Začalo sa súťažiť o prvú súkromnú diaľnicu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Začalo sa súťažiť o prvú súkromnú diaľnicu

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2007 13:38

Začalo sa súťažiť o prvú súkromnú diaľnicu

http://www.tvojepeniaze.sk/zacalo-sa-su ... pludia_p01

Ilustračné foto
(autor: Pravda)

21. novembra 2007 7:11

Prvá slovenská súkromná diaľnica má byť postavená na necelých 75 kilometroch diaľnice D1 medzi Martinom a Liptovskou Marou. Patriť k nej bude aj úsek pred Prešovom. Pilotnú súťaž na postavenie súkromnej diaľnice zverejnilo v úplnom znení v utorok ministerstvo dopravy v Európskom vestníku.

Prínosy z urýchlenia diaľnic majú byť vysoké
Do Viedne už netreba ísť po okresnej ceste

Prvá slovenská súkromná diaľnica má byť postavená na necelých 75 kilometroch diaľnice D1 medzi Martinom a Liptovskou Marou. Patriť k nej bude aj úsek pred Prešovom. Pilotnú súťaž na postavenie súkromnej diaľnice zverejnilo v úplnom znení v utorok ministerstvo dopravy v Európskom vestníku.

Súťaž má preveriť záujem investorov, ceny aj schopnosť dostavať ju do roka 2010. Prvé ponuky majú byť na stole ministra dopravy Ľubomíra Vážneho do 8. januára budúceho roku. Do priameho rokovania o podmienkach postúpia najviac štyria záujemcovia. Stavebná hodnota prvej PPP diaľnice je necelých 50 miliárd korún. Súhrnnú cenu vrátane práva na 30-ročné prevádzkovanie diaľnice však ukážu až ponuky na konci tendra.

Hneď po zverejnení sa objavili pochybnosti, či bola súťaž vyhlásená podľa zákona. Súťaž sa považuje za spustenú zverejnením podmienok na internetovej stránke Európskeho vestníka pre verejné obstarávanie. Hlavné zadanie súťaže sa objavilo v sobotu, nebolo však úplné. Podmienky na technickú spôsobilosť firiem, ktorá limituje záujemcov z hľadiska veľkosti a skúseností, však chýbali. Objavili sa ako dodatok až včera. Firmy, ktoré čakajú na zadanie, aby mohli spustiť prípravu, zostali cez víkend prekvapené.

Ministerstvo popiera, že by pochybilo. "Vyhlásenie súťaže je v súlade so zákonom," uviedol Marián Jánošík, hovorca rezortu dopravy. Príčinou tohto zverejnenia ,,na pokračovanie" boli podľa ministerstva dopravy technické limity, celé zadanie sa jednoducho naraz nezmestilo naraz do formulára.

Podľa informácií Pravdy úradníci si overovali tento postup až v sídle Európskej komisie v Bruseli. Nechcú totiž zopakovať problémy zo súťaže na budovanie elektronického mýta. Mýtna súťaž sa musela dvakrát rušiť a opakovať pre drobné pochybenia personálu práve pri zverejňovaní súťaže.

"Celé zadanie sme dostali 14. novembra. Pre technické problémy však boli rozdelené na dve časti. Nie je to chyba slovenských úradov," potvrdila Pravde Rimalda Gervyetová z Európskeho vestníka.

Súťaž o prvú PPP diaľnicu hovorí o piatich úsekoch, ktoré zatiaľ nie sú pripravené ani projektovo a nie sú ani vykúpené pozemky. Tri stavebné firmy, ktoré prejavili záujem zúčastňovať sa na súťaži, ale do podania ponuky nechcú verejne vystúpiť, potvrdili, že ide o skutočne ťažké stavby. Pôvodne malo byť na trase vyše 110 mostov a šesť tunelov. Od počtu mostov a tunelov budú závisieť aj rizikové príplatky v cene. Koncesionár si podľa zadania bude môcť projekty upraviť, musí však diaľnicu postaviť, financovať a 30 rokov aj prevádzkovať.

jam, PRAVDA
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.