Dálnice D1 stála zbytečně. Stát pomalé stavaře potrestá poku

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Dálnice D1 stála zbytečně. Stát pomalé stavaře potrestá poku

Odoslaťod Majkl » 02. Máj 2016 16:37

Dálnice D1 stála zbytečně. Stát pomalé stavaře potrestá pokutou

Stavební firmy na dálnici D1 dostaly první velkou výstrahu, že stát nebude tolerovat jejich pomalou práci. Ředitelství silnic a dálnic v pátek udělilo pokutu firmám OHL ŽS, Alpine Bau a Eurovia za to, že uzavírku nedokončili včas.

„Okamžitě byla udělena pokuta v řádu desetitisíců korun. Věc ale budeme dále řešit a ve správním řízení je možný citelnější postih,“ řekl iDNES.cz mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Řidiče tak čekalo mezi Prahou a Brnem v pátek nečekané zpoždění, které dosahovalo v některých chvílích až hodiny. Podle Ředitelství silnic a dálnic přitom stavaři nemají v pátek dělat omezení se svedením do jednoho pruhu v jednom směru.

Pokuta se týká prací na úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži, kde má modernizaci na starosti sdružení firem OHL ŽS, Alpine Bau a Eurovia. Nedodržení uzavírky byla podle ministerstva dopravy právě jejich chyba. Původně měl být provoz od 14 hodin ve dvou pruzích, ale stavaři měli zpoždění několik hodin. „ Důvodem zdržení bylo opravování nekvalitně odvedené práce,“ uvedlo ministerstvo ve svém prohlášení.

„Ředitelství silnic a dálnic proto okamžitě udělilo stavebním firmám smluvní pokutu. Ministerstvo dopravy zároveň se stavebním sdružením zahájí správní řízení kvůli porušení rozhodnutí o povolení uzavírky. Takové případy se nesmějí opakovat. V pátečním provozu pak chyby stavebních firem odnášejí řidiči v nekonečně dlouhých kolonách a právem jsou naštvaní,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Eurovia se ohradila, že za problémy nemůže. „Jsme tam ve sdružení a dodáváme až samotný povrch vozovky. Toto jsou práce, které nemáme na starost,“ řekla iDNES.cz mluvčí společnosti Iveta Štočková.

Ťok a šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa čelili během dne velké kritice Radima Jančury, pro kterého je D1 hlavní dálnicí jeho byznysu. Jančura dlouhodobě kritizuje způsob modernizace, před časem založil i Stínové ŘSD. To nově vede někdejší šéfová kvality ŘSD Miloslava Pošvářová.. „Pokuta je určitě dobrým krokem, ale mělo by jít o systémovější opatření, třeba více práce v noci,“ dodal Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/stat-zacal-po ... oprava_suj
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 701
Obrázky: 1057
Založený: 03. Máj 2005 09:20

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.