Jak uvedlo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), bude Zlín a Zlínský kraj spojen dálnicí s Brnem, Prahou i celou Evropou.
"Zprovozněním uvedeného dálničního úseku se nejen výrazně zkrátí cesta všem řidičům, směřujícím do Zlína. Rovněž se eliminuje se negativní působení tranzitní dopravy na obce v původní trase, zejména pak v Hulíně, a odstraní se řada nebezpečných úseků. Naplní se tím i projekt Tomáše Bati z roku 1937 o dálničním spojení Zlína se zbytkem republiky, ale i s evropskou dálniční sítí,“ sdělil ředitel ŘSD Jiří Švorc. Vyvedením dopravy ze zastavěného území dojde k zásadnímu zlepšení životního prostředí především ve městech Kroměříž a Hulín (výhledově i v Přerově).
Úsek Hulín – Říkovice má být provozován od června 2011, tudíž dálnice D1 bude zatím u Hulína končit, ale bude umožňovat klíčové pokračování po R55 na Zlín. Stavba byla zahájená předloni, přišla na sedm miliard korun a původní plán počítal s otevřením již letos v říjnu. Slavnostní otevření se uskuteční v pátek v poledne za účasti premiéra Petra Nečase (ODS) a ministra dopravy Víta Bárty (VV). Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové by ke zprovoznění pro motoristy mělo dojít do tří hodin odpoledne. „Počítáme okamžitě s tisícovkami řidičů,“ upřesnila Vápeníková.
Informace o stavbách
Název: D1 Kroměříž východ – Říkovice
Cena stavby: 4 539 121 653 Kč
Délka: 11 300 m + 2 800 m R55
Datum zahájení: 04/2008
Datum zprovoznění: 12/2010, resp. 06/2011
Název: R55 Skalka - Hulín
Cena stavby: 2 814 999 761 Kč
Délka: 10 800 m
Datum zahájení: 07/2008
Datum zprovoznění: 12/2010
http://tn.nova.cz/zpravy/doprava/nova-d ... na-d1.html