Rychlostní silnice R67 Ostrava - Orlová - Havířov - Těrlicko - Třanovice
bude propojovat největší města Ostravské aglomerace. Má funkci tangenciální. Předpokládá se, že tato komunikace bude nejzatíženější silnicí na Ostravsku více než D47, R48 nebo R56.
Zajímavý je také vývoj označení této silnice. Původně bylo označena jako H11, později jako R11 a nakonec je z ní R67.
Stavba není součástí usnesení vlády z roku 1999, ale počítá se z ní v územního plánu velkého územního celku ÚPN VÚC Ostrava - Karviná. Při stavbě MÚK Vrbice, kde R67 začíná, jsou plánovány výhledové větve křižovatky, celkově čtyři.
http://www.ceskedalnice.cz/foto/d47f9/d47f02.jpg
http://www.ceskedalnice.cz/foto/d47f9/d47f03.jpg
Bylo rozhodnuto hájit navržený koridor pro vedení rychlostní komunikace R67 od MÚK Vrbice ve směru Rychvald, Petřvald, Orlová, Havířov, Horní Suchá, s tím, že do roku 2015 budou realizovány pouze úseky spojující D47 s I/59 v polovičním profilu (R 11,5). Pro stabilizaci trasy je třeba podrobně studijně prověřit úseky s variantními možnostmi a optimální variantu začlenit do změny územních plánů Petřvaldu, Orlové, Horní Suché a Havířova.
Trasování stavby provází řady problému počínaje hustým osídlením, poddolovaným územím,chraněnými nalezišti nerostného bohatství a dopady na životní prostředí konče. Problematické je zejména vedení v úseku Rychvald – Havířov – Těrlicko, zejména v průchodu oblastí Těrlicka, Havířova, Petřvaldu a Orlové.
Nejzatíženějším úsekem R67 bude D47 - Orlová.
R67 bude končit na útvarové křižovatce Třanovice s rychlostní silnicí R48 a silnicí I/68.
Výstavby plném profilu se dočkáme až kolem roku 2015