Stavba pražského okruhu se zpožďuje, bude asi až v září

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Stavba pražského okruhu se zpožďuje, bude asi až v září

Odoslaťod mcmillan » 05. Sep 2009 17:11

Stavba pražského okruhu se zpožďuje, bude asi až v září
5. září 2009 8:44
Dálniční okruh Prahy spojující brněnskou a plzeňskou dálnici nebude dokončen v termínu, který politici Pražanům slíbili. Na obchvat, který měl být otevřen v dubnu příštího roku, se většina motoristů velmi těší. Má totiž zkrátit úmorné každodenní kolony na Jižní spojce a Barrandovském mostě a odklonit od města tranzitní dopravu.

Šampaňské bude muset ještě zůstat v lednici. A to minimálně o čtyři měsíce déle. Zatímco ještě na jaře se Ředitelství silnic a dálnic dušovalo, že duben 2010 je závazným termínem i přes hospodářskou krizi, tento čtvrtek již v tiskové zprávě nenápadně naznačilo, že na jaře se mezi "dé jedničkou" a "dé pětkou" ještě jezdit nebude.
"I dnešní událost (dokončení mostu přes údolí Berounky – pozn. red.) potvrzuje plánované zprovoznění již v příštím roce, ke kterému má dojít v letních měsících," píše Martina Vápeníková z ředitelství.

Ředitelství přiznává: Nestíháme
Stavbaři odmítají nyní o zpoždění oficiálně hovořit. Vše prý ukáže až inspekční prohlídka na staveništi a plán prací přes zimu. Ředitelství však už jednalo s městem a politikům přiznalo: "Nestíháme."
"Ve čtvrtek jsem s nimi jednal. Garantují nám nejpozději přelom srpna a září roku 2010. Radost z toho nemáme, ale důležité je, že výstavba plynule pokračuje," uvedl radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Narážel tak na pozastavení dálničních staveb v jiných českých regionech v důsledku krize.
Ještě horší scénáře ovšem nabízejí materiály radnic, přes jejichž území dálnice vede. "Stavba okruhu pokračuje. Okruh nicméně nebude otevřen na jaře 2010, jak bylo plánováno, ale až na podzim. Vinu na zpoždění má nutnost rekonstruovat úsek od Slivence k nájezdu na D5 a dále zpoždění v úseku stavby k dálnici D1," napsala třeba starostka Slivence Jana Plamínková na internetových stránkách obce.

Termín je napjatý, ale zvládnou se dá
Proti stavbařům hovoří i laický pohled, jenž řidiči získají na dálnici u Průhonic, kde se staví v přímém přenosu. Zatímco u Lahovic se již tyčí dlouhé betonové mosty, tunely pod Točnou u Lochkova jsou dávno proražené, na opačném konci stavby – u dálnice D1 – mají dělníci za sebou jen zemní práce a základy mostních pilířů na budoucí mimoúrovňové křižovatce.
Když bude teplá zima, dal by se však ještě podle odborníků jarní termín zachránit, i když je to velmi nepravděpodobné. "Kolem budoucí křižovatky jsem před pár dny projížděl, takže jsem se na to díval. Zvládnout se to dá, i když je termín opravdu napjatý. Před lety byla stavba dálnice D8 na státní hranici s Německem ještě napjatější, ale stavebníci pak předvedli koncert a všechno se stihlo," uvažuje Martin Doksanský z firmy Stavby mostů Praha.
Podle něj se dá betonovat i v zimě do teploty minus 5 až 8 stupňů Celsia. Potíž může být jen s většími mrazy a také s asfaltem. Asfaltárnám se totiž v zimě nevyplatí kvůli nízkému počtu zakázek pokračovat ve výrobě a provozy od prosince do března zpravidla stojí. A dálnice potřebuje několik vrstev asfaltu.

PRAŽSKÝ OKRUH
TECHNICKÉ ÚDAJE
Délka 23,1 km
Zprovoznění jaro/léto 2010
Cena 21,5 mld. Kč

POPIS STAVBY
Jižní část okruhu spojí
Pražský okruh u Slivence a D1
Po dokončení propojí tato dálnice silnice D1, R4, D5, R6, R7 Součástí stavby jsou dva tunely a dva dlouhé mosty
Most přes údolí Berounky je dlouhý 2 030 metrů
Most přechází přes dvě železniční tratě, dvě řeky a jednu dálnici
Most má 37 polí a nejvyšší pilíř je vysoký 40 metrů
Most přes Slavičí údolí je dlouhý 420 metrů a vysoký 65 metrů
Stavba složitého úseku Lahovice – Slivenec stojí 8,9 miliardy korun
Na provoz v tomto 6 km dlouhém
úseku bude dohlížet 109 kamer

KDE DÍKY STAVBĚ UBUDE AUT
Nová dálnice propojí brněnskou s plzeňskou dálnicí. Ty jsou dvěma nejzatíženějšími autostrádami v Česku. Auta jedoucí z Brna, Plzně, ale i do Strakonic, Karlových Varů či Chomutova, již nebudou muset projíždět přes vnitřní Prahu.
Strakonická (Lahovičky) 54 tis.
K Barrandovu (Holyně) 45 tis.
Jižní spojka (Braník) 105 tis.
Jižní spojka (Roztyly) 130 tis.
Dálnice D1 (Chodov) 113 tis.
Poznámka: Současný počet za jeden den

AUT NA HRANICÍCH PRAHY
Na silnicích napojujících se na tento úsek okruhu denně
Dálnice D1 (Průhonice) 98 tis.
Štechovická silnice 25 tis.
Strakonická (Cukrák) 24 tis.
Plzeňská dálnice 51 tis.
Pražský okruh (Třebonice) 52 tis

Autoři:
Petr Švec
MF DNES
http://zpravy.idnes.cz/stavba-prazskeho ... _praha_lpo
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.