I/38 Jestřebí - M. Boleslav - Kolín - Jihlava - Znojmo - A

sekce věnovaná silnicím

Moderátor: Moderátori

I/38 Jestřebí - M. Boleslav - Kolín - Jihlava - Znojmo - A

Odoslaťod Michal R » 10. Máj 2006 10:00

Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.


Jde vpodstatě o obchvat Běchovic, Újezda n. L. a Úval, který je vzhledem k současným a předpokládaným intenzitám dopravy plánován jako směrově dělený čtyřpruh. Tato přeložka silnice I/12 bude končit velkým kruhovým objezdem na křížení s II/101, s dalším pokračování se zatím neuvažuje.
Osobně však mám za to, že by nebylo na škodu pokračování zvažovat jako součást alternativní trasy Praha - Brno, která by mohla vést kolem Kutné Hory, Havl. Brodu a Žďáru n. S.


Souhlas, ale upřímně vhodnější a snad i příhodnější se mi jeví trasa: po stávající D11 na sjezd Poděbrady - západ (odbočka Kolín), následně obchvat Pňova, Nové Vsi a hlavně Kolína z jihu.... dále je cesta na Čáslav, Havl. Brod až k D1 vcelku propustná, samozřejmě při předpokladu obchvatu Havlíčkova Brodu - který by si ho zasloužil tak či tak.


pozn. Lenny: diskuze týkající se I/38 původně začala v témě o Městském okruhu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3558
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 17:01

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 17:57

Jaroslav Štemberk napísal:
Lenny napísal:
Die Autobahn napísal:Ona je v plánu nějaká čtyřproudá silnice číslo 12? :shock:


Plánuje se čtyřpruhová přeložka silnice I/12 R1 - Úvaly, ale není to rychlostní silnice.


Jde vpodstatě o obchvat Běchovic, Újezda n. L. a Úval, který je vzhledem k současným a předpokládaným intenzitám dopravy plánován jako směrově dělený čtyřpruh. Tato přeložka silnice I/12 bude končit velkým kruhovým objezdem na křížení s II/101, s dalším pokračování se zatím neuvažuje.
Osobně však mám za to, že by nebylo na škodu pokračování zvažovat jako součást alternativní trasy Praha - Brno, která by mohla vést kolem Kutné Hory, Havl. Brodu a Žďáru n. S.


K čemu by to bylo dobré další alternativní tah Praha - Brno, když se připravuje rozšíření D1?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 10. Máj 2006 20:48

Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 21:22

Jaroslav Štemberk napísal:Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.


Já ne, bo po výstavbě R35 a zavedení mýtu se částečně odlehčí D1 a situace nebude tak špatná jako dnes.

Řidiče přitahují čtyřproudovky a mají zažitou trasu na novou se jim těžko zvyká. :wink:

V horizontu 2015 - 2020 bude nutné opravit D1 z důvodu konce životnosti betonvých vozovek. Bylo by vhodné při rekonstrukci povrchu provést i rozšíření D1. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 11. Máj 2006 09:23

Lenny napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Osobně bych to viděl jako lepší řešení než rozšiřování D1.


Já ne, bo po výstavbě R35 a zavedení mýtu se částečně odlehčí D1 a situace nebude tak špatná jako dnes.

Řidiče přitahují čtyřproudovky a mají zažitou trasu na novou se jim těžko zvyká. :wink:

V horizontu 2015 - 2020 bude nutné opravit D1 z důvodu konce životnosti betonvých vozovek. Bylo by vhodné při rekonstrukci povrchu provést i rozšíření D1. 8)


Dobře, Lenny, souhlasím s tím, že řidiče přitahují čtyřproudovky a nelze se jim nijak zvlášť divit, ale zažitá trasa je tak trochu virtuální pojem. Já ve svém okolí spíše vnímám to, že jak se někde "objeví" alternativní trasa (např. při cestách do Budějovic, většina volí trasu /D1-TA-CB nebo R4-PI-CB/ podle toho, zda je na ni objížďka či stavba, resp. když byl otevřen průtah Písku až ke křižovatce I/4, začalo píseckou variantu jezdit více lidí.... s postupným otevíráním D3 (metr po metru :? ) se situace bude obracet...

Ale zpátky k otázce alternativní trasy. Domnívám se, že zkapacitnění komunikace I/38 v ose křiž. s R10 - obchvat Nymburka - Poděbrady - obchvat Kolína - Čáslav - obchvat HavlBrodu - křiž. s D1 by představovalo pouze výstavbu obchvatů v polovičním/plném profilu a případně rozšíření stávající cesty o stoupací pruh, tam kde je to možné a potřebné. Jsem přesvědčen o tom, že toto nikdy nemůže suplovat D1 nebo R35, ale v reálné situaci ČR jsem si jist, že by nenastali obstrukce se strany aktivistů, finanční náročnost projektu (a tady mě prosím oprav!) by byla v řádu stovek miliónů - jednotek miliard Kč. Sečteno podtrženo, stavební příprava bez obstrukcí (snad:-), realizace 12 - 18 mesíců, finanční náročnost na úrovni pár km dálnice v plném profilu a přínos pro dopravu nesporný. Uznávám, že by se trasa I/38 poměrně rychle, poměrně hodně zaplnila.... ale řešení to je. Co o tom soudíš? Díky za odpověď.
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 17:01

Odoslaťod Lenny » 11. Máj 2006 09:57

Michal R napísal:Dobře, Lenny, souhlasím s tím, že řidiče přitahují čtyřproudovky a nelze se jim nijak zvlášť divit, ale zažitá trasa je tak trochu virtuální pojem. Já ve svém okolí spíše vnímám to, že jak se někde "objeví" alternativní trasa (např. při cestách do Budějovic, většina volí trasu /D1-TA-CB nebo R4-PI-CB/ podle toho, zda je na ni objížďka či stavba, resp. když byl otevřen průtah Písku až ke křižovatce I/4, začalo píseckou variantu jezdit více lidí.... s postupným otevíráním D3 (metr po metru :? ) se situace bude obracet...


Ptal jsem se Budějovičáků, jak jezdí do Prahy. Dostala se mi zajímavá odpověď. Když potřebují na levý břeh Vltavy, tak jedou po I/20+R4 a když na pravý břeh jedou po I/3+D1.

Michal R napísal:Ale zpátky k otázce alternativní trasy. Domnívám se, že zkapacitnění komunikace I/38 v ose křiž. s R10 - obchvat Nymburka - Poděbrady - obchvat Kolína - Čáslav - obchvat HavlBrodu - křiž. s D1 by představovalo pouze výstavbu obchvatů v polovičním/plném profilu a případně rozšíření stávající cesty o stoupací pruh, tam kde je to možné a potřebné. Jsem přesvědčen o tom, že toto nikdy nemůže suplovat D1 nebo R35, ale v reálné situaci ČR jsem si jist, že by nenastali obstrukce se strany aktivistů, finanční náročnost projektu (a tady mě prosím oprav!) by byla v řádu stovek miliónů - jednotek miliard Kč. Sečteno podtrženo, stavební příprava bez obstrukcí (snad:-), realizace 12 - 18 mesíců, finanční náročnost na úrovni pár km dálnice v plném profilu a přínos pro dopravu nesporný. Uznávám, že by se trasa I/38 poměrně rychle, poměrně hodně zaplnila.... ale řešení to je. Co o tom soudíš? Díky za odpověď.


Na silnici I/38 se připravuje řada přeložek a obchvatů. Skoro celý úsek Mezi R10 a Čáslaví bude přeložen do nové trasy. Tyto přeložky budou stát celkově v řádu miliard, přibližně se mi to těď nechce počítat. Jen pro představu obchvat KO 1,7 mld, obchvat NB 1.stavba 1. mld.
V úseku D11 - Kolín se počítá s výstavbou v kategorii S 24,5.

Úsek Čáslav - Havlíčkův Brod
V minulosti zde byly postaveny obchvaty Čáslavy, Golčova Jeníkova a dalších sídel, silnice je postaveny se stoupacími pruhy. Připravuje se rekonstrukce povrchu mezi Habry a HB, která proběhne letos.

Havlíčkův Brod - D1
V roce 2003? byl dokončen SV obchvat HB, připravuje se JV. Zbytek trasy vyhovuje až na kvalitu vozovky.

Realizace 12-18 měsíců je možná u menších staveb, ale u staveb typu obchvat města či velká přeložka je optimální realizace 3 roky.

Silnice I/38 má velký význam v oblasti Středního Polabí. Napojuje tuto oblast s velkým rozvojovým potenciálem na D11. Velký význam má zejména mezi Nymburekem, Poděbrady, Kolínem, Kutnou Horou a Čáslaví tím, že spojuje tyto nejdůležitější města Polabí. Dál její význam klesá.

Silnice I/38 by se nezaplnila, protože je to trasa delší a pomalejší, a navíc málokdo bude chtít sjíždět z dálnice u Jihlavy. Přínos bude mít pro dopravu mezi MB, Polabím a Vysočinou. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 11. Máj 2006 20:01

Včera byla na obchvatu Nymburka zvednuta nosné ocelová konstrukce. 1. stavba obchvatu Nymburka bude dokončena příští rok. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=22367#22367
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 05. Jún 2006 07:34

To Lenny: Když už jsme cca ve středních čechách, mám na tebe Lenny dotaz: Náhodně jsem objevil nově otevřený obchvat Lysé n. Labem ve směru od přivaděče z D11. Toto je definitivní podoba? Hodně mě překvapilo, že sympaticky vyhlížející obchvat se z ničehonic ztočí doleva a zavede dopravu do centra Lysé.... Bude pokračování ve směru na Milovice? Benátskou Vrutici? Díky
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 17:01

Odoslaťod Lermik » 21. Júl 2006 17:29

Včera jsem jel po I/38 s novou Octavií z ze Znojma do Kolína poté po I/12 do Prahy.

1) Znojmo-Jihlava pěkný povrch málo obchvatů :? rychlost mimo obce 90-110 km/h
1a) dotaz: kdy se otevře JZ část obchvatu Jihlavy? (můj odhad podzim 2007)
2)Jihlava-D1 šílený povrch, 4pruh, rychlost 90-100km/h
3)D1-Havlíčkův Brod kamiony,vyjeté koleje, stoupací pruhy, v HB není návěst na SV část obchvatu (stejně jako v Jihlavě, tam jsem ale nevěděl zda se to časově vyplatí), rychlost 80-100 km/h
4)HB-Golčův Jeníkov povrch je střídavý, několik obchvatů, rychlost 90-100 km/h
5)GJ-Kolín povrch je dobrý, obchvaty jsou stále v dobrém stavu, chybí obchvat Kolína a zlepšení parametrů a povrchu od křiž. I/2 až do Kolína nejlepší část projeté části I/38, 100-120 km/h mimo obce
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Lenny » 23. Júl 2006 16:21

Lermik napísal:Včera jsem jel po I/38 s novou Octavií z ze Znojma do Kolína poté po I/12 do Prahy.

1) Znojmo-Jihlava pěkný povrch málo obchvatů :? rychlost mimo obce 90-110 km/h
1a) dotaz: kdy se otevře JZ část obchvatu Jihlavy? (můj odhad podzim 2007)
2)Jihlava-D1 šílený povrch, 4pruh, rychlost 90-100km/h
3)D1-Havlíčkův Brod kamiony,vyjeté koleje, stoupací pruhy, v HB není návěst na SV část obchvatu (stejně jako v Jihlavě, tam jsem ale nevěděl zda se to časově vyplatí), rychlost 80-100 km/h
4)HB-Golčův Jeníkov povrch je střídavý, několik obchvatů, rychlost 90-100 km/h
5)GJ-Kolín povrch je dobrý, obchvaty jsou stále v dobrém stavu, chybí obchvat Kolína a zlepšení parametrů a povrchu od křiž. I/2 až do Kolína nejlepší část projeté části I/38, 100-120 km/h mimo obce


AD 1a) letos se začal stavět

AD 2-3 letos by měly být povrchy opraveny
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Michal R » 09. Aug 2006 10:33

Ještě jednou..... Netušíte někdo z diskutujících, jak je to s pokračováním obchvatu Lysé n. Labem? Díky. Michal
Michal R
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 03. Feb 2006 17:01

Odoslaťod Jarda » 13. Sep 2006 09:31

Michal R napísal:Ještě jednou..... Netušíte někdo z diskutujících, jak je to s pokračováním obchvatu Lysé n. Labem? Díky. Michal


Netuším, v Lysé n. L. se jedná o silnice II. třídy, takže by bylo potřeba zeptat se buď přímo na odboru dopravy KÚ Stč kraje anebo na radnici v Lysé. Fórum k tomuto obchvatu je zde: http://lysanadlabem.info/viewtopic.php?t=522 .
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Silnice I/38 Jestřebí (u České Lípy) - Hatě (hr. s A)

Odoslaťod Jarda » 19. Sep 2006 17:04

Silnice I/38 začíná na křižovatce s I/9 u Jestřebí (okr. Česká Lípa) a vede v trase Doksy - Mladá Boleslav (cca 7 km peáž s R10) - Nymburk - MÚK s D11 u Poděbrad - Kolín - Čáslav - Havlíčkův Brod - MÚK Pávov s D1 - Jihlava - Moravské Budějovice - Znojmo a končí na hraničním přechodu Hatě (státní hranice ČR/Rakousko). Tato silnice spojuje sever Čech s jihem Moravy. Ve čtyřpruhovém uspořádání je vybudován přivaděč Jihlavy od D1. V minulosti byla plánována kategorie R v celém úseku Pávov - hr. s Rak., od tohoto záměru však bylo prozatím upuštěno a silnice se v celé trase postupně modernizuje na kategorii S 11,5/80 s tím, že na čtyřpruh by mohly být ve vzdálenější budoucnosti rozšířeny další úseky, jestliže dvoupruh přestane kapacitně stačit.
Podrobnosti viz: http://www.dalnice-silnice.cz./I/I-38.htm
Naposledy upravil Jarda dňa 20. Sep 2006 12:46, celkovo upravené 1 krát.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Branco » 19. Sep 2006 21:14

Jihlava má štvorpruhové napojenie na D1. Je to súčasť I/38? Tiež nie somsi istý, či Jihlava má obchvat v smere I/38, myslím, že existuje len štvorpruh - napojenie na D1.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Jarda » 19. Sep 2006 21:40

Branco napísal:Jihlava má štvorpruhové napojenie na D1. Je to súčasť I/38? Tiež nie somsi istý, či Jihlava má obchvat v smere I/38, myslím, že existuje len štvorpruh - napojenie na D1.


Ono to z mého předchozíhu příspěvku nevyplývá dost jasně, že ten čtyřpruhový přivaděč Jihlavy je součástí I/38?
Budovaný západní obchvat Jihlavy na I/38 zatím není dokončený. Zatím je postavena severní část (k silnici II/602 na Pelhřimov), jižní by měla být dokončena v r. 2008 (bude-li na to dost peněz). Nejde o úplný obchvat, silnice vede mezi centrem města a okrajovými čtvrtěmi, jedna část je v tunelu. Čtyřpruhové uspořádání končí na MÚK s II/523 (na Humpolec), dále obchvat pokračuje v polovičním profilu (s uvažovanou dostavbou na čtyřpruh ve vzdálenější budoucnosti).
Naposledy upravil Jarda dňa 19. Sep 2006 23:47, celkovo upravené 1 krát.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 19. Sep 2006 22:08

Zatím jsou na I/38 vybudovány obchvaty měst Bělá pod Bezdězem, Poděbrady, Čáslav, Golčův Jeníkov a Habry, na obchvatu Mladé Boleslavi zbývá dokončit poslední etapu, dále je rozestavěn kromě obchvatu Jihlavy i obchvat Nymburka a v nejbližší době by měla začít vystavba obchvatů Kolína, Moravských Budějovic a Znojma.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 20. Sep 2006 00:24

Ve čtyřpruhovém uspořádání by měl být vybudován jako přeložka I/38 nový přivaděč Kolína od D11.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 20. Sep 2006 16:25

Ale dokončení obchvatu Jihlavy by se hodilo. V červenci jsem jel kolem a viděl výstavbu připojení na I/38. Jen mě napadá, že diskuze prubíhala i ve vedlejší sekci, takže se to možná mohlo přesunout sem.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Lenny » 22. Sep 2006 20:34

Už jsem je sloučil.

V některých materiálech se počítá se čtyřpruhem i v úseku Kolín - Kutná Hora.

Stavba Jihlava - SZ obchvat by na plný profil byla jen o 30% dražší než na poloviční profil, :roll:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lermik » 23. Sep 2006 12:10

Lenny napísal:Už jsem je sloučil.

V některých materiálech se počítá se čtyřpruhem i v úseku Kolín - Kutná Hora.

Stavba Jihlava - SZ obchvat by na plný profil byla jen o 30% dražší než na poloviční profil, :roll:


A jsou nějaké plány na obchvat kolína? (jižní nebo severní, 1/2 profil nebo plny profil, zákresy atd.)
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Jarda » 23. Sep 2006 13:50

Obchvat Kolína by měl být jihozápadní S 11,5/80.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 24. Sep 2006 21:55

Obchvat Kolína se již řadu let odkládá, snad se příští rok zahájí. Jasněji bude po zveřejnění rozpočtu SFDI
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 17:37

Byl vypsán tendr na 1. etapu obchvatu Znojma. Nenastanou-li komplikace, bude stavba zahájena koncem letošního roku.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2006 17:41

Na přivaděči Jihlavy probíhá rekonstrukce povrchu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lermik » 25. Sep 2006 18:33

Jaroslav Štemberk napísal:Na přivaděči Jihlavy probíhá rekonstrukce povrchu.


tam je potřeba jako sůl.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Ďalšia

Naspäť na Silniční síť v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.