Stránka 9 z 15

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 19:51
od Dialniciar
V Česku letos přibude 72 kilometrů dálnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5180

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 20:09
od Jarda
Dy napísal:V Česku letos přibude 72 kilometrů dálnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5180


Jenomže aby se dohnal skluz ve výstavbě dopravní infrastruktury, tak by se muselo v příštích 10ti letech tolik dálnic (v průměru) otevírat každý rok a na to to, bohužel, zatím nevypadá. Navíc nezbývá dost peněz na rekonstrukce.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 20:13
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dy napísal:V Česku letos přibude 72 kilometrů dálnic. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5180


Jenomže aby se dohnal skluz ve výstavbě dopravní infrastruktury, tak by se muselo v příštích 10ti letech tolik dálnic (v průměru) otevírat každý rok a na to to, bohužel, zatím nevypadá. Navíc nezbývá dost peněz na rekonstrukce.


Jardo,

buď rád, že nežiješ v SR, tu niet ani na opravy ani na nové kilometre, nebyť KIA, tak tu je útlm dodnes.

ČR by potrebovala ročnú sumu len na diaľnice ročne 55 mld. CZK, z toho 40 mld. CZK len výstavba, 5 mld. CZK prípravné práce, 10 mld. CZK na opravy a údržbu. Keďže takáto suma k dispozícii nie je, tak sa škrtá všade a najviac na opravách a údržbe.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 20:14
od Dialniciar
Totiž až sa diaľnice dostavajú, tak nebude problém vyčleniť aj 40 mld. CZK na opravy 2 roky po sebe, ale toto má čas, kým sa nedostavia min. 85% z dĺžky celej diaľničnej siete. :idea:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 21:12
od Jarda
Dy napísal:Totiž až sa diaľnice dostavajú, tak nebude problém vyčleniť aj 40 mld. CZK na opravy 2 roky po sebe, ale toto má čas, kým sa nedostavia min. 85% z dĺžky celej diaľničnej siete. :idea:


Je to pochopitelně tak, jak píšeš. Jenže kdy se dálnice dostavějí? Ještě dříve, než se dostaví to, co je v ČR zatím v přípravě, se bude muset přikročit ke komplexní rekonstrukci a rozšíření D1 Praha - Brno, což budou náklady vpodstatě jako na novou výsstavbu.

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 21:28
od Dialniciar
Jarda napísal:
Dy napísal:Totiž až sa diaľnice dostavajú, tak nebude problém vyčleniť aj 40 mld. CZK na opravy 2 roky po sebe, ale toto má čas, kým sa nedostavia min. 85% z dĺžky celej diaľničnej siete. :idea:


Je to pochopitelně tak, jak píšeš. Jenže kdy se dálnice dostavějí? Ještě dříve, než se dostaví to, co je v ČR zatím v přípravě, se bude muset přikročit ke komplexní rekonstrukci a rozšíření D1 Praha - Brno, což budou náklady vpodstatě jako na novou výsstavbu.


Ano, ale to je 1 rok a iná takáto diaľnica v ČR nie je, takže to je jednoročné zdržanie a to problém nie je. :idea:

OdoslaťOdoslané: 05. Okt 2006 21:30
od Dialniciar
Dy napísal:
Jarda napísal:
Dy napísal:Totiž až sa diaľnice dostavajú, tak nebude problém vyčleniť aj 40 mld. CZK na opravy 2 roky po sebe, ale toto má čas, kým sa nedostavia min. 85% z dĺžky celej diaľničnej siete. :idea:


Je to pochopitelně tak, jak píšeš. Jenže kdy se dálnice dostavějí? Ještě dříve, než se dostaví to, co je v ČR zatím v přípravě, se bude muset přikročit ke komplexní rekonstrukci a rozšíření D1 Praha - Brno, což budou náklady vpodstatě jako na novou výsstavbu.


Ano, ale to je 1 rok a iná takáto diaľnica v ČR nie je, takže to je jednoročné zdržanie a to problém nie je. :idea:


Keby sa sprivatizovalo ČEZ, tak je to 15 mld. USD a z tejto sumy by ČR diaľnice bez problémov dostavala. Respektívu celú diaľničnú sieť.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 12:17
od Lenny
Příští rok to není taky špatné, zprovozní se 26 km dálnic a 18 km rychlostních silnic a v roce 2008 to je cca 70 km dálnic a 27 km rychlostních silnic.

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2006 15:00
od Jarda
Důležité bude, zda se toto tempo podaří udržet, aby to nebylo pak zase na začátku příštího desetiletí jako na začátku tohoto.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2006 13:19
od Dialniciar
Jarda napísal:Důležité bude, zda se toto tempo podaří udržet, aby to nebylo pak zase na začátku příštího desetiletí jako na začátku tohoto.


V dopravnej infraštruktúre sa vždy menia obdobia extrémneho investovania a nejakých škrtov v rámci celej EÚ. Takto to proste je.

Francúzsko - predaj diaľničných spoločností.
Veľká Británia - opakovaná privatizácia železníc.
Španielsko - pozastavenie prudkého rozvoja diaľníc do r. 2007, aby sa zvýšili financie na r. 2008, kedy reálne Španielsko dostane z EÚ menej financií.
Nemecko - šetrenie na nových diaľničných úsekoch.
Taliansko - zastavenie veľkých dopravných projektov.

Nasadenie PPP do cestnej infraštruktúry a teda šetrenie z rozpočtov krajín v: Švédsko, Írsko, Maďarsko (nezvládnuté oddelenie PPP od rozpočtu), Portugalsko, Veľká Británia.

Napriek tomu vo Francúzsku je extrémna stavba: Viadukt Millau a do modernizácii TGV sa investujú ročne miliardy eúr.
Podobne v Madride v Španielsku sa investuje do rozšírenia metra.
Taliansko vo väčšom investuje do opráv existujúcich železničných tratí, diaľnic a ciest.

Potom sú v Európe krajiny, ktoré diaľniciam prikladajú obrovskú váhu už viac ako 5 rokov súvisle:

Chorvátsko - aj PPP, aj štátny rozpočet, aj úvery
Česká republika - bez PPP štátny rozpočet, úvery, eurofondy
Rakúsko
Litva
Slovinsko

Ale vieme povedať, že Chorvátsko plánuje spomalenie a skôr investície do 1/2 profilov, respektíve do základnej cestnej siete, do cestných obchvatov.

Vieme povedať, že ČR si tempo udrží min. ďalšie 2 roky, lebo má veľa úsekov rozostavaných, dobre financovaných.

A sú krajiny, kde je diaľničná výstavba "na spadnutie" do veľkých stavieb:

Slovensko
Grécko - prakticky koniec éry Egnatia Odos, aj Rion-Antirion stojí (megalomanstvo), ale rastie potreba nových diaľničných prepojení
Rusko - plán 13 mld. eúr do r. 2018
Poľsko

V Európe je dnes rozostavaných takmer 5 000 km diaľníc a takmer 8 000 km rýchlostných ciest alebo viacpruhových ciest. A sú tu stavby, ktoré pretínajú Alpy v hodnotách za desiatky miliárd eúr alebo projekt na spojenie Afriky a Európy, kde sa už 1 miliarda eúr preinvestovala na štúdiách.

Raz je krajina v hoŕnom rebríčku, raz v dolnom rebríčku, ale keď je dobrá príprava a stabilné financovanie, tak je len hore. Len musia byť diaľnice prioritou v rámci dopravy a tá je prioritou v Európe už 60 rokov.

Porovnanie: India dala postaviť za 8 rokov 6 000 km diaľnic. A v pláne má ďalších 22 000 km, ale reálne na to už dnes nemá. Takže je dole v rebríčku. Čína je na výslní. Maroko sa tam dostáva.

V USA sa dnes zase naopak takmer 4 000 km diaľníc opravuje. To je rekord, naopak je stagnácia v novej výstavbe. Dobiehajú megaprojekty ako obchvat New Yorku (12+12 pruhov s novými exitmi), pripravuje sa projekt za 200 mld. USD v Texase, prebieha výstavba v Bostone.

V Kanade sa plánujú obrovské investície do základnej cestnej siete, rozostavia sa takmer 1 500 km nových ciest a v pláne je 6 000 km ciest opraviť.

Európu toto obdobie čaká - viac opráv ako nových stavieb, za cca. 15 rokov.

V Afrike je dnes naopak celkovo rozostavaných 25 000 km ciest. Stavia trans-africká magistrála. A dnes sa rozrástla o druhú, takže budú 2, jedna sever-juh, druhá západ-východ. Finančne túto stavbu čiastočne (1% nákladov) kryjú USA a EÚ kryje tiež 1% nákladov v podobe inžinierov.

Latinská Amerika dnes zažíva boom v cestnej doprave. Rozostavaných je takmer 14 000 km ciest.

ČR si tempo udrží do r. 2009 aj keby dnes škrtla niektoré nové investície. Je tu politicka nestabilita, takže to hrozí. Ale je to predčasné hodnotiť.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2006 19:26
od Jarda
Podle mého toho škrtat moc nelze. Z toho, co by se podle plánů mělo začít stavět v příštích pěti létech, lze odložit jen na D1 úsek Hulín - Lipník n. B. a na R6 rozšíření obchvatů Sokolova a Nového Sedla z dvoupruhu na čtyřpruh. Ostatní jsou stavby, které "hasí" dopravní situaci v místech, kde už opravdu "hoří".

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2006 19:30
od Dialniciar
Jarda napísal:Podle mého toho škrtat moc nelze. Z toho, co by se podle plánů mělo začít stavět v příštích pěti létech, lze odložit jen na D1 úsek Hulín - Lipník n. B. a na R6 rozšíření obchvatů Sokolova a Nového Sedla z dvoupruhu na čtyřpruh. Ostatní jsou stavby, které "hasí" dopravní situaci v místech, kde už opravdu "hoří".


Omyl, vždy sa dá škrtať. Napríklad sa dá odsunúť výstavba D3. Počkala doteraz, počká aj 10 rokov. Lebo takto uvažuje politik.

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2006 19:52
od Jarda
Ano, v politice pochopitelně mohou převládnout i názory, které jsou fakty a pohledem odborníků zcela nepodložené, to je pak ovšem pro celý stát průšvih.
Např. dnes jsem slyšel v rádiu názor jednoho ekologického aktivisty, který prosazoval, aby se v Praze zastavila výstavba MO Malovanka - Pelc - Tyrolka a prostředky se přesunuly na výstavbu Metra, že se pak problém neprůjezdného severozápadu Prahy vhej tím, že lidé budou jezdit Metrem místo auty. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2006 14:05
od Lenny
Jarda napísal:Např. dnes jsem slyšel v rádiu názor jednoho ekologického aktivisty, který prosazoval, aby se v Praze zastavila výstavba MO Malovanka - Pelc - Tyrolka a prostředky se přesunuly na výstavbu Metra, že se pak problém neprůjezdného severozápadu Prahy vhej tím, že lidé budou jezdit Metrem místo auty. :twisted:


V skutku originální myšlenka, ale bohužel v tuto chvíli by to nešlo, když už je podepsána smlouva ze zhotovitelem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2006 11:25
od Lenny
Komentář o nefukčnosti nového silničního zákona v praxi :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=29980#29980

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2006 23:37
od mapman
ŘSD otevře ve vánočním týdnu dva nové dálniční úseky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31535#31535

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 12:15
od Jarda
Zastupitelstvo Středočeského kraje 18.12.2006 odhlasovalo územní plán Benešovska a Pražského regionu s dálnicí D3 v takzvané stabilizované variantě.
ÚP Pražského regionu je klíčovým dokumentem i pro výstavbu částí Pražského okruhu R1 na území Středočeského kraje.
Současně byl schválen i ÚP Rakovnicka, který umožňuje pokračovat v přípravě staveb na R6 od Nového Strašecí po hranici kraje.
viz též: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5701

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 17:04
od Lenny
V příštím roce půjde na výstavbu infrastruktury 72 mld. Kč.
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... I_2007.htm

OdoslaťOdoslané: 19. Dec 2006 22:23
od Die Autobahn
10 miliard na železnici, to je děs!

A na dálnice 20, to by také mohlo být výrazně víc, za to by se nepostavila ani dálnice z Ústí na hranici :(

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2006 22:22
od jkjk
na dálnice a rychlostní silnice 28 mld + 4 mld uvery + 2 mld z EU = 34 mld

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2006 20:34
od Jarda
Hodnocení uplynulého roku autory webu http://www.ceskedalnice.cz/ :

"Rok 2006 byl z hlediska problematiky dálnic skutečně výjimečný. Otevřelo se 69 nových km, což bylo vůbec nejvíce za jeden rok v historii. Začalo se s výstavbou některých klíčových staveb. Navíc se na celé síti objevily mýtné brány. Málokdo věřil, že se všechny tyto záležitosti skutečně podaří. Samozřejmě to znamenalo mnoho problémů a ne vše proběhlo zcela podle očekávání. Uživatelé dálniční sítě mohou být podle našeho názoru spokojeni, důležitý je přece výsledek. Měla by si to uvědomit i média, která dobré věci přehlíží a špatné vyzdvihují. Státní složky by naopak měly lépe zapojit logický rozum a pochopit lépe nás uživatele sítě. V celé oblasti by mělo být méně politiky a více odbornosti."

Myslím, že s tím lze jen souhlasit.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 11:49
od Dialniciar
V ČR sa za 1. deň elektronického mýta vybralo 700.000 KČ a cca. 500 kamiónov išlo na čierno.

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 19:36
od Jarda
Dochází k výměně ve funkci generálního ředitele ŘSD. Místo Petra Laušmana nastupuje Michal Hala (dosud na ŘSD pracoval ve funkci ředitele úseku vnitřních věcí).
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34622#34622

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 19:56
od Lenny
Byl to dobrý generální ředitel, je škoda, že odchází.

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2007 21:55
od Dialniciar
Jarda napísal:Dochází k výměně ve funkci generálního ředitele ŘSD. Místo Petra Laušmana nastupuje Michal Hala (dosud na ŘSD pracoval ve funkci ředitele úseku vnitřních věcí).
viz: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34622#34622


Toto bol človek s veľmi dobrým prehľadom, dokázal odolávať politickým tlakom a bol to človek na správnom mieste, prajem ČR aby nový GR ŘSD bol ešte lepším. :P :P