Stránka 1 z 1

História výstavby českých diaľnic

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2005 10:22
od Diaľničiar
Uvádzam linku, sú tam aj názorné obrázky (mapy, súčasné stavby):

http://www.ceskedalnice.cz/historie.htm

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:00
od Alexander Velky
... dobrá linka, pretože tam nie je len história. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:54
od Lenny

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 16:56
od Adaios
Z historie by sa mal clovek asi hlavne poucit. Nemusi sa riadit starymi planmi, ze co sa kde malo stavat, ale mal by sa poucit - robit a investovat viac do studi, projektov atd.

Teraz je vsetkym jasne, ze ceska dialnica D1 nebola postavena dobre. je to najkratsia trasa, ale prave preto ma problemy, pretoze je pretazena.

Poucenie: Dnes uz sa pocita s tym, ze bude treba rozsirovat, robia sa studie, lepsie nadmosty atd. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 17:26
od Jarda
Zajímavou raritou, je navždy nedostavěný dálniční most Borovsko: http://www.dalnice.com/fotogal/d01/boro ... o_most.htm
Mohla by to být zajímavá turistická atrakce, ale bohužel, nachází se v I. ochranném pásmu zdroje pitné vody, kam je veřejnosti vstup přísně zakázán.

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2006 15:44
od Jarda
Nedávno (11.4.) uplynulo 67 let od zahájení výstavby dálnice Wien - Wroclaw. V ČR má vést po trase Mikulov - Brno - Mor. Třebová - Králíky. Dodnes nejenže nebyla dobudována, ale na území ČR je zatím zprovozněno pouze cca 10% (jižně od Brna jako R52). Trasa však nebyla vypuštěna z územních plánů a počítá se s postupným dobudováním, úplné dokončení však lze očekávat nejdříve kolem r. 2025. Ví někdo o dálnici, která by byla ve výstavbě delší dobu nebo je to světový rekord?

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2006 19:30
od Lenny
Historie je rovněž i na stránkách ŘSD :arrow:

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/Edit/Siln ... torie&lng=

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 01:57
od Jarda
Historickou zajímavostí je i dálniční most u Hulic (viz: http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=2705 ), který byl dokončen již v r. 1942, ale nikdy nebyl (a s největší pravděpodobností ani nikdy nebude) zprovozněn. Kvůli ochraně pitné vody v přehradní nádrži Švihov (Želivka) totiž bylo v tomto úseku při dostavbě dálnice D1 rozhodnuto o změně trasy proti původním plánům z období 1. republiky.

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2006 01:23
od Jarda
Velmi zajímavou historickou raritou je i novějším mostem podélně přemostěný starý dálniční most přes Želivku u Píště viz: http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=3084 . Po starém dálničním mostě je nyní vedena silnice III. třídy Hořice - Vojslavcice a D1 je vedena po novějším mostě nad ní.
(Fotografie z výstavby starého mostu z r. 1942 je na stránce ŘSD, na kterou výše odkazuje Lenny.)

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:18
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Historickou zajímavostí je i dálniční most u Hulic (viz: http://www.libri.cz/databaze/mosty/heslo.php?id=2705 ), který byl dokončen již v r. 1942, ale nikdy nebyl (a s největší pravděpodobností ani nikdy nebude) zprovozněn. Kvůli ochraně pitné vody v přehradní nádrži Švihov (Želivka) totiž bylo v tomto úseku při dostavbě dálnice D1 rozhodnuto o změně trasy proti původním plánům z období 1. republiky.


Známější jepod označením zatopený most u Borovska

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:38
od Jarda
Borovsko jsem zmínil výše. Oni jsou tam mosty dva. Velký most Borovsko zůstal nedokončen, tady odkazuji na menší most Hulický, který byl dokončen, ale nebyl zprovozněn.

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2006 19:59
od Lenny
ok toho jsem si nevšiml

OdoslaťOdoslané: 12. Dec 2007 18:29
od Jarda
Na webu www.ceskedalnice.cz je uveřejněna publikace Dálnice 1967–2007, zpracovaná Michalem Prášilem z ŘSD.

Hitlerova dálnice

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2008 09:51
od mcmillan
Další z článků o Hitlerově dálnici v tisku:

http://cestovani.idnes.cz/po-stopach-hi ... gcechy_skr

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2008 18:43
od Thomas

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 11:58
od Honza
Ahojte,
prosímvás...píšu diplomku, ve které se zmiňuju o historii D1 a jejím posledním vymezením trasy...já se s tím už lámu OPRAVDU několik dnů jen a pouze touto záležitostí:
Potřebuju zjistit na základě jakých dokumentů byla vymezena poslední trasa D1. Ano,vím, na této krásné adrese http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm to je napsané, pak jsem ještě našel přílohy k té historii (vládní usnesení) http://www.dalnice-silnice.cz/prilohy.htm No ale stejně mi to z toho není jasné - nikde není napsané jasně, že D1 vede až k Polským hranicím.
Usnesení vlády z 10. dubna 1963 č. 286 jako poslední usnesení jasně vymezuje trasu D1(tedy aspoň na mapě, v té textové části to taky není explicitně řečeno)
Pak tam mělo být Usnesení vlády ze dne 16. října 1996 č. 528, které D1 utlo u Kroměříže(Hulína) a ke slovenským hranicím má vést R49.
Usnesení vlády České republiky ze dne 21. července 1999 č. 741 byl konec dálnice D1 posunut až k Lipníku. ....vždyť to tam ale nikde není napsané! z čeho mám vydedukovat že se D1 posouvá až k Lipníku?
Na jakém základě došlo k přejmenování D47 na D1(až bude D47 dostavena)(tedy trasa D1 až k polským hranicím), jsem zjistil po dotazu na ministerstvo dopravy toto: poslali mi ofocený dvoustránkový dopis z MD čr do ředitelství silnic a dálnic , kde je prostě žádáno o přejmenování D47 na D1(po jejím dostavění).....co to je z anesmysl? žádné vládní usnesení? nechápu....
Za cokoliv budu velmi vděčný...už nad tím sedím takovou dobu a diplomku musím za pár týdnů odevzdat.
diky

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 16:29
od mapman
Zeptej se tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=66 nebo bez registrace tady: http://forum.ceskedalnice.cz/viewforum.php?f=18

Kolega co se tím zabýval ti určitě do pár dní odpoví, případně napiš i e-mailem na info@ceskedalnice.cz

Podle toho, co jsem zaslechl já, to není na základě žádného vládního usnesení a děje se tak z vůle ŘSD jako správce komunikace se souhlasem MD.

Na 99% na to žádné vládní usnesení není ...

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2009 18:30
od Honza
tak řekněme že přejmenování D47 na D1 bych chápal, že to je z vůle řsd-o tom vypovídá i můj příběh s dopisem.
V tom případě posledním vymezením D1 se stává Usnesení vlády České republiky ze dne 21. července 1999 č. 741 a právě v něm jaksi to vymezení nevidím....

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2009 17:03
od Dialniciar
Do minulosti sem pridám mapu od mapmana - klikacia mapa postupnosti výstavby:

http://mapy.ceskedalnice.cz/postup-vystavby/

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2009 09:13
od vladi87
Výstava - dálnice za 20 let

http://www.dalniceza20let.cz/

Je tam zopár fotiek na porovnanie minulosť - súčasnosť. Neexistujú podobné foto aj zo slovenských úsekov?