Jízda vlakem po Praze se má zlepšit

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Jízda vlakem po Praze se má zlepšit

Odoslaťod Jarda » 09. Jan 2007 14:19

Cestování vlakem je už teď často rychlejší, než když sednete do tramvaje či autobusu. Nové zastávky a spoje ještě přibudou

Praha - Když dnes Pražané nastupují na nádraží do vlaku, v drtivé většině případů míří mimo město. Za několik let by měli vlakem jezdit i do práce nebo za zábavou. Pražskou železniční dopravu totiž čeká doslova revoluční proměna.

Mají vzniknout nové zastávky, přibudou nové tratě, opraví se nádraží a i vlaků má jezdit o poznání více než dosud. Uvažuje se i o zavedení nočních linek. Představitelé města totiž chtějí přesvědčit Pražany, aby vlaky používali častěji.

„Již v prosinci jsme posílili řadu spojů, z nichž některé jezdí v ranní i odpolední špičce v patnáctiminutových intervalech,“ potvrdil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. „Navíc na tratích do Řevnic, Lysé nad Labem a Českého Brodu nově vyjíždějí poslední vlaky až po půlnoci,“ uvedl Jiří Prokel, ředitel Ropidu, který má na starosti organizaci veřejné dopravy v Praze.

Vlaky jsou již dnes nejrychlejším dopravním prostředkem v metropoli. Například z Bubenče se cestující dostane vlakem na Masarykovo nádraží za 9 minut. Pokud půjde na zastávku autobusu, pak musí počítat s půlhodinou.

Cestujících je však mnohem méně. Zatímco vozy městské hromadné dopravy přepraví každý den zhruba 2,75 milionu lidí, vlaky jich po Praze převezou asi 100 tisíc.

Opraví zanedbaná nádraží

Cestující se mohou těšit také na nové zastávky. První z nich se začne budovat na Černém Mostě.

„Nová zastávka vyroste u stanice metra Rajská zahrada a s metrem ji propojí nová lávka přes Chlumeckou ulici,“ řekl Prokel. V budoucnu by měly vlaky stavět také v Podbabě, na Vyšehradě nebo v Libni u křížení se Zenklovou ulicí.

Dalších stanic se Pražané dočkají mezi Libní a Hostivaří, kde bude v budoucnu nová trať. „Místo stávající zastávky Strašnice, která je špatně napojena na hromadnou dopravu, vzniknou dvě nové zastávky: Zahradní Město a Eden,“ doplnila vedoucí kanceláře generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová.

V plánu jsou také opravy zanedbaných vlakových nádraží. „Na hlavním nebo Masarykově nádraží se člověk bojí sednout na lavičku, aby ho hned neotravovali bezdomovci. Zapáchá to tam a přijet tam v noci je o život,“ stěžuje si student Zdeněk Večeřa.

„Železniční doprava má mnohem větší možnosti než dříve a musíme se snažit využít její potenciál,“ míní primátor Pavel Bém, který si představuje, že by v české metropoli měly příměstské a městské vlaky stejný význam jako německé dráhy S-Bahn v Berlíně nebo Mnichově. Za rok město připlácí na železniční dopravu asi 100 milionů korun.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: PETR ŠVEC, PETR ZELENÝ
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=007 ... a&c=660672
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.