy kolem poloviny roku). D3 za Úsilným má být formou PPP, takže tam by to krácení peněz vadit vůbec nemělo, jde ale o to, jak se podaří vybrat koncesionáře a uzavřít smlouvu, aby se stavba rozběhla.
Tak jsem to taky myslel - obětovat ve smyslu odsunout.
bohužel se to týká i D3 (byť pravda na PPP jsem při psaní předchozího příspěvku poněkud pozapomněl) - výnos mýta/DZ je ale příjmem státního rozpočtu a tudíž i výdaje na PPP jsou výdaji na dopravu ve státním rozpočtu a tudíž jsou obsaženy ve výše uvedeného čísle. Musel by se změnit zákona o pozemních komuniakcích (§ 20). Takovou rozpočtovou decentrlaizaci bych ale uvítal.
ta 511 zas tak drahá není - pravda 4,5 mld je slušná částka, ale má to mít 12 km, lecos to vhej když se to rozpočte do 3-4 let, tak to zas tak moc není. Kilometrové náklady na stavěných úsecích vycházejí hůř u už stavěných staveb díky přechodu Vltavy. 518 a 519 jsou horší, mimochodem nevíš, kudy mají být trasované? Nějak o tom nejsou zprávy.
Hlavně aby netrvali třeba na R6 střed a kvůli tomu neodsouvali třeba D3 TA - CB. Ale jak jsem napsal, když se udrží stávající tempo staby, což při 24 mld. p.a. ještě jde, tak to bude dobré.