Silnice I/14 je vedena v trase Liberec (MÚK s R35) - Jablonec n. N. Tanvald - Jablonec n. Jiz. - Vrchlabí - Trutnov - Náchod - Nové Město n. Met. - Rychnov n. Kněž. - Vamberk - Ústí n. Orl. - Česká Třebová - Třebovice (trasování je ukončeno na křižovatce s I/43 na hranicích okresů Ústí n. Orl. a Svitavy).
Tato silnice je zařazena mezi silnice 1. třídy na většině trashejen kvůli svému významu, nikoli kvůli parametrům. Zlepšování parametrů je ovšem velmi nákladné, neboť trasa vede podhejmi Jizerských hor, Krkonoš a Orlických hor, kde plošší údolí jsou často zastavěna.
Zlepšení spojení mezi Libercem a Jabloncem n. N. by měla řešit přeložka I/14, z níž je zatím čerstvě zprovozněna její první etapa (viz: http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-14.htm )
Ohledně druhého konce (Ústi n. Orl. - Třebovice) se předpokládlo, že tranzitní dopravu převezme R35 (to by ovšem musela být vybrána severní varianta). V případě jižní varianty R35 bude nutno řešit situaci přeložkou, která je mezi opatřeními, které Pardubický kraj od vlády požaduje za to, že přijme jižní variantu R35.
Intenzita dopravy 6 tis. vozidel denně je překračována zatím jen na úsecích, kde I/14 prochází většími městy, kritická je ovšem peáž s I/33 v Néchodě, kde v r. 2005 byla naměřena intenzita 20 tis. vozidel denně.